Keskustelua otevoimailusta

Juu. Itse en nyt tarkoittanut välttämättä mitään voimanostotasoa vaan nyt vaikka tuollaista noin 230kg vetoa joka on tehtävissä täysin vaikka lähikaupan eväillä ja pelkällä nousujohteisella perustreenillä. Siihen kylkeen vahva keskikroppa ja sopivalla frekvensillä otereeniä niin luulisi ettei punnukset paina. Pääosassa lajeja kuitenkin nostetaan. Tuollaisia perusvahvoja ukkoja oli ainakin ennen ihan kunnallisilla liikuntahalleilla.

Ne jousethan ei suoraan korreloi niihin paksuihin kahvoihin. Täälläkin asiaa puitu muutama sivu sitten viimeksi.

En itsekään usko ainakaan jos Merkleä tarkoitat? Ei ole käsittääkseni mikään perus "punttiukko"??? Siksi pysyn tuossa ylhäällä kirjoittamassa kannassani.
Varmaan joo pääasiassa reeneissä on nostot joissa kisataan. Nyt läks juur vanha voimanostajakaveri näppikisatouhuihin mukaan. Luulen että ens kisassa tulee sillä rumaa jälkee😈 En paljasta enempää.

Juu. Itse en nyt tarkoittanut välttämättä mitään voimanostotasoa vaan nyt vaikka tuollaista noin 230kg vetoa joka on tehtävissä täysin vaikka lähikaupan eväillä ja pelkällä nousujohteisella perustreenillä. Siihen kylkeen vahva keskikroppa ja sopivalla frekvensillä otereeniä niin luulisi ettei punnukset paina. Pääosassa lajeja kuitenkin nostetaan. Tuollaisia perusvahvoja ukkoja oli ainakin ennen ihan kunnallisilla liikuntahalleilla.

Ne jousethan ei suoraan korreloi niihin paksuihin kahvoihin. Täälläkin asiaa puitu muutama sivu sitten viimeksi.

En itsekään usko ainakaan jos Merkleä tarkoitat? Ei ole käsittääkseni mikään perus "punttiukko"??? Siksi pysyn tuossa ylhäällä kirjoittamassa kannassani.
Joo häntä tarkoitin 🙂

Varmaan joo pääasiassa reeneissä on nostot joissa kisataan. Nyt läks juur vanha voimanostajakaveri näppikisatouhuihin mukaan. Luulen että ens kisassa tulee sillä rumaa jälkee😈 En paljasta enempää.
Aina se lajinmukainen harjoittelu on hyvä lähtökohta. Nostelu mielestäni kuuluu tuohon lajiin niin loogista että se on pidetään vahvalla tasolla.

Hieno kuulla. Kyllä noihin porukoihin varmasti vielä uusia sekaan mahtuu👍

Onko kisa jo tiedossa vai onko se salaisuus?

Varmasti näin. Voidaan ajatella jos kovin ottaa 200kg niin 75% 150kg niin on tosi kova.
Entäpä sitten kun täällä kovasti heimopäällikkö pitää yllä natu juttuja tosi pitää siihenkin ottaa kantaa..
Onko ero näin pieni että julkisesti oon ymmärtänyt että 180kg saa kuurit päällä tai ainakin niin antaa ymmärtää niin 80-100kg kavereita vetää 150-160kg rautoja testattuna🤔
Jotenkin tuntuu että jatketaan natuiluja💪💪
Onko 150kg-160kg raudoilla mitään merkitystä esim ulkomaita ajatellen? Kukaan edes aloita moisista. Paitsi Voimalajiliitto vai mikä olikaan.

Ja oothan tuota itsekin todennut Epanan kisapaikalla mulle koko kropan "voimistasi" että jotkut lajit sulle hankalia kun ei ole sitä voimaa. Sitä saa olla tasaisen heikko joa haluaa tai sitten kannattaa tehdä asialle jotain. Kyllä mua ainakin vituttais kun 56kg sarjan testatut naiset nostais reilusti isompia kiloja voimanostossa. :giggle:

Viimeksi muokattu:
Itsekin mietin että alkaa tuossa varmaan olla prosentuaalisesti jo aika iso otos suomalaisista aktiivikisaajista.

Perusvoimaan saisi kumminkin kilpailijat satsata luultavasti ammattimaisemmin. Eihän se 180kg saisi vielä painona tuntua muualla kehossa kovalta ja nostamisen ei saisi olla vaivalloista. Videoiden perusteella ei mitään mavekoneita moni ole. Sanotaanko että ehkä muutama yli 230kg vetäjä vain tässäkin keskustelussa? Akselissa luulisi muutakin kuin näppivoimaa vain tarvitsevan.

Ensimmäinen kohtuu järkevä postaus Salon voima-Possulta. Jatka samaan malliin.

Entäpä sitten kun täällä kovasti heimopäällikkö pitää yllä natu juttuja tosi pitää siihenkin ottaa kantaa..

Missä kohdin olen pitänyt yllä natujuttuja?

Totesin postauksessani voimatasoista mitkä ovat minun mielestäni riittävät. Natuilusta mainittu sanaakaan. Sulla taas ikuiset voimafantasiat päällä kulkea kaktukset kainalossa "puhtaasti paras" paita päällä ja kimittää estro kirkuen natuasi megafoniin.

Täällä oli puhetta että isokätiset ovat pääosin kovia tietyissä lajeissa. Varmaan on niinkin mutta kyllä sitä jerkkua pitää löytyä muualtakin kuin pitkistä sormista jos meinaa kavuta maailman eliittiin.

Liitteet

• FB_IMG_1591281386102.jpg
    FB_IMG_1591281386102.jpg
    46,9 KB · Katsottu: 81

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Tanner merkle, 2 kertaa putkeen voittanut nyt kingkongin ja joka vuosi näyttää kehittyvän. Ei taida tannerilla mitään hirmu heikkoa lajia olla 🤔 korjatkaa viisaammat jos oon väärässä
Äärettömän vahva ja monipuolinen. Alkuun kisasi alle 83 sarjassa ja nyt pikku hiljaa siirtynyt painavampiin luokkiin.
Entinen kiipeilijä ja reilun kokoinen käsi.
Silver bulletin CoC4 maailman ennätyksen haltija.
Ei juurikaan missään lajeissa heikkouksia.
Ainut jonka minä voisin ajatella hänen heikoudeksi niin veto loppuu akselin nostossa tai aijemmin loppui ainakin. 190kg-195kg oli veto maksimi kun kisattiin Arnoll Classic ote kisassa. Otti sellaisen hidastetun kun ote piti ja oli tiukka nosto.
Sittemmin saanu kaveri massaa ja treeniä niin akseli varmasti nyt kovempi.
Nuori mies niin tulevaisuudessa varmasti kovempaa tykitystä tulossa.

Tanner merkle, 2 kertaa putkeen voittanut nyt kingkongin ja joka vuosi näyttää kehittyvän. Ei taida tannerilla mitään hirmu heikkoa lajia olla 🤔 korjatkaa viisaammat jos oon väärässä

Eipä 2x King Kongin voittaneella Alexey Tyukalovillakaan kovin heikosti ole kulkenut kaikki Jenkki ja Venäjän ym kisat mitä kisannut. Osaa myös sulkea gripperit kiinni kahvat toisiaan vasten. Voimaa rungossa nostaa isoja rautoja ja Millennium paperia.

Kukas se semmoinen on ja millä perusteilla?
2x king kong voitt
Eipä 2x King Kongin voittaneella Alexey Tyukalovillakaan kovin heikosti ole kulkenut kaikki Jenkki ja Venäjän ym kisat mitä kisannut. Osaa myös sulkea gripperit kiinni kahvat toisiaan vasten. Voimaa rungossa nostaa isoja rautoja ja Millennium paperia.
Kova nostaja hänkin.

Joo tankki on kanssa kova mutta mun papereissa tanneri on kyllä kovempi... Aika paljon kevyempi ja vaikuttaisi olevan ihan puhdaskin 😃

Yks grippailija, mikä (tietenkin) ittee on kiinnostanut pitkään, on Yves Gravelle. Suht kovatasosen kiipeilyn lisäksi tekee paljon listanostoja (stirrup yms) ja roikkumisia.

Tankki mun papereissa oli KK voitto vuosinaan kovin otevoimailija maailmassa.

Miettiessäni sitä kuka on kovin otevoimailija sillä hetkellä, niin heittäisin 50% painoarvon suoraan King Kong. Loput sitten muista kova tasoisista kisoista sekä featit mitä tehnyt. King Kongissa ehdottomasti on omat ongelmansa, mutta silti itselle kisa mikä merkkaa eniten.

Mikäli ei kisaa ollenkaan niin toki arvostan, ja voi olla todella kova, mutta "paras maailmassa" vaatii mielestäni sen että kilpailee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom