Nyt on muotia treenata 2-jakoisella koska se on "paras treenitapa.Annetaan ajan kulua ja katsotaan mikä on kohta se tehokkain tapa
Et nyt taida ymmärtää, että tuo ei ole mikään trendi, vaan maailmanluokan valmentajat ja tutkimus ovat jo vuosiakymmeniä olleet hyvin yksinkertaisen perustreenin kannalla (useimmiten suositeltu ja käytetty jako on itse asiassa kokokroppatreeni). Se, mitä jossain bodilehdissä innostutaan milloinkin hehkuttamaan, ei muuta tätä tosiasiaa. Kuten jo moneen kertaan todettua, boditouhuissa ei järki tai tiede ole kovinkaan suuressa roolissa, vaan useimmat treenaavat jollain tavalla vain sen takia että kehonrakentaja X tekee myös niin.
Eikös Hulkki ym.2-jakoisen puolestapuhujat ole tehneet ne suurimmat pohjat=lihat jollakin muulla systeemillä ja siirtyneet sitten 2-jakoiseen kun kasvu stoppaa??
Jos katsotaan millä itse kukin on tehnyt suurimmat pohjat, on vastaus 99% tapauksista sama: aloittelijana millä tahansa treenillä. Ensimmäisen parin treenivuoden aikana kasvaa helvetillistä tahtia kunhan vain treenaa tosissaan ja syö riittävästi, oli se treeniohjelma sitten 1-,2-, tai 17-jakoinen. Tästä syystä tuo aloittelijavaiheen kehitys ei ole vertailukelpoista aikaa kun ruvetaan miettimään millä jaolla tai treenitavalla on saatu parhaat tulokset. Itse treenasin ensimmäiset puoli vuotta 1-jakoisella 6 päivää viikossa ja tulokset olivat helvetin hyviä. Sen jälkeen 3-5-jakoisilla about 5 vuotta, ja kehitystä tuli koko ajan hidastuvaa tahtia (lukuunottamatta kevättä 2000, jolloin sisällytin ohjelmaan kunnolla myös jalat, ja varmistin ensimmäistä kertaa että söin riittävästi kaloreita ja ylipäätänsä riittävän usein). Tuon jälkeen kului kolmisen vuotta aika marginaalisella kehityksellä kun treenasin 3-4-jakoisilla ohjelmilla viikon kierrolla, kunnes 2003 kokeilin 2-jakoista ohjelmaa (4 treeniä viikossa), minkä jälkeen kehitys on ollut parempaa kuin kolmena vuotena ennen tuota.
Lisäksi kuten tässä samassa threadissa juuri äsken painotin, on äärimmäisen tärkeää että kokemusta löytyy sekä monijakoisista että vähäjakoisista ohjelmista, jotta niitä voi omakohtaisesti vertailla keskenään. Kun kysyt onko kukaan treenannut alusta saakka pelkällä 2-jakoisella, en tiedä mitä oikein moisella tiedolla tekisit, sillä moinen henkilö ei tietäisi mitään muiden kuin 2-jakoisten ohjelmien toimivuudesta omalla kohdallaan.
Mitä tulee tuohon väittämääsi, että meikäläinenkin seurailee vain trendejä tai jotain, olet väärässä. Aloitin 2-jakoisella treenaamisen jo 4 vuotta sitten, kun kutakuinkin kaikki muut pitivät minua tuon johdosta hulluna, että menettäisin kaiken vähäisenkin lihasmassani, en palautuisi, joutuisin ylikuntoon, jne. Tänäkin päivänä bodilehdet ovat edelleen pullollaan pro-ukkojen monijakoisia ohjelmia, ja sinä väität että 2-jakoinen on muka trendi? Vähän järkeä siihen kirjoitteluun.