Keskustelua otevoimailusta

Väittäisin että tasan tai yli 180kg kisoissa on nostanut myös Harri Tolonen, Tomi Tuomi ja Jarno Hyväri. Tosin ei SVLL välttämättä vaan Luumäen tmv. kisassa

Parempi muistisemmat voi korjata 😀
Ok.

Etin postausta missä ADT Mähönen hehkutteli että heiltä löytyy noita kovia akselinostajia. Ei tunnu löytyvän. Jotain 150kg nostoja?

Tämä ei taida olla kilpailussa tehty nosto. Mukava olis nähdä niitä. Suomessa akselilla nostanut useita yli 180kg kilpailuissa💪💪
Tässähän tämä olikin. Laitahan Jouni lista tulemaan näistä useista yli 180kg kilpailussa nostaneista @jmahon

Se on kova rauta ja uskon että lista ei ole kilometrin pituinen. Ja tuossa mainitset YLI 180kg nostaneista.

Tämä ei taida olla kilpailussa tehty nosto. Mukava olis nähdä niitä. Suomessa akselilla nostanut useita yli 180kg kilpailuissa💪💪
Minä luulin automaattisesti että puhut ADT kisoista ja että siellä useita yli 180kg kilpailunostoja.

Suomessa järjestetty käsittääkseni pääosin minun ja Rantasen sekä Selkäinahon toimesta Apollon Akselilla DO järjestetyt viralliset kilpailut. Niistä kun kaivelee 181kg tai enemmän nostaneet nippuun niin ei se lista aivan tolkuton ole.

Minä luulin automaattisesti että puhut ADT kisoista ja että siellä useita yli 180kg kilpailunostoja.

Suomessa järjestetty käsittääkseni pääosin minun ja Rantasen sekä Selkäinahon toimesta Apollon Akselilla DO järjestetyt viralliset kilpailut. Niistä kun kaivelee 181kg tai enemmän nostaneet nippuun niin ei se lista aivan tolkuton ole.
Useita on kolmekin ja sitten nämä 150kg akselin nostajat on myös kovia joiden oma paino 80kg kahta puolen.
Kaikille hyvä tavoite on 1,5-2 kertaa oma paino akselissa. Vai mitä @heimopäälikkö?

Ainiin Hyväri ja Tuomi on vissiin kisoissa myös nostanut..

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eikös tuossa ole kohta jo aikalailla kaikki raskaansarjan kisailijat sitten 😃... Mutta joo kyllähän 150 kiloa on ainakin omasta mielestä jo kova rauta ja varsinkin kevyen sarjan kisaajilta!
Itsekin mietin että alkaa tuossa varmaan olla prosentuaalisesti jo aika iso otos suomalaisista aktiivikisaajista.

Perusvoimaan saisi kumminkin kilpailijat satsata luultavasti ammattimaisemmin. Eihän se 180kg saisi vielä painona tuntua muualla kehossa kovalta ja nostamisen ei saisi olla vaivalloista. Videoiden perusteella ei mitään mavekoneita moni ole. Sanotaanko että ehkä muutama yli 230kg vetäjä vain tässäkin keskustelussa? Akselissa luulisi muutakin kuin näppivoimaa vain tarvitsevan.

Mulle vasta opetettiin grippereissä sormien asettelu. On kyllä oleellinen pointti suoritukseen lyhyt sormiselle. Ei tuu mitään jos runttaa tuurilla. Paljonko teillä mestareilla on keskisormen ja ranteen eka viivan matka senteissä ? Itsellä 19cm joka lienee alempaa keskitasoa🤔 Liekö 2 metrisillä 22 cm luokkaa ?

Itsekin mietin että alkaa tuossa varmaan olla prosentuaalisesti jo aika iso otos suomalaisista aktiivikisaajista.

Perusvoimaan saisi kumminkin kilpailijat satsata luultavasti ammattimaisemmin. Eihän se 180kg saisi vielä painona tuntua muualla kehossa kovalta ja nostamisen ei saisi olla vaivalloista. Videoiden perusteella ei mitään mavekoneita moni ole. Sanotaanko että ehkä muutama yli 230kg vetäjä vain tässäkin keskustelussa? Akselissa luulisi muutakin kuin näppivoimaa vain tarvitsevan.
Meissä voimanostajissa jotka pääsääntösesti vetää ainakin 230 maasta moni ei saa esim. CoC1-1.5 kiinni, mave myötäotteella jää sinne 180 tasolle ja 15kg limput sileet ulospäin lattiaan. Näin olen salilla huomannut mutta varmaan näppiä reenaamalla ainakin vetolajit näppivoimailussa kehittyy hyvin jos perusvoimataso hyvä. Sellanen huomio tässä omalla kohdalla että vaikka grippereissä nyt olen kehittynyt niin RT ei ole kehittynyt yhtään. Saas nähdä onko fatbarveto. Tänään muuten CoC3 korkeintaan sentin päähän sulku. Joko jouluks menee kii🤔😊.

Meissä voimanostajissa jotka pääsääntösesti vetää ainakin 230 maasta moni ei saa esim. CoC1-1.5 kiinni, mave myötäotteella jää sinne 180 tasolle ja 15kg limput sileet ulospäin lattiaan. Näin olen salilla huomannut mutta varmaan näppiä reenaamalla ainakin vetolajit näppivoimailussa kehittyy hyvin jos perusvoimataso hyvä. Sellanen huomio tässä omalla kohdalla että vaikka grippereissä nyt olen kehittynyt niin RT ei ole kehittynyt yhtään. Saas nähdä onko fatbarveto. Tänään muuten CoC3 korkeintaan sentin päähän sulku. Joko jouluks menee kii🤔😊.
Kun raakakyykky on 250kg luokkaa polvet paljaana, raakapenkki 200kg nurkilla, raw veto +300kg, pystypunnerrus seisten ilman hyppimisiä ylös alas +100kg, raaka rive +130kg niin onhan se peruskivi hieman eri tasolla otevoimailuun. Kaikkia ei vaan huvita rakentaa all around strong kroppaa koska se on työlästä puuhaa.

Tein tänään hex bar vetojen päälle 200kilolla pitkiä sarjoja dot otteella Texas Pro tangolla ja samalla mietin sitä kun monella kundilla ei ole avainlihakset kunnossa niin se pelkkä 200kg on jo "suoritus" mavena. DOT tyylistä puhumattakaan.

Kun raakakyykky on 250kg luokkaa polvet paljaana, raakapenkki 200kg nurkilla, raw veto +300kg, pystypunnerrus seisten ilman hyppimisiä ylös alas +100kg, raaka rive +130kg niin onhan se peruskivi hieman eri tasolla otevoimailuun. Kaikkia ei vaan huvita rakentaa all around strong kroppaa koska se on työlästä puuhaa.

Tein tänään hex bar vetojen päälle 200kilolla pitkiä sarjoja dot otteella Texas Pro tangolla ja samalla mietin sitä kun monella kundilla ei ole avainlihakset kunnossa niin se pelkkä 200kg on jo "suoritus" mavena. DOT tyylistä puhumattakaan.
Toisaalta tän hetken maailman paras otevoimailija ei varmaan oo lähelläkään noita tuloksia 😃 tosin en nyt kyllä faktana tiedä mutta epäilen että ei varmaan oo mikään noista lähelläkään 🤔

Eikös tuossa ole kohta jo aikalailla kaikki raskaansarjan kisailijat sitten 😃... Mutta joo kyllähän 150 kiloa on ainakin omasta mielestä jo kova rauta ja varsinkin kevyen sarjan kisaajilta!
Varmasti näin. Voidaan ajatella jos kovin ottaa 200kg niin 75% 150kg niin on tosi kova.
Entäpä sitten kun täällä kovasti heimopäällikkö pitää yllä natu juttuja tosi pitää siihenkin ottaa kantaa..
Onko ero näin pieni että julkisesti oon ymmärtänyt että 180kg saa kuurit päällä tai ainakin niin antaa ymmärtää niin 80-100kg kavereita vetää 150-160kg rautoja testattuna🤔
Jotenkin tuntuu että jatketaan natuiluja💪💪

Juu. Itse en nyt tarkoittanut välttämättä mitään voimanostotasoa vaan nyt vaikka tuollaista noin 230kg vetoa joka on tehtävissä täysin vaikka lähikaupan eväillä ja pelkällä nousujohteisella perustreenillä. Siihen kylkeen vahva keskikroppa ja sopivalla frekvensillä otereeniä niin luulisi ettei punnukset paina. Pääosassa lajeja kuitenkin nostetaan. Tuollaisia perusvahvoja ukkoja oli ainakin ennen ihan kunnallisilla liikuntahalleilla.

Ne jousethan ei suoraan korreloi niihin paksuihin kahvoihin. Täälläkin asiaa puitu muutama sivu sitten viimeksi.
Toisaalta tän hetken maailman paras otevoimailija ei varmaan oo lähelläkään noita tuloksia 😃 tosin en nyt kyllä faktana tiedä mutta epäilen että ei varmaan oo mikään noista lähelläkään 🤔
En itsekään usko ainakaan jos Merkleä tarkoitat? Ei ole käsittääkseni mikään perus "punttiukko"??? Siksi pysyn tuossa ylhäällä kirjoittamassa kannassani.

Itellä noi on hallussa kutakuinkin ja jossain on enempikin rautaa paitsi vedossa jossa voi tulla ikä vastaan ennen kun 300 tangossa. Kuitenkin aika "kehno" toi lähtötaso näihin näppijuttuihin oli itellä poislukien myötämave. Varsinkin toi RT on semmonen mikä on ihan myrkkyä meikälle. Kuitenkin uskon että voimanostopohja parempi tähänkin juttuun kuin sohvaperunailu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom