Kesäkuntoon 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on sit 5kg lähtenyt painoa pois!!! Kesäkuun alkuun saakka tavoite on olla sen 10kg hoikempi eli ei tässä enää pitkä matka ole..

Vihii! Matka takana, upea kaupunki ja paljon kävelyä, sekä hiilareita, vaikka olinkin vhh:lla. Se kuuri loppui 1,5 vkon jälkeen. Yritin syödä kyllä protskuakin. Mutta tuntuu, että paino humahti alaspäin parissa päivässä (onko mahdollista?) En ole käynyt vaa'alla, mutta housut löystyi kummasti, eikä ollut siitä kiinni, että ne olisi pesusta tultuaan löystynyt :) Huomenna dietti jatkuu, proteiinia, mutta myös hiilareita.

Päivitelläänpä nyt vähän minunkin kuulumisia. Ruokavaliona siis paleo ja dieetin apuna biosignature-analyysit. Toisen mittauksen tulos oli erittäin mieltä ylentävä, kuukaudessa rasva oli lähtenyt palamaan kaikkialta muualta, paitsi polvista :D Muutenkin olo on pienempi ja kiinteämpi. Nyt en enää "saa" polttaa edes rasvaa ykköstavoitteena, vaan suuntaan keskittymiseni enemmän lihasmassan hankkimiseen (erinäisistä syistä sitä todella on aivan liian vähän).
Olo on aivan uskomattoman hyvä, keho toimii ja treeni kulkee. Uskon saavuttavani kesäkuntoni, kun kerran tulosta on jo nyt tullut ja aikaa on vielä runsaasti jäljellä.

Täällä muuten oli josku se ketju kainaloläskeistä, biosignature-jutuilla on ainakin minulla lähtenyt läski liikkeelle myös sieltä. Ihan silminnähtävä ero ainakin minun kainaloläskeissä.

Paino nousee, mutta sentit lähtee??? Whaaat?!?!? could somebody explain.

Eiköhän tuo ole ihan normaali reaktio liikuntamäärän lisääntyessä, pitemmällä tähtäimellä paino sitten nousee tai laskee, riippuen siitä paljonko lihasta tulee lisää (huom. lihas sitoo myös vettä mutta läski on läskiä) ja paljonko sitä hötöä on karsia. Istuuhan se laaridikin kauniimmin pyöreitten lihasten päällä :D. Sitä paitsi, lihas lisää sinun peruskulutusta.

Uusi bikinikuntoon tähtäävä ilmoittautuu :) Tai jos lähinnä tästä talven vararavinnosta pääsisi niihin viime kesäsiin mittoihin, niin olisin tooosi onnellinen. Eli pituus 169, paino 60-61. Pääsi jo joulun jälkeen tonne 64 kiloon, mutta se taisi olla jouluturvotusta kun lähti niin helposti. Painohan on oikeestaan ihan ok, mutta mielelläni näkisin sen alkavan vitosella. Lantiosta, käsivarsista ja vyötäröltä extrat pois. Mulla on kunnon sokeriaddiktio (yltyy vain talvisin), niin ruokavaliolla tähtään sen sokerin vähentämiseen. Treeninä punttia ja armybic tyylisiä treenejä, eli paljon perushyppyjä ym. En tiedä miten täällä suhtaudutaan jumppadvd:hin, mutta täytyy sanoa, että Jillian Michaelsin (jenkkien suurin pudottaja-valmentaja) treenit on KOVIA. Olen löytänyt niistä uuden vaihteen kotitreeniin. Tällä hetkellä ei ole siis mahdollisuutta käydä salilla, mutta onneksi kotoa löytyy vuosien varrella kerätty arsenaali. Vielä kun tota stepperiä innostus käyttämään :)

Paino nousee, mutta sentit lähtee??? Whaaat?!?!? could somebody explain.

Liikunta, liikunta ( ja se täällä niin vihattu sana kiinteytyminen :D)

Itsellä kävi silleen, että treenasin ja laihdutin tuossa pari vuotta sitten itseni melko tiukkaan kuosiin. No, paino sitten lähti jossain vaiheessa nousemaan takasin päin, mutta sentit ei lisiny läheskään samaa tahtia. Eli v 2007 vyötärö oli 80cm(!!!!) ja paino max 66kg (semmoista sahailua 63-66). Kesällä 2008 vyötärö 64cm ja paino 53-55. Nyt paino 59.7 ja vyötärö 67. Korkeimmassa painossakaan (64) joulun 2009 jälkeen vyötärö ei ollut kuin 70 cm, turvotuksien kera. Runsasta liikuntaa olen harrastanut koko ajan.

Mukana ollaan, tavoitteena ei vain se kesäkunto, vaan elämäni kunto :D

Paino lähti reippaaseen nousuun viime keväästä lähtien, kun urheilu jäi vähälle ja syöminen meni epäsäännölliseksi naposteluksi silloin kun kerkesi. Töissä meni nilkka paskaksi, mikä esti juoksemisen, plus rannevamma rajoitti urheilua ja tietenkin se kiire, kun ei muka löydy aikaa urheilla. :jahas:

Nyt on tapahtunu havahtuminen kuinka huonoiksi asiat on päässeet, kiloja ja senttejä kertynyt aivan liikaa. Tästä lähtien alkaa ruoantarkkailu, liikunnan lisääminen, kun vihdoinkin kroppa on kunnossa urheilua varten. Näin aluksi ohjelmaan kuuluu sali 3xvk plus juokseminen olis tarkoitus aloittaa taas. Kolmisen viikkoa sitten alkoi varovainen lenkkeily ja ainakaan nilkka ei enää silloin tuntunut vaivaavan, sitten iski pääälle flunssa, jota on nyt podettu 1,5vk :jahas: Painoa pitäisi saada pois ainakin se 15 kg, sit katellaan peilistä miltä näyttää ja sen perusteella jatkosuunnitelmat.

Syöminen pitäis nyt ottaa erikoistarkkailuun, mulla on tullu ongelma suolaisesta ruoasta, makean ja alkoholin kanssa ei oo ongelmia. Mutta sipsit, popcornit, suoltikut, suolapähkinät ja aivan kaikkea suolaista menee alas turhan paljon... Liittyykö tällainen suolanhimo johonkin vaivaan, vai oonko mä vaan yksinkertaisesti niin suolanperso vai mikä tässä on?

Mulla alkaa jo olla ihan hyvällä mallilla tää projekti! Arviolta maalis-huhtikuussa ollaan saavutettu ihan asiallinen kondis.

oon tässä pohdiskellut että haluan ensisijaisesti pienentyä ja vähentää rasvamassaa, syödä optimaalista ja runsasrasvaista karppia ravintoa sekä harrastaa terveysliikuntaa kuten kävelyä. punttaus jäänee vähemmälle, kroppaa aion stimuloida esimerkiksi punnerruksilla ja syvien vatsalihasten treenillä.
mua ei siis kiinnosta erityisemmin kasvattaa lihasta ja uskon että laihaläskiyden välttäminen onnistuu ylläolevilla keinoilla. saa teilata jos huvittaa.

Wihii, tänään tuli ainakin aerobista!
Tehtiin kavein kanssa sellainen 30 km:n kävelylenkki reilu 5km/h vauhdilla :)
Kuusi tuntia meni. Illalla söin kyllä tupla annoksen, mutta maailmani ei siihen kaadu :D

Nyt alkaa dieetti olla siinä vaiheessa, että melkein joka aamu näkee jotain muutosta kropassa. Ihanaa! Taas oli paino tullut pikkuisen alas. 13vkoa jäljellä ainakin.

Miten toteutat diettiäsi, jos saan kysyä?

Aika laaja kysymys..;) Alussa tuli kunnon shokkialoitus, mutta siitä on nyt kaloreita nostettu. Tällä hetkellä kalorit on 1700-1900kcal riippuen onko lepopäivä vaiko treenipäivä. Kaikki ruoka mitä syön on ns. "puhdasta" lukuunottamatta jogurttiherkkua aamulla, joka jää kohta pois. Hiilihydraatteja tulee tasaisesti pitkin päivää, painottaen aamupalaa ja treenin jälkeistä ateriaa. Syön melkoisen runsaasti rasvaa, koska olen kokenut sen hyväksi. Sunnuntaisin tankkaan hieman hiilihydraatteja, eli toisinsanoin syön yhden ylimääräisen aterian, jossa syön puuroa 200kalorin edestä.

Aerobista teen täysin fiiliksen mukaan, mutta sitä tulee suht paljon jo muutenkin, koska kävelen kaikki matkat. Aamuaerobisia tulee 2-3 viikkoon, muuten sitten käppäilen paljon koiran kanssa ulkona. Punttitreeniä tulee 4 kertaa viikkoon.

Ensi viikolla on huiliviikko, jolloin syön vähän vapaammin, mutta tarkkailen, etten nyt ihan paisu... Sen jälkeen syön todennäköisesti viikon vielä näillä samoilla kaloreilla, jonka jälkeen tiputan kaloreita vain hieman, eli aamupalasta jogurtti lähtee kokonaan pois ja palautusjuomasta vähennän hiilihydraatteja hieman. Mahdollisesti myös päivän ainoa ruisleipä jää pois.

Treenipäivinä enemmän hiilaria, lepopäivinä sit enemmän proteiinia ja rasvaa.

Nyt alkaa dieetti olla siinä vaiheessa, että melkein joka aamu näkee jotain muutosta kropassa. Ihanaa! Taas oli paino tullut pikkuisen alas. 13vkoa jäljellä ainakin.

Mulle tuli tosi hyvä mieli tästä viestistä :) Tsemppiä jatko-osalle kanssa!

Kuulostaa hyvältä tuo sun dietti :) Harmi, etten itse voi vaikuttaa noin paljon syömiseeni. Sosiaalinen tilanne ei nyt anna periksi. Mutta valinnat on mulla tuohonkin suuntaan kun sulla.

Paljon on painoa tippunut lähtölukemista?

Dutteri on kyllä hienosti jaksanu painaa, täytyy arvostaa sitä :)

Mulla on ihan häkellyttävän hyvä tilanne vaikka on jotain "pikku" lipsumisia tapahtanu (se joku 6 suklaalevyä kahen viikon sisällä.....syytän vatsatautia) Joka tapauksessa pikkuhiljaa vois sellasen minimaalisen kiristelyn pitää ja sitten nauttiakin. Sysään sitä vaan keväämmälle, ku jotenkin käy aina niin, et näihin aikoihin laihdun ja sit toukokuussa lihon ja kesällä oonkin valas. No en valas, mutten kiree ja nyt tahon olla :evil:

Kuulostaa hyvältä tuo sun dietti :) Harmi, etten itse voi vaikuttaa noin paljon syömiseeni. Sosiaalinen tilanne ei nyt anna periksi. Mutta valinnat on mulla tuohonkin suuntaan kun sulla.

Paljon on painoa tippunut lähtölukemista?

IHan lähtö lähtö lähtölukemista on tippunut 15kg..:D mut se on sitä aikaa mitä ei muistella.. Tammikuussa alkoi oikea dieetti ja siitä on tippunut nyt kuusi kiloa..:)

Kiitos sprit kommentista! Lämmittää oikeasti mieltä kuulla tuollaista..:)

Oon kans mukana :) Olin alkuvuodesta kuukauden dieetillä ja painoa tippu pari kiloa, nyt on paino pysynyt suunnilleen samana kun oon syönyt ihan normaalisti. Maaliskuun lopulla aion alkaa taas kiristelemään noiden syömisten kanssa, nyt on niin paljon koulukiireitä että haluan keskittää huomioni ensin niiden tekemiseen... Mitat on tällä hetkellä 165/55 ja ehkä pari kolme kiloa vois tiputtaa, sen suhteen ei ole kovia paineita, mutta haluaisin tänä kesänä osallistua Naisten kymppiin joten juoksukuntoa tavoittelen ehkä enemmän :) Paino kyllä tulee tippumaan siinä harjoitellessa ihan huomaamatta :dance: Kesää odotellessa! Ja tsemppiä kaikille! :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom