Nyt seuraa yllätys: Täällä Suomessa on aika paljon "vaihtoehtoisemman" maailmankuvan omaavia ihmisiä, joita ei maallinen materia kiinnosta ihan niin paljoa kuin esim. keskiverto-pakkislaista. Kokemus kyllä osoittaa, että materialistinen ihminen ei todellakaan pysty uskomaan että kaikki ihmiset eivät ole yhtä materialistisia kuin he itse. Näin ollen he eivät myöskään käsitä sitä, että iso osa ihmisistä ei tosiaankaan kadehdi toisten suurempaa omaisuutta. Syitä tähän on monia. Joku on voinut kohdata elämässään sairautta tai kuolemaa, niin että on oppinut olemaan onnellinen siitä mitä on. Joku voi tiedostaa elämänsä katoavaisuuden syvemmin ja elää erityisen voimakkaasti tässä hetkessä esim. maailmankuvallisista syistä. Joku on voinu oivaltaa sen että vertailussa häviää aina, koska aina löytyy joku joka voittaa sinut menestyksessä. Ja kuitenkin suomalainen köyhäkin on oikeasti melko rikas Bangladeshilaisen köyhän näkökulmasta...
Kadehtiminen on yhtä yleisinhimillinen piirre, kuin kaikki muutki tunteet. Monetkaan ihmiset eivät jaksa uhrata aikaa esim. katkeruuteen ja vihaamiseen, eivätkä näin ollen välttämättä kadehtimiseenkaan. Ihan vitun naurettava ajatus että kaikki ilman muuta kadehtisivat jotain naapurin hienoa autoa! Ei niitä kamoja hautaansa saa mukaansa, jokainen on siinä vaiheessa aika munasillaan. Mulle auto on menopeli, pääasia että pääsee kulkemaan. Eikä se ole multa pois jos jollain on mun eliniän suuruiset tulot kiinni autossa tai kellossa. Oon nähnyt rikkaampia ja köyhempiä tekemässä kuolemaa ja ne viime hetket on aika samanlaisia kaikilla. Se on tehnyt minuun vaikutuksen. Miksi kadehtisin ketään ihmistä?
Kadehtiminen on yhtä yleisinhimillinen piirre, kuin kaikki muutki tunteet. Monetkaan ihmiset eivät jaksa uhrata aikaa esim. katkeruuteen ja vihaamiseen, eivätkä näin ollen välttämättä kadehtimiseenkaan. Ihan vitun naurettava ajatus että kaikki ilman muuta kadehtisivat jotain naapurin hienoa autoa! Ei niitä kamoja hautaansa saa mukaansa, jokainen on siinä vaiheessa aika munasillaan. Mulle auto on menopeli, pääasia että pääsee kulkemaan. Eikä se ole multa pois jos jollain on mun eliniän suuruiset tulot kiinni autossa tai kellossa. Oon nähnyt rikkaampia ja köyhempiä tekemässä kuolemaa ja ne viime hetket on aika samanlaisia kaikilla. Se on tehnyt minuun vaikutuksen. Miksi kadehtisin ketään ihmistä?