Inttiin, saapumiserä II/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lapo
  • Aloitettu Aloitettu
Sen verran tosta Keuruun hommelista että Raivaajapioneerina olo on helpointa. Tai ainaki se on helpointa kun E-kausi on myöhempänä vuodenaikana, tietyistä syistä tämä :D Periaatteessa tuollahan mestassa ei oo mitää helppoo aselajii, helpolla pääset ainoastaa Bemarina. Ja Bemariksi pääsyyn on heikko polvi varmaa aika pätevä syy, polvet nimittäin huutanu saatanaa melko useesti, vaikka terveet on mulla ennen inttiä olleet.

Raivaajapioneerikomppania on tosiaan löysempi yleismeiningiltään ollu ainakin tähän asti tämän komppapäällikön hallinnassa, tosin II/06 saapumiserälle on uus komppapäällikkö luvassa, hänestä en tiiä :lol2: Taistelijapioneereilla päällikkö on aivan sotahullu, aivan kuin itse führer johtotyyliltään, armoa ei anneta ja yleensä muutkin johtajat noudattaa tätä tyyliä. Taistelijapioneerit on myös fyysisesti raskain kun joutuu telluja kantamaa. Suojelumiehet eli letkuperseet joutuu olemaan suojelupuvut päällä, joissa hikoilee melko saatanasti, mut tää hikoilu ei oo yhtä kovaa ku mitä raivaajilla on raivauspuku päällä, ainakin luulisin näin. MUTTA suojanaamari ei sovi kaikille, minä en ainakaa saa happee sen kautta tarpeeks, meinaa tulla :urjo: ja tietääkseni suojelumiehet viettää ihan helvetisti aikaa tämä päässä.

Ei muuta ku hyvät aamut pojille :D Minulla TJ 23, eli WÄBÄ WÄBÄ.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no pakottaa ja pakottaa... "pakkohan ei oo kun kuolla" mut kyl aukkiin kai käsketään jos ei vapaaehtoset riitä. en tiedä varmasti ku oon b-mies ja meitä ei sinne käsketty. ja onhan monet muutkin ku aukin/rukin käyneet siel sen 12kk.
mut jos ny hirveesti tappelee vastaan nii varmaankin selviää 6kk, tai sit kotiin heti ekal viikol :/

Aamut vähenee ja päivät pitenee. Enää 15 aamua ja palvelus kutsuu!
Milläs mielillä porukat oottaa intin alkua?
Mulla meinaa olla pirun tylsiä nämä päivät ja ootan jo innolla että pääsis inttiin ja tekemään jotaki!
Ivalo kutsuu!

No ei täällä nyt innolla odoteta, muttei kuitenkaan älyttömästi vitutakkaan lähteä, kun ei oo mitään opiskelupaikkaa eikä työnteko nappaa, niin mennään sitte vaikka inttiin.

b-miehethän on vaan 6kk ellei ite haluu olla kauemmin.
Onko tämä käytäntö kaikkialla? (ei varmaan?, Keuruun käytännöt lähinnä kiinnostaisi...)

Ja tohon SuBi:n viestiin:

Enpä oota inttiä oikeen millään mielellä. Opiskelupaikka löytyy, suoritan intin nyt pakkopullana alta pois kun ei sitten opiskelujen jälkeenkään ole mitään järkeä lähteä. Jossain määrin ehkä erilaisilla aseilla ampuminen kiinnostaa ( :D ), mutta kun on olkapää 6kk sitten tähystetty ja polvessa taas jonkun sortin kierukkavaurio niin ei kiinnosta lähteä marsseille tai muutenkaan rynnimään metsään ja paikkoja rikkomaan (tuskinpa tarvitseekaan, lääkäri kirjoitteli ihan hyvän lapun...). Yritän päätyä johonkin lepposiin hommiin että ehtisi salillakin käydä sen 6kk ajan.

Äsken tosin suihkussa pamahti sellainen ajatus päähän että joku lääkintäRUK (onko edes olemassa? ainakin lääkintäAUK on?) voisi kiinnostaa, mutta sinne ei taideta ottaa kun jotain valmiita lääkäreitä (ja ainakin Keuruulla lämäriksikin taitaa olla vaatimuksena A:n paperit jotka minulla kyllä nyt on, mutta noiden vaurioiden takia tulee/haluan B ja sitäpaitsi lämärit taitavat palvella 9kk, että ei kiitos)... En kyllä aio tuosta RUK halusta mitään mainita, sillä sitten salettiin laittavat minut johonkin muuhun 12kk hommaan.

Tsemppiä vaan kaikille palvelukseen astuville. Vaikka saattaa masentaakin, niin kunnon yritys vaan päälle ja hommat lähtee rullaan mukavasti.

Jos haluaa päästä pitkälle, niin kannattaa olla aktiivinen ja tuoda itteensä esille, muttei tietenkään väärällä tavallakaan eli koheltamalla a-radalla tms. :P

Ite olin maassa vuos sitten ja motivaatio-ongelmista on koko ajan saanu kärsiä, mutta kyllä kannattaa yrittää painaa. Jämähdin ite ihan vaan alikiks ainakin osittain edellä mainituista seikoista johtuen/muiden paremmuudesta. Olishan se vielä mukavampi kotiutua vänskänä tai ees kessuna, mutta näin meikäläisellä. Mutta hyvä kokemus ollu inttivuos, joka päivän oon ollu rivissä ja kaikki perinteiset muutaman kymmenen kilsan täpärimarssit ym. koettu. Ei muuta kun avoimin mielin matkaan ja älkää antako p-kauden vitutuksen liikaa viedä makua.

lapo, näin kyl ymmärin et se mitä b-luokka meinaa on just et palvelee vaan 6kk. ja jos lääkintäAU:ks haluut nii se on tietenkin 12kk ja huonol säkäl voi joutua sykkiin niin saatanasti. ja kyl LAU:t ihan normijannuja on eikä mitään lääkäreitä kuten muutkin lämärit

Itselläni olisi meno Vekaralle, täytyy käydä ekana päivänä viemässä omalta lekurilta lappu intin lääkärille ja kysellä mitä se tuumaa, tähän asiaan viitaten http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1120235&postcount=99
Vapautusta en ole hakemassa, eikä myöskään ole mitään vakaumuksia joiden takia pitäisi sivariin mennä. Lääkärillekin menin vain siksi että saisin mielipiteen ja arvion miten homma sujuisi. :wall:
Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Onko ketä menossa Karjalan prikaatiin Vekarajärvelle?. Olisi mukava vaihtaa juttua punttis henkisen porukan kanssa ja käydä vaikka treenaamassa tuolla vekaran salilla, mikäli ehtii.

ja kyl LAU:t ihan normijannuja on eikä mitään lääkäreitä kuten muutkin lämärit
Juu, eipä kyllä tuo AUK kiinnosta ollenkaan. Olen mieluiten sen 6kk. Jos pakottamalla pakottavat olemaan 12kk niin sitten on tähtäimessä jonkun sortin RUK. Katselin intin sivuilta niin lääkintäRUK:ssa palvelevat valmiit lääkärit. Että se siitä. En ole siirtämässä inttiä opiskelujen jälkeen.

Kaikille Immolaan menijöille yhteisesti, HAJOTKAA!! Kyllä on muutamia kertoja vituttanut ja rajusti. Jos B-kaudella vituttaa, vituttaa E-kaudella enemmän ja J-kaudella eniten!! Mutta ei, hienon valinnan olette tehneet. Koette sellasia reissuja mistä ette osaa edes haaveilla. Ne 12 viikkoa, yli 50 yötä metässä ja ne yhteensä yli 600km matkat hiihtämällä ja kävelemällä pysyy aina mielissä! Ja tavaraa on aina kannossa ihan saatanasti!! Kesällä kuiteski helpompaa..

Tj 12, kassuaamuja 5.. Ei muutakun pitäkää hauskaa ja hajotkaa Taavitsaiseen. Voi sitten kertoa kyseisestä henkilöstä mielipiteitä vaikka samassa ketjussa.. Ja muistakaa, kuulutte raja- ja merivartiokouluun, ettekä mihinkään vitun PUOLUSTUSVOIMIIN.. :)

Been there done that

:lol2: :lol2: :lol2: :lol2: Pidä hauskaa!!

Sen jo tiiän, että hauskaa ei tulla pitämään. Mutta silti innolla odotan tulevaa.
Kerroppa jotai juttuja avvilista.
Minkälaista meininkiä?

Onko ketä menossa Karjalan prikaatiin Vekarajärvelle?. Olisi mukava vaihtaa juttua punttis henkisen porukan kanssa ja käydä vaikka treenaamassa tuolla vekaran salilla, mikäli ehtii.
Täältä lähtee yks Vekaralle. Ilmatorjuntaan laittoivat ainakin näin alustavasti.

Tuli muuten tässä yks päivä todettua kuinka huonoon kuntoon sitä on päässy. Tein pururadan kuntopisteellä 15xtukkipunnerrus, 15xleuanveto, 15xsyviä etukeno punnerruksia, 15xkyykkyä tukilla. Tän jälkeen meinas jo lentää laatat :D . Huomattavasti rankemmat koulun liikuntatuntien kuntopiirit oli aikoinaan ihan lasten leikkiä, joten on se kestävyys hieman huonontunut.
Vähän jännittää selviänkö mä tuolla hengissä.

Tervetuloa vaan Vekaralle kolmanteen Panssarijääkärikomppaniaan.. :evil:

:D

Sen jo tiiän, että hauskaa ei tulla pitämään. Mutta silti innolla odotan tulevaa.
Kerroppa jotai juttuja avvilista.
Minkälaista meininkiä?

No näet kyllä sitten kun pääset sinne. Alussa kuria pidetään ja sehän on vain hyvä. Ensimmäinen 3vko on pahin. Rinkkaa siellä saa kantaa jo ensimmäisellä leirillä joka taitaa olla jo toisella viikolla. Voin sanoa että ne ensimmäiset marssit on aika pahoja, kun ei ole tottunut kantamaan 50-30kg säkkiä selässä. Vaikka mikä teräsmies olisi, ei alku ole sen helpompaa. Aamulenkit on kanssa ihan kivoja, missään muualla niitä ei taida olla. Ivalo on suomen kolmanneksi kovin koulutuspaikka heti LJK:n ja Taistelusukeltajien jälkeen. Ja metsässä ollaan varmaan eniten verrattuna kaikkiin muihin koulutuspaikkoihin. Ensimmäisen 2kk jälkeen homma on pelkkää leireilyä, ja kasarmilla olo on luksusta.

Jotain positiivista, siellä on Helvetin hyvät ruat (kasarmilla, ei metsässä) sekä motivoituneet kouluttajat. :evil:

Jos et aio olla kuin 6kk, suosittelen hakeutumaan tarkka-ampujaksi tai tst-lähetiksi, niillä on paljon mielenkiintoisia hommia.

Keuruun pakkasiin pitäs lähtee, suojeluun ja pelastukseen..Ketää tulossa sinne? Kellää mitää hajua minkälaine paikka se oikee on?

Olin siellä juuri 4kk auk:ssa, ja mun mielestä paikkana oikein hyvä. Matkaa espooseen vaan pirusti liikaa..
Toisaalta, oot menossa pesumieheksi :lol2: Hajoo siihen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom