SUPERCARB 1kg -40%

Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Kuukausi vaihtunut ja mittanauhaa olen taas kuluttanut. Ja tuleehan niitä tuloksia :hyvä: Suluissa helmikuun lukemat

Vyötärö 73 (73,3)
Lantio 93 (94, 3)
Rinnan ymp. 83,8 (85)
Käsi 29,5 (30)
Reisi 62,3 (63)

Paino on edelleen sama (75) :jahas: mutta olo on timmimpi ja kiinteempi mitä vuosiin, joten tämäkin käy oikein hyvin. Otan nyt lähempään tarkasteluun oman ruokailuni, laskemista enimmäkseen, sillä muuten syön aika perusjuttuja jo nyt (rahkaa, lihaa, kalaa, kanaa, kananmunia, raejuustoa, guinoa, riisiä, marjoja/kasviksia ja hyviä rasvoja).

Ajattelin seuraavanlaista suhdetta maaliskuun kahdelle ensimmäiselle viikolle, ja kikkailen sitten hiilareiden kanssa:

P 750 kcal
R 300 kcal
H 950 kcal

3-4 kertaa viikossa kuulatreeni 2*20min (+lämmittelyt) ja vaihdellen aerobista, joko 90 min matalalla sykkeellä tai 20 min Hiit. Pidän kerran viikossa lepopäivän. Tässä on vielä kesään hyvin aikaa tiputtaa se 10kg. Mun kesälomat kun alkaa vasta heinäkuussa :D

Tsemppistä kaikille kesäkunnon saavuttamiseen! :puntti: Matkaa on vielä jäljellä...

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mä olen taas alkanut tanssimaan, ja heti tuntuu paljon piukemmalta olo. On tuo turvotuskin kyllä hävinnyt, eikä olla kovin montaa senttiä niistä ihanteista. Mikäköhän tanssissa on kun se tuntuu ainakin mun kroppaan vaikuttavan todella positiivisesti..Tokihan siitä tulee kroppa tosi liikkuvaksi, joten jo ryhdin suoristus voi tehdä paljon.

Mä olen nyt ottanut vähän uuden lähestymistavan liikuntaan, jossain vaiheessa puntti oli ehdoton ykkönen ja jopa bf.kisat mielessä. Nyt ajattelin painottaa tanssia ja oman kropan vastuksella tehtäviä lihaskuntoliikkeitä. Erilaisia kyykkyjä on pakko tehdä mun itsepäisen perseen takia :D Se ei kertakaikkiaan pysy muotissaan ilman niitä.

Ruokailu on suht kunnossa, olen ollut kokonaan ilman mässyä 2 viikkoa, se on voitto! Proteiinia saisi varmaan syödä enemmänkin, mutta pikku hiljaa hyvä tulee. Mulla menee muuten aina näin, talvella mässätään ja valon lisääntyessä ihan luontaisesti ruokailee terveellisemmin.

Päivittelyä juu:D Itellä on paino lähteny mukavasti tuossa tammikuun alusta apouttiarallaa 8kg. Mittanauhan osto on ollu ajatuksissa, mutta en sitä koskaan muista kauppaan päästyäni.. Olo on parempi kuin pitkiin aikoihin ja nyt tipahti postiluukusta sykemittarin hakulappu!!!!!:D:D Niin, siis ruokailu on hyvin paljon protskupitoista, mutta en ole alkanut täysin itseltäni mitään kieltämään, koska tuloksia tulee näilläkin millä mennään. Parhaimmillaan käyn vapaapvinä, riippuen onko kivoja jumppia ja missä, niin kolmekin kertaa jumpalla, olenko koukussa?;) salipvt ovat satunnaisia, mutta pari kertaa viikossa yritän saada itseni puntille. Lihasta on kuitenkin jo aikaisemmin tullut hankittua, joten ne on alkanu näkyynkin tuossa rasvan lähdettyä tirisemään.. Sit ku on sopivan näkönen kroppa, rasvat siis saatu poltettua ja painoo tarpeeksi alas, niin alkaa puntilla käynti hieman tiheämmin. Saas nährä, mut hyvältä näyttää;) Tsemiä Ihanat Naiset, ollaan sitten kesällä yhdessä rannalla:D

Paino tais tänä aamuna olla 58,3kg ja viime lauantaina vihdoin pääsin alle 60kg eli oli jossain 59kg paikkeilla, eli juuri se tahti jota oon kaivannukki! Dietti on alkanu jo loppiaisen jälkeen ja painoa lähtikin joku 4-5kg kuudessa viikossa, mutta sitten lopahti täysin. En nyt varsinaisesti lyöny hanskoja tiskiin, mutta pidin herkutteluviikonlopun (mm. paahtoleipää ja suklaata:p) ja aloitin aivan uuden dietin heti seuraavana maanantaina. Siitä lähtien vatsa on toiminut erinomaisesti ja painokin näyttäisi tippuvan. Ja parasta, lenkkeilyä tai muuta aerobista en nyt oo pariin viikkoon harrastanu juuri ollenkaan! Hyötyliikuntaa nyt ehkä jonkinverran, kauppaan kävelyä tms. mutta muuten pelkkää punttitreeniä. Eilen kävin tunnin verran kokeilemassa lumikenkäilyä ja loppupäivän olinkin ihan puolikuollut ja oksetti, joten se siitä urheilusta!

Otinpas vihdoinkin kuntokuvia. Ensin masennuin totaalisesti kun näytti vain, että perse on leventynyt, mutta verrattuani n. 3 kk takaisiin kuviin (siitä lähtien mulla ei ole ollut kameraa) mun jenkkakahvat näyttivät jopa vähemmän levahtaneilta ja selkä paksummalta :wtf: Tosin tästä voi myös syyttää valoja, koska vanhat kuvat on otettu salamalla, ja nämä uudet melko tummassa valossa, ja sitten sai photarilla kunnolla vaalentaa että näki jotain. Voisi uskaltautua viikonloppuna ehkä tännekin laittamaan, kunhan ensin selkä kuoriutuu jämähtäneistä hiusväreistä :D Potkisipahan ainakin jatkamaan eteenpäin, jotta joskus kesän korvilla kehtaa vertailukuvia ottaa.

Täällähän on hiljaista! Mitä kaikille kuuluu? :)

Itsellä liikuntapuoli hyvässä reilassa, salilla käyn 3x viikossa, 2x viikossa jumpissa (pump, compat) 1x viikossa lattareissa ja lenkkeilyt päälle. Viikolla syömiset ok. mutta joka ikinen vkl repsahtaa viimeistään lauantaina :( pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni ja hillitä mutta tuntuu niin vaikealta. Puhumattakaan siitä että perhejuhlia on tulossa roppakaupalla..

Pitäisi kaiketi vaihtaa palkkaria, otan salitreenin jälkeen fastin ällö-makeaa vaniljaa ja aamulla herätessä naama on aina turvoksissa kun sitä on illalla ottanut :wtf:

Kiloja tuskin on lähtenyt juurikaan, paikat hieman kiinteytyneet ja t-paidat alkavat olemaan niukkoja hian kohdalta.. 5kilon tavoite tuskin täyttyy vielä piiiitkään aikaan. Vaa´alla en ole uskaltanut käydä, myöhemmin myöhemmin..:nolo:

Mulle kuuluu huonoa ku siwa on 30m päässä ja siellä on 3 kismetii 1e -tarjous. Kyllä suklaalakkolaista koetellaan. Oon siis kahden päivän aikana nyt kahdesti sortunut. Mut ens viikolla sit paremmin, ehkä? Toivottavasti.

Käy aina näin et huomaamatta hoikistuu just hyvään kuntoon ja sit säikähtää ja alkaa mättää ku nälänhätänen elukka kaikkea mitä saa ja eihän siinä hyvin käy.

Yli kuukausi joka toinen päivä vatsalihas treeniä, lenkkeilyä ja ruokavalio muutosta on saanut ihan mukavia vaikutuksia aikaan ...
5kg lähtenyt, olo energisempi ja vatsalihakset alkaneet hieman näkymään

Hyvä että joillain sujuu. Itse tässä juuri tänään kauhistelin et onko takapuoli taas levinny lisää :D Liikuntapuoli mulla on kyllä sujunut oikein hyvin, mutta syömiset ei todellakaan!! Varmaan joka päivä tullut syötyä vähintään pari palaa suklaata tai jäätelöä tms. Ensi viikon olen vielä lomareissulla, joten ei lupaa hyvää. Toisaalta enpä viitsi liikaa stressata, menee vielä muuten koko loma pilalle :)

Mun kroppa on muuttunut järkevämmän syömisen kautta. Massua on edelleen, mitäs olen tyhmän mallinen, mutta jalat on oikein mukavan piukat jo. Pylly on kasvanut pyöreyttä, mutta lantio kaventunut edestä päin. Ihanin palaute oli mun kaverilta, jonka tapasin 7 kk sitten viimeksi. Lauantaina teellä hän sanoi : oi sun kädet on aika kivat. Olet saanut lihasta, hyvän muotoiset. Mulla oli päällä istuva musta paita :)
JEE!!! :)
Olen kesällä kisu ;D

Minulla paino ei ole tippunut nyt yhtään sen aloituksen (1,5kg :D) jälkeen mutta toisaalta en ole siihen kovin pyrkinytkään koska painoa pitäisi saada alas joku 3kg kesään mennessä niin tavoitepaino saavutettu.
Nyt kuitenkin pääsiäiseen mennessä haluaisin yhden kilon pienemmän lukeman kuin eilen sunnuntaina. Eli pientä ruokavaliomuutosta kehiin ja ankaraa treeniä :)

Viime viikko jumppailujen osalta kevyttä, tosin tiistaina tein yläkroppaa ja voimapyörällä vatsoja - tuloksena uskomattoman kipeä keskivartalo vielä perjantaina. Ihana laite.
Tälle viikolle tavoitteena 5 x sali (sis. punttia ja aerobista) ja viikonloppuna paljon reipasta kävelylenkkeilyä kun saan oman koiran kaveriksi kultsunartun hoitoon.

Ja mikäs tässä ollessa kun aurinko paistaa ja kevät tekee tuloaan. Oikein kevyttä ja lämpöistä viikkoa kaikille!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Kuinka paljon teet toistoja tuolla voimapyörällä?
Mun voimapyörä on nyt kaverilla kylässä, joten en pääse harjoittelemaan sillä. Täytyy pyytää se takaisin :D

Täälläkin päin sujuu mukavasti. Ruokailurytmin oppiminen (taas uudestaan) on ollut pääasia ja sujunut hyvin. Vaa`alla en ole nyt käynyt, sen jälkeen kun sain painon alkamaan vitosella. Vyötäröa ja lanteita mittailen, lantio nyt 91,5 cm ja vyötärö n.67 cm. Oikeastaan kaikki on ihan hyvin, mutta kyllä kesäksi saa erottuvuutta kroppaan tulla, ja vyötärö kaventua siihen viime kesäseen 64 senttiin.

Liikuntana on ollut enenevissä määrin "ryhmäliikuntatunteja". Lainausmerkeissä siksi, koska harjoittelen kotona. Tuntuu ääneen sanottuna ihan nysveröltä, kun itsekin olen ollut kunnon saliasukki vuosia. Mutta kyllä mä ainakin osaan ottaa tehot irti kotonakin erilaisista treeneistä. Combat tyyppiset tunnit on suosiossa ja jos tekee mieli jotain hauskempaa, niin tanssillisempaa puolta sitten. Lihaksia olen pitänyt yllä punttitreenillä, tämäkin kotona. Kyykkyjä tulee tehtyä päivittäin ja paljon. Myös punnerukset, dipit ja muut oman kehon painolla tehtävät liikkeet kuuluvat lihaskuntoohjelmaan.

Olen huomannut, että pidän enemmän kropastani sellaisena kuin se runsaan jumpan ansiosta on. Vaikka käytän painoja edelleen, on vaikea kuvitella, että pari kolme vuotta sitten tähtäsin vain lihasmassan kasvatukseen. Mulle ei kaiketi sovi se "bulkki" (lievä tosin)-dieetti-tyyli. Haluan olla kutakuinkin tikissä koko ajan. Massakausi lähinnä masensi mua, ja varsinkin kun tiukat dieetit on mulle niiiin vaikeita, niin tämä tyyli sopii paremmin mulle.

Rele, Yleensä ensimmäisellä sarjalla menee joku 12-15 ja siitä se sitten laskee sinne alle kymmeneen, joskus jaksan tehdä vikassa sarjassa enää muutaman. Ja niin pitkään teen kun puhti loppuu :D

Itsellä projekti mennyt vähän plörinäksi liikunnan osalta, pariin viikkoon ei ole tullut liikuttua sairastelun takia. Ahdistaa, mutta pakko se on saada itsensä kuntoon sitten alkaakin taas salilla ja ohjatuissa jumpissa käynti.

maahinen sanoi:
Rele, Yleensä ensimmäisellä sarjalla menee joku 12-15 ja siitä se sitten laskee sinne alle kymmeneen, joskus jaksan tehdä vikassa sarjassa enää muutaman. Ja niin pitkään teen kun puhti loppuu
Mun ongelma on että puhti ei millään lopu :D. Teen yleensä 40 rullausta ja sitten kyllästyn. Ongelma ei ole siinä että tekisin liian pientä liikerataakaan, teen niin pitkiä rullauksia kuin pystyn ja vielä jännitän välillä vatsaa extrana. Olen huomannut, että mitä vahvemmiksi vatsat kehittyy, sitä monipuolisempaa treeniä ne tarvitsee. Staattinen pito on yksi suosikkini, mutta sekin on venynyt kuusiminuuttiseksi. Toisaalta, epäsuora rasitus kuten maastaveto tuntuukin oikein kunnon poltteena.

Itse en myöskään lämpeä millekään massa-dieetti kausille. On paljon kivempaa näyttää vuoden ympäri hyvältä, kuin jonkun kesän ajan kireältä ja sitten taas syksy-talvikautena paisua. Kyllä sitä lihasta siltikin tulee vaikkei millään offilla olisikaan. On myös mukavaa ettei koskaan tarvitse erikseen kiristyä. Voi syödä aina samalla tavalla ja se rasvamäärä heitellä vaan jollain muutamalla hassulla kilolla.

Ei kesädieettiä mulle~

Mä päätin vielä vähän korjata mun ruokavaliota vähentämällä hiilihydraatteja. Mässäilyn lopettamisesta huolimatta niitä tulee liian paljon, proteiinin kustannuksella tietenkin :rolleyes: Vaihdoin aamupuuron munakkaaseen ja vihanneksiin, lisänä juon hevi-shotin. En tiedä onko ne oikeasti mistään kotoisin, mutta ne on hyviä eikä niissä ainakaan lisäaineita ole. Toinen korjausliike oli vaihtaa lämpöisellä ruoalla riissi/pasta/peruna runsaaseen kasaan vihanneksia, mitä milloinkin, mutta voita laitan aina päälle. Ja lisään samalla proteiinisen pääruoan määrää.

Ruisleivästä kun en voi luopua, niin sitä pari palaa päivässä on ok. Tarkoitus ei ole mikään karppaajan ruokavalio, koska se on liian rajoittava. Tämä tyyli on purrut ennenkin, niin eiköhän se loppukin muffin top siitä häviä.

Tämä herätys tuli kun lueskelin Faidran blogia, ja siinä oli kuva kunnon jenkkakahvoista. Kuvatekstissä oli, että jos näyttää tältä, niin hiilaria on ravinnossa on luultavasti liikaa. Itsellä hiilarit vielä turvottaa kauheasti, niin sekin jo vaikeuttaa vatsan litistymistä.

Nyt on uskaltauduttu laittamaan kuvatkin näkösälle, tosin VIP-puolelle.. Tänään aamulla oli paino 57,7 kg, eli tiputusta nyt tasan 3 kg. Hitaasti tippuu, mutta pääasia että tippuu :)

Oon nyt onnistunut sulattamaan suunnilleen puolet siitä, mikä on tavoitteena :) Lantio on kutistunut 3 cm, vielä toiset 3 cm olisi tarkoitus hävittää. Vyötärönympärys on jo tavoitemitassaan, mutta reisistä ei sitten olekaan hävinnyt kuin vajaa sentti (tavoite -7cm). Ajattelin nyt ottaa viikko-ohjelmaani salitreenailun lisäksi pari aamulenkkiä ja yhden pitkän sunnuntaikävelyn, jos noiden avulla lähtisi kehitys taas vähän vauhtiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom