Käsipainopenkki vs tavallinen penkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
agentti smith sanoi:
Polvilla saa siis kp:t helposti mukana kun mennään alas. Kertokaas vielä joku viisas miten sarjan loputtua saa järkevästi painot pois kun on kädet hapoilla ja (tuskan)hiki polttaa silmissä. Ei viitsisi viskoakaan, mutta ei niiden kanssa ylöskään pääse :nolo:
Aina ei sitä varmistajaakaan ole...
Jos teen tyyliin vinopenaa kp:llä tai pystypunnerrusta tai ihan mitä vaan jossa on iso kässäri niin sarjan jälkeen ne tippuvat suoraan maahan ja enpä ole ikinä välittänyt äänestä. Toisaalta olen aika törkeä kun näin teen, mutta kipu pakottaa vähän törkeisiin toimenpiteisiin. :jahas:

NGV sanoi:
Jos teen tyyliin vinopenaa kp:llä tai pystypunnerrusta tai ihan mitä vaan jossa on iso kässäri niin sarjan jälkeen ne tippuvat suoraan maahan ja enpä ole ikinä välittänyt äänestä. Toisaalta olen aika törkeä kun näin teen, mutta kipu pakottaa vähän törkeisiin toimenpiteisiin. :jahas:

Itse ainakin saan aina otettua polville/syliin ja siitä alas siististi :)

NGV sanoi:
Joo ehkä vois myös ajatella ettei rikkois niitä painoja, mutta välillä toki on pakko näin toimia.
Kyllä aika isoilla painoilla pystyy nousemaan istumaan, kun työntää ne kässärit kohti polvia ja samalla punnertaa itsensä istumaan.
-edit, se ei välttämättä tunnu tärkeältä, mutta ajatelkaas sitten kun ne painot leviääki kasvoille tai muuta sen takia, että niitä pudotellaan. Toki tämän nyt jokainen varmasti ymmärtääkin..

Lampunjalka sanoi:
Kyllä aika isoilla painoilla pystyy nousemaan istumaan, kun työntää ne kässärit kohti polvia ja samalla punnertaa itsensä istumaan.

... ja jos on oikein isot kässärit niin suoraan seisomaan samalla vauhdilla. :rock:

EDIT: meinaan: nostaa polvet ylös, kaataa kässärit suorilta käsiltä polvien yläosaan, ja antaa kässärien painaa jalat alas ja sitten vetää käsillä koukkuun -> nousee ylös seisomaan asti.

Ite teen kp-penkkiä aina tasapenkin päälle , mut en ole huomannu omalla kohallani kp-penkistä voimallisesti hyötyä tasapenkki tulokseen. -08 alku-vuodesta tein kp-penkkiä 40-kg kässäreillä 7toistoa ja tasapenkki max oli tuolloin 117.5kg 78kg. Siksipä nykyään teen sitä harvemmin ja jos ees minua kiinnostaa tehä sitä :D.

En tee kp-tasapenkkiä sen takia koska on vaikea mennä isojen painojen kanssa aloitusasentoon ja ylös nousu vielä vaikeampaa. Pystäreissä ja vinopenassa polvitaktiikka toimii painojen nostossa aloitusasentoon ja alaslaskussa mutta tasapenassa se ei oikein onnistu. Vaatisi kaksi varmistajaa antamaan painot ja ottamaan ne pois sarjan loputtua kun ~35kg kässäreissä liikutaan niin ei niitä oikeen itse voi nätisti siitä asennosta laskee. Tämän takia että avustajia ei aina ole jätän kp-tasapenat tekemättä. Lisäksi olkapäät ei oikeen tykkää tästä liikkeestä jostain syystä, rutisevat ilkeesti.

Kyllä se polvitenppu toimii tasapenkissäkin kässäreillä. Itse otan painot polville ja ikäänkuin kellahdan siihen penkille. Jalat ovat tällöin ylhäällä vähän kuin sotilaspenkissä ja painot näppärästi lähestulkoon aloitusasennossa.

Jalat tonttiin, lavat yhteen ja ähisemään.

Sama homma kun painot otetaan alas, polvet holleille, painot polvia/reisiä päin ja jälleen ikäänkuin heijataan ruho takaisin istuma-asentoon. Tässä painovoima tekee tehtävänsä yleensä heijauksen loppuosassa. Voilá! Sarja tehty ja painot ilman kolinoita ylös ja alas!

En tee kp-tasapenkkiä sen takia koska on vaikea mennä isojen painojen kanssa aloitusasentoon ja ylös nousu vielä vaikeampaa. Pystäreissä ja vinopenassa polvitaktiikka toimii painojen nostossa aloitusasentoon ja alaslaskussa mutta tasapenassa se ei oikein onnistu. Vaatisi kaksi varmistajaa antamaan painot ja ottamaan ne pois sarjan loputtua kun ~35kg kässäreissä liikutaan niin ei niitä oikeen itse voi nätisti siitä asennosta laskee. Tämän takia että avustajia ei aina ole jätän kp-tasapenat tekemättä. Lisäksi olkapäät ei oikeen tykkää tästä liikkeestä jostain syystä, rutisevat ilkeesti.
Itsekin teen 35kg kässäreillä, enkä koe niitä tosiaankaan vielä liian raskaiksi. Ensimmäisessä toistossa pyydän kaverin jelppimään suorille käsille (ja luonnollisesti tätä en laske sarjaan), koska painot ovat alussa niin kuolleessa asennossa. Pari kiloa pienemmillä koko homma tulee tehtyä ilman avustajaa. Tuossa alaslaskussa ei mun mielestä mitään ongelmaa ole, Jonski jo antoikin tyhjentävän vastauksen. Ja noista puheista, että kp penkissä käsipainot käyvät liian raskaiksi, niin kyllä (yllätys yllätys) esim. Hulkkikin treenipätkissään saa vielä reilu 50 kiloiset kässärit helposti yksin ylös ja alas.

Siima3 oot vahva 16-vuotiaaks, rispektiä! :thumbs: (<== Kohta toi on Parhaat huomautukset -ketjussa. :D )

Vittumaista könyämistä minusta tuo painojen aloitusasentoon saanti ja lasku kp-tasapenassa. Olkapäätkin vihottelee kuten aiemmin mainitsin niin siksi en tykkää kyseisestä liikkeestä. En kyllä aikoihin ole tehnyt käsipainoilla kuin vipareita, vähentänyt olen noita käsipainoliikkeitä ja korvannut tankoversioilla kun käsipainot loppuu meidän salilla tuohon 35 kiloon. :david:

Siima3 oot vahva 16-vuotiaaks, rispektiä! :thumbs: (<== Kohta toi on Parhaat huomautukset -ketjussa. :D )

Vittumaista könyämistä minusta tuo painojen aloitusasentoon saanti ja lasku kp-tasapenassa. Olkapäätkin vihottelee kuten aiemmin mainitsin niin siksi en tykkää kyseisestä liikkeestä. En kyllä aikoihin ole tehnyt käsipainoilla kuin vipareita, vähentänyt olen noita käsipainoliikkeitä ja korvannut tankoversioilla kun käsipainot loppuu meidän salilla tuohon 35 kiloon. :david:
Haha, tosiaankaan tarkotus ei ollut mitään :david: leikkiä tai yrittää itseään mainostaa.

Noh, kuten aina: toisilla joku toimii, toisilla ei. Nöyrästi pyydän anteeksi ja david menee nyt nukkumaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Haha, tosiaankaan tarkotus ei ollut mitään :david: leikkiä tai yrittää itseään mainostaa.

Noh, kuten aina: toisilla joku toimii, toisilla ei. Nöyrästi pyydän anteeksi ja david menee nyt nukkumaan.

Hä? Ei oo mitään anteeksi pyydettävää. En vaan oo kertaakaan nähny että ainakaan meidän salin 16v jannut tekis 35kg kässäreillä, tarkotin ihan puhtaasti hyvällä että oot minusta voimakas ikääsi nähden.

Ite olen tehnyt lähes alusta asti pelkästään käsipainopenkkiä ja ainoastaan satunnaisesti tangolla. Käsipainoilla meneekin 40x9 ja tangolla ehkä 80x6 :D

Lähdössä ja ensimmäisessä toistossa on mielestäni tärkeätä, että hakee kunnon paineet ja jännityksen lihaksiin jo siinä vaiheessa kun istutaan käsipainot polvien päällä. Alas kaaduttaessa käsipainot lähtevät liikkeelle jo hieman ennen kuin selkä on kokonaan penkissä kiinni. Missään nimessä ei jäädä alas makoilemaan käsipainojen kanssa hirveä venytys rintalihaksissa.

Helposti pystyy tekemään jopa tiukkoja kolmen toiston sarjoja ilman, että se ensimmäinen toisto on muita juurikaan sen raskaampi.

Ite olen tehnyt lähes alusta asti pelkästään käsipainopenkkiä ja ainoastaan satunnaisesti tangolla. Käsipainoilla meneekin 40x9 ja tangolla ehkä 80x6 :D

Lähdössä ja ensimmäisessä toistossa on mielestäni tärkeätä, että hakee kunnon paineet ja jännityksen lihaksiin jo siinä vaiheessa kun istutaan käsipainot polvien päällä. Alas kaaduttaessa käsipainot lähtevät liikkeelle jo hieman ennen kuin selkä on kokonaan penkissä kiinni. Missään nimessä ei jäädä alas makoilemaan käsipainojen kanssa hirveä venytys rintalihaksissa.

Helposti pystyy tekemään jopa tiukkoja kolmen toiston sarjoja ilman, että se ensimmäinen toisto on muita juurikaan sen raskaampi.

Veikkaan, että et laske kp penassa käspiä kovin alas. Muuten on kyllä aika käsittämätöntä, että käsipainoilla liikkuu isommat raudat kuin tangolla.

Veikkaan, että et laske kp penassa käspiä kovin alas. Muuten on kyllä aika käsittämätöntä, että käsipainoilla liikkuu isommat raudat kuin tangolla.

Rintaan osuvat vähintään.

Muutenkin tangolla tekeminen tuntuu niin järkyttävän epäluonnolliselta. Suurin ongelma taitaa tulla siinä, kun en saa ranteita ollenkaan luonnolliseen asentoon tangolla. Penkkaan muuten myös kapealla otteella enemmän kuin normaalilla (kapealla ennätys 2x4x90).

Sama homma kun painot otetaan alas, polvet holleille, painot polvia/reisiä päin ja jälleen ikäänkuin heijataan ruho takaisin istuma-asentoon. Tässä painovoima tekee tehtävänsä yleensä heijauksen loppuosassa. Voilá! Sarja tehty ja painot ilman kolinoita ylös ja alas!

En oo varma oliks pystypunnerruksessa vai kp penkissä kun kerran painoja pois laittaessa raskas paino vähän lipes ja tippu tohon reiden päälle. Ei siinä tuntunut miltään kummoiselta, mutta aikamoinen mustelma jälkikäteen tuli. :hyvä:

Ei tuu paljon tehtyä kp penkkiä (ainakaan treenin ensimmäisenä pääliikkeenä), kun painot loppuu n. 40kg:n. Salin vaihtokin on käynyt mielessä, jossa olisi isompia käsipainoja.

Rintaan osuvat vähintään.

Muutenkin tangolla tekeminen tuntuu niin järkyttävän epäluonnolliselta. Suurin ongelma taitaa tulla siinä, kun en saa ranteita ollenkaan luonnolliseen asentoon tangolla. Penkkaan muuten myös kapealla otteella enemmän kuin normaalilla (kapealla ennätys 2x4x90).

Itse totesin, että apinaotteella tanko lepää parhaiten käsillä ja menee rinnalle ja paras IMO punnertaa. Apinaotteeksi kait jotkut tuota kutsuu. Kannattaa kokeilla. Kunhan muistaa tehä tarkasti, ettei päästä tankoa tipahtamaan turvalle. Tanko lepää tavallaan suoraan siinä käden luun päällä, ei siis taivutetuin rantein. Eikä ympäriotteella suoralla ranteella.

Katsoppa tuosta kohdasta 2:30 eteenpäin: http://www.youtube.com/watch?v=3vWEsaPB8qA

Itse totesin, että apinaotteella tanko lepää parhaiten käsillä ja menee rinnalle ja paras IMO punnertaa. Apinaotteeksi kait jotkut tuota kutsuu. Kannattaa kokeilla. Kunhan muistaa tehä tarkasti, ettei päästä tankoa tipahtamaan turvalle. Tanko lepää tavallaan suoraan siinä käden luun päällä, ei siis taivutetuin rantein. Eikä ympäriotteella suoralla ranteella.

Katsoppa tuosta kohdasta 2:30 eteenpäin: http://www.youtube.com/watch?v=3vWEsaPB8qA

Tulipa tätäkin kokeiltua ja en tiedä, menikö joku taas pitkin vittua, mutta 80kg:lla sai tiukat vitosen ja nelosen sarjat väännettyä. :jahas:

Tässä on tosissaan kolme vuotta käyty salilla, ilman että yhtään treeniä on jäänyt väliin laiskuuden takia. Isompia loukkaantumisiakaan ei ole ollut, enkä siltikään pysty penkkaamaan sitä vitun sataa kiloa :jahas: Noh, kapealla otteella voisi jopa mennä.

Kummassakin omat hyvät puolensa. Kässäreillä saa paremman venytyksen lihakseen ja ei voi pompauttaa rinnasta vauhtia. Vuoroviikoin ainakin ite teen kässäreillä ja tangolla...Kässäreillä saan ainakin ite paremman poltteen varsinkin rintalihaksen alaosaan.

Meneekö vinopenkki myös samoilla käsipainoilla, onko huomattavia eroja?

Noin viis kiloa pienemmillä menee samat sarjat kuin normipenkissä. Aluksi kun alko tekeen nuita niin oli samat painot mutta nyt penkki lähtee iloisesti johtoon. :) Mites muilla on tuo ero?

Back
Ylös Bottom