Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
http://www.iltalehti.fi/missit/2010011210915891_mm.shtml

Eihän tässä mitään tarvitsekkaan pudotella, kun mulla on jo matalammat rasvat kuin osalla missikandidaateista! Hahaha. Aika kovat rasvat, jos painoindeksillä 20,2 on rasvaa 29,8 :S

Miten tuo on mahollistakaan?!? Mulla oli joskus indeksi vähän alle 20 ja prosentti n. 12. Nyt on kyllä ihan eri lukemat, mutta eihän tässä tosiaan tarvi alkaa kärvistelemään kun on vähärasvaisempi kuin missit!! :hyvä:

Miten tuo on mahollistakaan?!? Mulla oli joskus indeksi vähän alle 20 ja prosentti n. 12. Nyt on kyllä ihan eri lukemat, mutta eihän tässä tosiaan tarvi alkaa kärvistelemään kun on vähärasvaisempi kuin missit!! :hyvä:

Tuolta Jutan blogista http://www.gojuttago.com/?p=138 löytyy vähän taustatietoa noista missien rasvaprosenteista. Eli kaiketi tuo mittauslaite ei ihan suoraan rasvaprosenttia kerro, ainakaan jos on vähänkään enemmän lihaksia.

Itselläni myös tavoitteena saada muutama kilo tiputettua kesään mennessä, vaikka mullakaan puntari ei ole se tärkein mittari vaan peili ja vaatteet. Otin myös kalorilaskurin parin viikon testiin, mutta työpaikkaruokalassa syötyjä lounaita on hankala arvioida tarpeeksi tarkasti. Mutta kyllä sen kanssa suunnilleen pystyy arvioimaan paljon päivässä kannattaa syödä ja näkee saako tarpeeksi proteiineja päivässä. Tärkein pointti itsellä sen käytössä kuitenkin on se, että karkkeja jne. turhia ei tule ostettua ja syötyä niin helposti kun tietää että nekin on laitettava ylös ja heti näkee miten päivän kalorit pompsahtaa pienestäkin määrästä. Saa nyt nähdä kauan tuota kaloreiden kirjaamista jaksaa jatkaa.. Niin ja mitat nyt 168 cm ja 68 kg (tänä vuonna lähtenyt jo 2 kg!:D). Liikuntaa olen lisännyt vähintään viiteen kertaan viikossa plus yksi rauhallisempi kävelylenkki. Johonkin pitäisi vielä mahduttaa yksi salitreeni, mutta tällä hetkellä sen korvaa kahvakuulatreeni ja kuntopiiri. Mulla urheilu ei siis ole ongelma, vaan lähinnä kaikki herkut :(

Mutta tsemppiä kaikille!

Itsekkin ihmettelin noita missien rasvoja. Ja vielä kun Iltasanomien uutisotsikko alkoi sanoilla vähärasvaisia.
Epäilen, että oisko tuo isoimman rasvaprosentin omaava se joka oli laihduttanut tyyliin 10kg kuukaudessa? Kaikki lihakset hornan tuuttiin ja läski jäljelle.

Täällä on nyt dieetin 12pv loppusuoralla ja hyvin menee! Olen jopa ostanut miehelle suklaata ja keksejä mutta ei ole edes tehnyt mieli. Perjantaina annan itselleni varmaan taas luvan herkutteluun.
Tänään oli vuorossa salitreeni, huomenna lenkki.

Punnitsen itseni vasta ensi viikon perjantaina kun saan luotettavan vaa'an (eli mamman oman tietysti) käsiini. Jos ei ole paino tippunut niin :lol2:

Ite oon taistellu ton proteiinin saannin kanssa ja nyt olen löytänyt ittelleni sopivan lähteen: lämmmin kuppi-keitto, johon lisään 250g raejuustoa..tää on hyvä jos pelkkä raejuusto ei enää maistu sellasenaan. Lämpimässä kupissa itessään on joku 100kcal ja aikas paljon suolaa mut toimii painonpudotuksessa..ylimääräiset 5 kg lähteny tän avulla. Olen korvannut yhden tai kaksi lämmintä ateriaa päivässä näin.

Itsekkin ihmettelin noita missien rasvoja. Ja vielä kun Iltasanomien uutisotsikko alkoi sanoilla vähärasvaisia.
Epäilen, että oisko tuo isoimman rasvaprosentin omaava se joka oli laihduttanut tyyliin 10kg kuukaudessa? Kaikki lihakset hornan tuuttiin ja läski jäljelle.

Jep, ihan älyttömiä. Sitä oon täällä ihmetellytkin että löysiä kuikeloita lähes kaikki noi, en tykkää. Se oli Viktoria, joka laihdutti 10kg pois, sillä oli nähtävästi 26,3 rasvat tuon mukaan.

Mukana ollaan

kohti parempaa kesäkuntoa! Mun ei kiloista tarvitse päästä eroon, mutta raskaus ja imetys on valitettavasti tehnyt tehtävän vartalossa... raskauden aikana lihakset lähtivät ja rasvaa tuli (hormoonit!!!) vaikka söin järkevästi ja urheilin ahkerasti. Vasta kun lopetin imetyksen, niin alkoi jotakin tapahtumaan. Vielä kuitenkin vatsassa ja vyörärössä edelleen ylimäärästä! Karkin ja suklaan syönnin lopetin about 3-4 vuotta sitten (enää en edes muista), mutta ruokaa tuppaa menemään liikaa. Käyn 4 krtaa viikossa salilla tekemässä lihaskuntotreenin ja aerobista sen minkä aika antaa myöden. Nyt olen tehnyt treenin päätteeksi 20 min aerobisen ja yhtenä päivänä pidemmän (kotona spinning pyörällä). En seuraa vaakaa (vaikka vaa´alla käynkin) vaan peilikuvaa ja miten vaatteet (etenkin farkut) istuu.

Tsemppiä kaikille ja laitetaan parasta!

Mä voisin kans olla messissä. Olen nyt huikeat 3 päivää syönyt tosi siististi ja vaa'an mukaan kilo turvotusta on lähtenyt. Olisi mukava tiputella sellaset 5-7kg, kymmentäkään en panisi pahakseni :rolleyes: Tällä hetkellä mitat 168cm/66kg, tuosta pari kiloa on varmaan turvotusta hiilaripitoisen ruokavalion takia.

Karsin reippaasti hiilareista, lisäsin hyvää rasvaa, yritän tehdä enemmän safkaa kotona ja tietysti lasken joka päivä makrot ruuista. Liikuntana tietty sali ja sit vois kans jotain aerobista jumppailua harrastaa.

Täällä on lähtenyt ihan sopivasti liikkeelle. Paino heitteli alkuun ihan miten sattuu, mutta nyt näyttäisi olevan kehitys oikeaan suuntaan. Rasvaprosentti laskussa ja lihasprosentti nousussa :hyvä: Ruokailua olen muuttanut radikaalisti niin, että proteiineja ja vihanneksia/hedelmiä on lisätty, mutta leipää mussutan edelleen varmaan liikaa... Salilla kolmesti viikkoon (uusi saliohjelma vaikuttaa todella tehokkaalta) ja aerobisestakin olen taas innostunut paljon :) Jokaisen salin perään vedän 20 minuuttia rasvanpolttoa. Eiköhän se tästä vähitellen. 200-300 miinuksilla yritän mennä päivässä.

Kovasti mennään eteenpäin. Painosta en osaa sanoa mutta ruokailua puolta on siistitty. Käytän ite Kiloklubia ja olen todennut sen ihan hyväksi. En ainakaan silmämääräisesti ole itse huomannut vielä mitään muutoksia mutta hiljaa hyvää tulee, luotan siihen..:) TSemppiä kaikille:)

Alotin kesäkunnon tavoittelun lokakuun alussa jo, pikkuhiljaa edetään. Ekana siistin ruokavaliota ja nyt oon saanut otettua enemmän liikuntaakin mukaan. Tähän mennessä paino tullut 5kg alas ja lantiolta ja vyötäröltä on molemmista lähtenyt 4cm. Samaa hiljasta tahtia jatketaa, ja jos yhtä hyvin sujuu niin kesään mennessä oon kesäkunnossa :)

Mukana!

Pituutta 157 ja painoa n. 69 kg. Tässä on urheilu ollut hieman toissijainen asia muutaman kuukauden ja olen "löystynyt". Kesäksi haluan keventyä 5-8 kg. Tiedän, olen todella painava, mutta en tiedä, mistä se 15 kg pitäisi ottaa pois?? En kuitenkaan tähtää fitness-mittoihin.

Takapuolta, vatsaa ja rintaa haluan kiinteyttää. Onko kenelläkään hyvää treeniohjelmaa, kuinka "kohottaa" rintoja? Haluan mielummin kokoa pois, kuin lisää. Sellaista ryhdikkyyttä olisi kiva saada :D

Minunkin piti ihan rekisteröityä, että pääsin mukaan tähän ketjuun. Parin viime vuoden aikana on tullut kerättyä kymmenisen kiloa rasvavarasto, josta nyt tahtoisin eroon. Kunnonkohotus olisi myöskin paikallaan: en ole koskaan ollut kovin säännöllinen liikkuja ja kunto, kehonhallinta sekä lihaksisto ovat todella heikossa jamassa. Siis rasvaa pois sieltä minne sitä on kertynyt (kädet, tissit, maha, PERSE) ja lihasta tilalle!

Mielenkiinnosta siirryin maanantaina vähähiilihydraattiselle ruokavaliolle, kalorien laskeminen kun ei minulle oikein sovi kun on vähän taipumusta syömishäiriöiden kehittämiseen. Salilla käymisen aloitin lokakuussa. Nyt tavoite olisi kuntosalitreeni 2-3krt/viikko + tunnin aerobinen (spinning, aerobic, tanssi, jumppa, vesijuoksu) 2krt/viikko. Tällä hetkellä painoa löytyy 62 kiloa ja pituutta 163 senttiä. Lähelle viittäkymppiä olisi tarkoitus päästä, tarkkaa aikarajaa ei ole. Kesällä tahtoisin pystyä esiintymään bikineissä!

Mukana!

Pituutta 157 ja painoa n. 69 kg. Tässä on urheilu ollut hieman toissijainen asia muutaman kuukauden ja olen "löystynyt". Kesäksi haluan keventyä 5-8 kg. Tiedän, olen todella painava, mutta en tiedä, mistä se 15 kg pitäisi ottaa pois?? En kuitenkaan tähtää fitness-mittoihin.

Takapuolta, vatsaa ja rintaa haluan kiinteyttää. Onko kenelläkään hyvää treeniohjelmaa, kuinka "kohottaa" rintoja? Haluan mielummin kokoa pois, kuin lisää. Sellaista ryhdikkyyttä olisi kiva saada :D

En osaa treeniohjelmasta sanoa mitään, mutta rintauinti tuntuu ainakin mulla hyvin (olemattomissa) rintalihaksissa. Ja uintihan on muutenkin mitä parasta liikuntaa. :) Älä tuijota liikaa niitä puntarin lukemia, kyllä ne kilot sieltä karisee huomaamatta kun vaan jaksaa tahkota. Mäkään en tähtää fitness-mittoihin, mutta nää viimeset kilot istuu kyllä niiiin tiukassa että. Ootko käynyt mittauttamassa kehonkoostumusta tms.? Siitä varmaan sais hyviä vinkkejä, mitä pitää tehdä toisin.

Moikka kaikille!

Mä kans innostuin aiheesta, joten päätin kirjautua tänne, ja vihdoin sain sen tehdyksi :)
Mun tavoitteena on opetella elämään tasapainossa fysiikan ja psyyken kanssa. Nuorempana en ymmärtänyt liikunnan, ravinnon ja levon yhteyttä. Painoin menemään aina kun aikaa vain oli. Palautumiselle ei jäänyt aikaa. Koko ajan oli pakko liikkua. Koin jotenkin, että lepo ja syöminen tulee vasta, kun on tehnyt liikunta-suorituksen. Nyt olen jonkin aikaa opetellut kuuntelemaan kroppaa, rytmittämään ruokailut ja liikkumisen järkevämmin. Mulla ei varsinaisesti ole tarvetta painon pudotukseen, mutta napakkuutta ja muotoja kroppaan on tavoitteena saada, niin että tyyli jolla sen saavutan, on jatkossakin elämän tapa, eikä mikään "kuuri". Eli kuten edellä jo mainitsin, sellainen tasapainon hakeminen ja ennen kaikkea parempi olo niin fyysisesti kuin psyykkisestikin on minulla tavoitteena.

Zemppiä kaikille omiin tavoitteisiin, pysyt siihen mitä oikeasti haluat, kun vain uskot itseesi :dance:

Mua TURHAUTTAA! Joku takoo nyt mulle, heti järkeä päähän, kiitos! Tammikuun ensimmäinen herkkupäivä vietetty ja meni noin 250 grammaa jätskii, sipsiä 150grammaa ja kolme lättyä. Tänään taas palattu kuosiin. NYt kuitenkin erehdyin koulussa syömään, ehkä pari perunaa liikaa tämän kilojen tiputuksen kannalta ja tuntuu ettei pää kestä. Vaikka järki sanoo toista niin olen ihan varma, etten koskaan kesäksi saa grammaakaan pois mun kehosta koska syön liikaa. Ei, en todellakaan aio ryhtyä millekkään nälkäkuurille mutta jotenki tuntuu vaan, että tekis mieli vaan itkee että miksi minut on tuomittu epäonnistumaan tässä. En tiedä johtuuko tää siittä, kun olen kuunnellut koulussa ja muualla ihan liikaa kaikkien (kitu)diettien harrastajien juttuja ja kilomääriä mitä ne on jo laihtunut ja itsellä ehkä hyvälllä tuurilla on lähtenyt se kilo. Matka tuntuu tällä hetkellä todella pitkältä ja tuntuu, että epäonnistuminen on jo tapahtunut. Pidän vajeet siinä 600-300. En tiedä. Ahdistaa.

Mua TURHAUTTAA! Joku takoo nyt mulle, heti järkeä päähän, kiitos! Tammikuun ensimmäinen herkkupäivä vietetty ja meni noin 250 grammaa jätskii, sipsiä 150grammaa ja kolme lättyä. Tänään taas palattu kuosiin. NYt kuitenkin erehdyin koulussa syömään, ehkä pari perunaa liikaa tämän kilojen tiputuksen kannalta ja tuntuu ettei pää kestä. Vaikka järki sanoo toista niin olen ihan varma, etten koskaan kesäksi saa grammaakaan pois mun kehosta koska syön liikaa. Ei, en todellakaan aio ryhtyä millekkään nälkäkuurille mutta jotenki tuntuu vaan, että tekis mieli vaan itkee että miksi minut on tuomittu epäonnistumaan tässä. En tiedä johtuuko tää siittä, kun olen kuunnellut koulussa ja muualla ihan liikaa kaikkien (kitu)diettien harrastajien juttuja ja kilomääriä mitä ne on jo laihtunut ja itsellä ehkä hyvälllä tuurilla on lähtenyt se kilo. Matka tuntuu tällä hetkellä todella pitkältä ja tuntuu, että epäonnistuminen on jo tapahtunut. Pidän vajeet siinä 600-300. En tiedä. Ahdistaa.

Välillä ahdistaa, kieltämättä. En tiedä mikä sinulla on tavoitteena/taustana, mutta jos tavoitteena on elämäntapojen muutos niin ylimääräisten kilojen on mielestäni hyväkin lähteä pikkuhiljaa pois eikä minkään nälkäkuurin avulla. Silloin kun itse sorrun syömään suunniteltua enemmän (muuna kuin herkuttelupäivänä), niin palautan itseni "ruotuun" käymällä edes pienellä lenkillä tms urheilemassa. Siinä tulee ikäänkuin nollattua taas tilanne. Toki se ei aina auta tai ole mahdollista, mutta sitten pitää taas ajatella että huomenna on päivä uusi. Ja matka todellakin tuntuu pitkältä, mutta sekin ehkä auttaa että asettaa itselleen lyhyen aikavälin tavoitteita. Siitä saa kummasti puhtia kun huomaa esim. kahden viikon kuluttua kuurin aloituksesta että ne tiukat farkut ei kiristäkään enää ihan niin paljoa! Itsellä tuppaa olemaan niin, että jaksan pari viikkoa tiukempaa kuuria ja sitten se lopahtaa ensimmäisen herkuttelupäivään enkä enää osaakaan palata takaisin ruotuun. Tällä kertaa meni viikonloppuna kyläillessä molemmat päivät herkutteluun mutta tänään olen vakaasti päättänyt pysyä suunnitelluissa kalorimäärissä! Kyllä se tästä taas toivottavasti lähtee rullaamaan :)

Jos syöt liian vähän niin taatusti repsahtaa, koska kroppa huutaa energiaa ja sillon mieli tekee kaikkea. Itse parin vuoden aikana tiputtanut 30kg, hirveellä työllä ja tuskalla. Sillon kituutin itseäni viikot ja sallien lauantaisin pääkopan takia herkkupäivän jolloin vedin ihan mitä mieli teki. Pärjäs hyvin seuraavan viikon ;)

Kyse ei ole siittä, että söisin liia vähän vaan joskus vaan tuntuu ettei tästä laihduttamisesta tule mitään. HErkkupäiviä pidän kerran kahteen-kolmeen viikkoon, ihan vaans senkin takia, että niistä on vaikea päästä taas arkeen. Sanottaisko näin että pudotan kiloja sillä, että opettelen syömään terveemmin. Yks mun suurista paheista on nuo annoskoot ja sitä harjoitellaan. Nyt kuitenki turhautti vaan kaikki, tuntuu ettei tää mene mitenkään eteenpäin, tuntui hetken, että pitäisi vähentää ruokaa mutta onneksi järki kuitenkin sen verran pelaa, etten sitä tule nyt tekemään. Ja nyt sit meni vielä käsi rikki, että nyt pitää vähän rauhoitella. Ei kivaa. Mutta huomenna päätän jo taas olla positiivisempi itseni. KYLLÄ MÄ NOUSEN JA KYLLÄ MÄ JAKSAN! :D

Ilmoittaudun mukkaan!

Rekisteröidyinpä minäkin tämän keskustelun innoittamana, kun huomasin että muutkin samassa jamassa olevat ovat sen tehneet. :) Mun tavoitteena on keventyä tästä 174 cm 73 kg (blääh) setistä jokunen kilo (ts 6 kg). Ja sen jälkeen pysyä siinä eikä jonkin stressitekijän varjolla mässäillä kaikkea takaisin (kuten olen jo pari kertaa tehnyt). Mun liikuntaharrastus käsittää lähinnä aerobicceja ja lähinnä tätä punttimimmi-teemaa on bodypump. :P Salillekin menoa oon joskus harkinnu, mutta se on aina rohkeuden puutteessa jäänyt. Nyt pitäis kuitenkin koulu(ja tulevasta työ-)stressistä huolimatta säilyttää jonkinlaiset järkevät elämäntavat...

Laitanpa nyt itsekin tänne painon ja pituuden. Pituutta löytyy 163 ja painoa sellainen noin 54 kiloa. Tarkoitus ei ole niinkään seurata vaa'an mukaan kehitystä vaan lähinnä peilin kautta. Mittoja en jaksa nyt mittailla, mutta jossain vaiheessa nekin tänne laitan. Kuuri on alkanut muuten hyvin, mutta nyt tuli viikonloppuna vähän juhlittua eli paaaaaaaallljooon turhia kaloreita! Mutta tänään taas tiukka kuri jatkuu... :)

Suositut

Back
Ylös Bottom