Kateuskortti

Kuka voisi kadehtia hummerikuskia? Säälittävin auto millä kaupungissa ajella mitä löytyy..

"Moj, asun keskustassa ja ajelen citymaasturilla joka päivä töihin ja takaisin" Ahh.. Käytännöllisyys.. Juu, menee stereotypisoinniks, mutta menkööt..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hahah!:dance:
We got the winner :hyvä:
Ei kun oikeesti. Ei kaikki tällainen puhe ole kateutta. Onhan hummerkin ihan siistin oloinen vehje, mutta itse en sellaista voisi edes kuvitella omistavani, koska ei vaan ole yhtään omaa tyyliä. Ja toi epäkäytännöllisyys on ihan totta kyllä. Paha olla kateellinen siitä mitä ei edes halua. Kaikille iso ja "hieno" auto ei tosiaan ole se elämän tärkein asia josta pitäisi muita kadehtia.

Entä onko sitten koko kateus edes niin yleistä kuin moni tuntuu kuvittelevan, vai johtuuko se vain tällaisesta ajattelutavasta? Voisin minäkin kuvitella, että kaikki on mulle jostain syystä hirveän kateellisia, niin varmaan niitä kateellisia ihmisiä tuntuisi silloin olevankin enemmän.

Niin no en tiedä pystyisinkö olla kateellinen mistään autosta, koska en suuremmin niistä ole ikinä edes ole ollut kiinostunut. Saati mopoista tai muistakaan moottorilla toimivista härveleistä..

Tai no jahdit on kieltämättä kiehtonut aina, mutta enpä näe syytä olla kateellinen Räikköselle, Selänteelle tai kenellekkään muulle semmoisesta. Työllähän se on ansaittu.

Ja tuo hummerikuski heitto oli vaan siitä, koska henkilöt ketkä eivät tee maasturilla mitään ja käyttävät sellaista vain johonki kaupunki ajeluun ovat omasta mielestäni _TYPERIÄ_.

Se Hummerin käyttö Stadin keskustassa pelkkää brassailua.. Ja sittenku täytetään 50 vuotta, hankitaan uusi 1200cc moottoripyörä ja ajellaan sillä kesät.

Siis niinq tozi miehistt ja extremee hei?!?!?1!!

Itse olen joistain asioista kateellinen, mutta yritän sen olla vaikuttamatta elämääni. Uskon myös suomalaisten olevan katellista kansaa. Kyllä herraviha on kitkeytynyt moniin suomalaisiin.

Jännä keskustelu. Tuttavaperheen äiti aina meuhkaa miten kaikki ovat hänelle kateellisia. Nainen on sairaseläkkeellä oleva matalatuloisen ja kaikin puolin keskinkertaisen perheen pyörittäjä.

Ainut missä olen oikeasti huomannut kateudella olevan merkitystä on muiden tämän kaupungin vanhempien naisten suhtautumisessa omaan mutsiini :D Hän on luonteeltaan kultainen ja ylisosiaalinen, mutta kun on niin viimisen päälle tällätty ja ajelee katto auki sporttiautolla niin saa usein erittäin ynseän vastaanoton ja selän takana puhutaan ties mitä aivan syyttä:(

En silti tiedä missä muussa maassa pitää esim. yrittäjän tai myyntimiehen miettiä voiko ostaa hienoa autoa? Tai osa ei uskalla pukeutua kun luulee että pidetään homona?

Itse olen kateellinen varakkaille, hyvännäköisille ja älykkäille ihmisille. Siis jos kaikki kolme täyttyy.

Ehkä se on niin, että kateuskorttia heittävät he ketkä ovat itse kateellisia.

Kuka tunnustaa olevansa kateellinen?

Se nyt on ihan naurettavaa jos olisi kateellinen jostain tuttavan vaimosta. Se on ihan sama asia kuin se lapsuuden kateus kaverin leluista.

Mun mielestä kateus ei kuulu aikuisuuteen. Aikuinen tajuaa sen, että mitään ei saa ilmaiseksi.

Tosin ehkä voisi kadehtia jotain lottovoittajaa, mutta se nyt on ihan eri asia kuin kadehtia jotain sen takia ettei ole tyytyväinen omaan elämäänsä.

Sterpuska nostaa kättä,
olen kateellinen ihminen vaikka nautin ja olen 100% tyytyväinen elämääni tällä hetkellä.

olen kateellinen 1 tyypille kuka erittäin pienellä vaivalla nosti itsensä Suomenmestariksi koska sattuu omaamaan lahjoja kyseiseen lajiin enemmän kuin laki sallii.
itse uhrannut kyseiselle lajille 3x enemmän ja ei kuitenkaan koskaan mitään mahdollisuuksia samaan.

Olen myöskin kateellinen ex naapurille kuka on syntynyt kultalusikka hanurissa eikä osaa arvostaa sitä yhtään, pitää ilmeisesti ihan normaalina että 22v tyypillä on 300k omakotitalo + uudet autot,
Itse kun on joutuu maksamaan esim omakotitaloa seuraavat 15 vuotta.

Olen myös kateellinen kaverille kuka tuntuu saavan kenet vaan naisen vaan vinkkaamalla,
ei ole kivaa kun itse ollut esim puutteessa 2kk ja kaveri kellistää viikonlopun aikana bussilastillisen naisia :)

Tiedän olen huono ihminen ja todnäköisesti Pakkotoiston ainoa kateellinen ihminen.

Olen alkanut epäillä että autokoulun moottoripyöräkurssin ensimmäisellä tunnilla opetetaan että kaikkeen pitää kommentoida "Olet vain kateellinen". Kaikki tapaamani mp-harrastajat käyttävät tuota kun kerron "ettei jaksa kiinnostaa vaikka olet ajanut kolmea sataa keula pystyssä keskellä ruuhkaa yhdellä kädellä poliisia karkuun ilman äänenvaimentajaa". Olen vain kateellinen kun en jaksa kuunnella enkä ymmärtää sitä kuinka kamalasti liikennesäännöt rajoittavat moottoripyöräharrastetta Olen vain kateellinen kun en jaksa ymmärtää sitä kaveria joka ajaa ilman äänenvaimenninta että kaikki huomaisivat hänen ostaneen amerikkalaisen mopon jonka hinnassa on 80% ilmaa sen logon takia. Olen vain kateellinen kun en suostu ymmärtämään sitä että pieni ylinopeus on autolla vaarallisempaa kuin urku auki työstäminen mp:llä. Olen vain kateellinen kun en ymmärrä kuinka moottoripyöräilijä riskeeraa liikenteessä vain oman henkensä ja autoilija on riski kaikille. Olen vissiin erittäin kateellinen kun moottoripyörät, moottoripyöräilijät, moottoripyöräily ei kiinnosta yhtään.
Kaikki kaksipyöräiset on mopoja paitsi polkupyörä :lol2:

Parasta antia tässä tredissä on selittelyt, miksi itse en ole kateellinen. Jos ei ole kateellinen millekään eikä kenellekään, niin silloin täytyy myös pitää itseään aika täydellisenä. Tietysti itsesuggestio auttaa tässäkin. Hummeri tai Ferrari autovalintana voi kieltämättä aiheuttaa huvittuneisuutta, joka ei edellytä kateutta. Kuskia voi pitää perustellusti idioottina, mikäli sen käytös antaa ymmärtää että tässä menee kova jätkä. Pienimunainen ja mitätön paskiainen selvästi.

Joka tapauksessa jonkun verran itsekusetusta on ainakin 99,9% ihmisillä, jotka väittävät etteivät olisi millään tasolla kateellisia tuolle pienimunaiselle mulkulle. Auto ei välttämättä ole oikean merkkinen tai värinen tai rahoille löytyisi itsellä parempaakin käyttöä, mutta kukapa ei haluaisi sellaista taloudellista asemaa, jossa on varaa laittaa 100 k€ autoon? Vaikka ne rahat omassa käytössä menisivätkin sitten vaikka sademetsien pelastamiseen ym. Niiden 0,1% ihmisistä, jotka eivät oikeasti ole kateellisia kyseiselle luuserille millään tasolla, kannattaa kuitenkin pitää oma ylemmyytensä tässä suhteessa omana tietonaan. Kukaan ei sitä kuitenkaan usko, vaan tälläinen henkilö leimataan joka tapauksessa kateellisien paskojen toimesta ylimieliseksi mulkuksi, joka vain haluaa osoittaa olevansa muiden yläpuolella. Pienimunainen ja mitätön paskiainen selvästi, menis muualle päteen itsetuntonsa kanssa. :D

Kateuskortti vedetään mun mielestä usein tietyssä mielessä perustellustikin esiin. Ei sinänsä, että se argumenttina perustelisi koskaan yhtään mitään. Se on kuitenkin vahva motivaattori, mikä ohjaa ihmisten ajatusen kulkua. Kukapa ei käy Ferrarin ratissa nuoren henkilön nähdessään läpi ainakin jotain seuraavista vaihtoehdoista: a) auton pitää olla isiliisinki b) kaverin pitää olla työnarkomaani vailla muuta elämää c) pienimunainen mulkku d) varmaan vuokravehje e) tai koeajossa f) osamaksulla ostettu, elää muuten vedellä ja leivällä. Jonka jälkeen seuraa lista asioista, minkä vuoksi itse ei Ferraria edes haluaisi a) näyttää naurettavalta b) kuluttaa liikaa c) vaikuttaa liikaa ilmastonmuutokseen d) eihän sillä voi edes ajaa Suomessa kuin muutaman kuukauden e) no eihän sillä pääse edes oman pihakadun katukivetyksen yli f) ittensähän sillä tappaa.

Kaikki ylläolevat sinänsä täysin rationaalisia perusteluita, eivätkä vaadi kateutta. Väitän kuitenkin, että minkä vuoksi tuon tyyppinen dialogi on itsensä kanssa käytävä johtuu ainakin osittain kateudesta. Vaikea väittää muuta, ellei itsellä löydy tallista paria samanlaista tai pankkitililtä riittävästi saldoa, jotta voisi käydä kaupasta yhden hakemassa ilman että se vaikuttaisi muuhun elämiseen tippaakaan.

Kateuskortti vedetään mun mielestä usein tietyssä mielessä perustellustikin esiin. Ei sinänsä, että se argumenttina perustelisi koskaan yhtään mitään. Se on kuitenkin vahva motivaattori, mikä ohjaa ihmisten ajatusen kulkua. Kukapa ei käy Ferrarin ratissa nuoren henkilön nähdessään läpi ainakin jotain seuraavista vaihtoehdoista: a) auton pitää olla isiliisinki b) kaverin pitää olla työnarkomaani vailla muuta elämää c) pienimunainen mulkku d) varmaan vuokravehje e) tai koeajossa f) osamaksulla ostettu, elää muuten vedellä ja leivällä. Jonka jälkeen seuraa lista asioista, minkä vuoksi itse ei Ferraria edes haluaisi a) näyttää naurettavalta b) kuluttaa liikaa c) vaikuttaa liikaa ilmastonmuutokseen d) eihän sillä voi edes ajaa Suomessa kuin muutaman kuukauden e) no eihän sillä pääse edes oman pihakadun katukivetyksen yli f) ittensähän sillä tappaa.

Voisiko olla niin, ettei kaikkia jaksa edes kiinnostaa koko asia ja totetaa vain: "Ferrari", ja jatkaa ajamista asiaa sen enempää miettimättä. Ihmisillä kun voi olla vaikka jotain muutakin mietittävää. Tai ainakin mun elämässä on, ja olen kiitollinen siitä. Jos omat asiat kiinnostaa enemmän kuin muiden (jotka ei käytännössä kiinnosta ollenkaan), niin olen siis kateellinen. Okei.

Jostain materiasta on ihan naurettavaa olla kateellinen. Sitä saa kaupasta. Siksi varsinkin jostain autosta kateuskortin heittäminen on ihan naurettavaa.

Mitä jos joku on esim niin fiksu, että pärjää kaikessa vaikka panostaa siihen 20%? Jos joku on niin hyvä ettei ikinä siihen itse kykene vaikka tekisi mitä? Jos kateus tarkoittaa sitä, että toivoo toisen olevan tyhmä kuin saapas, niin ei kai nyt tuolla tavalla ajatella?

Juu saahan niitä kaupasta jos on rahaa esim 90k€ autot ovat aika harvalle koskaan mahdollisia :dance:

Juu saahan niitä kaupasta jos on rahaa esim 90k€ autot ovat aika harvalle koskaan mahdollisia :dance:

No mut mitä sitten. Sit ajetaan halvemmalla.

Toi on oikeasti jo tyhmää ajatella, että hieno auto auto tarkoittaa välittömästi sitä, että kaikki on siitä kateellisia. Jos ajat ferrarilla ni hyvä sulle, mut mitä se mua liikuttaa. Toki itekkin ennemin ajaisin varmaan sillä ferrarilla, mutta ei kai se ny kateellisuutta ole... Se voi olla haaveilua tai motivointia itselleen.

Parasta antia tässä tredissä on selittelyt, miksi itse en ole kateellinen. Jos ei ole kateellinen millekään eikä kenellekään, niin silloin täytyy myös pitää itseään aika täydellisenä.
No empä ole paskempia selityksiä vielä lukenut. Jos itse on kateellinen ei se tarkoita sitä, että siinä ihmisessä on "jotain vikaa", kun ei ole kateellinen. Kaikkea paskaa sitä saa lukea! Eli se joka on kateellinen on täys paska ja helvetillisen epätäydellinen...ok. Tiedän olevan epätäydellinen tooodella monessa asiassa (= joka asiassa), mutta kuka meistä olisi täydellinen missään asiassa? Miksi pitäisi olla täydellinen? Parempi haukkua muita, niin itsellä parempi mieli..?!
Itse en ole kateellinen..miksi olisin? Asun vuokralla ja ajan yli 10 v vanhalla autolla. Mitä siitä. Tuskin olisin sen onnellisempi loppupeleissä vaikka asuisin omakotitalossa ja ajaisin jollain kallilla autolla.
Jos haluaisin elämän jossa voisin vain kiertää muailmaa, niin pitäiskö mun olla niille katellinen jotka tekee sitä nyt? Miksi? Olen kyllä ennemminkin aidosti iloinen toisen puolesta jos sitä lykästää. Ei se ole multa pois.
Jos olisi katellinen, niin voisin olla niille jotka elää lämpimässä, ei elä oravan pyörässä ja kaiken maailman romujen keskellä jota pitää haalia aina vaan lisää ja ovat tyytyväisiä elämään semmosena kuin se on. Ja tietty niille jotka on "terveitä", mutta, niin moni ei osaa arvostaa terveyttään. Ajattelen ainakin, että vastoinkäymiset ja tää paska sairaus loppupeleissä tekee, mut onnelliseksi, niin huvittavalta kuin se kuulostaakin. Osaan arvostaa pieniä asioita elämässä sekä toisessa ihmisessä siihen ei tarvitse mersuja, ferrareita eikä miljoona kartanoita. Puhumattakaan täydellisestä ihmisestä. Loppumaton tyytymättömyys on varmaan raskasta.

Voisiko olla niin, ettei kaikkia jaksa edes kiinnostaa koko asia ja totetaa vain: "Ferrari", ja jatkaa ajamista asiaa sen enempää miettimättä. Ihmisillä kun voi olla vaikka jotain muutakin mietittävää. Tai ainakin mun elämässä on, ja olen kiitollinen siitä. Jos omat asiat kiinnostaa enemmän kuin muiden (jotka ei käytännössä kiinnosta ollenkaan), niin olen siis kateellinen. Okei.
Kuten jo yllä totesin, niin totta kai on. Ja jos sun taloudellinen asema on sellainen, että Ferrari lähtisi kaupasta kivuttomasti milloin vain, niin voisin myös uskoa ton väitteen. Muuten nään ainakin näin keskustelupalstalla muut mahdolliset motiivit kyseiselle väitteelle suuremmiksi. Harva haluaa tai pystyy myöntämään (edes itselleen) olevansa kateellinen muille. Vaikka omassa päässä pikaisesti vilahtaisikin ajatus pinnallisesta mulkusta epäkäytännöllisen ympäristöhaitan ratissa, niin ei sitä ole pakko täällä myöntää. Paljon enemmän itsetuntoa hivelee, jos julistaa olevansa täysin tyytyväinen omaan elämäänsä ja olevansa kateuskortin suhteen muiden yläpuolella. Ehkä näin todella on, mutta näkisin paskapuheen todannäköisyyden tässä suhteessa merkittävästi suuremmaksi...:D

mutta kukapa ei haluaisi sellaista taloudellista asemaa, jossa on varaa laittaa 100 k€ autoon?
Nimeomaan. Myönnän olevani hiukan kateellinen hyvätuloisille, mutta ei se mussa ole ikinä aiheuttanut mitään paskan puhumista selän takana, tai muutakaan mitä täällä on tullut ilmi. Lähinnä vaan sellaisen fiiliksen, että olispa mullakin. Ei ole mitään tarvetta ajatella, että toikin vois menettää omaisuutensa, kun mullakaan ei rahaa ole.

Kuten jo yllä totesin, niin totta kai on. Ja jos sun taloudellinen asema on sellainen, että Ferrari lähtisi kaupasta kivuttomasti milloin vain, niin voisin myös uskoa ton väitteen. Muuten nään ainakin näin keskustelupalstalla muut mahdolliset motiivit kyseiselle väitteelle suuremmiksi. Harva haluaa tai pystyy myöntämään (edes itselleen) olevansa kateellinen muille. Vaikka omassa päässä pikaisesti vilahtaisikin ajatus pinnallisesta mulkusta epäkäytännöllisen ympäristöhaitan ratissa, niin ei sitä ole pakko täällä myöntää. Paljon enemmän itsetuntoa hivelee, jos julistaa olevansa täysin tyytyväinen omaan elämäänsä ja olevansa kateuskortin suhteen muiden yläpuolella. Ehkä näin todella on, mutta näkisin paskapuheen todannäköisyyden tässä suhteessa merkittävästi suuremmaksi...:D

Mä luulen että sä puhut nyt vaan ihan omasta puolestasi. Kiva teoria, mutta täällä päässä linjoja asiat on erilailla, ja niistä ajatellaan erilailla. Ei ole kysymys mistään itsetunnosta, vaan siitä ettei vaan erityisemmin kiinnosta. Jotkus asiat kun voi myös hyväksyä, niin niitä ei tarvitse miettiä koko aikaa. Jollain on rahaa ostaa esim. se Ferrari, so? Ei ole omasta onnesta se pois. Ehkä tuohon vaikuttaa se, että koen palkkatasoni olevan sellainen (lue keskituloinen), että se on itselleni riittävä. Aina ei ole näin ollut. Pienituloisena voisin ehkä ajatellakkin erilailla, ken tietää.

Kateuskorttia viljellään silloin, kun ei keksitä muuta sanomista. Helppo ratkaisu johon on vaikea vastaväitettä keksiä. Vähän sama tilanne, ku jonkun sigussa oli pulun kanssa shakin pelaamisesta / uskovaisen kanssa väittelemisestä.

En usko että kukaan vapaa kateellisuuden tunteesta on, mutta ei sillä nyt ihan mitä tahansa voida perustella, eikä kaikki samoista asioista kateellisia ole, vaikka se joittenkin mielestä vaikeaa onkin ymmärtää.

En sanoisi, että suomalaiset sen kateellisempia olisivat kuin muutkaan, mutta kateuskorttia kyllä vilautellaan vähän turhankin hanakasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom