Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätäkin asiaa on tullut pohdittua ja testattua. Olen sitä mieltä, että vähänkään edistyneemmällä tämä kp penkki on syytä jo turvallisuussyistä pitää ns. kakkosliikkeenä. Itsekin olen tehnyt kutosia jollakin 40 kg käsipainoilla ja se on perkeleen vaarallisen oloista. Siis nimenomaan se alkuasentoon meno ja poistuminen sarjan jälkeen. Tarttisi tooodella hyvän varmistajan. Taasen normi tangon kanssa pystyy tuuppaamaan turvallisesti isoillakin romuilla yksinkertaisesti käyttämällä niitä tukirautoja. Mutta vähän etukäteisväsytyksellä tuo on hiton hyvä liike ottaa kunnon tuntuma rintalihoihin.
Varmasti moni ajattelee eritavalla, mutta itse näin.
muuten käsipainoilla tulee veivattua paitsi välillä egon sokaisemana on pakko vähän ottaa penkkiä
Itse olen saanut "isotkin" painot (40-45 kg siis vain parhaimmillaan, joku 5-8 toistoa max) takaisin alkuasentoon yksinkertaisesti niin, että viimeisen toiston jälkeen jättää painot yläasentoon, sitten siirtää ihan hiukan hanttelien painopistettä eteenpäin, jolloin ne alkavat "kaatua" eteenpäin ja vetävät ukon sieltä mukanaan ylös, ja hanttelit tähdätään aloitusasentoon reisien päälle (pystyyn tietysti). Tästä varmaan vängätään taas vastaan ettei tuo voi onnistua mutta itselleni ainakin ollut helppoa kuin heinänteko tuolla tekniikalla, eikä koskaan mitään vaaratilanteita. Kantsii tietysti harjoitella tuota hommaa pienemmillä painoilla alkuun eikä ottaa 100-kiloisia hantteleita heti alkuun.Itsekin olen tehnyt kutosia jollakin 40 kg käsipainoilla ja se on perkeleen vaarallisen oloista. Siis nimenomaan se alkuasentoon meno ja poistuminen sarjan jälkeen.
Itse olen saanut "isotkin" painot (40-45 kg siis vain parhaimmillaan, joku 5-8 toistoa max) takaisin alkuasentoon yksinkertaisesti niin, että viimeisen toiston jälkeen jättää painot yläasentoon, sitten siirtää ihan hiukan hanttelien painopistettä eteenpäin, jolloin ne alkavat "kaatua" eteenpäin ja vetävät ukon sieltä mukanaan ylös, ja hanttelit tähdätään aloitusasentoon reisien päälle (pystyyn tietysti). Tästä varmaan vängätään taas vastaan ettei tuo voi onnistua mutta itselleni ainakin ollut helppoa kuin heinänteko tuolla tekniikalla, eikä koskaan mitään vaaratilanteita. Kantsii tietysti harjoitella tuota hommaa pienemmillä painoilla alkuun eikä ottaa 100-kiloisia hantteleita heti alkuun.
Edit: Lisäyksenä vielä, että hanttelit pitää kääntää viimeisen toiston jälkeen neutraaliin asentoon, muuten niiden asettelu reisien päälle ei tietysti onnistu.
Jep. Onnistuu.
Mutta jos nyt verrataan vaikka 40 kg hanttelien käsittelyä 120-130 kg tankopenkkiin (suhdeluku lienee kohtuu lähellä) niin on se tangolla penkkailu huomattavasti turvallisemman tuntuista.
Itse olen saanut "isotkin" painot (40-45 kg siis vain parhaimmillaan, joku 5-8 toistoa max) takaisin alkuasentoon yksinkertaisesti niin, että viimeisen toiston jälkeen jättää painot yläasentoon, sitten siirtää ihan hiukan hanttelien painopistettä eteenpäin, jolloin ne alkavat "kaatua" eteenpäin ja vetävät ukon sieltä mukanaan ylös, ja hanttelit tähdätään aloitusasentoon reisien päälle (pystyyn tietysti).
Vaarallisen oloista tuosta tekee vain se, että teet sitä aivan liian isoilla painoilla. Ensimmäinen toisto pitäisi aina tehdä itse ja välttää alle kuuden toiston sarjoja, niin käytettävät painot ovat juuri sellaisia että ne pysyvät hyvin hallinnassa. Jos tällöinkin esiintyy käsien tärinää tai muita vastaavia ongelmia niin ne yleensä katoavat kun liikettä tekee enemmän. En nää käsipainopenkillä mitään pointtia voimatreeneissä, joten liike kannattaa aina tehdä todella huolellisesti rintalihasten ehdoilla:Tätäkin asiaa on tullut pohdittua ja testattua. Olen sitä mieltä, että vähänkään edistyneemmällä tämä kp penkki on syytä jo turvallisuussyistä pitää ns. kakkosliikkeenä. Itsekin olen tehnyt kutosia jollakin 40 kg käsipainoilla ja se on perkeleen vaarallisen oloista. Siis nimenomaan se alkuasentoon meno ja poistuminen sarjan jälkeen. Tarttisi tooodella hyvän varmistajan. Taasen normi tangon kanssa pystyy tuuppaamaan turvallisesti isoillakin romuilla yksinkertaisesti käyttämällä niitä tukirautoja. Mutta vähän etukäteisväsytyksellä tuo on hiton hyvä liike ottaa kunnon tuntuma rintalihoihin.
Varmasti moni ajattelee eritavalla, mutta itse näin.