Käsipainopenkki vs tavallinen penkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kp penkissä kyllä nousee painot nopeasti kun saa hieottua tyyliä tarpeeksi. mutta tossa kannattaa olla varovainen isompien painojen kanssa mmuutaman kerran salilla nähny ku pojat putoilee penkeiltä painojen mukana :D

Kuinka moni vie käsipainot kiinni toisiinsa yläasennossa? Tuli aika hyvää kommenttia tossa videossa..

Mulla suhteessa normaalipenkki on jäljessä, en tosin stressaa sitä ollenkaan :D

ps. aloituksessa käsipainot reisien päälle pystyasentoon, kyynerpäät kyljissä kiinni ja sitten hallitusti alas.
Vasta sen jälkeen painojen vienti sivuille ja punnerrus ylös.

Kuinka moni vie käsipainot kiinni toisiinsa yläasennossa? Tuli aika hyvää kommenttia tossa videossa..

Mulla suhteessa normaalipenkki on jäljessä, en tosin stressaa sitä ollenkaan :D

ps. aloituksessa käsipainot reisien päälle pystyasentoon, kyynerpäät kyljissä kiinni ja sitten hallitusti alas.
Vasta sen jälkeen painojen vienti sivuille ja punnerrus ylös.

Voitko suomentaa mitä tuossa sanottiin siitä käsien yhteenviemisestä.
Tänään koitin pitkästä aikaa punnerruksia kovilla painoilla, ja vinop. kp meni 8x36kg ja penkissä tangolla 8x120kg. En sit tiedä kumpi on edellä?
Mut mukavaa oli, kun ei mitään kipua tuntunut pääsee taas kunnolla punnertelemaan.
pari vuotta mennytkin ilma punnertelua, jospa tässä sais jotain lihaskasvua/voimaa hankittua nyt.:)

Polvelta pompauttamalla ylös täälläkin. Haastetta lähinnä tuo se, että saa lavat vedettyä siinä samalla kunnolla taakse, eikä tarvitse enää painot rinnalla alkaa hakemaan asentoa.

Nuo suhteet on kyllä kummalliset, kp-penkkiä tulee tehtyä 40kg hantteleilla kaseja, kun tangolla kasi tulee n. 110-kilolla :D

Pieni vinkki, kannattaa ensin pitää painot käsissä niin että kämmenet ovat vastakkain niin lavata menevät luonnollisesti yhteen. Sen jälkeen jos nyt välttämättä haluaa punnertaa niin että kämmenet osoittaa eteenpäin niin ne voi kääntää.

Itse en ala painoja enään raskaan sarjan jälkeen polville pistämään, tulee perkeleesti painettä päähän jos teen. Turvallisin tapa tiputtaa varovasti sivuille ( jos salin lattia on pehmustettu ). Tiputtamalla vasta yksi iPhone hajalla :D

^
^
köpöö: ´´Liike vaikuttaa koko rintalihakseen ja viemällä kädet yhteen yläasennossa saadaan aktivoitua paremmin rinnan keskustaa (sisäreunoja).´´
Tossa karkeasti videon sisältö ja mitä sun treenipainoihin tulee niin mulla kp.penkki 8x42,5kg ja normi 8x85kg eli sanoisin, että sulla normi penkki edellä :P

Vastizz: kaikki ei todellakaan vie painoja kiinni toisiinsa, kuten vastauksista huomaa. Itse pyrin tekemään kp. penkin lähes samalla liikeradalla kuin normaalin.

Osalla on tosiaan vaikeuksia isojen käsipainojen käsittelyssä, toisilla ei, vaikka suurta suhteellista voimaeroa esim. hauis-olkapää-rinta-ojentaja -lihasten välillä ei sinänsä olisikaan. Itselläni ei ole ollut vaikeuksia tehdä esim. 55kg käsipainoilla penkkisarjaa. Ei riehumista, ähräämistä, tiputtelua tai paiskomista. Riskit on riskejä. ;)

Itselleni aikanaan eräs painonnoston olympiakävijä sanoi, että tää on painonnostoo eikä mitään painonlaskua. Oon sitä si koittanu tunnollisesti noudattaa, enkä tosiaan lähde loppuun viedyn sarjan jälkeen taisteleen käsipainoja mahdollisimman vähin äänin alas. Asia tietenkin olis eri, jos joutuis betonilattialle käsipainot suorilta tiputtaan, mut tälläistä tilannetta ei oo ikinä ollut. Lähteeköhän tää keskustelu raiteiltaan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla näköjään nuo suhteet vähän erillaiset ku muilla :) Sarjat käsipainolla 50kg*6-8 täysin alas niitä ei tietenkään pysty laskemaan, mutta ei ne kyllä mitään puolittaisiakaan toistoja oo ollu. Tangolla hyvä jos 120kg saa tehtyä edes jotain lyhyttä sarjaa :)

Onpa täällä ukot voimakkaita käsipainoilla. Mulla on menny normipenkkiä 30kilosilla kässäreillä vissiin 10 toistoa. Vinopenkissä sit tuleekin 10 toistoa 40kilosilla. Tangolla menny leveellä otteellä 120kilolla 6toistoa ja kapeella 7toistoa.

Itselleni aikanaan eräs painonnoston olympiakävijä sanoi, että tää on painonnostoo eikä mitään painonlaskua. Oon sitä si koittanu tunnollisesti noudattaa, enkä tosiaan lähde loppuun viedyn sarjan jälkeen taisteleen käsipainoja mahdollisimman vähin äänin alas. Asia tietenkin olis eri, jos joutuis betonilattialle käsipainot suorilta tiputtaan, mut tälläistä tilannetta ei oo ikinä ollut. Lähteeköhän tää keskustelu raiteiltaan..
Jos harrastat painonnostoa niin mitä sä käsipainoilla teet?

Itse en ala painoja enään raskaan sarjan jälkeen polville pistämään, tulee perkeleesti painettä päähän jos teen. Turvallisin tapa tiputtaa varovasti sivuille ( jos salin lattia on pehmustettu ). Tiputtamalla vasta yksi iPhone hajalla :D

Yleisesti ottaen tämmönen tapa vituttaa kun puolet salin kässäreistä on löysiä ruoskia just tuon toiminnan takia. Mukava niitä sit nostella kun saa pelätä et millon levyt kalahtelee ottaan lukon pettäessä lopullisesti, omalla salilla näkee jopa vahvistehitsattuja painoja just kuulemma paiskomisen takia jota nuo erillisistä kiekoista kasattavat kässärit ei kestä. Eli ois ihan suotavaa ajatella niitä muitaki salikävijöitä, nuo kässärit ei kuitenkaan halpoja ole joten tuskin saliyrityksellä on vara ostella uusia viikottain.

No siis jäis tekemättä mulla varmaan sarjat 50 kg käsipainoilla ja just tein vitosen tangolla 125 kilolla. Että varmaan joku kasi jollain 40-45 kilon käsipainoilla menis. En tosin oo tuota ns. voimaliikkeenä aikoihin tehnyt. Muistaakseni joskus jotain kutosia tai kaseja jollain 45 kg painoilla veivannut, mutta siitä on vuosia. Jotenkin tuo tuntuu liian riskiliikkeeltä tehdä ns. pääliikkeenä. Hyvä liike, mutta minun mielestäni ei hyvä ensimmäisenä loukkaantumisriskin vuoksi.

Maininnut tästä kyllä ennenkin, varmaan tässäkin ketjussa.

Itselläni 9 x 50kg limpuilla ja 9 x 120kg tangolla. Tuntuu jotenkin loogiselta suhteelta kun tangolla lihakset pääsevät tekemään paremmin yhteistyötä kuin kässäreillä.

Itellä kp penkin sarjapainot on tällä hetkellä n. 82% tankopenkin sarjapainoista. Näin dieetillä tuo suhde näyttäs kehittyneen hieman kp penkin eduksi.

Jos harrastat painonnostoa niin mitä sä käsipainoilla teet?

En harrasta painonnostoa, kuhan vaan sanoin. Mut kyllä mun mielestä on suht koht sama asia tiputtaa noi kässärit maahan, kun tempauksen jälkeen pudottaa se tanko. Duuni on jo tehty, joten turha kuluttaa energiaa ylimääräiseen ja ottaa vielä riski johonkin loukkaantumiseen. Itse aikanaan tein kevyellä viikolla kp penkkiä ja painoina tais olla 12.5kg kässärit. Ajattelin si laskee ne nätisti maahan, kun siinä olin vähän pumppaillu. Siinä vaiheessa si vihlas saatanasti olkapäästä ja oli seuraavat kaks viikkoo vitun kipee ja silloin päätin, etten enään ikinä laske käsipainoja nätisti vain miellyttääkseni muita. Jos ne käsipainot tiputtaa siten, että osuu molemmat päät suunnilleen samaan aikaan maahan, niin ei ne hirveen herkästi tunnu rikki menevän. Ja mitä tulee niiden rikki menemiseen, niin käytössähän tavarat kuluu..

Kyllä kun tollaset 50-60kiloset hanttelit tiputtaa maahan niin, ne menee aika nopeesti paskaks. Ite oon just omalla salilla tuhonnu yhet 60kiloset, enkä tahallani vaan koska ei yksinkertaisesti riitä enään paukkuja laskemaan niitä nätisti. Mut nykyään ne sit on onneks hitsattu kuntoon :)

Se suurin loukkaantumisriski on juurikin niillä puoliksi paskaksi heitetyillä painoilla, jotka saattaa hajota lopullisesti jopa kesken sarjan. Joillakin vain on joku saatanan tarve paiskata ne painot maahan joka ikinen kerta, vaikka aivan varmaan saisi ne kontrollissakin alas jos haluaisi. Paiskiminen ja kolahtelut on täysin eri asia.

Jos ei ole poweria laskea niitä painoja pääsääntöisesti kontrollissa, niin sitten pitää jättää se ego pukuhuoneeseen ja treenata painoilla jotka hallitsee. Mä en ymmärrä että pitää repiä yli-isoilla käsipainoilla ja puolustella turhaa paiskimista loukaantumisriskillä. Se loukkaantumisriski on, siksi voikin ne ekat sarjat tehdä tangolla ja käyttää siinä suurimpia rautoja. :piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom