Henkilökohtaisesti itse tykkään korkeasta treenitiheydestä otevoimaa kehittäessä. Itse lähtisin rakentamaan keskittymällä pystykahvaan, pinsettiotteeseen ja pyörivään/paksuun kahvaan. SVLL kisoissa mennään pääasiassa perus Ironmindin lajeilla ja sitten Saxon Bar. Ironmindin lajit siis akseli, rollari, lbh, hub ja blockbuster sekä silver bullet.
Silver Bullet vaatii ja asettelu erikseen treeniä.
Itsellä aina mukana joku paksukahva ja pinsettiote, muita sitten vaihdellen mukana. Sarja ja toistomäärät vaihtelee siitä missä päin kautta mennään. Voimaharjoittelun perusperiaattwita otevoimailussakin noudatan. Spesifisyys toki isommassa roolissa. Paksu kahva/akseli ja pinsettiote vahvaksi, niin sillä pääsee jo pitkälle.
Nyt minulla tulee 3 pinsettiote treeniä viikossa, 2 pyöriväkahva, 2 avainote/keypinch. Nyt tulee myös kädenvääntötreeniä miksi otevomyymi on hieman matalampi. Rannekäännöt ym. aika turhaa minun mielestä jos spesifisti otevoima lajiin haluaa voi.
Rollareissa nyt tullut kolme erilaista versiota. Tuossa Juhan videoilla näkyykin kaksi ekaa, ja uusimassa päätylevyt vielä. Tässä Tankin vasemmassa kädessä näkyy uusin versio. Lisäksi versioiden sisällä ihmiset ja itsekin olen huomannut oteosan muovin "kovuudessa" eroa. Vaikea noita on verrata, mutta aika paljon kisatulokset tippuneet uusimman RT:n myötä ympäri maailmaa. Toisaalta jotkut uusimmat kahvat ei mielestäni juurikaan ole vanhempia versioita vaikemapia. Riippuu varmaan aika paljon miten niitä huoltaa. Ikuisuus kysymys ja turhaan jossittelee, koska kovia nostoja ovat joka tapauksessa. Parhaiten toki sen hetken vahvimman löytää kisaamalla samalla välineellä, tai kyllä silloinkin joku jossittelee.