Kateuskortti

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää on kyllä yksi mielenkiintoisimmista keskusteluista. Mitä hemmetin väliä sillä on, jos on saanut mageen kärryn (mikä on magee, on aina subjektiivista) lahjaksi? Mitä vaikutusta sillä on kateuden syntymiseen? Jos mun frendi tulee esittelemään kärryään mulle, niin on aivan yksi hailee, mistä auton on saanut. Tietenkin tilanteessa, että auton hankinnassa olisi jotenkin kussut mua silmään, niin vetäisin sitä turpaan (tässäkin ennemmin syynä viha, ei niinkään kauteus).

Heh hyvä thread. Välillä ärsyttää tietämättömyys ja typeryys suunnattomasti. Jos joku todella kuvittelee 5t perusliksoja olevan siellä täällä ja autoa vaihdellaan 2-3 vuoden välein ja eletään yli varojen tai hyvällä liksalla istutaan vuokralla, se ärsyttää hitosti. Myös järjettömät tempaukset esim. ykskaks muutto keniaan käy kupoliin varsinkin jos omaisuutta on peräti 50t euroa hohhoijaa.

Tunnustan kadehtivani rahan yltiöpäistä tuhlailemista ja hälläväliä elämänasennetta. Mut on kasvatetttu säästämään fyrkkaa ja elämään nuukasti. Eipä sekään hääviä ole ettei rahaa uskalla eikä osaa käyttää. :curs:

EDIT: onks ketää jolla sama ongelma?

EDIT number 2: Ja tämä purkaus ei koske ketään henkilökohtaisesti palstalla vaan noin yleisesti ottaen.

Minä olen kateellinen muijani veljelle! Sillä on kaikki hyvin! Asuu kotonaan isänsä ja äitinsä luona, ei tarvi maskaa asuntolainenlyhennyksia eikä vuokraa. Eikä tarvi ostaa ruokaa ja mitään tollasta. Tienaa hyvin, ja kaikki menee säästöön kun ei ole kuluja!

Ei ole naista! Ei kukaan nalkuta ja vittuile!!

Ei ole lapsia! Kukaan ei vikise ja vittuile!

ja mies on jo 25vuotias..

mua ei vituta kateus..mua vituttaa se että eräs frendi yrittää saada mut KADEHTIMAAN ITSEÄÄN jos sille sattuu jotai hyvää tms :D! ja tavallisestihan nämä hyvät asiat sille on ollut ihan mun omaa arkipäivää, mut omalle kohdalle kun sattuu ni sitä pitää hehkuttaa. ei siinä mitään ihan kiva jos tykkää mut pitemmän päälle sylettää jos erehdyt kehasemaan sitä sattuneesta(hänen mielestään kadehdittavasta syystä) ni sit siitä jutusta saa kuulla seuraavat 2 päivää miten siistiä ja huippua ja hienoa bla bla bla vittu..xD

Vielä kateuttakin typerämpää on se, että joku kuvittelee kaikkien olevan itselleen kateellisia, tai varsinkin jos HALUAA toisten olevan kateellisia itselleen.

Vielä kateuttakin typerämpää on se, että joku kuvittelee kaikkien olevan itselleen kateellisia, tai varsinkin jos HALUAA toisten olevan kateellisia itselleen.
Nimenomaan, varmasti moni joka luulee että muut liikenteessä kadehtii heidän autoaan lähinnä vaan toivoo että kaikki olisivat kateellisia. Sitten kun pää pyörii siellä autossa ja huomaa että joku vilkaisee hymyilemättä niin heti "jaahas, siellä taas joku elämäänsä kyllästynyt kyttää kateellisena, hankkis oman elämän vitun luuseri".

Nimenomaan, varmasti moni joka luulee että muut liikenteessä kadehtii heidän autoaan lähinnä vaan toivoo että kaikki olisivat kateellisia. Sitten kun pää pyörii siellä autossa ja huomaa että joku vilkaisee hymyilemättä niin heti "jaahas, siellä taas joku elämäänsä kyllästynyt kyttää kateellisena, hankkis oman elämän vitun luuseri".

Hyvä pointti, voi pitää paikkansa. :lol2:

Veikkaisin, että puolet Suomalaisista saa noin paljon lainaa pankista. Voihan sitä laittaa aina vanhempansa kämpät vakuudeksi.

No HUH HUH on sulla luulot :) mä taas veikkaisin että se luku olis jossain 10% paikkeilla.
Yleensäkkin pankit aika nihkeästi antavat auton ostoa varten lainaa, ja yleisesti auto lainat ovat ajaltaan 1-10 vuotta niin jokainen voipi laskea mitä tuollaisen 100k€ auton kuukausi eräksi tulisi
vaikkapa 10vuoden maksuajalla.

eli eräksi tulisi noin 1100€ kuukaudessa mikä taas tarkoittaa ä sun käteenjäävä raha palkasta pitäi si olla noin 3000€ rippuen asumismuodoista perheen koosta sun muista asioista :)

et kylhän melkein kaikki voi tollasia hommata

No HUH HUH on sulla luulot :) mä taas veikkaisin että se luku olis jossain 10% paikkeilla.
Yleensäkkin pankit aika nihkeästi antavat auton ostoa varten lainaa, ja yleisesti auto lainat ovat ajaltaan 1-10 vuotta niin jokainen voipi laskea mitä tuollaisen 100k€ auton kuukausi eräksi tulisi
vaikkapa 10vuoden maksuajalla.

eli eräksi tulisi noin 1100€ kuukaudessa mikä taas tarkoittaa ä sun käteenjäävä raha palkasta pitäi si olla noin 3000€ rippuen asumismuodoista perheen koosta sun muista asioista :)

et kylhän melkein kaikki voi tollasia hommata

Juu oon samaa mieltä. 100t autolainaa ei irtoa kuin harvalle kansalaiselle. Vakuuksia tai ei, ei paljon pelastane.

Kateuskortti on todella alhainen vasta-argumentti muoto, mutta luulisin että yleisemmin kyse on siitä ettei enää keksi järkeviä vasta kommentteja.

Luulisin että kysymys on myös ajasta jossa elämme, nyt on taas hyvä kausi meneillään taloudessa ja raha (ja tietenkin se vitun julkisuus) määrittelee ihmisen arvon tai taidot.

Jos esimerkiksi kirjoitan että potkupalloilija Mikael forssell on mielestäni ylimielisen oloinen, niin joku enemmin tai myöhemmin kirjoittaa takaisin että. "Hei se ansaitsee kymmenen kertaa enemmän kuin sinä ja sillä on ferrari! - Millä autolla sinä ajat?"

Kai tämäkin on suhteellista. Mä olen elänyt koko elämäni piireissä joissa 100k autot ei ole mitenkään ihmeellisiä tai harvinaisia, saati että joku niillä yrittäisi leijua tai joku niistä olisi kateellinen. Toisaalta, mä luulen että mun ystävä- ja tuttavapiireissä on harvinaisen neutraali suhtautuminen rahaan. Ei siitä ole ikinä numeroa tehty.

Omasta kateellisuudesta en osaa sanoa, riippuu miten sen määrittelee. Jos se on sitä, että haluaa samalaista kuin mitä toisella on niin guilty as charged! Esim. yksi kaveri osti juuri kolmella miljoonalla dollarilla asunnon. En ole käynyt, mutta kuvista päätellen helvetin siisti. Toinen kaveri päätti pitää välivuoden tai kaksi, ja kiertää maapallon kerran tai pari. Vastaavan asunnon tai sapattivapaan voisin kernaasti haluta itselleni, mutta ei se tarkoita että toivoisin kavereilleni pahaa eli että talo palaisi toisella ja malaria pilaisi toisen reissun. Olen tyytyväinen ja onnellinen heidän puolestaan, ja toivon heille hyviä asioita myös jatkossa. Kuten myös itselleni. Mutta jos se tekee minusta kateellisen, että haluaisin samanlaisen talon kuin kaverilla huolimatta etten halua häneltä mitään pois, niin sitten olen taatusti kateellinen. Jos taas kateellisuuteen kuuluu toivoa pahaa toiselle, niin en ole kateellinen.

Kyllähän sitä rahaa voi tehdä monella tavalla kasoittain jos on joustava moraali ja riskinsietokykyä. Ja nyt en siis viittaa Prayeriin henkilökohtaisesti, kunhan totesin.
Jossei puhuta rikoksista, niin kerro toki miten. Arvopapereilla rikastuminen vaatii merkittävän alkupääoman ja asuntosijoituksiinkin on turha lähteä parikymppisen. Mielenkiintoista.

Omasta tuttavapiiristä kaikki oikeasti varakkaat alle kolmekymppiset rällästää suvun/perheen rahoilla.

Jossei puhuta rikoksista, niin kerro toki miten. Arvopapereilla rikastuminen vaatii merkittävän alkupääoman ja asuntosijoituksiinkin on turha lähteä parikymppisen. Mielenkiintoista.

Omasta tuttavapiiristä kaikki oikeasti varakkaat alle kolmekymppiset rällästää suvun/perheen rahoilla.

Niin kyllä tarkoitin juurikin sitä häikäilemätöntä rikollisuutta. Ei niihinkään kuvioihin varmasti ole helppo päästä, ei sen puoleen. Mutta kyllä nyt itselle ainakin yksi "ala" tulee mieleen, jossa lähes pystymetsästä tulleet jampat on tehnyt omaisuuksia jos vaan riittävää kylmäpäisyyttä löytyy. Ja tosiaan kaikenlaisen moraalisuuden saa siinä vaiheessa unohtaa. Vaikka Suomessa nyt meno taitaa aika kilttiä olla lähes mihin muuhun tahansa maahan verrattuna.

Niin kyllä tarkoitin juurikin sitä häikäilemätöntä rikollisuutta. Ei niihinkään kuvioihin varmasti ole helppo päästä, ei sen puoleen. Mutta kyllä nyt itselle ainakin yksi "ala" tulee mieleen, jossa lähes pystymetsästä tulleet jampat on tehnyt omaisuuksia jos vaan riittävää kylmäpäisyyttä löytyy. Ja tosiaan kaikenlaisen moraalisuuden saa siinä vaiheessa unohtaa. Vaikka Suomessa nyt meno taitaa aika kilttiä olla lähes mihin muuhun tahansa maahan verrattuna.
Ai, no en laske rikollisella toiminnalla hankittuja rahoja tähän. Eikä ne yleensä ole kovin pysyviä. Kun on verotietojen mukaan tulot alhaiset ja elämäntyyli leveä, on ihan ajan kysymys koska koko touhu loppuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom