Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
PS. Harmi sinänsä että panostan kädenvääntöön vain näin aktiivisena penkkiurheilijana.... kokemusta on sen verran kavereita vastaan vääntämisestä yms, että mulla oikea kiertäjäkalvosin on jotenkin rakenteellisesti heikko, se ei kestä yhtään voimakkaampaa staattista rasitusta. Kyynerpää, brachialis yms. kädenväännössä tarvittavat lihakset kyllä kestävät, mutta se kiertäjäkalvosin... onko Uwish yhtään ajatuksia että voisiko sitä jotenkin totuttaa vaikkapa jollain kuminauhajumpalla tms?
Aloittelija voi varautua n. puolen vuoden enempi tai vähempi jatkuvaan särkyyn
En kyllä takaa mitään, mutta kokeile ihmeessä.:D Muistathan sitten tehdä sen kumijumpan myös vastakkaiseen suuntaan!Jaahas, jaahas, että puol vuotta. Taidanpa sitten tehdä niin, että teen tuota kuminauhajumppaa tässä muun treenin ohessa ja kokeilen oikeaa vääntöä vasta muutaman kuukauden progressiivisen totutuksen jälkeen. Jos vaikka selviytyis hiukan vähemmillä kivuilla :D Kiitos neuvoista!
Moi
Meikäläiseen iski suuri kiinnostus oppia oikea tekniikka käden vääntöön, en oikea oppiseen kisa vääntöön vaan ihan tavan kansan illan vääntöön.
Eli näin on minulle opetettu kyynärpää kiinteästi pöydässä ja lepäävä käsi on vääntävän käden takana tukemassa vääntävää kättä.
Omasta "tasosta" voin sen verta sanoa että voitan oman ikäisistäni lähes kaikki, parikymppisten kanssa on kova vääntö.
koska väännettyä tullee vain viikonloppuisin olisin kiitollinen jos joku heittäisi hyvän liikkeen harjoitteluun, en vielä pääse edes salille kun ei ole kelkkakelejä jotta voisi kulkea salilla.
Koti harjoitteluna menee siis vielä muutaman viikon.
Esimerkiksi hengitäminenhän olisi todella tärkeä? Olen yrittänyt jaksottaa hengityksen niin että happea piisaa kun tulee sille kova tarvis, mutta siltikkään en ole mielestäni oppinut kunnon tekniikkaa.
Jos enemmän harrastaneet voisivat vähän valottaa asiaa
os haluat vääntää tavallisella pöydällä "oikeilla" säännöillä, ei-vääntävällä kädellä saa tarttua pöydän siihen reunaan, joka on kyseisen käden puolella, eli jos väännetään oikealla, vasemmalla saa tarttua pöydän vasempaan reunaan.
Rannetta saa väännellä miten haluaa, itse asiassa ranteen käyttö on äärimmäisen tärkeä osa kädenvääntöä.
Sitten tehokkaasta tekniikasta. Tätä en jaksa ruveta käymään läpi yhdessä foorumiviestissä koska tekniikoiden selittäminen on vaikeaa näyttämättä niitä livenä ja koska itse en lajia varsinaisesti harrasta. Mutta jos englanti sujuu, tässä hyvä linkki, jonka takaa löytyy myös kuvia oikeista tekniikoista:http://www.armwrestling-supersite.com/training.htm
EDIT: Hengittämisestä vielä, en ole törmännyt väitteeseen että sen huomioiminen olisi mitenkään tärkeää kädenväännössä. Kunhan siis muistaa ylipäätään hengittää eikä innostuksissaan väännä naama punaisena :D
On tuttu. En tosin ole itse kokeillut. Hinta on niin halpa että melkein harkitsen tuon ostamista.. mutta siinä on puutteensa. Ei tuolla pysty treenaamaan kuin sivupainetta, voi olla että tulee kyynärpäässä eräs tietty kohta kipeäksi. Parempi: http://www.armwrestlingmachine.com/ ..ja hintakin sitten jo 1700$ + rahti.
Itse tekemällä saa edullisen, tai jos löytää jostain itsetehdyn ja/tai käytetyn myynnissä. Oikeita esim. Mazurenko-pöytiä ei koko maasta löydy montaa ja vielä epätodennäköisemmin joku on sellaista myymässä. Niitä on lähinnä seuroilla. Toki Mazurenkonkin voi tilata, ja hinta liikkuu siellä 400-500 eurossa. Jos sellaisen välttämättä haluaa, kannattaa ottaa yhteys Suomen kädenvääntöliiton puheenjohtajaan (yhteystiedot liiton sivuilla, samoin kuin pöydän mitat).Myydäänköhän Suomessa pöytiä kohtuuhinnalla? Netistä ei pikaisesti löydy juuri mitään potentiaalista
Ei tietääkseni ole vääntänyt. Kyllä Larrattia voi varmaan pitää ainakin oikealla kädellä ykkösenä kunnes toisin todistetaan. Bagent ei tänä päivänä ainakaan voittaisi Larrattia oikealla, vasemmalla ehkä, sehän on sillä kova, ei niinkään oikealla.Onko Denis Cyplenkov vääntänyt DEVON LARRATTia vastaan ikuna? Onko Larratt niinku nyt ykkös vääntäjä kun John Brzenk meni sille häviämään?? Larratt näyttää taas joissakin youtube pätkissä häviävän Travis Bagentille. Kuka on kovin???