Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Mullakin tuo rasva on aika kammo-asia, mutta nyt kun sitä olen vaan enemmän käyttänyt niin paremmalle alkaa tuntua. Iltapalaksi meni kurkkua, tomaattia, paprikaa ja 400g raejuustoa :p Meinaa vaan noin aerobiset vähän tökkiä, varsinkin spinnig. Voi tosin johtua väsymyksestä (viikonloppuna tuli juhlittua ja pompittua keikalla.. Alkoholia en juonut)

Mullaki on jollain tavalla jokin "rasvakammo", mutta ilman rasvaa ei kehity ei mihinkään suuntaan. Ei saa lihasta ja kuten mulla, paino ei laske. Mulla jumitti paino yhessä välissä kokonaan ja lähti vähän nousemaankin muutamalla kilolla. Tuskailin ja kikkailin vähän kaikkea, kunnes yks kaveri sanoi, että lisää rasvaa. Lisäsin sit lepopäiville muutaman ruokalusikallisen öljyä ja muille päivälle lisää omega3:sta niin paino tipahti hetkessä siihen mihin jo olinkin päässyt ja nyt mentiin taas jo sen alle! Kaloritkin nousi samalla kun en niitä ottanut hiilareista pois. Eikä näköjään tarvinnutkaan..:)

Edit: en siis tarkoita ettäkö tuo rasvanlisäys toimisi kaikilla, mutta kannattaa kokeilla, jos paino ei tipu ja syö muuten sit vähän rasvaa. Mulla sitä rasvaa tuli niinkin vähän kuin jtn 30g päivässä. Minä en näköjään tommosella pärjää.

Minäkin koitan päästä lomakuntoon (3vko) tässä vhh:n avulla. En karppaa, mutta syklitän viikkoruokailuni. Syön ma-ke vähän hiilareita ja to on lepopäivä, jolloin syön vähän enemmän kaloreita ja niitä hiilareita. Sitten taas pe ja la menee vhh:lla ja su on taas lepo päivä, jolloin syön rennommin. Torstai sopii minulle tankkauspäiväksi koska juoksen pe pitkän lenkin, joten tosta päivästä saa mukavasti energiaa. Homma toimii ja pitää kropan hereillä:)

Uskokokaa täi älkää niin rasva ei lihota :D Mä syön suurimman osan kaloreista (varmaan reilusti yli 100g) ihan eläinrasvasta: kermasta, voista, kananmunista ja possun kylkisiivuista. Öljyistä en käytä kun kookosöljyä ja kalanmaksaöljyä. Ainut mistä lihoon on hiilarit, ihan sama missä muodossa.

Oon mäkin joskus ollu rasvakammoinen ja syönyt hirveesti hiilareita, mutta olo nyt 10 kertaa parempi niin paluuta entiseen tuskin on... Sitäpaitsi mulla on tosi korkeet sokeriarvot, ni hiilarit ei ees sovi mulle. Parasta pysytellä alle 30 g päivässä. Kannattaa muuten vähän perehtyä uusimpiin tutkimuksiin ennen ku alkaa väittää et eläinrasva on vaarallista.

Täällä myös yksi kesäkuntoilija 2010 :dance:

Puntarilla en ole käynyt aikoihin, ja tarkoituksena olisikin pudottaa "painoa" lähinnä rasva% ja peiliä mittarina käyttäen. Eli ylimääräiset rasvat poies, lihaksia hävittämättä. Ruokavalioon en suuria muutoksia ole tehnyt enkä aio tehdäkään, lähinnä vain karkit ja roskaruuat pois. Niitä tuli pahimmillaan syötyä jo melkein joka päivä, joten jo näillä ruokavaliomuutoksilla uskon saavutuksia tulevan parin kuukauden ajalla. Pullaa syön harvoin, en koskaan vaaleaa leipää/vaaleaa pastaa vaan kaikessa aina tummaa. Hedelmiä/kasviksia päivittäin se puolisen kiloa. Proteiinia olen lisännyt ruokavalioon, hera80 ja rahkaa päivittäin :kuola: on se vaan hyvää...

Mutta tosiaan, näillä hiilareiden vähennyksillä uskoisin saavuttavani tulokset (muutama %-yksikkö miinusta rasvaprosenttiin) parissa kuukaudessa, ennen ulkomaanmatkaa :) Vai mitä olette mieltä?

Niin ja liikuntaa harrastan melkein päivittäin, pumppia, combatia tai hiihtoa.

Messissä! Vaaka on tässä pidemmän aikaa ollut samoissa, hyvissä lukemissa jo pari vuotta mutta puolen vuoden sisällä lihaskunto on huonontunut ja nyt housut kiristää. Lihasten tilalle on siis tullut ei toivottua tavaraa, vaikka vaaka on sama! :D Tässä taas hyvä esimerkki siitä, että vaaka ei kerro sinänsä mitään, paras mittari on vaatteet ja oma olo kropasta. Tavoitteena on siis saada kesään mennessä olo taas jäntevämmäksi mm. treenaamalla ja panostamalla ruokavalioon erityisesti protskuja lisäämällä.

Tsemppiä kaikille! :)

Vähähiilihydrattinen ruokavalio eli karppaus ;) Paljon rasvaa, kohtuullisesti proteiinia ja vähän hiilareita. Toimii mulla :) Tosin jotku varmaa toteuttaa vähällä rasvalla mitä en itse suosittelisi...

Kiitos vastauksesta :) Tosin oon ihan pallo hukassa noitten hiilihydraattien, proteiinien jne kanssa et mistä saa mitäkin ja paljonks pitäis mitäkin syödä ja äh! :D

Karsea mikä, mättöruokaahetimulletuokaa-himo tuli äsken. Vhh:n onneksi kaapissa ei juurikaa ollut mitään herkkumättöä. Söin sitten 100g jauhelihaa ja 80g juustoa. Nyt on maha niin täynnä, että ei edes nukuta. Olin kyllä syönyt vähän huonosti päivällä kun olin menossa. Silti tuli morkkis jo pelkästään ajatuksesta, että meinasin mättää. Ei se kesäkunto tällä tavoin saavu. AGHR. Mielitekoja tulee kyllä väkiseenkin, ne vaan pitää sivuttaa.

hyvä tapa lisätä rasvaa ruokavalioon on esim. tahini, siemen- ja pähkinäpohjaiset smoothiet (liotus tärkeää jotta imeytys paremmin!).

ja kyl sitä myös oppii laittamaan reippaammin eli sopivasti öljyä salaattiin tms.

Itse syön iltaisin yhden ruokalusikallisen hamppu-öljyä, ruuanlaitossa käytän joko voita/oliiviöljyä. Sit käytän päivittäin pellavansiemenrouhetta (2 rkl) ja pyrin syömään 3 saksanpähkinää päivässä. Aamuisin on myös toisinaan munakkaan välissä kylmäsavulohta. Onko muilla kokemuksia hamppu -öljystä? Makukaan ei ole hullumpi... :)

Välillä tosiaan miettii, että saako rasvoja tarpeeksi. Oli hyvä vinkki, että voi kokeilla rasvojen lisäämistä, jos paino ei tipu. Itselläni nimittäin jumittaa tällä hetkellä paino jo kohta kolmatta viikkoa. Lisää voita koneeseen siis? :lol2:

VHH:ta on helppo noudattaa ravintolassa. Pyydät vaan vaihtamaan lisäkkeen (esim. perunan, pastan tai riisin) kasvksiin. Esim. joku pihvi tai lohta kasvisten kera. Ja rasvaa ei kannata pelätä :D Alkoholiakin voi juoda kohtuudella, esim. punaviinissa ja vodkassa ei oo hiilreita. Kaljaa en joisi (tosin on niitäkin nykään vähähiilihydraattisia).

- pieni varotuksen sana: jos on jo pidempään ollu vhh:lla, voipi pienikin määrä alkoholia tehdä temput;). maksa nimittäin tarvii alkoholin polttamiseen sokeria. eli jos kovin tiukkana on, kannattaa alkoholin kanssa sen verran löysätä( jos sitä nyt on pakko ees nauttia;)), että syö jotain sokeripitoista samalla. parikin lasia viiniä on ollut monelle karpille aivan liikaa; menee päähän ja urakalla:). tosin pääseepi halvalla, jos haluaa pään sekottaa.
mutta tosiaan ravintolassa hiilaritietoisesti on kyllä yllättävän helppo syödä. monissa paikoissa olen törmääny jo ihan listalla hyvinkin fiksusti koostettuihin annoksii.

vhh:lla se rasva on ensiarvoisen tärkeä osa ruokavaliota, uskokaa pois. rasva polttaa rasvaa, ja vhh perustuu nimenomaan siihen, että kroppa käyttää enrgiakseen hiilihydraattivarastojen sijasta sitä rasvavarastoa. kantsii tutustua www.karppaus.info sekä www.luontaisnetti.fi; molemmissa on tietoa( luonmtaisnetissä on ollu tosi kivat parin viikon ruokalistat ruokaohjeineen, helppo tutustua, kun ei tarvii pähkäillä syökö riiittävästi sitä tai tätä).

mulla on kesäkunto kyllä ihan utopiaa tällä hetkellä. ollaan olut 2 viikkoa vatsataudissa, ja nyt kroppa huutaa sokeria, jaiks! no, huomenna alotan sokerivierotuksen:)

- pieni varotuksen sana: jos on jo pidempään ollu vhh:lla, voipi pienikin määrä alkoholia tehdä temput;). maksa nimittäin tarvii alkoholin polttamiseen sokeria. eli jos kovin tiukkana on, kannattaa alkoholin kanssa sen verran löysätä( jos sitä nyt on pakko ees nauttia;)), että syö jotain sokeripitoista samalla. parikin lasia viiniä on ollut monelle karpille aivan liikaa; menee päähän ja urakalla:). tosin pääseepi halvalla, jos haluaa pään sekottaa.
mutta tosiaan ravintolassa hiilaritietoisesti on kyllä yllättävän helppo syödä. monissa paikoissa olen törmääny jo ihan listalla hyvinkin fiksusti koostettuihin annoksii.

En kanna huolta alkoholista, kun en muutenkaan sitä juo (Keskiarvona juon 3 kertaa vuodessa, silloinkin tosi vähän kun humahtaa päähän kovin helposti..)
Ravintola reissu muuttuikin siihen, ettei kavereiden lompakot kestäisi reissua, joten kokkaamme hotellin vieraskeittiössä. JES! Minä kun olen meistä se paras kokki, saan päättää mitä tehdään. Täytetyt kesäkurpitsat, tomaattikeitto, pihviä ja ratatouillea :p

Onpas mulla ollu kauniita ajatuksia vielä joulukuun alussa.. Siis dieettamisesta ei tullu yhtään mitään, meni koko joulu-tammikuu aivan dokaamiseks. Nyt pidän tipatonta ainakin kolme viikkoa ja samalla pudottelen painoa pari kiloa. Ihan ok alkanu, väsyttää vaan perhanasti että pitää tuota ruokavaliota vielä katsella uudestaan. Hyvänä motivaatiopiikkinä tämän aloittamiseen tosissaan toimi itkuun purskahtaminen kun katoin peiliin bikinit päällä. :) Piti mennä uimaan laivalla mutta jäi aikeeks. Järkyttävä selluliittiläskikasa sieltä tuijotti.

p.s. luontaisnetin reseptit oli tosi hyvän kuulosia! samoin se viikko-ohjelma. pitääkin kokeilla.

En kanna huolta alkoholista, kun en muutenkaan sitä juo (Keskiarvona juon 3 kertaa vuodessa, silloinkin tosi vähän kun humahtaa päähän kovin helposti..)
Ravintola reissu muuttuikin siihen, ettei kavereiden lompakot kestäisi reissua, joten kokkaamme hotellin vieraskeittiössä. JES! Minä kun olen meistä se paras kokki, saan päättää mitä tehdään. Täytetyt kesäkurpitsat, tomaattikeitto, pihviä ja ratatouillea :p

- oih, mä tulen mukaan; kuulostaa namilta:P

Pikaiset kuulumiset. Paino ei ole laskenut mutta enpä ole miinuksilla tällä viikolla ollutkaan. Ennemminkin plussaa ja reilusti :D Pitihän sitä hiihtolomaviikolla nautiskella (seliseli). Mutta paino ei ole myöskään noussut joten se on good.
Treenattua tulee edelleen tosi hyvin ja tuloksia syntyy, kroppa näyttää kivemmalta kuin aikoihin :)

Nyt vähän päivitystä!

Kuukausi projektia takana. Paino kuitenkin pudonnut 2 kiloa vaikken oo laihduttanu, mutta paras tulos on kyllä mahan ympärys (navan kohdalta) josta on lähteny 4 senttiä! Vähän näkyy jo vatsalihaksiakin mutta on tässä vielä matkaa ennen kun kesäkunto saavutetaan :D Tällä tahdilla luulen sen kyllä olevan mahdollista jo paljon ennen kesää...

Mä oon mukana kans!!! pituutta on 182 ja painoa 83 ja tavote ois 4 kuukaudessa 10 kg pois! Uskon että voisin onnistua oikeella ruokavaliolla ja pienellä liikunnan lisäämisellä. Yritän olla kokonaan herkuttelematta ja samalla alkoholijuomien juomista voisin vähentää :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom