Inttiin, saapumiserä II/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lapo
  • Aloitettu Aloitettu
Lycanth sanoi:
II/05 olin. Jos spolleksi pääset niin Väliaho kouluttaa teidän ryhmän ja teillä on paljon erilaista liikuntaa sitten. Tulee tombraiderit sun muut tutuiksi. Mukavat kouluttajat kuitenkin saatte.
Pakko kysyä että oliko se spollen hommat minkälaisia? Oliko paljon metsäleirejä jne, ja se tärkein, eli kuinka hyvin ehti treenaamaan (erityisesti alokaskaudella)?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
iriitti sanoi:
Pakko kysyä että oliko se spollen hommat minkälaisia? Oliko paljon metsäleirejä jne, ja se tärkein, eli kuinka hyvin ehti treenaamaan (erityisesti alokaskaudella)?
Ihan mukavia. Mulle tuli n. 20 metsäaamua joillekin vähän enemmän. Monia mukavia harjoituksia oli. Morttikaudella ainakin pääsin, joka päivä treenaan jos ei ollut iltaan asti jotain eli useamman kerran viikossa ehtii käydä. Morttikausi tosin riippuu pitkälti missä komppaniassa olet aluksi. Esim. 2jk:lla on oma punttisali alakerrassa mihin ei muilla komppanioilla ole asiaa. Tosin väijyssä olevat spollet sitä saa käyttää.

Jos haluat viettää yli 6kk intissä niin hae spolleksi saat tehdä kaikkea pientä erilaista kivaa ja spolleilla on omat etuisuudet.

Varautukaa siihen, et treenit menee vituilleen.. varsinkin tulevat sissit yms.P-kaudella kerkee suht hyvin treenata, mut sit kun leirit alkaa niin tuska viiltää rintaa.

Karjalan prikaatiin jalkaväkeen menossa.. mitäs nuo tiedustelijat tekevät ja eikö siinä ole myös se 6kk vaihtoehto?

parolaan, osaako joku kertoa mitä siellä on niitä puolen vuoden hommia ? :) ei kauheesti kiinnostais mennä mutta pakko se on :/

Vähän sama fiilis täällä, mutta mulla siintää jo intin jälkeiset ajat mielessä.

Seuraavan saapumiserän palvelukseenastumispäivään 10.07.2006 on enää 27 aamua.

:eek:

Ei vaa, mitä nopeemmin alkaa sitä nopeemmin on ohitse. :rolleyes: Toivon vaan todella että pääsen 6kk ja sellasisia hommia että kerkiää ehkä hieman kasvaakkin... Kaveri puheli kirjurin hommista ja kuulosti niin hyvältä että kirjuriksi aion itsekin.

Kumpi on muuten "parempi" olla, raivaaja vai taistelupioneeri? Todella monet ovat muistaakseni sanoneet että jompikumpi noista kannattaa olla, mutta en muista kumpi...? Taisi olla raivaaja?

Suomen armeijahan on lähinnä leikkikoulu verrattuna vaikka USAn:) Saas nähä miten Bodaaja pärjäilee muutaman vuoden päästä siellä, tosin saattaa tulla vaikeuksia tossa verbaalisessa kanssakäymisessä noitten ylempien pellejen kanssa, ja jos vittuillaan niin sanoo vaa te katellaa sitte intin jälkeen missä sun nenä sijaitsee, vaikka täällä ootki joku vitun kessuhinttari, siviilissä sä oot ihan tavallinen matti meikäläinen etkä yhtään sen enempää, saatana!:D :lol2:

Edit: Ja meikä pääsee tod. näk. B-mieheks tai sitte ehkä jopa vapautus, ei tiiä viel.

Bodaaja sanoi:
Suomen armeijahan on lähinnä leikkikoulu verrattuna vaikka USAn:) Saas nähä miten Bodaaja pärjäilee muutaman vuoden päästä siellä, tosin saattaa tulla vaikeuksia tossa verbaalisessa kanssakäymisessä noitten ylempien pellejen kanssa, ja jos vittuillaan niin sanoo vaa te katellaa sitte intin jälkeen missä sun nenä sijaitsee, vaikka täällä ootki joku vitun kessuhinttari, siviilissä sä oot ihan tavallinen matti meikäläinen etkä yhtään sen enempää, saatana!:D :lol2:

Edit: Ja meikä pääsee tod. näk. B-mieheks tai sitte ehkä jopa vapautus, ei tiiä viel.

Tuolla asenteella paaset varmasti pitkälle :david:
Kyllä sieltä 'ylempien pellejen' keskuudesta varmasti löytyy sellasta kaveria, että ei sinuakaan paljoa naurata.

Millä, btw, perustelet SA:n 'leikkikoulumaisuden' verrattuna esim. US Armyyn? Resurssit on luonnollisesti, suhteutettunakin, vähän eri luokkaa, kun toinen ylläpitää aktiivista hyökkäysarmeijaa ja toinen puolustusvoimia.

AM sanoi:
Tuolla asenteella paaset varmasti pitkälle :david:
Kyllä sieltä 'ylempien pellejen' keskuudesta varmasti löytyy sellasta kaveria, että ei sinuakaan paljoa naurata.

Millä, btw, perustelet SA:n 'leikkikoulumaisuden' verrattuna esim. US Armyyn? Resurssit on luonnollisesti, suhteutettunakin, vähän eri luokkaa, kun toinen ylläpitää aktiivista hyökkäysarmeijaa ja toinen puolustusvoimia.

Mähän vaa vitsailen:D Totta helvetissä mulla on asenne kohillaan, mutta koko armeija ei ole edes ajankohtainen mulle.

Harvemmin tänne kirjoittelen, mutta pakko nyt hieman ohjeistaa teitä kenellä se varusmiespalvelus on vielä edessä.

Itse kehoitan ottamaan kaiken irti siitä ajasta, mitä PV:n leivissä vietätte. Se on kuitenkin todella nopeasti ohi, jopa tuo 12kk. Se on pirun hienoa aikaa, jos osaatte ottaa siitä kaiken irti.

Jos marssitte sinne sisään Bodaajan asenteella, niin on parhaassa tapauksessa koko leikki ohi muutamassa kuukaudessa tai se 6 kuukauttakin voi tuntua helvetin pitkältä ajalta. Me ainakin pidimme huolen siitä, ettei tuollaiset maailmanvaltiaat pilaa meidän varusmiespalvelusta.

Mikään ei kohota enempää joukkuehenkeä kun 20 jamppaa raiskaa henkisesti 24/7 niitä muutamaa heppua kenen perseilyn takia juostaan muutama kierros lisää polkupyörä-vajan ympäri tai kannetaan muutamaa ylimääräistä tellua. Ja sitten sen sorron tulokset: aikaisemmin niin helvetin itsevarma ja kaikkitietävä aikuinen mies, voittaja, murtuu kesken leirin täysin, purkahtaa niin vuolaaseen itkuun, että ei henkeä meinaa saada.

Ja bodaaja, minä kessunhinttari annoin sinunlaisille osoitteeni ja puhelinumeroni.
Ja itseasiassa olen muutamalle soitellutkin reservissä.

Älkää te saarnatko mulle asenteesta, mistä te tiedätte minun asenteeni? Luuletteko että pelleilisin ja vittuilisin siellä? Just, kuhan nyt vaan selitin paskaa, on mulla ihan tavoitteitakin ton armeijan suhteen, mut leikkikouluna tarkotin lähinnä sitä että mihin suuntaan se on menossa? Hyvään? Kokoajan supistellaan yms. Ja todellakin saatan joutua B-mieheksi tämän saatanan paskan selkäni takia, ja mitä ne tekee? Miten ne eroo A-miehestä?

Mikään ei kohota enempää joukkuehenkeä kun 20 jamppaa raiskaa henkisesti 24/7 niitä muutamaa heppua kenen perseilyn takia juostaan muutama kierros lisää polkupyörä-vajan ympäri tai kannetaan muutamaa ylimääräistä tellua. Ja sitten sen sorron tulokset: aikaisemmin niin helvetin itsevarma ja kaikkitietävä aikuinen mies, voittaja, murtuu kesken leirin täysin, purkahtaa niin vuolaaseen itkuun, että ei henkeä meinaa saada.

Kuulostaapa vitun hienolta :jahas:
Nimimerkillä ystävä leiriltä sairaalan kautta suljetulle.

Bodaaja sanoi:
-- saatan joutua B-mieheksi tämän saatanan paskan selkäni takia, ja mitä ne tekee? Miten ne eroo A-miehestä?

Kirjuri on aika perus B-miehen homma, mutta ainakin siinä on bodailu mahdollista :D

winnie the poo sanoi:
Kuulostaapa vitun hienolta :jahas:
Nimimerkillä ystävä leiriltä sairaalan kautta suljetulle.

Kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että jos omalla perseilyllään vittuilun aiheutti, niin aivan ansaittua. Kavereiden jutuista sen verran käynyt selväksi, että alkaa 'perseilijät' häiritsemään siinä vaiheessa, kun käy selväksi, että tämän yhden sankarin ansiosta koko muu joukkue juoksee useita kertoja päivässä joka päivä.

Nimim. ei sympatiaa perseilijöille

edit. lisättäköön sen verran, että jos parhaansa on tehnyt on tilanne aikalailla päinvastainen.

Mitäs niille tehdään, jotka on ns. yksinkertaisia ja henkisesti lapsellisia tiedostamatta sitä itse. Pelkkää helvettiä intti niille? Ku mulla on yks kaveri joka on lähös aikasemmin ja se itkee tyyliin jos joku heittää lumipallolla...Ihan tosi juttu.

Bodaaja sanoi:
Mitäs niille tehdään, jotka on ns. yksinkertaisia ja henkisesti lapsellisia tiedostamatta sitä itse. Pelkkää helvettiä intti niille? Ku mulla on yks kaveri joka on lähös aikasemmin ja se itkee tyyliin jos joku heittää lumipallolla...Ihan tosi juttu.

Meinaatko nyt oikeasti kehitysvammasia vai vaan "pissis-lapsellista" ?

Eikö ainakin kehitysvammaset ole vapautettu palveluksesta ?

AM sanoi:
Meinaatko nyt oikeasti kehitysvammasia vai vaan "pissis-lapsellista" ?

Eikö ainakin kehitysvammaset ole vapautettu palveluksesta ?

Siis sellasia yksinkertaisia joita on helppo hömpöttää. Sellasia hölmöjä ja herkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom