Irti oravanpyörästä

Kai se on pakko avautua itsekkin tänne :)

Ikää ei ole vielä hirveästi kertynyt, mutta silti on aika kakkaa :D
Tässä meikä istuu koneella sen ajan mitä en ole salilla/koulussa.
Ei kiinnosta oikeen toi koulu, aika paskaa. No eipä tässä sitten muuta :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle oravanpyörä on joutumista blaa blaa blaa blaa....
;)

Eli lähinnä "päiväni murmelina"... juuri näin.

Mitä sillä rahalla tekee, jos ei siitä nauti? Elämiseen voi riittää pienempikin ja niillä bemareilla ei sitten olekkaan niin väliä.
Hitto miten samankaltaisia ajatuksia tässä ollut jo 1-2 vuoden ajan, ihme kun en ole itse tajunnut avata tällaista ketjua... :eek:
 
;)

Eli lähinnä "päiväni murmelina"... juuri näin.


Hitto miten samankaltaisia ajatuksia tässä ollut jo 1-2 vuoden ajan, ihme kun en ole itse tajunnut avata tällaista ketjua... :eek:

Haha. Sinäpä sen sanoit... Päiväni murmelina :D
 
Erittäin ansiokas ketju!
Täytyy olla tyytyväinen, että itse tein "alanvaihdon" jo varhain, eli jätin taloudellisilta näkymiltään hyvän mutta itseäni epäilyttäneen opiskelupaikan jo varhaisessa vaiheessa
<CLIP>


Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?

Itsellä on nyt reilut 10 v täynnä suunnitteluhommia "IT-alalla", ja alkaa tuntua että jotain muuta voisi tehdä. Lähinnä rassaa työn hektisyys, jatkuvasti muutuvat määritykset ja vaatimukset projekteissa, manageritkaan eivät oikein tunnu tietävän mitä haluavat. Ja jatkuvasti pitäisi "kehittyä", "oppia uutta" ja sinkoilla paikasta toiseen, projektiaikataulujen puristuksessa. :whip:

Tulipa kannettua korteni kekoon tähän angstailuthreadiin... ;)
 
1 kr/kk motisaikkua pitää mielenkiinnon kiinni duunissa. Onneks nyt opiskelen ja olo on hiukan vapaampi.
 
Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?

Yllättävän paljon löytyy tuttavista työuupuneita. Tosin vain yksi it-alalla oleva. Muita aloja on sitten verotarkastaja, lähihoitaja, putkiasentaja plus minä itse eli kiinteistönhoitaja. Löytyy kumpaakin sukupolvea ja kaikenikäistä. Ainoat yhteiset piirteet on ahkeruus ja tunnollisuus, kohtuuttomat työmäärät ja liikaa vaativa työnjohto.
 
Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?

Itsellä on nyt reilut 10 v täynnä suunnitteluhommia "IT-alalla", ja alkaa tuntua että jotain muuta voisi tehdä. Lähinnä rassaa työn hektisyys, jatkuvasti muutuvat määritykset ja vaatimukset projekteissa, manageritkaan eivät oikein tunnu tietävän mitä haluavat. Ja jatkuvasti pitäisi "kehittyä", "oppia uutta" ja sinkoilla paikasta toiseen, projektiaikataulujen puristuksessa. :whip:

Mä oon ollu alalla 80-luvulta saakka. Ratkasin itse noi kuvaamasi alan ongelmat siirtymällä 5xklo 9-17 työviikkoon eli tohon oravanpyörään. Tyhmänä renttuna kun en muuta fiksua ratkasua ole keksinyt. Tunnollisempi ja fiksumpi vieruskaveri tuli just takasin burnout-lomalta. Elämä on valintoja :(
 
Alkoi kiinnostamaan että monikohan täällä tätä nykyajan oravanpyörämeininkiä valittava on IT-/tietoliikennealalla/jossain suunnitteluhommissa?

Itsellä on nyt reilut 10 v täynnä suunnitteluhommia "IT-alalla", ja alkaa tuntua että jotain muuta voisi tehdä. Lähinnä rassaa työn hektisyys, jatkuvasti muutuvat määritykset ja vaatimukset projekteissa, manageritkaan eivät oikein tunnu tietävän mitä haluavat. Ja jatkuvasti pitäisi "kehittyä", "oppia uutta" ja sinkoilla paikasta toiseen, projektiaikataulujen puristuksessa. :whip:

Tulipa kannettua korteni kekoon tähän angstailuthreadiin... ;)

Hehe, tuttua touhua... :rolleyes:
 
Joillakin aloilla pääsee orkkuringistä eroon alkamalla freelanceriksi.
 
Mä oon ollu alalla 80-luvulta saakka. Ratkasin itse noi kuvaamasi alan ongelmat siirtymällä 5xklo 9-17 työviikkoon eli tohon oravanpyörään. Tyhmänä renttuna kun en muuta fiksua ratkasua ole keksinyt. Tunnollisempi ja fiksumpi vieruskaveri tuli just takasin burnout-lomalta. Elämä on valintoja :(

Hep! Tiukkaa komppia tulee täältä takavasemmalta. Juurikin sama ratkaisu, säntillisesti rajattu työpäivä (vähän käytännön pakkokin kun muksut pitää hakea tarhasta 17 mennessä). Yleensä tulee vielä nipistettyä päivästä osa tykytoimintaan, eli käytyä työpaikan salilla. Ei viitti polttaa enää itseään loppuun töissä, kokonaissaavutus ei siitä kuitenkaan pitkällä tähtäyksellä juuri muutu.

-k
 
Onko oma vika vai ei. Mistä sen tietää. Olinko mä vaan liian ahkera ja tunnollinen työntekijä vai oliko mulla vittumainen pomo. Kumpi meistä on idiootti. Vai molemmat vai ei kumpikaan.

Tsemppiä. Tärkeää ei ole kuka oli syyllinen, vaan varmistaa ettei sama tapahdu uudestaan. Ei enää koskaan...
 
Jep, tehdä työtä josta nauttii.

Siinä tapauksessa, että työ on parasta sisältöä elämässään ja se on aika harvinaista.

Yksi vaihtoehto on, että tekee liikaa duunia. Itsellä on se vika ettei sitä osaa illoista juurikaan nauttia. Mieluusti tekisin 4X10h ja pitäisi 3pv vapaata.
 
Tulipa kahlattua 10 sivua thrediä läpi. Kiva, että joillain muillakin on samoja tuntemuksia. Tuntuu, että täällä duunipaikalla on pelkkää harmaata villapaita väkeä, jotka liikkuvat kodin ja työn väliä ohjelmoidusti.
Itse olen ollut vuodesta -99 täysipäiväisesti IT-alalla eli olen aika :wanha: . Ainoa asia miksi tätä on jaksanut on se, että työstä saa palkkaa ja palkalla voi sitten hankkia sitä mistä oikeasti on kiinnostunut (materiaa tai matkoja). Ongelmana on tietysti se, että palkkaa pitäisi olla enemmän, jotta voisi toteuttaa itseään tehokkaammin ja useammin.
Yksi asia, jota tässä thredissä ei ole mainittu masennuksen syynä, on mielestäni Suomen ilmasto. Syksy/talvi aika vaan on niin synkkää ja kylmää, että väsymystä tulee senkin takia kaksinkerroin.
Toinen asia joka jurppii mieltä on työmatkoihin kuluva aika ja julkisilla töihin kulkeminen. Ainakin pääkaupunkiseudulla ruuhkissa istuminen tai bussin venaaminen loskakelissä syö äijää kunnolla. Sitä alkaa miettimään mihin tämänkin ajan voisi käyttää.
Ahdistukseen auttaa se, että on jotain odotettavaa lähitulevaisuudessa. Se voi olla todella pieni asia esim. valioliiga-matsi lauantaina tai baari-ilta kavereiden kanssa 2 viikon päästä. Ja muistakaa: Se on vaan töitä.
 
MIkä vika Suomen ilmastossa on? Mun mielestä täydellinen ilmasto.Riittäväsrti vaihtelua. Kesäisin nyt on välillä turhan kuuma, mutta kyllä se siinä sivussa menee.

Hinnasto on kyllä perseestä. Siitä ei pääse mihinkään.
 
MIkä vika Suomen ilmastossa on? Mun mielestä täydellinen ilmasto.Riittäväsrti vaihtelua. Kesäisin nyt on välillä turhan kuuma, mutta kyllä se siinä sivussa menee.

Hinnasto on kyllä perseestä. Siitä ei pääse mihinkään.

kevään rospuutto on ainoa ahdistava ilmastollinen asia suomessa. Kesän kuumuus menee onneksi nopeasti ohi.
 
MIkä vika Suomen ilmastossa on?

Se että puolet vuodesta on yhtä valoisaa kuin perunakellarissa. Ja viime vuosina on vielä talvet olleet samanlaisia kuin Blade Runnerin lavasteet eli taivas pilvessä ja vettä tulee parin viikon satseissa putkeen.

Mikä ainakin meikäläisellä vetää yleisen aktiivisuustason tälle osastolle :zzzz:
 
Back
Ylös Bottom