Kelle femakko kostuu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Joo mut, naistutkimuksen kursseilta saa hyvin pillua.

Ehhehe, pakkohan tuo oli heittää.

Minä ajattelen miehenä itse että feminismi on miehen ja naisen tasa-arvoa, ja siinä mielessä olen itsekin feministi...

Mutta sitten on tietty nämä, jotka:
  • haluaa että sana 'history' pitäisi muuttaa muotoon 'herstory'
  • jotka vetää kundia turpaan jos tämä aukaisee oven
  • joiden mielestä mies ei saa kusta seisaaltaan koska se on agression osoitus naista kohtaan
  • jotka halveksuvat naispuolista ystäväänsä jos tämä ottaa naimisiin mennessään miehen sukunimen, koska naisella ei ole oikeutta valita tätä, hänellä on oikeus ainoastaan pitää oma sukunimensä
  • jotka kaiken kaikkiaan on yltiöraivomilitanttifemakkoja silloin kun se itselle sopii, ja taas pieniä heikkoja ja söpöjä naisia silloin kun se sopii
nämä nyt on lähinnä säälittäviä pellejä jotka jotain omaa sisäistä kaunaansa ja/tai angstiaan purkaa tähän asiaan. Et se kaikki heidän kokemansa vääryys johtuukin siitä kun miehet on sortaneet iät ja ajat.

Yliopistolla vielä opiskellessa tapasin paljon sellaisia, sanoisinko neo-feministejä, jotka ensin pitivät kahvihuoneessa aivoriihen aiheesta "miehet on sikoja ja kaiken pahan alku ja juuri", minkä jälkeen ruvettiin haikaileen että mistä löytyis sellanen rikas mies joka elättäis...

Eli kaikkein mieluiten varmaan oltaisiin oltu periaatteessa itsenäisiä ja tasa-arvoisia, niin että sen rikkaan miehen kanssa oltaisiin sovittu että näin on, mutta käytännössä se miekkonen saa elättää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SerialLoser sanoi:
Eli kaikkein mieluiten varmaan oltaisiin oltu periaatteessa itsenäisiä ja tasa-arvoisia, niin että sen rikkaan miehen kanssa oltaisiin sovittu että näin on, mutta käytännössä se miekkonen saa elättää.

Yksi syy siihen miksi karttelen feminismi-määritelmää niin kuin aika monia muitakin määritelmiä on se, että puolivillaisuus häiritsee ja päädyn aina kompromisseihin. Eli jos olisin feministi niin olisin sitä niin täpöillä että en voisi tehdä kompromissia:D (Sekava tyttö.)

Mutta ihmiset on sellasia. Ne julistautuu milloin miksikin ja saattavat sitten käytännössä toimia toisin. Omituista se minusta on jos hohkataan jostain herstorysta jos ei omassa elämässä huomioida sitten sitä tasa-arvoa. Koska tasa-arvosta kai sitten loppujen lopuksi pitäisi olla kyse, ei kummankaan (tai minkään) sukupuolen paremmuudesta tai hegemoniasta. Niin ja siis tasa-arvosta vielä tässä ihan normaalissa elämässä eikä missään, noh, Platonin ideamaailmassa. Kieltämättä hiukan omituinen käsitys tulisi henkilöstä joka yliopistolla luennolla opettelisi kiltisti mitä on feminismi, tunnustautuisi feministiksi - ja sitten omassa elämässään vaipuisi ah niin suloiseen pikkuvaimon rooliin. Kyseenalaistamatta. Koska tokihan kuka tahansa saa ottaa millaisen roolin vain. On vain niin pirun ikävää että yhteiskunnan tarjoamat roolit tuppaavat olemaan sukupuolisesti jaottuneita ja epätasa-arvoisia.

Naistutkimuksen lisäksihän nykyään on sitten miestutkimustakin. Huomioidaan siis myös ne miehisiin rooleihin ulottuvan odotukset.

Ai niin se alkuperäinen kysymys. Mä ainakin... ai niin joo mut en mä oo feministi;) ei tarvikaan kertoo.

En tiedä saako mikään femakkoja kostumaan, mutta täältä Avoimen Naisten "Korkeakoulun" luennoilta saavat voimaa:

Löydä oma voimasi feministisen radikaaliterapian avulla.
7.3. klo 18.00 Maikki Friberg -kodissa, Bulevardi 11 A 1, Helsinki.
Vapaa pääsy. Vain naisille.
Feministisen radikaaliterapian kouluttajat Jaana Jaatinen ja Kati Vilkki.

Toki myös täydennyskurssi on tarjolla:
FRT - täydennyskurssi frt-naisille
Pe-aamu 31.3. - su 2.4.
Feministisen radikaaliterapian täydennysjaksolla paneudutaan erilaisten sekä verbaalisten että non-verbaalisten menetelmien hiomiseen. Kurssin teemoina naisen viha ja raivo sekä naisen seksuaalisuus. Tarvittaessa voidaan pohtia myös elämän käsikirjoitusta.
Lyhyitä alustuksia sekä paljon henkilökohtaista työskentelyä teemojen puitteissa. Rentoutumista, mielikuvamatkoja, bioenergisiä harjoituksia, roolileikkejä ja piirustustehtäviä aina tarpeen mukaan.

Illalla vapaamuotoista ohjelmaa.

Ohjaaja: Kouluttaja-terapeutti Eeva Kriek-Tuovinen
Kurssin hinta: 150 euroa sis. ohjauksen, ateriat ja majoituksen.
Ilmoittautumiset 27.2. mennessä.

http://tutkielmat.uta.fi/tutkielma.phtml?id=8083

FRT Rocks!! tässä lyhyt tiivistelmä kiireisille ihmisille:

Naisen paha olo johtuu aina patriarkaalisen yhteiskunnan alistavasta hegemoniasta = naisen pahan olon syy on aina jollain tasolla miehessä, joko miehessä suoraan tai miehen tuottamissa miehisissä ja alistavissa valtarakenteissa.

itse FRT sessio menee näin:

1. Ärsytyskierros - pienryhmässä sanotaan toisille naisille esim. "mari sinussa vituttaa se kun sää oot niin LESO"

2. Luulemuskierros - edelleen pienryhmässä sanotaan vieruskaverille että "Mari mä luulen että sä et saa munaa kun oot niin ruma"

3. Hyväilykierros - Maria joko a) halataan tai sitten Marille annetaan verbaali hyväily tyyliin "mun mielestä mari sulla on kaikesta huolimatta kiva paita". Jos Mari ei usko hyväilyn aitoutta Mari voi sanoa "en ota hyväilyä vastaan" jolloin toisen pitää keksiä joku toinen hyväily.

Sitten on erilaisia työstökierroksia jossa pari jelppaa, mutta jelppaminen ei saa perustua tulkintaan siitä mikä toista vituttaa vaan pitää sanoa "miltä susta tuntuu" tai "mitä sä tarvitset nyt".

luin tota gradua sivulle 18. jos joku jaksaa pidemmälle ja löytää hauskoja kohtia laittakaa tänne.

Mun mielestä feminismi ja sovinismi ovat vääristyneitä ääripään ilmiöitä, joita käsitellään uskonnollisen kiihkon tapaan tunteen hallitsemina jolloin varsinainen tieto jää väistämättä vähäisempään rooliin. Mitä enemmän asioita käsitellään tunteella, sitä vähemmän ovat realiteetit mukana!

Mielestäni ei pitäisi lainkaan järjestellä esim. feminismia eri tasoihin, täys femisti tai osittain feministi yms., vaan joko feministi (joka jo kaikilla herättää tiettyjä mielikuvia) tai sitten normaali nainen. Normaaliuteen kuuluu mielestäni jo automaattisesti se ettei halua kokea syrjintää, kaikki siitä poikkeava ei ole normaalia.

Eli mielestäni, jälleen, ei tarvita mitään aatetta taustalle, joka yleensä johtaa tunteiden kautta vääristymiin ja ylilyönteihin, vaan ainoastaan halu ja vaade elää normaalisti normaalissa elämässä. Ehkä tällä tavoin myös tunteellinen ylikiihko pysyisi kurissa ja realiteetit mukana ja vain nämä kiihkoilijat lokeroitaisiin omiin gategorioihinsa, kuten mm. feministeiksi.
Osittainen feministi kuitenkin lokeroidaan tietyllä lailla feministin kaltaiseksi vaikka kuinka yrittäisi selittää, sillä sanalla kun on jo tietty merkitys.

Miettikääpä miltä kuulostaisi naisen vaade saada normaalia ihmisen kohtelua ilman mitään aatteen häivähdystä samassa lauseessa... tosin nykyään kaikki vähänkin ylilyöntiin rinnastettava mielletään välittömästi feministiseksi, negatiivisessä sävyssä, kuten muslimit terroristeiksi.
Kaikki liika kiihkoilu kääntyy lopulta kaikkea siihen liitettävää vastaan, tunne hävittää todellisuutta ja lopulta ollaan tyhjän päällä pelkästään kaiken sen tunteen ja kiihkon varassa, ja edes ymmärtämättä sitä.
Rinnastankin kaikki uskonnot sekä aatteet samaan kastiin, tunne korvaa yleensä järjen joka pyritään korvaamaan ihmisten heikkouksista syntyvällä tarpeella.
Ei liene tarpeen kertoa, että olen ateisti :D

Simba sanoi:
FRT Rocks!! tässä lyhyt tiivistelmä kiireisille ihmisille:...

Ristus varjele mua ikinä koskaan milloinkaan joutumasta kosketuksiin tollasten häröjen kanssa ja helvetti mut ennen nielköön.:eek:

Tollasille FRT-jedeille vois kyllä melkein olla paikallaan sanoo että "Get a haircut and a real job".:jahas:

tokkopaisto sanoi:
Ristus varjele mua ikinä koskaan milloinkaan joutumasta kosketuksiin tollasten häröjen kanssa ja helvetti mut ennen nielköön.:eek:

Tollasille FRT-jedeille vois kyllä melkein olla paikallaan sanoo että "Get a haircut and a real job".:jahas:

Ei niistä siilitukista paljoa pysty leikkelemään.

Simba sanoi:
FRT Rocks!! tässä lyhyt tiivistelmä kiireisille ihmisille:
...
Jos Mari ei usko hyväilyn aitoutta Mari voi sanoa "en ota hyväilyä vastaan" jolloin toisen pitää keksiä joku toinen hyväily.
:lol2: Nyt pitäis kiiruusti kehittää SRT, sovinistinen radikaaliterapia.

Missä nyt on Rinkku kun sitä taas kerran tarvittaisiin.

Suurenmoinen terapia: lähtökohdiltaan tekee naisista uhreja. Tuollainen hoitomalli on varmaan jonkun nerokkaan anti-feministin kehittämä. Tytöt istuu pehmeillä tyynyillä ja jakaa "hyväilyjä". Sitten puretaan raivoa yhteiskuntaa kohtaan ja ollaan sitä myöten taas marginalisoituneimpia ja entistä epäuskottavampia.

Ja sivulla 52 paljastuu mihin tuonkin hyväätekevä fiiwis perustuu:
"Kyllä se tulee niinkun, kyl ne säännöt antaa sen turvallisuuden. Et on tietyt säännöt jonka mukaan käyttäydytään. Ja jokainen saa sen omalla työajallaan tehdä mitä haluaa. Eli se on siinä. Ja sit siihen ei niinku ollenkaan liity semmosta, jos aattelee jotain, jotain tavallista naisryhmää, jossa on jotain tämmöistä kilpailua tai toistensa semmosta arvostelua tai jotain. No tää kilpailu on semmonen, mikä minun mielestä puuttuu kokonaan."

Nuo progressiiviset femakot on kyllä jo oma lukunsa. Mihinkähän nuo emakot ois tyytyväisiä? Pari vuotta Somaliassa vois tehdä ihan gutaa noille eukoille nähdäkseen sen todellisen patriarkaalisen yhteiskunnan toteutuksen.

Belmondo sanoi:
Suurenmoinen terapia: lähtökohdiltaan tekee naisista uhreja. Tuollainen hoitomalli on varmaan jonkun nerokkaan anti-feministin kehittämä. Tytöt istuu pehmeillä tyynyillä ja jakaa "hyväilyjä". Sitten puretaan raivoa yhteiskuntaa kohtaan ja ollaan sitä myöten taas marginalisoituneimpia ja entistä epäuskottavampia.

Ja sivulla 52 paljastuu mihin tuonkin hyväätekevä fiiwis perustuu:
"Kyllä se tulee niinkun, kyl ne säännöt antaa sen turvallisuuden. Et on tietyt säännöt jonka mukaan käyttäydytään. Ja jokainen saa sen omalla työajallaan tehdä mitä haluaa. Eli se on siinä. Ja sit siihen ei niinku ollenkaan liity semmosta, jos aattelee jotain, jotain tavallista naisryhmää, jossa on jotain tämmöistä kilpailua tai toistensa semmosta arvostelua tai jotain. No tää kilpailu on semmonen, mikä minun mielestä puuttuu kokonaan."

heh, eli FRT:een osallistuvat naiset saa terapiaa siitä kun pääsevät hetkeksi olemasta naisia, eli ei tartte olla kateellinen ja bitchy kanssasisarilleen, niin jo helpottaa.

SerialLoser sanoi:
heh, eli FRT:een osallistuvat naiset saa terapiaa siitä kun pääsevät hetkeksi olemasta naisia, eli ei tartte olla kateellinen ja bitchy kanssasisarilleen, niin jo helpottaa.
+ että kun selvät säännöt luo kuria niin ei tarvi riidellä ja mäkättää. :whip: :patriarkka:

j.uhis sanoi:
Rinnastankin kaikki uskonnot sekä aatteet samaan kastiin, tunne korvaa yleensä järjen joka pyritään korvaamaan ihmisten heikkouksista syntyvällä tarpeella.
Ei liene tarpeen kertoa, että olen ateisti :D

Olen ehkä hiukan samoilla linjoilla. Siis ainakin sikäli että kaikki aatteet ja ääripäät nyt varsinkin ovat jotenkin rasittavia. Niin kuin yleistyksetkin. Etenkin ku niitä tekee sellaiset jotka eivät asioista tiedä. Nih. Stereotypiaa stereotypian perään. Mä en muuten ole tavannut yhtään siilitukkaista naispuolista naistutkimuksen opiskelijaa:rolleyes: . Pari lyhyttukkaista ko ainetta lukevaa miestä kyllä tiedän, aatelkaa:eek: (Itse en ko. ainetta kyllä lue että en mää niitä ny niin tunnekaan.) (Silti.)

Repeilin tolle terapiajutulle. En taida jaksaa tarkemmin perehtyä mutta vaikutti se hitusen, noh, tyhmältä. "Hitusen". Tai vähä enempi.

venla sanoi:
^^Tutustukaa sen sijaan huikeaan ranskalaiseen jälkistrukturalistiseen feminismiin! Se on niin hullua että on epäiltävä tajuavatko ne itsekään. "Vagina on portti Platonin ideamaailmaan":hyper: .

Kuka tällaisen on suustaan päästänyt?

Yksi hauskimpia ranskalaisfeministijä on Luce Irigaray, joka on mm. väittänyt, että miesfyysikot ovat jättäneet virtausmekaniikan ja nestedynamiikan liian vähäiselle huomiolle, koska he puuhastelevat mieluummin jäykkien kappaleiden parissa. :eek:

Tai että suhteellisuusteoria on sortaa naisia, koska se "suosii" valonnopeutta (selvästikin fallistinen ominaisuus) muiden ihan yhtä tärkein suureiden sijaan. :lol2:

Näiden juttujen hauskuutta kyllä vähän häiritsee se, että monet oikeasti ottavat ne tosissaan...

kalmukki sanoi:
Kuka tällaisen on suustaan päästänyt?

Yksi hauskimpia ranskalaisfeministijä on Luce Irigaray

Se saattoi ollakin muuten juuri Irigaray. On hirveän hupaisaa kun nuita kovia tieteitäkin aletaan syyttää "naisen sortamisesta". Joku roti sentään!

Belmondo sanoi:
+ että kun selvät säännöt luo kuria niin ei tarvi riidellä ja mäkättää. :whip: :patriarkka:

Joo nääs, rajathan ne on ihmisellä oltava, toisena rajana toimii kätevästi nyrkki, toisena hella :whip:

Tässä vaiheessa on tarpeen kääntyä Raamatun puoleen ja ottaa ohja sieltä, siispä: Mitä Jumala on miehelle, sitä mies olkoon Naiselle.

Män, Vanha Testamentti, ne oli aikoja ne...

SerialLoser sanoi:
Mitä Jumala on miehelle, sitä mies olkoon Naiselle.

Män, Vanha Testamentti, ne oli aikoja ne...

:hyper: jos sua ei tästä hyvästä virtuaalilynkata, niin :D

tokkopaisto sanoi:
:hyper: jos sua ei tästä hyvästä virtuaalilynkata, niin :D

Ei lynkata ainakaan minun toimestani, oli niin söpöä:love: . Ha! Taikka siis lähinnä vois ottaa huumorilla. Mua kiinnostaa sellainen asia tässä sukupuolirooli- ja feminismikeskustelussa kuin ylistämällä alistaminen (kyllä, se tuli tuosta omasta kommentistani, tuosta söpöydestä mieleen). Perinteinen ja hyvä keino vaientaa kauniimpi sukupuoli: annetaan kiitosta toiselle ja samalla näytetään tälle tämän paikka. Vaikka sinne nyrkin ja hellan väliin sitten. Oikeastaan... onkohan tällaista jo se jos sanoo toiselle "oot söpö ku suutut"? Vesitetään se toisen ns. kapina söpöyttämällä se - siis alistetaan ylistämällä. Samalla tavalla voidaan asettaa toinen johonkin rooliin tällaisella kehumisella. Vai?

venla sanoi:
Mua kiinnostaa sellainen asia tässä sukupuolirooli- ja feminismikeskustelussa kuin ylistämällä alistaminen (kyllä, se tuli tuosta omasta kommentistani, tuosta söpöydestä mieleen). Perinteinen ja hyvä keino vaientaa kauniimpi sukupuoli: annetaan kiitosta toiselle ja samalla näytetään tälle tämän paikka. Vaikka sinne nyrkin ja hellan väliin sitten. Oikeastaan... onkohan tällaista jo se jos sanoo toiselle "oot söpö ku suutut"?
Sää oot venla niin söpö kun sä suutut. :love: Ja kuitenkin niin kauheen pelottavan vaarallinen, kun sä osaat sitä nyrkkeilyä kans niin hyvin. :love: :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom