Kelle femakko kostuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
thebeam sanoi:
Monet ovat kuin psykologia olisi täysin huuhaatiede. /QUOTE]

No niinpä - onneksi olkoon ja tervetuloa tähän maailmaan. Psykologiahan se mitä suurimmassa määrin vasta pseudotiede onkin. En kiellä etteikö psykologia olisi kyennyt ihan mielenkiintoisia perspektiivejä antamaan erinäisistä asioista, mutta tieteenä se on kyllä luvattoman hataralla pohjalla ja kaukana ns. kovista tieteenaloista. Mm. Suomen tuomioistuimissa psykologiaa pidetään nätisti sanoen kovin spekulatiivisena roskana - todistusarvo nolla (huomatkaa ero jenkkilän TI:iin :rolleyes: ).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tokkopaisto sanoi:
Psykologiahan se mitä suurimmassa määrin vasta pseudotiede onkin.

Tätä olen muuten joskus pienessä päässäni ihmetellyt. Sen verran kun olen psykologiaa lueskellut, niin viime kädessä kyseessä on vain yksittäisten ihmisten ajatusrakennelmia omien havaintojen pohjalta, joita ei ole yritettykään todistaa. Miettikää vaikka Freudin kaikkia teorioita -pelkkää mielikuvitusta. Minusta on suorastaan vaarallista, että psykiatrit hoitavat ihmisiä sen mukaan, miten kuvittelevat ihmisen mielen toimivan, vaikka tosiasiassa sitä ei tiedä kukaan. Eräs psykiatri kerran totesi isälleni (ei, isä ei ollut hoidossa ;) ) että hänen hommansa on maailman helpoin siinä mielessä, että minkäänlaista vastuuta ei ole, koska kukaan ei voi sanoa, että on tehnyt hoidossaan virheen, jos potilas sekoaakin enemmän.

Psykologian suurin ongelma on se, etteivät teoriat ole testattavissa. Tietysti ihmisiä havainnoimallakin voi oppia paljon, mutta silloinkin on aina kyse vain yksilön tulkinnoista.

Jep, on kognitiivista ja behavioristista lähestymistapaa. On Freudin psykoanalyysiä ja lyhytterapiaa ja vaikka mitä. Niinkuin asiaan kuuluu ovat kaikki eri mieltä keskeisistä teeseistä. Ja teorioiden tieteellinen todennettavuus on ikävä kyllä harvinaisen hankalaa ko. ihmistä selittävällä sumealla sektorilla. Voihan se olla sitäkin että ihmismieli vain tuppaa pakenemaan kaikkia selitysyrityksiä. Onhan psykologialla toki auttavasti selittävä roolinsa, mutta näppituntuma pitää olla aika vahva sitä harjoittavalla. :)

reinhardt sanoi:
Osuvampi vertaus olisi, että pakkiksella ei arvosteta vaikkapa sitä, että sinä tanssit kauniisti balettia, kun Mike kerran penkkaa 200+. ;) Jos nimittäin minun tapauksestani puhutaan minun työtäni (taloushallinto) verrataan insinöörien ja teknikoiden töihin. Ymmärrän, että talon asentajia arvostetaan enemmän kuin minua, koska he tekevät laskutettavaa työtä, mutta miksi teknikko, jonka toimenkuvaan kuuluvat ostot ja joka on organisaatiokaaviossa samalla viivalla kuin minä, saa enemmän arvostusta? Tiedän kyllä, että käytännössä kaikki taloushallinnon toiminnot voidaan ulkoistaa, mutta sekin maksaa, ja niin kauan kuin minä istun pöytäni takana ja teen hommani hyvin, olisi mukavaa jos joku muukin myöntäisi, että mainitut työt on pakko tehdä ja vieläpä ajallaan(esimerkiksi palkkojen maksu).

Niin - miksiköhän monet ihmiset suhtautuvat hallintoon välinpitämättömästi ellei peräti vihamielisesti? Monessa tapauksessa se johtuu siitä, että hallinto ns. työllistää itseään. Jos hallinnolta loppuvat mielekkäät hommat, sitten keksitään jotakin uusia kaavakkeita, joita lähetetään esim. tutkijoiden täytettäväksi. Yliopistomaailmassahan tälläisiä ovat esim. (vain muutamia mainitakseni) työajanseurantalomakkeet, erilaiset laiterekisterit, laitoksen toimintasuunnitelmat vuodelle 2006, laitoksen missio vuodelle 2010, vuosittaiset käyttö- ja kulkulupahakemukset etc.

Nämä "palvelut" tutkijat tietysti kustantavat itse omista tutkimusmäärärahoista maksetuilla overheadeilla. Tietysti hallinto tarvitsee myös uusia tiloja, koska hallinnolla on tapana kasvaa yli äyräidensä hyvin nopeasti. Jos Suomeen perustetaan joku instituutio tai organisaatio, niin rahoitus löytyy - karrikoidusti sanoen - johtajalle, hallintopäällikölle ja sihteerille.

Uskoisin, että kaikki ihmiset haluavat saada arvostusta. Mielestäni ei ole mitään syytä heittäytyä ivalliseksi jos minä satun myöntämään, että sitä haluaisin.

Minusta suomalaisessa kulttuurissa kiitoksen saaminen on erittäin harvinaista. Oletko aivan varma, että sinun työtäsi ei arvosteta? Jos sinä itse ja työkaverisi arvostavat sitä, niin mitä väliä muulla on? Ihmiset eivät osaa arvostaa yleensä kovin paljon sellaista mitä eivät ymmärrä. Tutkimusten mukaan suomalaiset arvostavat eniten lääkäreitä, vieläpä erikseen - esim. kirurgi on arvostetumpi kuin lääkäri. Yleisesti ihmisten on helpompi arvostaa ammatteja, joilla on jokin välitön (positiivinen) vaikutus heidän omaan elämäänsä.

Ihan uteliaisuudesta: mitä indigof tekee työkseen?

Yritän tehdä tutkimusta, vaikka hallinto painaa päälle :whip:

;)

indigof73 sanoi:
Niin - miksiköhän monet ihmiset suhtautuvat hallintoon välinpitämättömästi ellei peräti vihamielisesti?

Yleisesti ihmisten on helpompi arvostaa ammatteja, joilla on jokin välitön (positiivinen) vaikutus heidän omaan elämäänsä.

Hallinto ja taloushallinto ovat käsittääkseni kaksi eri asiaa. Henkilöstö-, työaika- tms. hallinnosta en ymmärrä mitään, taloushallinnossa on kyse lähinnä siitä, että pysytään selvillä siitä mistä ne rahat tulee ja minne menee. Sitten mapitetaan vähän papereita jne. Taloushallintoakin kuormitetaan sen muun hallinnon keksimillä typeryyksillä. Erityisesti verohallinnon. :rolleyes:

Enkä minä nyt sitäkään tarkoita, että pitäisi arvostaa ammattiani sinänsä, tyyliin "siis voi vitsit, ihanko totta hoidat osto- ja myyntireskontraa? Vau, toi on siis tosi tärkeetä työtä hei." Haluaisin sellaista arvostusta, että teen kumminkin työni kelvollisesti, vaikkei työ sinänsä mitään hirveän hohdokasta tai tärkeää olekaan. Vaikken teekkään.

Tepes sanoi:
Oikeasti nainen haluaa miehen joka on valmis ja kykenevä alistamaan hänet. En tarkoita väkivaltaa, siihen tukeutuminen on heikkoutta, vaan henkistä johtajuutta.
:zzzz: Selvä sitten, turhahan on omia näkemuksiään yrittää esittää, kun jo on täällä etukäteen päätetty, mitä naiset oikeasti haluavat ja mikä on heille parasta.
Tepes sanoi:
Tämän johdosta suomalaiset naiset arvostavat ulkomaalaisia miehiä enemmän, koska he ovat suomalaisten naisten silmissä miehekkäämpiä ja jännittävämpiä JUURI SIKSI, että he eivät suhtaudu feminismiin tai naisten hömpötyksiin tosissaan.
Eiköhän ne ulkkikset viehätä lähinnä vain panetusmielessä. Tämäkin oli varmasti femisnististä hömpötystä, eihän naisia paneta. Eikä pieretä.
Belmondo sanoi:
Nyt se sössöttää tuolla kolmatta sivua ja jotkut jopa vastaavat sille vakavissaan.
No enpäs sitten enää sössötä, kun kerran on sekin liian iso pyyntö, että saisi ilman haukkuja harrastaa seksiä. Ja olihan se vähintään kuolemantuomion arvoinen rikos kyseenalaistaa miesten pomous. Eihän tästä sovi keskustella. Ja eihän unohdeta, oikeasti en haluakaan seksiä enkä kostu kellekään, tai en ainakaan oikeaoppisesti piolokian mukaan, siis ensin puoli vuotta pihtaamalla ja sitten puoliväkisin suostumalla. Femakkohan minä olen, jos miesten pyllyjä katselen. Siirrynpä sinne Demin puolelle tuon edellisellä sivulla olleen linkin kautta, ensin luulin, että siellä on naurettavaa juttua, mutta ihan saman luokan shittiä täältäkin tulee, joten samapa tuo, kummalla foorumilla olen.

thebeam sanoi:
Eiköhän ne ulkkikset viehätä lähinnä vain panetusmielessä.

Itse asiassa olisin kovin kiinnostunut tietämään mistä tämä "suomalaiset naiset on ihan hulluin latinoihin ja ählyihin" -myytti on ilmestynyt. Valtaosalla kun taitaa olla ihan kotimainen mies. Muutamalla saattaa olla ulkolainen mies, mutta on sitä miehilläkin ulkomaisia naisia.

Toki muistan opiskeluajalta pari hempukkaa, jotka juoksivat italialaisten vaihto-oppilaiden perässä, mutta kyseiset daamit olivatkin tunnetusti horoperseisiä ja älyllisesti rajoittuneita, joten heidän ulkomaalaisihastuksensa tuskin on mikään menetys suomalaisille miehille. Järkevä ihminen haluaa kumppanin, jolla on jokseenkin samanlainen kulttuuritausta.

Thebeamin panetusjuttuja en ihan allekirjoita: siinä olen samaa mieltä, että naisten epäseksuaalisuus on pelkkä myytti, eiköhän meitä paneta siinä missä miehiäkin. Siinä tosin olen "perinaisellinen" että mielitekoni kohdistuu pääsääntöisesti omaan kumppaniin (ja Russelle Croween :kuola: ) ja tarvitsen kyllä tunteita kumppania kohtaan voidakseni harrastaa hyvää seksiä.

Olen myös sitä mieltä, että panomiehen maine ei välttämättä ole miehellekään mikään markkina-arvoa korottava tekijä -paitsi ehkä muiden miesten silmissä, siinä missä jakorasian maine pilaa naisen maineen sekä naisten että miesten silmissä. Pitäisikö arvojen sitten muuttua niin, että kaikki saavat hässiä kenen kanssa lystäävät ja se on okei? Siihen en osaa sanoa mitään. Kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.

Tunsin kerran femakon. Hänen mielestään miehet ja naiset ovat samanlaisia, eli sukupuolisia eroja ei ole olemassa. Vihastui jo asioista kuten jos mies pyysi häntä tekemään jonkun palveluksen. Ihme kyllä oli täysin oikein että naisille täytyy avata ovi. Suurin osa keskusteluista olivat kuinka miehet ovat paskiaisia jotka haluavat nujertaa naiset.

Yhtenä kauniina päivänä hän löysi poikaystävän. Mies oli erittäin määräilevä. Ei siinä mitään, hyvä jätkähän hän ihan oikeasti oli. Hän teki suuren osan päätöksistä eikä femakolla ollut mitään sitä vastaan. Jos mies määräili jotain femakon kavereiden edessä, kuului vain hihitystä. Jos femakolta kysyi, eikö häntä ollenkaan häirinnyt miehen sovinistinen käytös, sai vastaukseksi "Ei hän ole sovinisti, hän on MIES".

thebeam sanoi:
Tarkoitin marginaalisilla eroilla ja muulla sitä, että löytyy todella paljon parisuhteita, joissa mies ei olekaan se parempi valinta tekemään päätöksiä. Joka tapauksessa, näissä tapauksissa olisi virhe päättää, että mies ratkaisee tärkeän riidan, vaan pitäisi mennä sen mukaan, kumpi on oikeasti siinä parempi.

Eli riitely tulee todennäköisemmin jatkumaan kauemmin, jos kummatkin ovat tasa-arvoisia. Nähtävästi kuitenkin ajattelet, paremman päättäjän tulisi ratkaista riidat, jolloin suhde ei ole tasa-arvoinen päätäntävallaltaan. Jos naisesta tulee tämä päättäjä, on riskinä, että hän alkaa pitää miestä liian kilttinä ja nössönä. Useinhan päätösvalta itsestään siirtyykin enemmän vahvemmalle osapuolelle, miehelle tai naiselle. Tällöin suhde ei ole varsinaisesti tasa-arvoinen, mitä näytät kannattavan eikä se nyt niin huono asia ole. Olen edelleen taipuvainen ajattelemaan, että mies on jääräpäisempi ja nainen sopeutuvampi. Näin ollen voi olla joskus järkevää antaa miehen päättää, vaikka nainen tuntee olonsa vahvemmaksi. Saisi mies tuntea kunniotusta ja itsensä mieheksi ja perhesopu voisi säilyä paremmin. Ei tämän tarvitse johtaa halveksuntaan, jos toimitaan fiksusti. Joskus mieskin voi päättää joustaa.

Eräs japanilainen nainen kertoi minulle arvelevansa Suomen korkean avioeromäärän osaltaan johtuvan liian vahvoista naisista. Voi siinä olla perääkin, vaikkei Japanin alhaisia avioeromääriä voi suoraan verrata Suomeen, koska naiset ovat taloudellisesti riippuvaisempia miehestä varsinkin, jos on lapsia, koska yhteiskunnassa ei ole turvaverkostoja samalla tavalla kuin täällä. Eroa ei muutenkaan pidetä sosiaalisesti hyväksyttävänä. Vahva mies+vahva nainen=yhteentörmäys.

thebeam sanoi:
No minua ainakin alkaa tuollainen vituttamaan, "kyl mun pitää saada päättää, ku mä en voi ottaa sun habitusta tosissaan". On ihmisellä ongelma, jos ei voi käsittää minua yhtä päätösvaltaiseksi vaikka näyttäisin Yodalta ja asuisin maakuopassa. Ja sitten minun vielä pitäisi hyväksyä se. Lähden siitä, että ihmistä pitää arvioida sen perusteella, mihin hän pystyy ja kykenee, ei ulkonäön tai ympäristön asenteiden perusteella. Minä en kenellekään päätösvaltaa luovuttaisi mistään sen takia, että ko. henkilö ei pysty ottamaan minua tosissaan tuollaisten seikkojen takia. Sitä minä kutsun jonkinasteiseksi halveksunnaksi. Jos itse johonkin ihmiseen noin suhtaudun, on se minulta kusipäisyyttä ja tajuan sen varsin hyvin. Minä vaadin evidenssiä oikeista kyvyistä.

Kunnioitan naisia enkä puhunut itsestäni. Muista konteksti: hypoteettinen oletus, että mies antaa naisen päättää edusta kummankin hyötyessä tai hävitessä yhtä paljon. Valitettavasti on miehiä, jotka voivat tuijottaa fyysistä olemusta tuossa tilanteessa. Nuorena voidaa vielä olla sopeutuvaisia, mutta kun suhteessa ollaan oltu 20 vuotta ja mies alkaa äijistymään alkukantaisemmat ominaisuudet voivat tulla esiin. Pakkotoistonkin äijät heittää tässä keskustelussa sovinistista läppää. Sitä voi sitten miettiä, mistä nämä asiat johtuvat. Kirjoitin jo aiemmin fyysisen koko- ja voimaeron merkityksestä ja uskoisin, että sillä on merkitystä naisen kunnioittamisessa. Mies kunnioittaa voimaa ja testosteroni vaikuttaa. Tuskimpa Suomessakaan olisi parisuhdeväkivalta niin yleistä, jos nainen olisi vahvempi. Ihmisiä ei pitäisi arvottaa fyysisten ominaisuuksien mukaan, mutta valitettavasti sitä tapahtuu. Welcome to the real world.

thebeam sanoi:
Oikeastaan olen sitä mieltä, että koska molemmat parisuhteen puolisot ovat erilaisia, myös persoonina eikä vain sukupuolen edustajina, niin toinen on hyvä päättämään joistain asioista ja toinen toisista, itselleen läheisemmistä asioista. Näin on meilläkin, ja niin on hyvä. Tavallaan molemmat ovat "johtajia" joissakin asioissa, vaikka yhdessä keskustellaankin.

Joudun toistamaan itseäni. Jos asia koskee naista ja hänelle koituu päätöksestä suurempi etu, niin luonnollisesti hänen pitäisi siitä päättää. Olemme siis pitkälti samaa mieltä.

thebeam sanoi:
No niin! eihän tämä nyt niin ihmeellistä ole :) Itse olen ollut avoliitossa neljä vuotta, ja varmaan tässä on kohta jo kaikki kakka kahlattu läpi. Jos asutte jo yhdessä, niin kyllä se paska yleensä tulee esiin jo aika alussa :D

?? Koko ajan olen sanonut, että asiat pitää yrittää selvittää puhumalla ensin. Jos ei yhteisymmärrystä tule ja etu on neutraali, miehen olisi parempi päättää asiasta. En nyt siis puhu mistään normaaleista riidoista, jotka voivat alkaa huonotuulisuudesta tai toisen loukkaamisesta. Niihin on eri keinot.

Katsonko naisia nyt sukupuolena enkä yksilönä? Mielestäni yksilöinä, sillä naisille tässä jää paljon tilaa. Ensinnäkin homma perustuu vapaaehtoisuuteen kumpaakin kunnioittaen enkä odota naiselta tietyn tyyppistä käytöstä. Toisekseen riitatilanteet, joissa kummankin etu on yhtä suuri, ovat melko harvinaisia eikä tälläisiä asoita edes tarvitse miettiä normaalisti.

Herran jumala. Kauhistuttaa lukee näitä viimesimpiä väittelyitä :eek: Uskomattomia mielipiteitä joillain asioista. Ei pysty ees alottaa kommentoimaan enempää. Jatkan kauhistelua...

Keskustelu miesten ja naisten eroista ei edelleenkään johda mihinkään. Te ette pääse ikinä lopputulokseen. Pelkkää loputonta vatvomista, jolla ei ole paskankaan merkitystä yksilöille.

Feminismi tuntuu olevan pääsääntöisesti ihmeellistä valitusta ja katkeruutta miehiä vastaan. Tälläinen valitus (esim. se Sofi Oksasen ja Raija Orasen kitinä) tulisi kitkeä pois asiallisesta keskustelusta. Joissain asioissa naisilla saattaa olla asiat selvästi epäoikeudenmukaisemmin kuin miehillä, kuten lapsen kulujen jakaminen molemmille vanhemmille. Nykyinen järjestelmähän vaikeuttaa huomattavasti nuorten naisten pääsyä vakituisiin töihin. Olis suotavaa jos selvitettäisiin ne asiat, joissa naisilla oikeesti on asiat huonommin. Nämä ongelmat voitaisiin ratkaista pois ja feminismi käsitteenä voitaisiin unohtaa. Lopulta jäljelle jäis vaan ne säälittävät katkeroituneet feministit itkuineen, joille vois vain nauraa.

Intervivos sanoi:
Keskustelu miesten ja naisten eroista ei edelleenkään johda mihinkään. Te ette pääse ikinä lopputulokseen. Pelkkää loputonta vatvomista, jolla ei ole paskankaan merkitystä yksilöille.

Vatvominen on toki merkityksetöntä siinä mielessä, että toinen osapuoli siinä jotenkin järkeilyn seurauksena yllättäin kääntäisi kelkkansa.

Mutta em. tosiasioiden ja sukupuolten erojen realistinen esille tuominen voi olla hyvinkin hedelmällistä keskustelua sivusta seuraaville. Tässä threadissä varsinkin tuo Tepeksen puheenvuoro kiteyttää kokolailla mukavasti monta sellaista asiaa, jotka teini-iän ylittäneen miehen olisi hyvä sisäistää, jos aikoo pitää parisuhteensa jotenkuten tolkun tolalla.

Intervivos sanoi:

Jep, aina voidaan sanoa että reservissä olisi vaikka mitä JOS olosuhteet olisivat paremmat. Mutta fakta on se että mies on noussut alkulimasta luomakunnan kruunuksi ilman minkäänlaista handicappia tai väliintuloa. Mitäs siitä sanotte?

Jos nyt yhden mielipiteen tänne kirjotan niin omasta mielestäni on kyllä kiva jos miehellä on ns. ohjakset käsissä. Mutta sillain hyvällä tavalla eikä alistaen. Vaikka kuinka hehkuttais olevansa punttimimmi niin kyllä miehestä jotain turvaa kuitenkin hakee. Mä ainakin. Jos mies olis mun tossun alla niin kyllähän se juttu loppuis samantien. Mutta nyrkin ja hellan väliin en halua.
Päätöksen teosta: en nyt menis sanomaan et miehellä pitäs aina olla viimenen sana jos ollaan riitatilanteessa. Se päättää joka asiasta enemmän tietää ja on paremmassa tilanteessa arvioimaan asiaa ja ketä päätös enemmän koskee. Mut eihän asiat tietysti niin yksinkertasia ole...Mut varmasti on paljon asioita, joissa nainen pystyy päätöksen tekemään paremmin. Ja päin vastoin...
En lukenut niin kovin huolella jokaista edellistä postia joten tämä ei ole suunnattu mihinkään niistä...

Edit. Ja isin tyttönä tietysti kysyn aina etupäässä isin mielipidettä jos jonkin mielipidettä tarviin :D (koulu, työ, raha-asiat jne)

IronMind sanoi:
Vatvominen on toki merkityksetöntä siinä mielessä, että toinen osapuoli siinä jotenkin järkeilyn seurauksena yllättäin kääntäisi kelkkansa.

Ongelmanahan on juuri siinä että toisena osapuolena eivät ole naiset kollektiivisesti, vaan yksilöt. Yksilöt on lopulta melko erilaisia. Mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä yksilöiden käyttäytymisestä voidaan löytää tietysti, mutta kun poikkeuksia on niin älyttömän paljon, että yleistäminen kaatuu siihen lopulta. Mä en koe ainakaa mitään yhteenkuuluvuuden tunnetta miesten kesken kollektiivisesti. Hyvien jätkien kesken koen, mutta niin koen hyvien tyttöjenkin kesken.

Mitä mieltä muuten olette, löytyykö miehistä keskimäärin enemmän "hyviä tyyppejä"? Jos löytyy, niin se selittäneen ehkä jotain ajatusmaailmasta ja tavasta jäsentää eroavuuksia.

Heikki M. sanoi:
Vahva mies+vahva nainen=yhteentörmäys.

Olet siis sitä mieltä, että vahva mies on onnellinen naisen kanssa, joka on heikko ja mukautuva? Entä ne naiset, jotka sattuvat onnettomuudekseen olemaan vahvoja? Onko heidät sitten tuomittu yksinäisyyteen?

Edelleen olen sitä mieltä, että mies saa ihan vapaasti päättää kaikista asioista. Odotan mielenkiinnolla koska tapaan yhdenkin miehen, joka ihan oikeasti kykenee tekemään tärkeitäkin päätöksiä järjellisessä ajassa ja vieläpä panemaan ne toimeen.

Otetaanpa esimerkki omasta elämästäni (vaikka tiedänkin, ettei yksilöiden kokemuksia pidä yleistää): miesystävä ja minä asumme eri paikkakunnilla. Mies on useampaan otteeseen ottanut puheeksi, että meidän pitäisi muuttaa samaan kaupunkiin/saman katon alle. Ikävä kyllä hänellä ei ole mitään kantaa siihen, mikä kyseinen kaupunki olisi, tai millä aikataululla homma tapahtuisi. Minä olen sanonut, että voin kyllä muuttaa hänen asuinpaikkakunnalleen, jos hän löytää sieltä vakituista työtä. Tähänkään ei ole tullut mitään kannanottoa, saatikka, että jotain olisi tapahtunut. Mutta ehkäpä tässä on kyse siitä, mitä Ringside aiemmin selitti: mies antaa naisen päättää, koska asia ei niinq voisi vähempää kiinnostaa.

Jos te miehet haluatte naisten olevan se heikompi astia ja nojaavan väkevään olkaanne, TEIDÄN täytyy muuttua. Ainakin minulta saa kunnioitusta ja ihailua määrättömästi -heti, kun on sen ansainnut. Toisin sanoen, jos mies haluaa käyttää valtaa, hänen täytyy osoittaa pystyvänsä vallankäyttöön ja vastuunottoon. Pelkkä pakkiksella uhoaminen "miehellä on enemmän testosteronia, mies on JOHTAJA, ugh" ei todista yhtään mitään. Teot todistavat. Unohdetaan tuntemattomat yritysjohtajat; minä haluaisin totisesti nähdä tätä miehistä vahvuutta ihan lähipiirissäni.

(disclaimer: toki useimmat tuntemani miehet ovat järkeviä ja vastuullisia. Näiden vain en ole koskaan kuullut selittävän, miten ristiriitatilanteessa miehen kannan tulee voittaa -kai ne ovat sitten niin fiksuja, että osaavat keskustella isommatkin konfliktit selviksi.)

Reinhardt on tänään(kin) vähän aamuäreä.

reinhardt sanoi:
Edelleen olen sitä mieltä, että mies saa ihan vapaasti päättää kaikista asioista. Odotan mielenkiinnolla koska tapaan yhdenkin miehen, joka ihan oikeasti kykenee tekemään tärkeitäkin päätöksiä järjellisessä ajassa ja vieläpä panemaan ne toimeen.

No voi hyvänen aika, sinäpä kummia miehiä tapailet, ei edes muutto onnistu. No täällä on ainakin yksi mies joka muuttaa naisensa vuoksi ja nyt kun sitten muutetaan niin muutetaankin kunnolla, eli atlantin taakse.

reinhardt sanoi:

Oletko ajatellut, että se ei välttämättä johdu siitä, että mies ei kykenisi tekemään jotakin tärkeää päätöstä? Toisin sanoen, voi olla, että mies ei siinä tilanteessa halua tehdä tätä tärkeää päätöstä. Se voi siis olla tietoinen strateginen valinta - vallankäyttö on paljon muutakin kuin "rahat tiskiin" tai "nyrkillä silmään" -toimintaa. Tiesitkö, että maailma on pullollaan miehiä (Macchiavellin lisäksi), jotka ovat aivan helvetin ovelia toteuttamaan mielihalujaan tai ajamaan tärkeitä hankkeita läpi. Useinmiten tämä vielä tapahtuu sillä tavalla, että joku muu tekee sen työn edes tiedostamatta mistä on kysymys. Oikein suunniteltuna homma toimii kuin junan vessa, ja jos joku menee pieleen, jäljet johtavat naapuriosastolle.

No, mikäpä minä olen neuvomaan sinua esim. parisuhteessasi - tiedät varmasti itse miesystäväsi paremmin.

Itse _yritän_ elämässä noudattaa edesmenneen R. Feynmanin filosofiaa; Don't ever make an argument unless you have to.

reinhardt sanoi:

Jos te miehet haluatte naisten olevan se heikompi astia ja nojaavan väkevään olkaanne, TEIDÄN täytyy muuttua. Ainakin minulta saa kunnioitusta ja ihailua määrättömästi -heti, kun on sen ansainnut. Toisin sanoen, jos mies haluaa käyttää valtaa, hänen täytyy osoittaa pystyvänsä vallankäyttöön ja vastuunottoon. Pelkkä pakkiksella uhoaminen "miehellä on enemmän testosteronia, mies on JOHTAJA, ugh" ei todista yhtään mitään. Teot todistavat.

Preach it, sista!

Viime kädessä se on miehestä itsestään kiinni tyytyykö hän kaunaisena ruikuttamaan sitä kuinka vaikeeta on olla mies, vai päättääkö hän vetää saappaat jalkaan, tarkistaa repun olevan täynnä piimää ja lähteä marssimaan.

Pakkikselle kuuluisi se Punttikarjut-osasto, missä miehet voivat jakaa elämänviisautta ja vertaistukihengessä verbaali-läpsiä toisiansa aina suurempiin suorituksiin miehuuden molskeilla?

Sloganikin olis valmiina:
Mieheksi ei synnytä. Mieheksi kasvetaan.

Tai: Ylpeys kirjoitetaan Y:llä. (get it?)

indigof73 sanoi:
Oletko ajatellut, että se ei välttämättä johdu siitä, että mies ei kykenisi tekemään jotakin tärkeää päätöstä? Toisin sanoen, voi olla, että mies ei siinä tilanteessa halua tehdä tätä tärkeää päätöstä.

Jos puhutaan minun parisuhteestani, kummasti mies on ottanu yhteen muutot sun muut puheeksi paljon ennen, kuin asia on käynyt minun mielessäni. Ehkäpä se on sitten muuttanut mieltään siitä, mitä haluaa.

Jos taas työasioista puhutaan, tämän firman omistava pikku-Hitler ei annan kenenkään muun päättää juuri mistään, suurin piirtein konttoritarviketilaisuuksiin tarvitaan lupa. Ja sitten se jahkailee ja jahkailee eikä saa päätettyä.

Ylipäänsä elämässä on tilanteita, joissa täytyy tehdä päätöksiä ja panna toimeksi, vaikkei just nyt tuntuisikaan siltä. Toisille se vaan tuntuu olevan kovin vaikeaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom