Mulla ei tunnu juuri enää löytyvän ammatillista kunnianhimoa. Mitä opiskeluun tulee, niin minusta on mielenkiintoista kerätä tietoa milloin mistäkin, niin kauan kuin se on vapaaehtoista. Viimeisen vuoden aikana on tullut luettua melkoinen kasa kirjoja voimaharjoittelusta, sijoittamisesta, ekologiasta ja antropologiasta. Aikanaan minulla oli kunnianhimoa eräässä urheilulajissa, mutta alkoi tuntua liian rasittavalta pyrkiä huipulle, kun piti suunnitella aikataulut treenien ja palautumisen ehdoilla. Kun valmennusryhmä sitten hajosi ja joutui treenaamaan jatkuvasti yksin, hiipui treenausintokin.
Tällä hetkellä löytyy hitunen kunnianhimoa siihen, että oppisin piirtämään julkaisukelpoisia sarjakuvia, mutta saa nähdä kuinka pitkään riittää intoa.
Kunnianhimosta tulee vielä mieleen, että saavutettu kunnia on niin suhteellista. Erästä luokkakaveria kävivät tytöt onnittelemassa halauksen kanssa, kun hän sai kokeessa ysin. Ei tullut halauksia, kun sijoituin 28.neksi valtakunnallisessa matikkakisassa tai olin koulun paras parissa muussa kisassa.
Koittakaa olla hajoamatta valitukseeni. Pimeys kai painaa.