Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
^
Lisäyksenä vielä tuohon äskeiseen, että lihasmassaa olis ihan kiva saada kesäksi parisen kiloa lisää, onkohan tuo mun treenimäärällä järkevä/mahdollinen tavoite?

^
Lisäyksenä vielä tuohon äskeiseen, että lihasmassaa olis ihan kiva saada kesäksi parisen kiloa lisää, onkohan tuo mun treenimäärällä järkevä/mahdollinen tavoite?

Ehkä, ehkä ei.. paha sanoa näin nettiteitse. Minkä pituisia ovat bodypumpit ja spinningit? Entäs teho, seuraatko sykkeitä? Jos noin paljon haluaa lihasmassaa, niin salilla tosiaan se 2-3 kertaa viikko, mieluiten 3, tuollaiseen pariin kiloon saa tehdä töitä ihan kunnolla. JA ruokavalion pitää olla ehdottomasti kunnossa, kahvipullalla ei onnistu.

Itse en ole koskaan kärsinyt varsinaisista makeanhimoista, mutta mun neuvoni senkin selättämiseen on, että säännöllisesti oikeaa, kunnon ruokaa riittävästi niin ettei tule nälkä. Jos monen tunnin syömättömyyden jälkeen ensimmäinen saatavilla oleva asia on jotain makeaa, niin kyllä se tulee syötyä.

Olen mukana! :)

Tavoitteenani ei ole varsinaisesti pudottaa painoa vaan saada keho sekä toimimaan paremmin että näyttämään paremmalta terveellisen ruokavalion sekä ahkeran treenaamisen tuloksena. Pituutta tältä punttimimmiltä löytyy 167cm, painoa taas 67kg.

Ehkä, ehkä ei.. paha sanoa näin nettiteitse. Minkä pituisia ovat bodypumpit ja spinningit? Entäs teho, seuraatko sykkeitä? Jos noin paljon haluaa lihasmassaa, niin salilla tosiaan se 2-3 kertaa viikko, mieluiten 3, tuollaiseen pariin kiloon saa tehdä töitä ihan kunnolla. JA ruokavalion pitää olla ehdottomasti kunnossa, kahvipullalla ei onnistu.

Itse en ole koskaan kärsinyt varsinaisista makeanhimoista, mutta mun neuvoni senkin selättämiseen on, että säännöllisesti oikeaa, kunnon ruokaa riittävästi niin ettei tule nälkä. Jos monen tunnin syömättömyyden jälkeen ensimmäinen saatavilla oleva asia on jotain makeaa, niin kyllä se tulee syötyä.

Tunti per pumppi ja 50 min per spinning. Bodypumpin voisi vähentää yhteen kertaan viikossa. Sykkeet yleensä 70-80 %.

Mäkin olen mukana. Mulla on raskaus takana jonka aikana painoa tuli +30kg!!! Synnytyksestä on kaksi kuukautta ja vielä yli kymmenen kiloa tiputettavaa. Puhtaalla ruokavaliolla olen ollut nyt viisi viikkoa. Liikuntaa reilusti, juuri aloitin salinkin. Juoksun aloitin, mutta se mun piti myös nopeesti lopettaa sillä risat kierukat vaivaa taas. Ens kesänä ois tarkotus olla hurjassa kunnossa :)

Itse olen tässä viimeisen vuoden aikana pienentyny siten että jouluna 2008 olin 77kg (165cm) ja nyt tänä jouluna painoa oli 56kg. Nyt alkaa olla semmonen tilanne että tarvitsee enään karistaa nuo vielä turhat läskit pois ja hankkia niiden tilalle lihasta, tämä aika varmasti tapahtuu kesään mennessä. *odottelee innoissaan tulevaa kesää ja bikinikautta* :hyper:
Tsemppiä kaikille teille! Pannaanpa läskiä palamaan ihan urakalla!:puntti:

Minäkin olen mukana!

Tosin jo viikolla 9 pitäisi lähteä etelän lämpöön, joten silloin olisi hyvä olla jo bikinikunnossa. Siitä voi sitten jatkaa taas kiristäen kesää kohti. Nyt mitat 158cm ja 55-57kg vaihtelevasti. Kiinnostuin tuon Gym -lehden yhdessä taannoisessa numerossa olleessa jutussa, jossa kerrottiin intervalliharjoituksista ja olen niitä nyt käyttänyt hyväksi salilla. Varsinkin sitä juoksumatolla tehtävää "Tabath... "jotain nimisestä. Mukavaa vaihtelua kyllä! :hyvä: Sitten olisi LesMillsin steppiä ja pumppia, sekä kävelylenkkejä. Karkit pitäis jättää kyllä taas tauolle... :whip:

täältä suunnalta muute ilosia uutisia!! tässä joululomalla on paino tippunu jo 4 kiloa. (Taitaa kyllä olla vaan pelkkiä nesteitä) mutta kuitenki. ennen lomaa päätin etten syö jouluherkkuja ku minimimäärissä ja muutenki lopetin sen ainaisen mässäilyn. ja muutaman kerran oon lenkillä käyny. tällä linjalla nyt jatketaa kevääseen asti, katotaas mitä vaaka sitte sanoo!!! toki tuo kilojen tippuminen nyt hidastuu, mutta koska näin hyvä alku ollu, ni motivaatio on korkealla. jeejeee!!!! :)

EDIT: tässä ohjelmani keväälle: jumppia 3 x viikko, uintia 1x viikko, salia toivottavasti 2 x viikko. lenkkeilyä aina ku ehtii!

Nyt se alkaa ihan tosissaan, ainakin minun osaltani :) Ilta/yötyöläisenä heräsin äsken, ja tänään on tarkoitus käydä aamuaerobisella, syödä aamupalaa, mennä ruokakauppaan ja miettiä vähän tarkemmin mitä sieltä tuo, ja illalla ehkä vielä puntille. Saas nähdä! Tein vielä pienestä kovakantisesta vihosta ruoka- ja liikuntapäiväkirjan, joka kulkee näppärästi mukana kaikkialla. Saatanpas laittaa kuviakin illalla jos saisin uudet patterit kameraan.

Minä olen myös mukana! Viimeisen 1,5v aikana painoa kertynyt n.9kg ja ihan silkkaa läskiä. Kesäkuntoon en tähtää vaan ihan pysyvään olotilaan. Takana on 10v sitten 15kg tiputus, ihan samaan onneksi ei tarvitse alkaa, mutta eipä tuo 9kg ihan hetkessä lähde. Haluan myös päästä hyvään kuntoon, eli pelkkä ulkomuoto-asia tämä ei mulle ole.

tämän päivän saavutus oli raijata kaupasta kaksi kassillista terveellistä ruokaa. sainpahan vähän raitista ilmaa, reissuun meni se tunti.
söin terveellisen aamupalan ja uunissa muhii ruoka, joka on sangen kosheria.
ostin myös aikaa kalorilaskuriin, katsotaan onko ruokien systemaattisesta merkkaamisesta hyötyä vai haittaa.

kuulostaa ehkä vähän säälittävältä mutta olen viime aikoina ollut täysin rappiolla näiden asioiden suhteen, jokainen askel on eteenpäin.

Täällä ollaan nyt oltu ruodussa 3 päivää :hyvä: Huomenna menen hakemaan salikortin ja samalla aloitan siellä treenit - ei malta odottaa.

Liikuntatavoitteet seuraavien kuukausien aikana: Päivittäin koiran kanssa ulkoilua 1-1,5h, kuntosali 3-4krt/vk (sis. aerobisen ja lihaskunnon).

Koiran kanssa ulkoilu toteutuu jo nyt mutta se miten revin ajan kuntosaleiluun on haaste. Tai ennemminkin se miten raskaan koulupäivän jälkeen puhun itseni menemään ensin salille ja vasta sitten kotiin :D

Huhhuh, nyt on eka viikko dieettiä takana. Painoa lähteny ehkä se 0.5kg, mut tällä vauhdilla oli tarkoituskin
mennä ettei lähde liikaa lihasta siinä matkassa. Nyt mitat : 179cm , 67.5kg. Kaloreita syön päivässä nyt sen 2200-2300kcal. Kolmen viikon välein tippuu 200-300kcal nuo määrät ja aerobisen määrä kasvaa. Nyt aerobista tulee se 4 kertaa viikossa 45min kerrallaan. Ensi viikolla tuleekin sitten jo 5 kertaa ja siitä eteenpäin 6x sekä viimeisillä viikoilla myös aerobiset 20-30min punttitreenin päälle. Eiköhän se läski ala tiristä näillä. Porukka varmaan ajattelee että
mitä minä painoa pudottelen, mutta liikaa tuossa painoissa on läskiä. Kesällä pitää olla ehdottamasti biitsikunnossa. :) Pituudeksi tälläe rääkilli mahtaapi tulla tällä vauhdilla n. 12 viikkoa. Tai oikeastaan katson enemmänkin dieetin pituuden siitä että miltä kroppa rupeaa näyttämään.

Täällä ollaan oltu ruodussa kohta kokonainen päivä. Eilen söin puoli kiloa suklaata surffaillessani netissä, ja illalla vielä kaverin joululahjaksi saamat after eightit. Hän kun on dieetillä... Hienoa, näillä varmasti pääsen siihen tavoittelemaani kuntoon!

Vaaka ei kuitenkaan näytä mitään katastrofaalisia lukemia. Ilmeisesti kulutus on niin kova, ettei ihan äkkiä jää roikkumaan. Tai niinhän mä itselleni uskottelen... Ehkäpä tämä nyt tästä iloksi muuttuu, päivä alkaa pidentyä ja lenkit myös. Mielialakin paranee samalla.

Nyt on salille jäsenyyttä hankittu ja ensimmäinen treenikin takana! :) Tosin meinasi jäädä väliin kun olen niin taitava keksimään tekosyitä. Eipä jäänyt kuitenkaan. Tein 45min intervalliaerobisen ja päälle keskivartalotreenin. Huomenna taas.

Ja tämähän on jo dieetin 4 päivä!:david:

Mukana ollaan! :) Piti tämän takia rekisteröityä, ehkä sekin motivoi ku on muita samassa tilanteessa ja "Joutuu" kirjottamaan jonnekki miten edistyy. :)

Vaa'alla en edes oo uskaltanut käydä pitkään aikaan (eli ei kuulosta hyvältä!), ehkäpä huomenna aamulla skarppaan ja käyn ja otan samalla kuvan itsestäni. Tosin en tiedä toimiiko vaaka edes :D En oo päättänyt mitään kilomäärää minkä pitää pudota, mutta kesään mennessä pitää näkyä tuloksia!

Heikkoutena ei niinkään oo karkit tms, mutta ylipäänsä hyvä ruoka on ihanaa ja roskaruoka on pahe, sekä pieni napostelu kokoajan. Nyt siis vähennän roskaruoan syömistä, koitan syödä tasasin väliajoin jotain ja terveellisemmin sekä käydä jumpassa (bodypump, bodyattack, zumba) 2-3krt viikossa, riippuu miten ehtii ja vielä lenkillä sen mitä ehtii. Pakko saada ylipäänsä jokapuolelta kiloja pois, mut tärkein olis vatsan alueelta ja jenkkakahvat! Myös käsiäni oon alkanu inhoomaan, en siis tykkää yhtään katsoa itseäni peilistä vähemmissä vaatteissa. Ei kiva!

Mitä muuten ootte mieltä laihdutuspillereistä? Tuli taas postista Opuntia pluss Detox-kuurin mainos, missä saa ilmaiseksi 30päivän pillerit ja mainoksessa lukee, että "Älykäs laihdutuspilleri. Poistaa ensiksi rasvan eniten alttiilta alueilta. 10 kiloa vähemmän 6 viikossa!" Ja mietin mahtaakohan oikeesti toimia... en oo ikinä moisia koittanut, ja kuulostaa hullulta...

Tsemppiä kaikille!! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom