SUPERCARB 1kg -40%

Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt alkaa olla paranemaan päin. Kahdessa kuukaudessa tullut käytyä läpi keuhkoputkentulehdus, poskiontelontulehdus ja tavallinen flunssa korkealla kuumeella. Hiusmurtuma kylkiluussa kovan yskinnän seurauksena esti liikkumisen ja kaikki yläkropan kiertoliikkeet viimeiset 3 viikkoa, jolloin olisin muuten jo kyennyt hiljalleen kuntoilemaan. Nyt siis yritän vain lähteä uuteen yritykseen kesäkunnon tavoittelemisen kanssa. Hienoa kuulla, että muut ovat saaneet jo tuloksia. Tietenkin vähän ketuttaa, kun aikataulusta pahasti jäljessä, mutta en halua luovuttaa, kun luntakin on vielä maassa.

Semmoista vain nyt kyselisin teiltä, jotka ovat saaneet ruokavaliota muutettua, että miten olette päässeet roskaruoasta eroon? Vai onko teillä ollut edes minkäänlaista "himoa" viikonloppuisin roskamätön kanssa? Itselläni paha tapa viikonloppuisin nautiskella hampurilaisaterioilla/pizzalla/ravintolaruoalla ja haluaisin tavasta päästä eroon ihan senkin takia, että säästäisin kuussa lähemmäs 70e, jos ne jäisivät pois.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla nuo roskaruoat jäi pois ihan itsestään sillä, että ensin olin väkisin syömättä niitä pari viikkoa. Kun sen jälkeen huomasin, miten paljon parempi olo tuli ilman roskamättöä, ei enää edes tehnyt mieli lähteä hampurilaiselle :) Jotenkin sitä huonoa ja turvonnutta oloa ei kai huomannut, kun roskaruokia mätti sisuksiinsa tasasin väliajoin vähintään kerran viikossa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Vaikka dieetillä olen niin viikkoon kuuluu 1-2 herkuttelupäivää :) Silloin syön hyvin vapaasti kaikkea mistä sokerihiiri minussa tykkää eli karkkia, suklaata, pullaa, keksejä... Ei näy vaa'assa eikä ulkomuodossa. Tosin olen siitä onnekas, että olen aina voinut syödä aika paljon "paskaa" sen liiemmin näkymättä.
Koko dieettihomma olisi kariutunut jo aikoja sitten jos en sallisi itselleni viikkoon näitä vapaampia hetkiä.

Eilen peiliin tuijotellessa tajusin, että en ole ikinä näyttänyt näin hyvältä (siis omasta mielestäni) :D Lihaksia on ja rasvaa on lähtenyt vuoden takaiseen verrattuna huimasti. Näytä sporttiselta ja kerrankin sellainen fiilis peiliin katsoessa, että "jee". Eikä mittää "tuolta kun sais pois ja tuolta niin sitten ois hyvä". Toki tästä vielä jatketaan etiäpäin ja hiukkasta hoikempi varsi kun saadaan niin bueno mutta :)

Kirjoittelenpa minäkin tässä vaihteeksi omia dieettikuulumisiani. Nyt siis alkoi kunnon dieetti ja kohta on parisen viikkoa takana. Lähinnä aloitin siitä että energiansaanti normaaliin/ vähän alle ja hyvät hiilarit ja protskut mukaan sekä kaikki " ylinmääräinen paska " pois. Kokeilinpa huvikseni tällä viikolla tuota kreatiiniakin dieetillä ja kuten odotinkin, nousi paino korkeammaksi mitä se oli ollut edes dieettiä aloitellessa. Nyt, jätin kreatiinin pois ja paino olikin tippunut vuorokaudessa kilon allemmas ja tippuu luultavasti huomiseen menessä vielä lisää, eli ne nesteet nyt lähtevät pois. Huomiselle olen suunnitellut tankkausta, koska syntymäpäiväni haluan kyllä vähän herkutella, mutta nämäkin kalorit olen jo laskenut. Ensi viikolla olisi tarkoitus laskea kaloreita tämän hetkisestä ja pidentää aamuaerobisen määrää. Fiilis on ollut hyvä ja motivaatio korkealla, ja senttejäkin on lähtenyt dieetin aloittamisesta jo hyvin. Kesäkuulle asti olisi tarkoitus dieettailla, mutta olen sen myös päättänyt etten laske niin orjallisesti niitä kaloreita kun olen ennen laskenut, eli jos tuntuu että haluan syödä vielä sen hedelmän parin niin syön ne. Vatsakin ruvennut toimimaan paremmin kun vähensin erilaisten makeutus- ja lisäaineiden määrää. Kaikille, jolla tuo vatsa välillä reistailee niin voin suositella tarkistamaan miten paljon niitä makeutusaineita ja muuta tulee ravinnosta.

Kreatiiinia on kahdenlaista, puryvaattia ja monohydraattia. Monohydraatti kerää sitä nestettä kroppaan, mutta puryvaatti ei pitäisi. Lisäksi tuo puryvaatti on tehokkaampaa.

Itselläni kesäkunto-projekti etenee myös ihan mallikkaasti.
Kahden viikon takaisen +200g selitän käyttämällä naisille sallitun menkkakortin, ja koska kuitenkin taas tällä viikolla oli paino hilautunut -600g alaspäin, niin olen ihan tyytyväinen :)
Huomaan ihan totaali muutoksia omissa ruokahaluissa ja "jotain tekis mieli-"olotilassa riippuen siitä missä vaiheessa kierto on meneillään. Viime viikon kiristely ei tuntuntut missään, mut sit taas sitä edeltävä oli niin tuskaista taistelua itseni kanssa - onpa kivaa olla nainen! :rolleyes:
Tältä viikolta jätin herkkupäivän kokonaan väliin, koska ens viikonloppuna tulee herkuteltua ja suunnitelmissa lähteä nauttimaan alkomaholia ensimmäistä kertaa tän vuoden osalta!

Kreatiiinia on kahdenlaista, puryvaattia ja monohydraattia. Monohydraatti kerää sitä nestettä kroppaan, mutta puryvaatti ei pitäisi. Lisäksi tuo puryvaatti on tehokkaampaa.

Monohydraattiapa nimenomaan kokeilin. Nyt on tultu taas alaspäin huomattavasti eilisestä lukemista, jo eilisestä tuli alas 1.5kiloa lisää. Kreatiinin kun nyt otin kokeilumielessä pois.

Semmoista vain nyt kyselisin teiltä, jotka ovat saaneet ruokavaliota muutettua, että miten olette päässeet roskaruoasta eroon? Vai onko teillä ollut edes minkäänlaista "himoa" viikonloppuisin roskamätön kanssa? Itselläni paha tapa viikonloppuisin nautiskella hampurilaisaterioilla/pizzalla/ravintolaruoalla ja haluaisin tavasta päästä eroon ihan senkin takia, että säästäisin kuussa lähemmäs 70e, jos ne jäisivät pois.

Itse teen silloin tällöin kotona ruishamppareita, joiden sisälle tulee soijarouhepihvi, ananasrengas, ketsuppia ja muita täytteitä maun mukaan. Pihvien ohjeita löytyy googlettamalla paljon eri variaatioita. :)

Yllättävän hyvin mennyt viikonloppu ilman mitään herkkuja, vaikka tarjolla on ollut jos minkänäköistä kahvipullaa ym. houkutteita. Ensi viikonloppuna pidän yhden herkuttelupäivänä, pitää vain varoa ettei se jatku toiseen päivään.. Minulla ei paino putoa jos syön viikolla miinuskaloreilla ja viikonloppuna miten sattuu, paino pysyy vähintään samana.

Tänään olisi luvassa bodypump ja mahdollisesti hiihtoa kun on niin kaunis päivä tulossa. :) kävin tiistaina hiihtämässä 12km, aivan mahtava fiilis kun ensimmäisiä hiihtokertoja 10 vuoteen!

Itselläni ei ole onneksi mitään himoa roskaruokaan (ainoastaan krapulassa) en muista koska olisin syönyt hampurilaisaterian :o Makeat herkut on meikäläiselle SE ongelma.

Mulla on edennyt kuntoprojekti hyvin. Olen todella tyytyväinen. Paino nyt 60,5kg. 12kg siis tippunut. Laitoin uusia kuvia VIP-puolelle. Vielä on hommia edessä. Viisi viikkoa Etelän reissuun :)

hei vaan, ajattelin liittyä joukkoon, hiukka myöhässä mutta kuitenkin :) eli tavotteena olis n.10-15kiloa saada läskiä pois ennen heinäkuun alkua
tämän hetkiset mita 176/75 ja ikää 22. hiukan ehkä 'ihannepudotus vauhdin' yläpäässä tuo tavote mutta uskosin että tuo kymmenen kiloa lähtee ainakin.
Ihan perinteisellä hölkkä/juoksulenkkeily, kotisaliharjottelulla(käsipainot) ja ruokavalion tarkaillulla mennnään :)

Viimeksi muokattu:
6 vkoa on oltu särmällä 2100 kcalorilla. Paino tullut alas suunnitellusti sen n. 3 kg. Viikonlopusta lähtien coach määräsi 6 pvänä 1900 kcal (p30-r30-hh40) ja 7. pvänä 4000 kcal hh-tankkaus. Ja sama alusta. Treenit salilla 3-4 x vko, aamusauvakävelyt 30 min 2-3 x vko. Tankkauspäivä on lepo. Lakkahillot on jo ostettuna.

Jumalauta, että tänään on ollu nälkä. Ja on edelleen. Juon teetä. 0 kcal.

Kreatiinista, mitä v****välii on vaikka se kerääkin nestettä kroppaan dieetin aikana? Rasvanpolttoon sillä ei ole merkitystä. Kreatiinin voi jättää sitten pois kun haluaa olla siinä viimeisessä tikissä (kisat, häät, hautajaiset, rantaloma, whatever). Itse otan reilun tl:n joka päivä. Erityisesti lakto-ovo-ruokavaliossa boostaa hyvin treeniä, kun kalorien huvetessa muutenkin on voimat vähissä.

Tsemppiä tytöille. Kummasti ne tulokset vaan motivoi, eikö vaan :)

Edelleen mukana roikutaan. Olen lisännyt liikuntaa niin että enemmän lenkkeilyä koiran kanssa, odotellen et jäät lähtee kävelyteiltä, sit alan canicrossaamaan koiran kanssa. Nyt olen käynyt juoksumatolla juoksentelemassa. Punttiksella käyn kerran viikossa. Uimassa kerran viikossa ja syvävenyttelytunneilla. Joka päivä koiran kanssa reippailua metsäs. Eihän tämä mun liikuntamäärä mitenkään tarpeeksi vielä ole. Enemmän pitäis saada punttia ja juoksemista.

Kaloreita en laske mutta muutosta ruokavalioon olen tehnyt näppituntumalta niin että pyrin korvaamaan mahdollisimman suurelta osalta hiilareita pois, proteiinipitoisia ruokia tilalle. Koska olen huomannu et mun ruokavalio on aina ollut aivan liian hiilaripitoinen. Lisäks olen jättänyt ne jokapäiväiset suklaansyönnit pois.

Alussa paino oli noin 65 kg (170) nyt se on 61. Mitat nyt: vatsa 67 ja reisi 57.

Nyt kävikin niin, että paino on päässyt putoamaan turhankin paljon kun olen jotenkin kipeä... Ohessa selostukseni aiheesta toiselta foorumilta. :S

Yhteenveto oireista: Oksentelua, nopeaa painonlaskua, paha maku suussa sekä sitkeää ja enimmäkseen matalahkoa, mutta silti normaalista poikkeavaa lämpöilyä.

Taustatarina: Olen 22v, noin muuten fyysisesti tiettävästi ihan terve nainen. Lääkitys abilify 7,5mg + ketipinor 100mg. Lääkäriaika on onneksi jo ensi viikolla, mutta ajattelin kuitenkin näin ennakkoon kysäistä, onko kellään muulla ollut mitään tämänkaltaista. Googlen avulla en löytänyt mitään ihan vastaavaa, vaikka muutama liippaisikin läheltä.

Ongelma alkoi uskoakseni jo viime kesän loppupuolella, kun kokeilin Life-myymälässä tarjouksessa ollutta laihdutusvalmistetta jonkin aikaa pudottaakseni muutaman, kortisonin myötävaikutuksella pari vuotta sitten kertyneen kilon, ja join siinä sivussa kahvia jonkin verran enemmän kuin yleensä. Paino ei pudonnut, vaikka söin kyllä huomattavasti vähemmän, mikä johtunee osaltaan silloisesta lääkityksestä (muistaakseni määrät olivat luokkaa risperidon 1,5mg + citalopram 30mg). Äkkiä aloin oksennella, välillä miltei päivittäin. Lopetin laihdutusvalmisteen (en ehtinyt käyttää kuin parisen viikkoa) käytön, mutta oksentelu jatkui. Juuri kun päätin ottaa yhteyttä lekuriin se kuitenkin loppui.

No. Joskus syksyllä suussani alkoi maistua pahalta (ja ilmeisesti myös haista...) heti jos en syönyt hetkeen, vaikka kuinka pesin hampaitani, kieltäni ja poskien sisäpintoja. Tämä ongelma on jatkunut, ja mielestäni vain vielä pahentunut nyt parin viime viikon aikana. Olin juuri hammaslääkärissä, joka siellä sanoi, ettei ongelma johdu ainakaan hampaistani - ja kai se olisi sanonut, jos suussa olisi näkynyt jotain selitystä asialle. Maku tulee siis syvemmältä, kuten arvelinkin - kurkusta tuntuu nousevan silloin tällöin tavaraa, joka saa suun maistumaan pahalta vaikka juuri olisi pessyt huolella. Nielurisoissa ei näy eikä tunnu mitään ylimääräistä.

Painoni on nyt pitkin talvea/kevättä laskenut, sekä laihduttamalla että omia aikojansa. Arvelin ilmiön johtuvan puhtaasti rispen vaihtamisesta abilifyyn, mutta nyt alkoi epäilyttää jo, että taustalla olisi muutakin. Viimeisin pudotus on ollut aika raju, kaksi kiloa kadonnut kahdessa viikossa ja suunta vaikuttaisi yhä olevan alaspäin, vaikka yleensä painoni nousee tai laskee mainittavan hitaasti, enkä nyt ole edes laihduttanut tietoisesti. (168cm/aamupaino 53,4kg tällä hetkellä, kun aiemmin pyöri 55-56 tienoilla aika pitkään.) Ruokahaluni on kyllä vähentynyt huomattavasti, mikä vaikuttanee asiaan, eikä nyt ole ollut varaa edes herkkuihin joita muuten luultavasti napsisin silloin tällöin ilman näläntunnettakin.

Nyt kuukausi-pari takaperin minulla oli jakso, jossa minulla oli heikotusta, lämpöä (enimmäkseen välillä 37.2 - 37.8C, kun normaalilämpö selvästi 36 puolella) kolme-neljä viikkoa putkeen sekä oksentelua pari viikkoa putkeen käytännöllisesti katsoen päivittäin. Joskus heti ruoan jälkeen, joskus aamulla kun vatsa oli tyhjä, joskus kun ruoasta oli jo jonkin aikaa.

Päästessäni lekuriin verenpaine oli aavistuksen koholla (125/80, ennen ollut matala) ja pulssi hurja (85, vaikka olin istunut ainakin 10-15min, enkä ollut hengästyttänyt itseäni matkalla paikalle), mutta ainakaan verikokeissa ei käynyt ilmi mitään. Sain lääkityksen reseptin mukaan "mahakatarriin" (vaikka mitään tähystystä tai sellaista ei tehty) (somac 40mg) joka auttoikin oksenteluun ja lämpöön nopeasti. Pahaan makuun ei muistaakseni ollut juuri vaikutusta, en tajunnut mainita siitä silloin lekurille.

Nyt olen taas oksentanut pariin otteeseen parin viikon sisällä, suussa maistuu pahemmalta kuin ikinä ja maku iskee mielestäni nopeammin takaisin kuin ennen, lämpö on tullut takaisin ja tosiaan painoni on äkkiä pudonnut kahdessa viikossa kaksi kiloa laihduttamatta. Itse epäilin helikobakteeri-infektiota, mutta lääkäriksi opiskelevan kaverini mielestä ei kuulosta ihan siltäkään. Vatsa toimii muuten ihan normaalisti, joten luulen, että ongelma on yläruoansulatuselimissä.

Onkohan kellään ollut mitään vastaavaa? Mitään aavistusta mitä tämä voisi olla?

Aamupaino on tuosta vielä vähän pudonnut, pyörii nyt 52,7-53:ssa, eli ihan kohta mennään jo alipainon puolelle. Nyt tänä aamuna putoaminen oli viimein pysähtynyt, kun olen pari päivää syönyt huomattavasti enemmän kuin olisi maistunut. Huoh. Ei sillä, en mie kyllä painoa takaisin läskinä haluaisi, mutta lihasta saisi kyllä kaikin mokomin tulla lisää. Nyt olen lähinnä istunut ja punnertanut, jahka saan itseni terveeksi ajattelin juoksemisen aloittaa. Etenkin alaraajat kaipaavat kiinteytystä eli aerobista, nyt olen ns. läskilaiha. :p

Huom! Onko teillä sattumoisin jotain aloittelevalle juoksijalle soveltuvaa tätä vastaavaa nettisivua, jolla olisi juoksuohjelma vaikka aluksi tyyliin 5 kilometrin tavoitteella? Tykkäisin jos olisi vaikka kolme päivää viikossa-ohjelma, voisin vaikka vuoropäivin juosta ja punnertaa.

Uine, KuntoPlussan sivuilla on aika paljon erilaisia juoksuohjelmia. Tuo on ainakin 5kilometrille; http://kuntoplus.fi/node/782040. Moni tuttu nuita noudattanut, yksi taisi juosta puolikkaan ko. sivuston treeniohjelman avulla :)

Täällä kesäkunto-haaveilu jatkuu, tällä viikolla treenattu pitkien kävelylenkkien muodossa (kevät! :haart:) ja salilla käyty pariin otteeseen - eilen siellä vierähti peräti kaksi tuntia kun tein sekä puntin, että aerobisen. Motivaatiota ja treeni-intoa siis riittää. Eilen oli herkuttelupäivä ja seuraavan kerran punnitus ensi viikon perjantaina, jaiks!

Moikka!

Täällä kesäkuntoprojekti eteenee hyvää tahtia. Paino pudonnut 3 kg vaikken oo edes laihduttanu. Vatsa pienentyny n. 5 cm navan kohdalta. Tavoite ois päästä alle 80 cm johon on 2 cm. VHH-ruokavaliolla jatkan, tää sopii mulle hyvin. Makrot ehkä jotain tällästä p15-20-r70-80-hh<5 Syön viikossa parikin maitosuklaalevyä enkä silti lihoo :D Pidän vaan hiilarit alle 100 g/päivä, yleensä 30-50 g. Mut heti kun meen alle 30 g alan laihtumaan, ja sille ei todellakaan oo enää tarvetta. Paino vois jopa vähän nousta, lihasten muodossa ;)

Treeni koostuu pääasiassa kotijumpasta, 3 kertaa viikossa lyhyt n. 15 min intervalli crosstrainerilla ja 3 kertaa lihaskuntotreeni. Sitten kun lumi sulaa ajattelin tehä intervallit juosten. Lisäksi paljon hyötyliikuntaa mm. vaunukävelyiden muodossa.

Ihanaa kun tulee kevät!

Vielä yksi myöhäinen ilmoittautuja tai ei oikeastaan myöhäinen, onhan tässä jo tammikuusta asti dietattu ja tällä hetkellä tulos -6 kg. Mutta nyt kyllä tarvitsisi henkistä tukea ja kultaisia neuvoja. On taas iskenyt tuttu jumitus päälle, kolmeen viikkoon ei ole mitään tapahtunut. Aloitin dietin ketona, ja kalorit -500. Laskin sitten miinuksia sitä mukaan kun pudotus hidastui, sinne noin -800/900 asti. Sitten pää kärysi ja hiilarit astui kuvaan ja nyt vedelty sekalaisella dietillä, kalorit -1000/1300. Joo ei yhtää järkevää. Nyt taas tarkoitus aloittaa keto pienemmillä miinuksilla, mutta tuntuma on ettei tule onnistumaan enää -500 kaloreilla, sen verran kauan on dietattu, että kroppa jo varmaa aika hitaalla päällä. Suunnittelin ketoa vähän suuremmilla miinuksilla (ehkä -700/800) ja kerran viikkoon hiilaritankkausta suuremmilla kaloreilla (pitkiä hiilareita, paljo kasviksia?). Haluaisin kuulla muiden kokemuksista hiilaritankkauksista tai ylipäätänsä jonkin moisesta kalorisyklityksestä. Onko toiminut vai pitäisikö olla vain wanhanaikaisesti -500 dietillä turhia säätelemättä?

Laihdutettavaa ei ole paljon, ehkä viitisen kiloa. Tavoitteena tiukka rantakunto, eli rasvat sinne hiukan yli 20%:iin. Tämä olisi unelma. Kuitenkin kesälle luvassa sen verran paljon juhlia, että olisi kiva päästä jotenkuten tavoitteisiin kesäkuuhun mennessä, jotta saisi sen jumalaisen juhlamekon hankittua. Joo ja liikunnasta vielä, että tällä hetkellä aamulenkkejä melkein joka pv, ja sali kaksjakosena eli aika usein salillakin tulee oltua.

Ei hitto, otin tänään seurailukuvia kesäkuntoprojektiin ja kylläpäs on tullut lyhyessä ajassa silminnähden kehitystä! Ei ole edes viime viikkoinen oksennustauti ja sairastelusta johtuva sängyssä koomassa makaaminen ja jäätelöterapia tuoneet takapakkia - ehkä jopa auttaneet vähän rasvan palamista kun ei saanut oikein koko viikolla kunnolla kiinteää ruokaa alas. Muuten on kyllä treeni kulkenut aika huonosti tällä viikolla, mutta keho tarvitsee aikaa palautumiseen : / Antoi kyllä uutta puhtia treeniin, kesäkunnon saavuttaminen näyttää enemmän kuin mahdolliselta! En ole ikinä kehittynyt yhtä nopeasti parempaan suuntaan, paleolla siis jatketaan.

Mulla on jotenkin mennyt viimeinen viikko tajuttoman huonosti. Olen liikkunut, syönyt alle kulutuksen ja porskuttanut menemään, mutta tuntuu, että läskiä on tullut tuplat lisää. Ongelmanani on, että lihasta löytyy kyllä ja niin löytyy läskiäkin. Ylimääräistä ei ole tajuttoman paljon, mutta 5 kg on liikaa. Mööö. Hermot meinaa mennä nyt ja heti. Lähden salille.
Tulipa outo viesti :D

Suositut

Back
Ylös Bottom