Käsipainopenkki vs tavallinen penkki?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pieni on ero normipenkin ja kässäripenkin välillä. Minkälainen on tää suoritustekniikka kässäreillä? Lasketaa alas venytyksee asti vai nyhvätää sellast vajaat liikerataa missä kässärit ei käy lähelläkään rintaa? Harvemmin täysin puhtaalla suoritustekniikalla saa kässäreillä vääntää samoilla painoilla, kun tangolla...

No pisti vaan lähinnä silmään, kun eräällä henkilöllä oli vain viiden kilon ero normipenkin ja kässäreiden välillä. Toi näyttää jo normaalilta.

No pisti vaan lähinnä silmään, kun eräällä henkilöllä oli vain viiden kilon ero normipenkin ja kässäreiden välillä. Toi näyttää jo normaalilta.

Eikös kysymyksessä ollut vinopenkissä tehtävien kässäreiden ja nokupenassa tehtävien kässäreiden ero? Niin ainakin itse käsitin :)

PS kirjotelkaahan muutkin eroja käsipainoissa penkin ja vinopenkin suhteen, ihan mielenkiintosta

PS kirjotelkaahan muutkin eroja käsipainoissa penkin ja vinopenkin suhteen, ihan mielenkiintosta
Tasapenkissä 2x5 37.5 kg / x9 35 kg limput ja vinopenkissä x9 27.5 kg. Joskus olen treenin alussa tehnyt vinossapenkissä 3x10 30 kg. Tulokset riippuu jonkun verran siitä, mitä on tehnyt hetkeä aiemmin ja missä välissä ko. liikkeen suorittaa. Ja vielä selvennykseksi: tuo ensimmäiseksi ilmoittamani on nyt tuorein, mutta keskellä treeniä tehty ja jälkimmäinen treenin ensimmäisenä liikkeenä kuten mainitsin.

Jos meinaa saada parhaat tehot ylös, niin tekee sen ekana liikkeenä. Lämmittelyt toki ensin. Ei oikein voi verrata treenin loppupuolella käytettyjä painoja ja kun jos se sama tehtäisiin ekana liikkeenä. Sillon tod. näk. liikkuisi suuremmat raudat.

Sä kyllä kerkesit sen ekana sanomaan.;)

Jos meinaa saada parhaat tehot ylös, niin tekee sen ekana liikkeenä. Lämmittelyt toki ensin. Ei oikein voi verrata treenin loppupuolella käytettyjä painoja ja kun jos se sama tehtäisiin ekana liikkeenä. Sillon tod. näk. liikkuisi suuremmat raudat.
Jep, juuri näin. :universaalitotuus:

Täälläpäin tuntuu ettei penkkitulos tangolla ole noussut vuosiin. Ainoastaan kerran kuukaudessa tulee tosin tehtyä penkkiä tangolla, mutta tuntuu että käsipainoilla tekeminen on minulle luonnollisinta. Jos joskus tulee kipinä penkkituloksen nostamiseen, saattaa asia muuttuakin kun saisi muutaman kuukauden totuteltua tangolla nosteluun...

Tangolla 5 x 150kg

Käsipainoilla 7 x 62kg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vinopenkki kässäreillä 9*45
Tasapenkki tangolla 5*110

Kuriositeettina mainittakoon että vaikka käsipainovinopenkissä sarjapainot on nousseet n. 15 kiloa, niin penkki on pysynyt aikalailla samoissa, vaikka kumpaakin on tullut aktiivisesti tehtyä. Hyviä liikkeitä kyllä kummatkin.

Ite oon tykänny tehdä enemmän käsipainoilla. Normi penkissäkin on tulos noussu huomattavasti nopeemmin kun aloin tekemään enemmän kässäreillä.

Mulla tossa vinopenkissä tangolla on pienemmät painot ku kp vinopenassa:wtf: Vinopenkissä tangolla saan jonku 6 60kgllä, ja kp 6 x 35kg painoilla :wtf:

Mulla tossa vinopenkissä tangolla on pienemmät painot ku kp vinopenassa:wtf: Vinopenkissä tangolla saan jonku 6 60kgllä, ja kp 6 x 35kg painoilla :wtf:

Itse tein 8x60kg tangolla ja 24,5kg käsipainoilla :D Huomaa kumpaa on tehnyt enemmän :) Kp:lla oli tosin ultra puhdasta venytystä...

Ite pidän enempi kyl kans käsipainoilla tehtävästä penkistä. Sekä vino, että tasapenkissä kp:eilla. Jotenkin vaan kivempi liike, kuin tangolla penkki. Eroista en sitten tiedä kyllä.

Mä oon ton penkin vaihtanut tangosta käsipainoille jo ajat sitten. Käsipainoilla saan paineen pelkästään rintalihaksille, myöskään ojentajat ei mulla käsipainoilla tehdessä väsy sitten ollenkaan. Yleensä normi penkistä vaihdan vinopenkkiin ja lopuksi pystypenkkiin olkapäitä varten, käsipainoilla ojentajat jaksaa hyvin nuo kaikki punnerrukset siten että rintalihasten ja olkapäiden reenaus ei jää ojentajien takia vajaaksi.

Jos vain yksi penkkivariaatio olisi pakko valita, niin olisi kyllä vinopenkki kässäreillä loivassa kulmassa. Yksin treenatessa ei kuitenkaan aina löydä ketään auttamaan ekassa toistossa, ja progressio lyhyissä sarjoissa menee melko hankalaksi vaikka painoja löytyisi kilonkin välin (omalla salilla 2kg). Lähinnä tulee kässäreitä käytettyä dipin tai tankopenkin päälle pumppailevassa mielessä juuri näistä syistä..

Aihetta sivuten, salilla olevat säädettävät penkit missä yleensä käsipainopenkkiä tehdään tuntuvat liian kapeilta. Teen kp-penkkiä samoin kuin tavallistakin, eli lavat yhdessä. Noissa aina jompikumpi lavoista luiskahtaa pois penkilta ja homma menee vituiksi. Teenkö jotenkin väärin kun muilla ei tuo tunnu olevan ongelmana? Toki on mahdollista tehdä punnerruspenkissä jos ei ruuhkaa, kun en vinopenkkiä kp tällä hetkellä tee.

Mulla on samaa ongelmaa, tosin vinopenkin suhteen. Meidän salilla on tuo vinopenkki kapeampi kuin tasapenkki, ei pysy lavat penkillä. Eipä tuo tosin juuri haittaa, aika harvoin tulee vinopenkkiä tehtyä.

paljonko kässäreissä painaa tanko, jos esim käsipainos on 6x5kg lätkää = 30kg,mutta paljonko tanko tuo siihe lisää. 1-2 kg ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom