Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Kuvaa en vielä saa, kamerasta on patterit loppu, mutta tässä nyt sitten mittoja.

Vyötärö 64cm
Rinnanympärys 90cm
Lantio 93cm
Hauis 27cm
Pohje 34cm
Reisi 53cm

Vyötärö on pienin minkä sai, muut suurimmat mahdolliset. Aika symmetriseltä vaikutti. Tästä lähdetään, katsotaan mihin suuntaan kehittyy!

Minä en jaksaisi uskoa mihinkään pillereihin.

Tulla pieneksi ja vahvaksi? Ensi kuussa menen leikkauspöydälle viidennen kerran tällä vuosituhannella :( ja alla on lisäksi pitkä punttitauko olkapääongelman ja "olosuhteiden pakosta". Tavoite olisi saada taas kehitettyä säännöllinen liikunta rutiini, hölkkäillä helposti reilu 10 km ja palauttaa muoto käsivarsiin. Mahan kestää ja pulleat reidet mutta nämä vauvan käsivarret kun näkee joka ilta vessan peilistäkin :D. Kun liikunta sujuu niin vaatteet yleensä kasvaa vaikka paino pysyy aika samassa eli varsinaisesti ei mitään laihdutustavoitetta. Ehkäpä uusin vipit ja jatkan vanhaa toipilaspäiväkirjaa sitten keväämpänä - sillon oli tavoite oma paino penkistä mutta maalis-kesäkuussa se ei ehkä nykypohjilla onnistu :D

Mukana myös! Tässä ollaan kerätty syksyn aikana vähän settiä ja rasvaa, niinkuin lämmikkeeks :) Nyt sitten pitää saada ne kovalla vaivalla hankitut läskit pois. Rupes kaduttaa :D Eli reilusti aerobisen treenin lisäystä ja punttista.

Alkaa tuntua ihan toivottomalta se rantakuntoon pääsy..

Joten vinkkejä otetaan enemmän kuin mielellään vastaan.

Eli ongelma on tuo alakroppa. Se pitäisi saada pienemmäksi ja timmimmäksi. Kerran viikkoon teen jalkatreenin (väännä hampaat irveessä sitä hiton kyykkyä :curs:). Kädellä en pysty tekemään yhtään mitään, joten tuo yläkroppatreeni on olematonta, tai siis vähemmänkin. Kauppakassin pystyn just toisella kädellä kantamaan, mutta kai tän kanssa on vaan opeteltava elämään, kun ei neljä leikkaustakaan ole tuonut tulosta..

Joten siis viikko-ohjelmaan kuuluu yks jalkatreeni ja sitten aerobista treeniä 5-6 kertaa. Vatsa näyttää jo oikeestaan ihan hyvältä, voin jopa sanoa olevani siihen melkein tyytyväinen. Vatsalihaksetkin paistaa vähän sieltä alta:) Ja muutenkin yläkroppa ihan ok (ja vaikkei olis, niin sitä nyt ei kuitenkaan pysty oikein treenaamaan)
Mutta alakropasta siis ihan suoranaisesti pitäisi niitä SENTTEJÄkin saada pois.. Ei missään nimessä enempää lihasta, sitäkin näyttäisi löytyvän sieltä muhkuroiden alta ihan tarpeeksi, ainakin etureisistä..

Mitä tehdä??? Energian saantia en voi vähentää - päinvastoin sitä pitäisi kai edelleen lisätä. Monen vuoden syömishäiriön (8-9v?!!?) oon päässyt pikkasen jo parempaan ja nyt en enää edes laske kaloreita!:rock: Tosin normikotiruoka on vieläkin pannassa, töissä lounaalla menee ehkä jo vähän sen tyylistä, mutta illalla lämmin ruoka ei kyllä tule kuuloonkaan. Kalorit pyörii varmaan jossain 1300 - 1500 paikkeilla normisti. Pituuttakin ne mahtavat 154cm, paino tällä hetkellä jossain vähän päälle viidessäkympissä..

Nyt menossa 8. päivä paremmalla elämällä, liikuntaa tulee tällä viikolla 2xjumppa, 3xsalitreeni ja 1h kevyt tanssitunti. Lenkkeilemään en ole jaksanut, on niin kylmä täällä pohjoisessa! :nolo: Ostin luistelusukset, joten nyt pitää odotella leudompia kelejä, jotta pääsisin niitä testailemaan ja aloittamaan uuden harrastuksen! :hyper:

Tarkkoja kalorimääriä en ole laskenut, pyörii noin. 1600kcl paikkeilla, välillä huono omatunto kun on tottunut dieetin aikana syömään paljon vähemmän! Mutta hyvältä tuntuu ja olen jaksanut liikkua. :) Olen jättänyt leivonnaisten, karkkien ym syönnin pois, mietin tosin että kahden viikon välein voisin pitää oman karkkipäivän (kylläkin kohtuullisen), jotta pysyisin ruodussa. Illalla makeannälkä on pari kertaa iskenyt, mutta olen alkanut syömään pari hedelmää iltapalaksi ja se helpottaa, ompahan jotain mitä mussuttaa teeveen ääressä. ;)

Mukana myös minä :)

Jippii, ehdottomasti mukana kun peräpukama.
Esikoinen syntyi 4,5kk sitten ja nyt olis sitten tarkotus aloittaa "kunnon elämä". Ruokavalion muokkaamisella olen tällä viikolla aloittanut. heti kun pakkaset pikkasen laantuvat alkaa mahoton vaunulenkkeily.
Ja sitten pitäis alottaa taas tauon jälkeen salitreeni. :hyvä:

Pituutta on 157cm ja painoa ihan liikaa :) Mulla ei oo vaakaa mutta teen sen punnituksen asap.
Tärkeintä ei oo mulle mitä vaaka näyttää vaan hyvä olo ja ah, niitä lihaksia, kiitos.

Voittajafiilis kyllä jo nyt kun ainakin kahden viikon taivoitteessani olen pysynyt, eli 1kilo pois/2vko. :)
Nyt painoa se 67kg ja tavoite olis heittää tuonne 60-63kiloon suunnilleen. Matka on pitkä, sillä yhtään ei tällä kertaa dieetillä lähde tältä tytöltä kropasta. :D

Olisi kiva tietää miten paino on lähtenyt laskuun (jos on). Dieetin kahdeksas päivä menossa :D Ja menee paremmin kuin hyvin, eilen oli pieni herkutteluhetki illalla miehen kanssa kun katsottiin leffaa mutta mässyä meni alas yllättävän vähän! Jee.

Eilen raskas salitreeni, tänään palauttavaa liikuntaa (reipasta kävelylenkkeilyä) ja huomenna taas salille intervalliaerobisen ja keskivartalorääkin pariin. Maanantaina pitäisi herätä ennen kuutta jotta ehtisi salille seitsemäksi treenaamaan ennen koulun alkua. Mahtaakohan onnistua :rolleyes:

I'm in also! Eli dieetti alkais huomenna.

20kg on tullut jo tiputettua kahden vuoden sisään, mut vielä haluaisin tiputtaa about 5kg, koska sitten olisin tavoitteessani. Kävin tosin tänään InBody-mittauksessa, jonka mukaan pitäisi rasvamassaa tiputtaa 7,1kg, mutta jos nyt ottais ensisijaiseksi tavoitteeksi tuon 65kg (pituutta siis 170, tänään aamupaino 70,6kg), kattoa sitten, josko innostuis vallan tiputtamaan tuon 7kg. Kuitenkin siten mennään, että peilikuva ja fiilikset on ne tärkeimmät, ei se vaa'an lukema.

Pääasiallisesti lähden liikenteeseen ruokavalion rukkaamisesta, suht samoilla liikunnoilla ajattelin mennä, mitä oon syksylläkin vedellyt eli 2-4 kertaa viikossa kiipeilyä. Tosin mietin, että varmaan pitää lenkkeily ottaa tuohon vierelle jossain vaiheessa, kun kiipeily pakkaa nostamaan sykkeen niin ylös. Tai sit tarttee opetella hituri-rauhis-tyyli :D.

Mut jooh, huomenna se lähtee. Tsemppiä mimmit itse kullekin koitoksessa :)!

Onko meidän tarkoitus kertoilla täällä projektin etenemisestä? Itseä ainakin kiinnostaisi kuulla, miten muilla sujuu. :)

Rekisteröidyin juuri kalorilaskuri.fi:n käyttäjäksi. Tiedän jo vanhasta kokemuksesta, että en jaksa olla kovin järjestelmällinen ruokien kirjauksen suhteen kun tenttistressit ja koulutyöt painaa päälle, joten saas nähdä miten kauan tämä kirjausinto kestää. :D Ostin alkuun vain kahden viikon jäsenyyden, varovaisesti. Tarkoituksena on tarkistaa päivän aikana syöty kalorimäärä, luulen että syön usein liian isoja annoskokoja. Tällä syömisellä paino tuntuu hivuttautuvan hieman ylöspäin, toisaalta välillä on kausia jolloin liikun hurjasti ja syöminen jää sitten vähemmälle. Treenipäivänä pitäisikin vastaavasti katsastaa, saanko riittävästi hiilareita.

Tänään on vapaa aamu, oli tarkoitus mennä uimaan mutta kurssikaveri soitti ja sovittiin seminaarityön valmistelupalaveri illaksi, joten pakko lukea artikkeleita ja valmistautua siihen. En ehdi uimaan. :( Mutta huomenna ostan 15 kerran sarjalipun ja polskin sen pois alkuvuoden aikana!

Tsemppiä kaikille! Liikunnasta tulee hyvä olo! :)

Helou!

Dieetin 12. päivä menossa. Aloitus paino oli 70,6 ja nyt tänään vaaka näytti 69,0 eli hyvältä näyttää. Karkiton tammikuu on onnistunu hyvin. Päivittäinen kalorimäärä on pysynyt 2000kcal. Salilla 3 kertaa viikossa ja aerobisille en ole vielä kiireiltäni päässyt. Polvi hiukan vihoittelee juostessa ja mietinkin uusien juoksukenkien ostoa.

Päivittäin kirjaan syömiset vihkoon ja lasken makrot ja kalorit. Ne on kaikki suurinpiirtein jo takaraivossa, joten joskus tarvii vain tarkistaa kalorilaskurista. Ite olen aiemmin käyttäny kalorilaskuria, mutta minun mielestä oli liian työlästä aukoa kokoajan tietokonetta ja merkitä ylös. Paperille merkatessa ne jää myös paremmin päähän.

Kuvia täällä kaipaillaan muiltaki, itse kyllä pidän lupauksen ja laitan vaikka kuukauden välein kehityskuvaa. Siitä se motivaatio lähtee. Nyt tekis mieli laittaa ennen raskauksia kuva, mutta on vähän liian masentavaa katsottavaa itelle. Noh, tiedämpä ainakin että samanlaiseen kuntoon tai parempaankin on mahdollisuudet.:rolleyes:

Tsemppiä kaikille!:rock:
Ja muistakaa edetä tasaisesti pikkuhiljaa liikuntaa lisäämällä jne. Muuten voi tulle stoppi.:(

Kylläpä Kyllä!

Joo, messissä. Tänää alkaa salihommat rullaamaan oikein olan takaa:D Juoksuhommia on tullu tehtyä enemmänkin nyt ku on löytyny kengät jotka ei hierrä. Painosta ei ole vielä tietoo, mutta ehkä sitä on kesällä paljon vähemmän ku tänään. Kyllä. Kyllä me naiset haltsataan tää homma!:rock:

Jihuu, nyt on tainnut kilo lähteä joulusta! Luin tänään niistä aamulla tehtävistä HIIT-lenkeistä vai mitä onkaan, huomenna aamulla taidan kokeilla... Salilla on tullut käytyä parisen kertaa viikossa ja sen lisäks kävelylenkkejä. Kaloreista ei oo mitään tietoa, välillä lasken päivän kalorit Kalorilaskurilla, mutta yleensä menee ihan fiiliksen mukaan.. ja varmaan päin puuta! Pahin on ehkä mun iltanapostelut... siis saatan popsia ihan vaan jotain hapankorppuakin tai miniporkkanoita, mut ärsyttää se telkkarin ääressä mussuttaminen. No ennen popsin sipsejä tai karkkia, jos sitä sattu olemaan, niin suunta on parempi. Mä kielsin itseltäni jo sohvalla syömisen, mut se ei toiminut... :D

Maksimissaan 6 kiloa olis nyt tavotteena poistaa, tai jos oon aikaisemmin peiliin tyytyväinen, niin se riittää. Nyt paino siis 56,5 ja pituus 160.

Olen parina kesänä koittanut päästä kesäkuntoon ja joka vuosi olen ollut likempänä tavoitetta mutta koskaan en ole jaksanut vedättää itseäni tarpeeksi hoikaksi. 2010 se onnistuu :rock: tavoite 8-13 rasvat

En edes muista koska aloitin "dieettini", tuntuu, että siitä on jo vuosia. Todellisuudessa ehkä kuukausi? Joka tapauksessa: paino on noussut kaksi kiloa. Siis mitä vittua?! Voi perkele. En ole hetkeen uskaltautunut puntariin, eikä näköjään olisi kannattanut tänäänkään... Kuitenkaan vaatteet eivät purista eikä peilikään mene rikki, joten... en tiedä. Jospa ne on noi mun Popeye-haukkarit, mitkä painaa?

Olen nyt siis n. 4 kiloa tavoitteesta. Jos dieetti sujuu yhtä hyvin tästä eteenpäinkin, kesällä tiputettavaa on jo n. 20 kiloa. :jahas: Ehkä mä tosiaan alan pitää sitä ruokapäiväkirjaa.

Tuun myös mukaan. Laihdutusta en tarvii, mutta lihaksia olis tarkotus saada vähän lisää/näkyvämmiks. Olen muutamia kuukausia treenaillut kotona, mutta tarkoituksena olisi uskaltautua salille helmi- tai maaliskuussa.
Ja tietysti pyrin syömään mahdollisimman terveellisesti, monipuolisesti.:rolleyes:

Ihan mukavasti on täälläkin projekti alkanut, vaikka varmaan olisi varaa parempaankin.

Ruokailua siivottu ja liikuntamäärää lisätty, etenkin tuota sokeria koetetaan välttää. Mihinkään tehodietteihin minusta ei kyllä enää ole, vaan tavoitteena koko lopuelämän kestävä ruokailutapojen järkevöitys. Mutta kyllä tuo kuukautiskierto vain välillä tekee haastavaksi suklaan välttämisen. ;)

Täällä yks kanssa joka ilmoittautuu kesäkuntoon projektiin.. tarkoitus aloittaa salikäynnit ja lenkkeily tässä ihan piakkoin ja ruokavalio menee kanssa uuteen tarkasteluun.. siihen saan onneksi apuja koska kärsin ruoka-aineallergioista ja yliherkkyyksistä ja helposti menee liian yksipuoliseksi toi syöminen. Lähtöpainona on 61 kg ja pituutta 161,5 cm, mutta en niinkään mittaa onnistumista kiloissa vaan senteissä ja mitä peili kertoo..

Rekisteröidyin juuri kalorilaskuri.fi:n käyttäjäksi.
Tsemppiä kaikille! Liikunnasta tulee hyvä olo! :)

Kannattaa harkita ehkä myös kiloklubia, se on ilmainen ja tarjoaa pitkälti saman kuin kalorilaskurikin, itse ainakin tykkään :) Tai on ainaki aina ollut ilmainen, mutta nyt nettini käy niin hitailla, etten saa sitä sivua edes auki (enkä mitään muutakaan sivua ilman suurta vaivannäköä) niin en pääse tarkistamaan....

Mun kesäkuntoprojekti taitaa lähteä käyntiin vähän myöhemmin keväällä. Uudenvuoden lupaus kyllä oli, ettei enää suklaata ja siitä oon pitänyt ihan ongelmitta kiinni. Alkuvuoden keskityn vaan punttailemaan ja vähän hiihteleen. Sitten keväämmällä alan tarkkailemaan enemmän noita syömisiä ja otan sen päkin komeasti näkyviin vaikka väkisin. (Edeltävinä vuosina oon ollut aina huhtikuuhun asti ältsin kiree ja sitten lihonut just bikinikauden alkaessa, todella turhauttavaa :D)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom