Kateuskortti

Ainakin keskellä päivää jos Escaladella ajelee ympäriinsä niin sen vitutuksen määrän voi melkein tuntea kun laittaa käden ulos ikkunasta.

Mulla ihan sama setti, tosin -89 corollalla ajaessa. Tunnen kuinka ihmisiä vituttaa mun auto ihan helvetisti. Ajan monesti vielä juuri suurinta sallittua nopeusta ja jos joku ajaa taakseni kateuksissaan ihailemaan autoani lähempää, niin ruikkaan pesuvedet etulasille. Kyllä siinä jos missä kateellista rupeaa ärsyttämään :dance:

Ei vaan, ihan asiasta. Mä en ymmärrä kateutta ja pystyn olemaan toisten saavutuksista onnellinen heidän puolestaan. Ehkä se johtuu siitä, että sain äidinmaitoni niin kaukana pohjoisessa, ettei kateusbakteeri ole ehtinyt pesiytymään elimistööni.

Olen monesti ihmetellyt sitäkin kuinka läheiseni voivat olla kateellisia siitä mitä toisilla on. Eihän se ole meiltä pois, eihän?? Jos joku rakentaa ison talon tai toisia onnistaa rahallisesti, niin hienoa! Mä olen oikeasti onnellinen heidän puolestaan. Mulla on itselläni kaikki mitä tarvitsen :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen monesti ihmetellyt sitäkin kuinka läheiseni voivat olla kateellisia siitä mitä toisilla on. Eihän se ole meiltä pois, eihän?? Jos joku rakentaa ison talon tai toisia onnistaa rahallisesti, niin hienoa! Mä olen oikeasti onnellinen heidän puolestaan. Mulla on itselläni kaikki mitä tarvitsen :rock:

Ihan samat mietteet täälläkin. Sellasta "kateutta" saa ollakin, että voi hitsi ku noilla on tollasta jne. ehkä mullakin viel joskus. :rolleyes: Mutta ei mitään sellasta, et rikotaan toisten omaisuutta tai tuumataan "vitt* mikä tyyppi" jos kaveri ajaa hienolla autolla jne...

Ihan samat mietteet täälläkin. Sellasta "kateutta" saa ollakin, että voi hitsi ku noilla on tollasta jne. ehkä mullakin viel joskus. :rolleyes: Mutta ei mitään sellasta, et rikotaan toisten omaisuutta tai tuumataan "vitt* mikä tyyppi" jos kaveri ajaa hienolla autolla jne...

ihan uteliaisuuttani kysyn että ootko ikinä ite törmänny tohon jälkimmäiseen? ku ajelet kuitenkin vähä erikoisemmalla autolla. tai onko ikinä sun autolle tehty ilkivaltaa, luultavastikin juuri tuosta kateudesta johtuen?

Kavereiden tyttöystävistä on joskus niin vaikeaa olla onnelinen, varsinkin jos kaverin tyttöystävä sattuu olemaan joku joka saa oman sydämmen pamppailemaan ku hullu.

Onko se syntistä kateutta sitten?

Hohoh.

Kateellisuus on siitä outoa asia että ei myönnetä olevansa sellaisia, ja toiselta kantilta luullaan että kaikki on kateellisia. Kuka on oikeassa? Ihmisille on vaikea myöntää sitä että joku muu menestyy, varsinkin jos itse on persaukinen. "Mitä tuokin on tehnyt ansaitakseen kaiken tuon?". Monelle on vaikea nähdä nuori, alle 20 vuotias ajamalla ympäri "kyliä" Escaladella. Ottamatta kantaa siihen miten minä olen varallisuuteni luonut, ei se tarkoita että se olisi sen arvoista. Että se olis jotenkin vitun hienoa olla vaan rikas. Kun se ei vittu mene niin. Ei rikkaita "vaan olla". Ennenkuin vinkuu sitä kateelista paskaa , kannattaa miettiä mitä tämä "kusipää" on joutunut sen eteen uhraamaan tai tekemään.

Hohoh.

Kateellisuus on siitä outoa asia että ei myönnetä olevansa sellaisia, ja toiselta kantilta luullaan että kaikki on kateellisia. Kuka on oikeassa? Ihmisille on vaikea myöntää sitä että joku muu menestyy, varsinkin jos itse on persaukinen. "Mitä tuokin on tehnyt ansaitakseen kaiken tuon?". Monelle on vaikea nähdä nuori, alle 20 vuotias ajamalla ympäri "kyliä" Escaladella. Ottamatta kantaa siihen miten minä olen varallisuuteni luonut, ei se tarkoita että se olisi sen arvoista. Että se olis jotenkin vitun hienoa olla vaan rikas. Kun se ei vittu mene niin. Ei rikkaita "vaan olla". Ennenkuin vinkuu sitä kateelista paskaa , kannattaa miettiä mitä tämä "kusipää" on joutunut sen eteen uhraamaan tai tekemään.

Heh kuka sulta on täällä edes kysynyt miten oot massit käärinyt? :D

Hohoh.

Allekirjoitan tuon, että monelle on vaikea myöntää toisen menestyminen, mutta on meitäkin jotka eivät ole kateellisia, vai olenko oikeasti ainoa maailmassa? En usko :D

Mä olen varmaan jo niin vanha ja kyyninen, etten jaksa murehtia toisten menestymisestä vaan keskityn siihen, että mulla on elämässäni kaikki tarvitsemani, että pystyn olemaan onnellinen. Se ei onneksi paljoa vaadi ja kaikki ne on saatavilla joko lähikaupasta pikkurahalla tai sitten menemällä vain kotiin ja näkemällä perheen :)

Sitten on taas niitä jotka ei perkele voi hyväksyä mitenkään sitä miten toiset saa vaikka itse on joutunut tekemään töitä kellon ympäri jokaisessa mahdollisessa vuorossa. En ymmärrä. Helvetti. Tuossa kohtaa pitäisi jättäytyä oravanpyörästä pois ja tehdä kaikkensa menestyäkseen eikä vain kyräillä toisen seläntakana hänen menestystään! Tai sitten myönnettävä elämän faktat ja todettava, että kaikki eivät voi olla lahjakkaita tai hyviä sellaisella alalla mikä oikeasti tuottaa rahaa eikä vain pitkiä päiviä.

Näille viimeisille ei varmasti mikään kelpaa ja kaikki pitäisi tuoda valmiina kotiovelle. Niin rikkaus kuin rakkauskin. Siltikin ne jaksaisi valittaa jostain mikä naapurilla on paremmin ja mitä he muka ovat tehneet sen eteen, että ansaitsevat sen.

Hohoh.

Mua rupes ainakin kiinnostamaan mitä alle 20 vuotias on tehnyt että on varaa heittää yli 50-100k€ luxusautoon?

Mua rupes ainakin kiinnostamaan mitä alle 20 vuotias on tehnyt että on varaa heittää yli 50-100k€ luxusautoon?
Syntynyt oikeaan perheeseen/sukuun? Tai voittanut lotossa seitsemän oikein jne..

Mä olen varmaan jo niin vanha ja kyyninen, etten jaksa murehtia toisten menestymisestä vaan keskityn siihen, että mulla on elämässäni kaikki tarvitsemani, että pystyn olemaan onnellinen. Se ei onneksi paljoa vaadi ja kaikki ne on saatavilla joko lähikaupasta pikkurahalla tai sitten menemällä vain kotiin ja näkemällä perheen :)

Aivan. Arvot joita ei rahalla saa on sellaisia josta on turha olla kateellinen koska niille ei voi mitään.
Sitten on taas niitä jotka ei perkele voi hyväksyä mitenkään sitä miten toiset saa vaikka itse on joutunut tekemään töitä kellon ympäri jokaisessa mahdollisessa vuorossa. En ymmärrä. Helvetti. Tuossa kohtaa pitäisi jättäytyä oravanpyörästä pois ja tehdä kaikkensa menestyäkseen eikä vain kyräillä toisen seläntakana hänen menestystään! Tai sitten myönnettävä elämän faktat ja todettava, että kaikki eivät voi olla lahjakkaita tai hyviä sellaisella alalla mikä oikeasti tuottaa rahaa eikä vain pitkiä päiviä.

Komppaan. Elämä on sellaista mitä teet siitä. Jos haluaa raataa paskaduunissa niska limassa niin eipä siinä mitään. Jokaisen on mahdollista olla rikas. Kaikki on vaan kiinni siitä miten pitkälle on sen vuoksi menemään ja mitä sen eteen on valmis uhraamaan. Vapauden menetyksen uhka on monelle se kynnys.
Jos ei asiat on päin vittua, eikä niille halua mitään tehdä niin ei passaa sitten valittaakkaan.
Syntynyt oikeaan perheeseen/sukuun?

Perhe asuu kerrostalossa lähellä lähiöitä, ajaa joka päivä tekemään paskalla palkalla paskaduunia.
Jos kultalusikkaa pitää heilutella niin sen voit työntää samantien perseesees.
Mitään ei ole tullut ilmaiseksi.

Onko kateus sitten sama kuin esim mustasukkaisuus?
Jos vieras jätkä nussii sun muijaa niin ootko kateellinen siitä kun sinä et riitä?
Onko se tavallaan kuin sama asia?

Niin..Kyllä saa aika paska palkkanen paskaduuni olla, että pari kymppisenä ajaa yli50-100k€
luxusautolla, kuten äsken puhuttiin.

Oikeastaan minuakin kiinnostaa. Toki itsekin ajelen 80ke autolla, mutta sepä ei ole minun. En jotenkin näe mahdollisena että joku olisi käärinyt omalla työllä tuollaiset rahat. IT-ajat meni jo.

Oikeastaan minuakin kiinnostaa. Toki itsekin ajelen 80ke autolla, mutta sepä ei ole minun. En jotenkin näe mahdollisena että joku olisi käärinyt omalla työllä tuollaiset rahat. IT-ajat meni jo.

Kyllähän sitä rahaa voi tehdä monella tavalla kasoittain jos on joustava moraali ja riskinsietokykyä. Ja nyt en siis viittaa Prayeriin henkilökohtaisesti, kunhan totesin.

ihan uteliaisuuttani kysyn että ootko ikinä ite törmänny tohon jälkimmäiseen? ku ajelet kuitenkin vähä erikoisemmalla autolla. tai onko ikinä sun autolle tehty ilkivaltaa, luultavastikin juuri tuosta kateudesta johtuen?

Oikeastaan ei ole tullut kuin positiivista palautetta(mm. paljon tulee tuntemattomat kakskaistasilla vierelle ja näyttävät peukkua), tainnu olla ne ainoat jotka autosta on vittu**leet tollasia vanhempia äijiä. Mistä lie johtuu, siitäkö ettei itellä ole ollut mitään erikoisempaa tms.
Sen sijaan parikymppisenä pikkukylällä asuessa ajoin sillon 120 000 markan autolla(+päälle rakentelut), niin johan oli joku laittanu liikenteeseen huhun, että se ajelee isänsä ostamalla autolla, hyvähän se on rakentaa äänentoistoa sun muuta ku isä ostaa uuden karhean auton alle jne. Se otti päähän ku siitä kuulin sit vasta vuosien jälkeen, kukaan ei olu tullu koskaan kyselee multa asiasta suoraan. Mut tunteneet sen sijaan on aina tienneet, ettei mun porukat oo ikinä rahoittanu mitään mun autoista. Tai no eka auton ne anto mulle, sen arvo oli sillon noin 10 tuhatta markkaa...Ja ei ole tehty autoille ilkivaltaa, olen aika tarkka siitä mihin autoni jätän ja pääsääntöisesti nuo on "valvottuna".

Hmm, mä tunnustan tekeväni tota välillä. V'tuttaa, kun hyvällä ystävälläni on rahaa vaikka kuinka. Toki sen takia, että hän seurustelee ja molemmat töissä, joten rahaa riittää enemmän. Oma tilanne on se, että avovaimo opiskelee vielä ja mä olen töissä.

Mutta onneksi tota käy harvoin, olen toki erittäin iloinen, että kavereillani menee hyvin.

Yksi kaveri kertoi, että hänen tuttunsa oli ostanut jonkin hienon auton ja sen takia oli mennyt suhteet poikki monesta kaverista :wtf: . Myi sitten auto pois, koska ei halunnut menettää kavereitansa.

Sama kävi yhdelle toiselle kaverille. Osti avoauton ja heti alkoi muutaman tyypin asenne muuttua. Ovat tottuneet, ettei kaverini osta kuin prätkiä ja nyt osti sitten auton, niin jopas muuttui asenne.

Hmm, mä tunnustan tekeväni tota välillä. V'tuttaa, kun hyvällä ystävälläni on rahaa vaikka kuinka. Toki sen takia, että hän seurustelee ja molemmat töissä, joten rahaa riittää enemmän. Oma tilanne on se, että avovaimo opiskelee vielä ja mä olen töissä.

Mutta onneksi tota käy harvoin, olen toki erittäin iloinen, että kavereillani menee hyvin.

Yksi kaveri kertoi, että hänen tuttunsa oli ostanut jonkin hienon auton ja sen takia oli mennyt suhteet poikki monesta kaverista :wtf: . Myi sitten auto pois, koska ei halunnut menettää kavereitansa.

Sama kävi yhdelle toiselle kaverille. Osti avoauton ja heti alkoi muutaman tyypin asenne muuttua. Ovat tottuneet, ettei kaverini osta kuin prätkiä ja nyt osti sitten auton, niin jopas muuttui asenne.

Hyvät on kaverit jos ei saa menestyä myös ns. ulkoisesti! Sairasta :eek:

Mä en ymmärrä tuollaista, että pitää vetää toisetkin lokaan ja katkotaan välit jos vähänkään erottuu massasta. Jotenki niin ... noh, suomalaista :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom