Kelle femakko kostuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
thebeam sanoi:
:zzzz: Selvä sitten, turhahan on omia näkemuksiään yrittää esittää, kun jo on täällä etukäteen päätetty, mitä naiset oikeasti haluavat ja mikä on heille parasta.
Sä olet varmasti söpö kun sä suutut... :haart:

thebeam sanoi:
No enpäs sitten enää sössötä, kun kerran on sekin liian iso pyyntö, että saisi ilman haukkuja harrastaa seksiä.
Miehellekin on huomattavasti kivempi että nainen nauttii seksistä kuin että alla makaa kylmä lahna. Lastithan saa kyllä irtoamaan yksinkin, mutta ainakin mulle seksissä iso osa nautintoa tulee siitä että näkee naisen nauttivan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
reinhardt sanoi:
Jos puhutaan minun parisuhteestani, kummasti mies on ottanu yhteen muutot sun muut puheeksi paljon ennen, kuin asia on käynyt minun mielessäni. Ehkäpä se on sitten muuttanut mieltään siitä, mitä haluaa.

Ja tuntuiko se hyvältä, oletko varma että hän ei pyri manipuloimaan sinua? Tietysti hän voi olla vain se naistenlehtien "saamaton, laiska ja tylsä suomalainen mies". Välillä pitää uhrata sotilas, että voisi syödä lähetin.

Jos taas työasioista puhutaan, tämän firman omistava pikku-Hitler ei annan kenenkään muun päättää juuri mistään, suurin piirtein konttoritarviketilaisuuksiin tarvitaan lupa. Ja sitten se jahkailee ja jahkailee eikä saa päätettyä.

Jos firman omistaja on samalla toimitusjohtaja, se tietää usein vaikeuksia.

Ylipäänsä elämässä on tilanteita, joissa täytyy tehdä päätöksiä ja panna toimeksi, vaikkei just nyt tuntuisikaan siltä. Toisille se vaan tuntuu olevan kovin vaikeaa.

Kyllä, mutta se on jokaisen henkilökohtainen asia, milloin ja mitä päätöksiä pitää tehdä.

indigof73 sanoi:
Kyllä, mutta se on jokaisen henkilökohtainen asia, milloin ja mitä päätöksiä pitää tehdä.

Tottahan toki. Sitten ei vaan pidä valittaa, jos huomaakin, että juna meni jo.

Olemme tulleet melko kauaksi varsinaisesta aiheesta...

Heikki M. sanoi:
Vahva mies+vahva nainen=yhteentörmäys.
100% :anssi: ainakin mun ja parin ystäväni kohdalla. Mitä vahvempi nainen, sitä paremmin on suhde mennyt. Siis jos nainen (niinno mies myös) on oikeasti vahva, niin vahva, ettei voimaansa tarvitse uhota, tyrkyttää eikä muutenkaan pistää esille (jos pitää, niin on oikeasti heikko). Paras ja aidoin voima uinuu pinnan alla suurimman osan ajasta, mutta on toki tarvittaessa käytössä. Nykyinen naiseni on kokenut ja vahva paitsi pollansa niin muunkin kroppansa osalta ja suhde toimii erinomaisesti. :haart:

Kaverini ja minä emme voi sietää haliwuudelokuvista tuttua asetelmaa, missä kohtauksessa on mahdollisesti blondi bimbo, ehkä muunkin värisillä hiuksilla, mutta aivan varmasti on avuton korkokengissään, minihameessaan ja pakkeleissaan, surkeana vetistelee, kitisee ja ENNENKAIKKEA odottaa passiivisena Sen Urhean ja Vahvan Miehen saapuvan pelastamaan. Ei näin. En pysty kunnioittamaan aina surkeasti kitisevää ja esim. mustasukkaisuudella heikkoutensa osoittavaa naista, vaan naiseni pitää olla toimelias, fiksu ja kokenut (eli mikään tynnyrissä elänyt rinsessa ei käy). Eli olen täysin samaa mieltä reinhardtin kommentin kanssa, että kunnioitus pitää ansaita.

Tätä eivät kaikki ymmärrä, esim. isäni ja moni muu vanhempi ihminen. Monen mielestä kunnioitusta pitäisi ropista automaattisesti esim. iän, aseman, tittelin, sukupuolen :rolleyes: tms. pinnallisen takia. Ei toimi mun kohdalla, vaan kunnioitus pitää jokaisen ansaita tekojensa ja sanojensa kautta.

:offtopic:

Melkoisesti elää keskustelu. Nyt täällä jaetaan jo parisuhde -ohjeita. Ei ole kauheen mielenkiintoista kuunnella ihmisten tilitystä omasta parisuhteestaan, vaikka se toimisikin vaan esimerkkinä ...tai no ehkä jossain toisessa ketjussa vois kiinnostaa. Mielenkiinnolla katson mihin vielä etenee...

Edit: Kappas, en huomannutkaan. Reinhardt huomautti jo aiemmin, että olemme kaukana varsinaisesta aiheesta.

reinhardt sanoi:
Olet siis sitä mieltä, että vahva mies on onnellinen naisen kanssa, joka on heikko ja mukautuva? Entä ne naiset, jotka sattuvat onnettomuudekseen olemaan vahvoja? Onko heidät sitten tuomittu yksinäisyyteen?

Rinhardt ja Iivili: Olisi pitänyt aiemmin määritellä, mitä tarkoitan vahvalla naisella. Tässä keskustelussa olen viitannut vahvalla naisella lähinnä liialliseen tasa-arvoon pyrkivää naista, mikä ei jätä sijaa joustavuudelle eikä ehkä kykene näkemään eroja sukupuolissa, vaikka yksilölliset erot ovatkin tärkeämmät.

Vahvuudella voidaan myös tarkoittaa älykkyyttä, kypsyyttä tai viisautta. Tottakai pidän itsekin tälläistä naista ihanteellisena ja kunnioitan ihmisiä heidän tekojensa mukaan. Tälläisellä tavalla kypsä nainen varmasi haluaa tasoisensa kumppanin ja ehkä molemmat osaavat selvittää päätökset ihan vain keskustelemalla. Tosin tuskimpa täydellisimmätkään parit pystyvät kaikkea selvittämään kitkattomasti lähes elämän pituisessa suhteessa. Kypsä nainen osaa tarvittaessa joustaa eikä se ole heikkoutta. Mielestäni tällä tavalla vahva nainen sopii kyllä puolustamaani teoriaan, jos vain itse haluaa. Hän kykenee heijastamaan sukupuolten erot mieheensä ja näkee myös tämän yksilölliset erot. Heikoista bimbonaisista ei ole minun osaltani ollut tarkoituskaan keskustella.

Kyllä maailmaan onnellisia pareja mahtuu eikä sillä ole merkitystä, miten he homman hoitavat kunhan ovat onnellisia.

Mitä siis tarkoitin tällä vahva nainen+vahva mies=yhteentörmäys? Ensinnäkin tarkoitin edellä kuvattua tasa-arvoiseen päätöksentekoon pyrkivää naista, joka ei välttämättä kykene joustamaan tarpeeksi. Toisekseen se oli jonkin asteinen yleistys. Kolmannekseen muistetaan se konteksti, arvelin Suomen suuren eromäärän johtuvan osaltaan tälläisestä liialliseen tasa-arvoon menevästä ei tarpeeksi joustavuuteen pyrkivästä asenteesta.

reinhardt sanoi:
Jos te miehet haluatte naisten olevan se heikompi astia ja nojaavan väkevään olkaanne, TEIDÄN täytyy muuttua. Ainakin minulta saa kunnioitusta ja ihailua määrättömästi -heti, kun on sen ansainnut. Toisin sanoen, jos mies haluaa käyttää valtaa, hänen täytyy osoittaa pystyvänsä vallankäyttöön ja vastuunottoon. Pelkkä pakkiksella uhoaminen "miehellä on enemmän testosteronia, mies on JOHTAJA, ugh" ei todista yhtään mitään. Teot todistavat. Unohdetaan tuntemattomat yritysjohtajat; minä haluaisin totisesti nähdä tätä miehistä vahvuutta ihan lähipiirissäni.

Minulla ei ole mitään tarvetta uhota johtajuudesta. Jokainen luonnollisesti peilaa täällä omia kokemuksiaan sukupuolista ja elinympäristöstään. Sinulla voi hyvin olla erilainen näkemys.

Ei tämän niin vakavaa tarvitse olla. Näissä keskusteluissa on pakko tehdä yleistyksiä, vaikka jotain tieteellistä faktaa onkin ja vaikka kulttuureista voidaankin tehdä havaintoja. Ihminen on kuitenkin monimutkainen yksilö eikä oikea elämä ole niin yksinkertaista. Ei näitä minun juttujani tarvitse niin vakavasti ottaa. Esitin vain vaihtoehtoisen ratkaisumallin, joka ehkä tukee joitakin sukupuolten eroja. Vapaasti saa olla erimieltä.

Toivottavasti minun ei enää tarvitse selventää näkemyksiäni.

reinhardt sanoi:
Reinhardt on tänään(kin) vähän aamuäreä.

Kyllä se siitä. Pusi pusi ja hyvää päivän jatkoa. Voiton puolella ollaan jo.

Juu... Eiköhän tämä keskustelu kohta ole finaalissa, mutta tulinpa vielä sössöttämään vielä yhden kommentin.
Heikki M. sanoi:
Jos naisesta tulee tämä päättäjä, on riskinä, että hän alkaa pitää miestä liian kilttinä ja nössönä.
Hmm... olen aina ajatellut, että jokin MeNaiset keksi nuo naiset... Noo, mä luulen, ettei tuollaista valittava nainen edes tiedä, mitä haluaa, kunhan kotkottaa. Jotkut haluavat vahvemman kumppanin, jotkut saavat kicksit siitä, että on joku, joka vain ottaa haasteet vastaan ja taistelee, viis lopputuloksesta. Eihän kaikki miehetkään kai nyt mitään nyhveröä taikinakasaa halua? :D
Heikki M. sanoi:
Useinhan päätösvalta itsestään siirtyykin enemmän vahvemmalle osapuolelle, miehelle tai naiselle. Tällöin suhde ei ole varsinaisesti tasa-arvoinen, mitä näytät kannattavan eikä se nyt niin huono asia ole.
Öömm... mä luulin just tarkoittaneeni tuota. Höm? Olen puhunut epäselvästi, mikä taas ei ole mitenkään yllättävää :D Jos se suurempi valta voi olla miehellä TAI naisella, eikä vain miehellä, ei itse suhde ole täydellisen tasa-arvoinen. Tämä ei haittaa, kun kerran molemmilla oli suhteen alussa (tasa-arvoinen) mahdollisuus saada vahvempi asema - vaikka vain toinen sen saisikin. Itsestäänhän se yleensä siirtyykin. Siis olen kanssasi samaa mieltä.
Heikki M. sanoi:
?? Koko ajan olen sanonut, että asiat pitää yrittää selvittää puhumalla ensin. Jos ei yhteisymmärrystä tule ja etu on neutraali, miehen olisi parempi päättää asiasta. En nyt siis puhu mistään normaaleista riidoista, jotka voivat alkaa huonotuulisuudesta tai toisen loukkaamisesta. Niihin on eri keinot.
Nyt meni ikävä kyllä ohi... tekstini osa, jota lainaat sisälsi jotain siitä, että pitkissä parisuhteissa törmätään jo pian yhteenmuuton jälkeen niihin asioihin, joista tulee isoimmat riidat ja omassa suhteessa neljässä vuodessa jo pahimmat jutut nähnyt ja niistäkin selvitty :confused:
Tepes sanoi:
Sä olet varmasti söpö kun sä suutut...
Eipäs kun silloin musta tulee karvainen maahinen, jonka henki haisee puhvelille ja mä puren miehiä pyllyyn :evil: ;)

thebeam sanoi:
Hmm... olen aina ajatellut, että jokin MeNaiset keksi nuo naiset... Noo, mä luulen, ettei tuollaista valittava nainen edes tiedä, mitä haluaa, kunhan kotkottaa. Jotkut haluavat vahvemman kumppanin, jotkut saavat kicksit siitä, että on joku, joka vain ottaa haasteet vastaan ja taistelee, viis lopputuloksesta. Eihän kaikki miehetkään kai nyt mitään nyhveröä taikinakasaa halua? :D

No sössötetään yhdessä vielä vähän. Juu kyllä omat mielipiteet pitää olla ja vähän voi olla särmää, ettei tule tylsää.

thebeam sanoi:
Öömm... mä luulin just tarkoittaneeni tuota. Höm? Olen puhunut epäselvästi, mikä taas ei ole mitenkään yllättävää :D Jos se suurempi valta voi olla miehellä TAI naisella, eikä vain miehellä, ei itse suhde ole täydellisen tasa-arvoinen. Tämä ei haittaa, kun kerran molemmilla oli suhteen alussa (tasa-arvoinen) mahdollisuus saada vahvempi asema - vaikka vain toinen sen saisikin. Itsestäänhän se yleensä siirtyykin. Siis olen kanssasi samaa mieltä.

Näin on ja sanoinkin, ettei se niin huono asia ole. Kunhan nyt halusin kiinnittää huomiota siihen, ettei suhde ole niin tasa-arvoinen, vaikka sitä pidetäänkin usein ihanteena.

thebeam sanoi:
Nyt meni ikävä kyllä ohi... tekstini osa, jota lainaat sisälsi jotain siitä, että pitkissä parisuhteissa törmätään jo pian yhteenmuuton jälkeen niihin asioihin, joista tulee isoimmat riidat ja omassa suhteessa neljässä vuodessa jo pahimmat jutut nähnyt ja niistäkin selvitty :confused:

Tarkoitukseni oli kommentoida vain sitä alkuosaa: "No niin, ei tämä nyt niin ihmeellistä ole". Ja puhe oli siitä, että olimme keskustelemalla saaneet suhteessani erään asian ratkeamaan. Tuo kommentti vaikutti siltä, että tarkoitit minun jotenkin keskustelematta ja vain itse päättämällä hoitaa parisuhdetta. Sekavaa, mutta koita ymmärtää.

Heikki M. sanoi:
Tuo kommentti vaikutti siltä, että tarkoitit minun jotenkin keskustelematta ja vain itse päättämällä hoitaa parisuhdetta. Sekavaa, mutta koita ymmärtää.
:) Ei kun sillä tarkoitin juuri päinvastaista, että eihän se nyt niin ihmeellistä ole se päätöksenteko, että pitäisi kauheasti miettiä, kuka saa tehdä päätökset ja kenelle se parhaiten sopii, kun kerran ongelmat hyvin ratkeavat yhdessä puhumalla. Hee, hassua miten helposti netissä kirjoituksia voi vahingossa ymmärtää ihan eri tavoilla kuin kirjoittaja on ne tarkottanut. Puhuessa harvemmin niin käy :D

thebeam sanoi:
:) Ei kun sillä tarkoitin juuri päinvastaista, että eihän se nyt niin ihmeellistä ole se päätöksenteko, että pitäisi kauheasti miettiä, kuka saa tehdä päätökset ja kenelle se parhaiten sopii, kun kerran ongelmat hyvin ratkeavat yhdessä puhumalla. Hee, hassua miten helposti netissä kirjoituksia voi vahingossa ymmärtää ihan eri tavoilla kuin kirjoittaja on ne tarkottanut. Puhuessa harvemmin niin käy :D

Ok, väärinkäsitin viestisi. Juu kyllähän sitä keskustelemalla pitkälle pääsee riippuen henkilöistä. Mutta kyllä kymmenien vuosien suhteessa vaikeampiakin tapauksia tulee.

feminismi ajaa miesten ja naisten tasa-arvoa, ei siis ole mikään rumien naisten "sorrosta noustaan" -ismi...

Hra Varg Vikernes ilmaisee mielipiteensä varsin mielenkiintoisella tavalla mm. feminismiä koskien, ja siitä huolimatta, että mä saan tästä taatusti paljon paskaa niskaan, uskallan sanoa olevani aika pitkälle samaa mieltä. Aika kylmiä, mutta tosipohjaisia huomioita feminismin soveltamisen tuloksista.

Linkki haastikseen: http://www.burzum.org/eng/library/interview27.shtml

Muu haastis sisältääkin sitten ihan puhtaasti offtopic-juttuja ja lisään vielä, etten ole ihan valmis allekirjoittamaan vältsysti mitään muuta mitä ko. haastis sisältää.

Tupla-J sanoi:

Muutama näkökohta:

Mielestäni "ennen vanhaan" kotäitinä olo ei ole ollut naiselle vähimmässäkään määrin halventavaa. Ei se toki ole nytkään, aika vaan saattaa tulla pitkäksi, kun kone pesee pyykit ja ruoanlaittokin on huomattavasti yksinkertaisempaa, kun kanaakaan ei tarvitse itse tappaa. Tietysti jos lapsia on useampi, on tilanne toinen, mutta jos yhden lapsen kanssa kotiin jää...

Itselläni ei sinänsä olisi mitään kotiäitinä oloa vastaan, mutta a) se tuskin tulee olemaan taloudellisesti mahdollista, b) miehenikin haluaa olla hoitovapaalla jos hankimme lapsia ja c) kotiäitien arvostus on tosiaan niin vähäistä, että raadan mieluummin töissä. Sitäpaitsi ne mukulat on joskus niin isoja, ettei tarvitse äitiä kotona, ja on varmaan tosi hauskaa etsiä töitä kun aiemmasta työsuhteesta on kymmenen vuotta.

Käsittääkseni nyky-yhteiskunta myöskin tarvitsee naisten työpanosta kodin ulkopuolella. (eikä tähän väliin kannata vetää työttömiä, kuinkakohan moni työtön mies olisi valmis menemään vaikkapa perushoitajaksi tai siivoojaksi, jos kaikki naiset päättäisivät yht'äkkiä jäädä kotiin? Lisäksi työttömiä miehiä on huomattavasti vähemmän kuin työssäkäyviä naisia-->tulisi työvoimapula, vaikka työttömät haluaisivatkin/pystyisivätkin vapautuneisiin töihin.)

Loppukaneettina todettakoon: kokkasin miehelleni ensimmäisillä treffeillä enkä tunne yhtään naista, joka ei osaisi laittaa ruokaa tai vaihtaa vauvalle vaippoja. Jos valtaosa tuttavapiirin naisista on sellaisia, kannattaisi ehkä miettiä, missä piireissä liikkuu. :)

TOISAALTA tunnen kyllä miehiä, joilla ei pysy rälläkkä kädessä tai jotka eivät osaa niittää heinää tai ajaa traktoria -eivät siis osaa perinteisiä miesten töitä! Tuon haastatellun tyypin olisi hyvä nähdä se malka siellä omassa silmässä: miksi naisten pitäisi osata laittaa ruokaa, jos miehet eivät kykene esim. nikkaroimaan?

Tuohon TOISAALTA-osioon: Hemmohan sanoo, että se ei nimenomaan ole mikään hyökkäys naisia kohtaan ja että nykynaisista löytyy todennäköisesti paljon enemmän hänen määrittelemiään "kunnon ihmisiä" kuin -miehistä.

Ja meitsi on kotitöiden jakamisen puolesta, ei siinä mitään. Meikäläisen ja VV:n käsitysten yhtymäkohdat löytyy lähinnä siitä nykyisen promiskuiteetin kritisoinnin suunnalta. Sekin tosin on niin lievää, että omasta puolestani saa kukin kukka kukkia, vaikka kaikkien näkemät horsmat eivät meikäläiseen vetoakaan.

Tupla-J sanoi:
promiskuiteetin

:juntti: Mikä on promiskuiteetti? :juntti:

EDIT: Löysin tällaisen määritelmän: "promiskuiteetti (yhteisön) käyttäytyminen, jossa sukupuolinen kanssakäyminen on rajoituksetonta, "ollaan kaikkien kanssa" "

Perinteisistä miesten ja naisten töistä: edellinen muija oli ollut aiemmassa elämässään mm. maanviljelijä ja kokki. Soppakauhan lisäksi kädessä pysyivät myös rälläkkä ja moottorisaha, paremmin kuin minulla. Ja sen kerran kun meidän taloudessa piti jonkun ajaa traktoria, niin ei paljon tarvinnut miettiä että kumpi sitä ajaa. :D

Mutta mikään hyvä ei kestä ikuisesti...

reinhardt sanoi:
EDIT: Löysin tällaisen määritelmän: "promiskuiteetti (yhteisön) käyttäytyminen, jossa sukupuolinen kanssakäyminen on rajoituksetonta, "ollaan kaikkien kanssa" "
Sitähän se. Elämistä sinkkuelämää-sarjassa ja älytöntä mullekaikkiheti-hedonismia. Täällä lämpimällä pk-seudulla sitä näkee paljon enemmän kuin haluaisi.

hmm... enpä kyllä voi sanoa, että omasta mielestäni linkin takana ollut teksti olisi kovin järkeenkäypää. Käsitinkö väärin, siinähän oleva tyyppi kritisoi jopa naisten koulutusta? Tämän kaltaiset koulutusnegatiiviset mielipiteet ovat hyvin harvinaisia, mutta aina kun niihin törmää, tulee ajatelleeksi, että eikö muka miehen korkea koulutustaso korreloi lasten pienen lukumäärän kanssa? Eli eikö "tyhmät" miehetkin saa enemmän lapsia? En muutenkaan menisi vetämään sellaisia johtopäätöksiä, että jos vähemmän koulutetut lisääntyvät eniten, väestön älykkyys rapistuu. Ei se todellakaan ole niin suoraviivaista.

En kyllä ymmärrä sitäkään, että mikä on tämä omituinen ajatus, että jos naiset menevät kouluun tai töihin tai mihin nyt sitten menevätkään, tai mitä tekevätkään, niin se tarkoittaisi, että naiset haluavat olla miehiä. Ennen naisilta oli enemmän tai vähemmän kielletty nämä asiat, ja ne sallittiin vain miehille. Mikä ei tarkoita, että nämä asiat olisivat jotenkin miehisiä tai miesten juttuja, tai että naiset eivät "luonnostaan" niitä tekisi, tai haluaisi tehdä. Kärjistetty, provo esimerkki: neekeriorjuuden aikaan neekerit halusivat pois orjuudesta. Tarkoittiko se sitä, että neekerit halusivat tulla valkoisiksi? Ei sillä, että naisten asema nykyään muistuttaisi orjuutta, parisataa vuotta sitten ehkä enemmän.

En tuolla ylläolevalla kappaleella tarkoittanut, että sinä Tupla-J välttämättä ajattelisit noin tai oikeastaan kovin moni muukaan, kunhan vain pähkäilin.

Ymmärrän kyllä tämän promiskuiteetin kritisoinnin. Mutta on kovin kapeakatseista syyttää vain feminismiä siitä. Tokihan feminismillä oli osansa asiaan 70-luvun seksuaalisen vallankumouksen aikana, paljonkin. Mutta silloin feminismi ajoi monia muitakin arvoja liittyen seksuaalisuuteen kuin promiskuiteettia. Tyyli- ja aatesuuntia oli monia, ei hyvää ilman pahaa. Ilman seksuaalista vallankumousta tämä kaikkien kanssa vehtaaminen kyllä ei olisi niin esillä kuin nykyään, mutta moni muu seksuaalisuuteen liittyvä asia olisi paljon huonommin. Mutta nykyään lisääntyvään vapaamielisyyteen pitää kaivaa syitä muualta kuin feminismistä, koska feminismi tässä asiassa vaikuttajana on jäänyt taka-alalle jo kauan sitten. Tietysti on aina tämä näkökulma, että "jos naiset eivät olisi niin vapaamielisiä, niin sitten ei olisi tällaista". Mutta seksiin kuitenkin tarvitaan kaksi, eikä sellainen yhteiskunta ole kovin terveellä pohjalla, jossa miehet tekevät ja haluavat mitä huvittaa ja naiset vastaavat moraalista.

Tämä oli vain minun mielipiteeni ;)

thebeam sanoi:
En tuolla ylläolevalla kappaleella tarkoittanut, että sinä Tupla-J välttämättä ajattelisit noin tai oikeastaan kovin moni muukaan, kunhan vain pähkäilin.
Hyvä niin, sillä en minä sitä allekirjoita. VV rustaa sen vähän hyvän lisäksi hirveästi sontaa.
Ymmärrän kyllä tämän promiskuiteetin kritisoinnin. Mutta on kovin kapeakatseista syyttää vain feminismiä siitä. Mutta seksiin kuitenkin tarvitaan kaksi, eikä sellainen yhteiskunta ole kovin terveellä pohjalla, jossa miehet tekevät ja haluavat mitä huvittaa ja naiset vastaavat moraalista.
Heh, mä olen niitä, jotka ei kannata sitä kummankaan sukupuolen osalta. Muutenhan se menisi kaksinaismoralismin puolelle.

Tupla-J sanoi:
Heh, mä olen niitä, jotka ei kannata sitä kummankaan sukupuolen osalta. Muutenhan se menisi kaksinaismoralismin puolelle.

:thumbs: Juuri näin kuuluukin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom