Inttiin, saapumiserä II/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lapo
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kyse oli nimenomaan perseilijöistä. Ja tämä tilanne nyt tapahtui muutenkin henkisesti raskaan koulutuksen lomassa, joten siellä oli jo valmiiksi kova kuri, eikä näiden henkilöiden aiheuttamat sanktiot ja ongelmat olleet pelkästään pikku pyrähdyksiä tms. silloin tällöin.
Eli siellä oli jo valmiiksi kaikilla mitta täynnä, eikä kukaan tarvinnut yhtään ylimääräistä kapulaa rattaisiin.
Ei siellä ketään huvikseen otettu silmätikuksi.

Ja tuollaiset Bodaajan kuvailemat ihmiset nyt ymmärtää kaikki jättää rauhaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bodaaja sanoi:
Siis sellasia yksinkertaisia joita on helppo hömpöttää. Sellasia hölmöjä ja herkkiä.
Luultavasti saavat vapautuksen, jos ne ihan tyystin siel hajoo.

Itteä vielä mietityttää näiden omien eväiden roudaaminen sinne. Ei oikeen tiedä aikatauluja ja säilytystiloja ym. niin en taida sinne ihan 100 säkkiä heraa viedä heti 10. pv. Oon muutenkin bulkannu viime kesästä lähtien, niin ainakin ekat 3kk menee "dietatessa" ts. yritän elää samoilla eväillä kuin muutkin. Jos meinaa sixpäk alkaa näkyä, niin pitää kehitellä jotain :D .

AM sanoi:
Kirjuri on aika perus B-miehen homma, mutta ainakin siinä on bodailu mahdollista :D
Todellakin, ainakin mitä kaveri kertoili. Hänen tyypillinen päivänsä on kuulemma jotain tämänkaltaista:

Herätys
Ruokaa
Takas nukkuun
Ruokaa
Pelaa muutaman tunnin slicks n slideä
Lenkki/mahd jotain muuta urheilua (SALI! :david: ) tai yleistä lepoa
Ruokaa
Iltasetit ja nukkuun

Jos tuo on totta ja mä pääsen toteuttaan samankaltaista päiväjärjestystä (tietenkin parit välipalat tuonne väliin) niin olen hyvin tyytyväinen ja saatan jopa kasvaakin intin aikana. :kuola: En toki halua luistaa mistään, mutta koen ettei intillä ole minulle kovin paljon annettavaa. Toki teen annetut tehtävä parhaani mukaan, enkä todellakaan aio aukoa päätäni. Ainoa mikä ehkä jossain määrin kiinnostaa olisi päästä ampumaan kaikenmoisilla aseilla, mutta luulen että jonku perus rynkyn jälkeen olen ihan tyytyväinen. Ehkä myös pari jotain "siistiä" sotaa olisi kiva leikkiä metsissä niiden ihme valoliivien tms. kanssa. :D Ja yökiikareilla tai mitkä valonvahvistimet onkaan olisi myös kiva päästä vaklaileen vihulaista.

Lapo sanoi:
Todellakin, ainakin mitä kaveri kertoili. Hänen tyypillinen päivänsä on kuulemma jotain tämänkaltaista:

Herätys
Ruokaa
Takas nukkuun
Ruokaa
Ruokaa
Iltasetit ja nukkuun

Jos tuo on totta ja mä pääsen toteuttaan samankaltaista päiväjärjestystä niin olen hyvin tyytyväinen ja saatan jopa kasvaakin intin aikana. :kuola: En toki halua luistaa mistään, mutta koen ettei intillä ole minulle kovin paljon annettavaa. Ainoa mikä ehkä jossain määrin kiinnostaa olisi päästä ampumaan kaikenmoisilla aseilla, mutta luulen että jonku perus rynkyn jälkeen olen ihan tyytyväinen. Ehkä myös pari jotain "siistiä" sotaa olisi kiva leikkiä metsissä niiden ihme valoliivien tms. kanssa. :D Ja yökiikareilla tai mitkä valonvahvistimet onkaan olisi myös kiva päästä vaklaileen vihulaista.

Onko tollanen päiväohjelma todellinen?:hyper:

Mähän olen ampunu 9 millisellä ja piekkarilla, ysäri potkasee ihan kivasti ja vähän sai harjotella ennen ku sai tatsia, mutta ihan kivasti sillä paukuttelee. Ai nii, Bodaaja osaa koota rynkyn silmät kiinni.

Bodaaja sanoi:
Mitäs niille tehdään, jotka on ns. yksinkertaisia ja henkisesti lapsellisia tiedostamatta sitä itse. Pelkkää helvettiä intti niille? Ku mulla on yks kaveri joka on lähös aikasemmin ja se itkee tyyliin jos joku heittää lumipallolla...Ihan tosi juttu.

Kyllähän näitä harmittomia pitkillä piuhoilla olevia aina pari saapumis erään mahtuu. Jos mies on oikeasti vähän hidas mutta vilpittömästi kuitenkin yrittää niin ei häntä siellä mitenkään kiusata, ainakaan johtajien ja kouluttajien puolesta. Mikäli ryhmä tai joukkueen jäsenet niin tekee, on asiaan syytä johtajan ja kouluttajan puuttua.

Yleensä nää tyypit sitten päättyy alokaskauden jälkeen esikuntaan painamaan oven avausnappia yms. muuta erittäin tärkeää ja vaikeaa hommaa tekemään.

Niinisaloon ois mulla tarkoitus mennä.. skossiks tai spolliks kattoo ny.. paljo muita tulossa niinisaloo?

Lapo sanoi:

Herätys
Ruokaa
Takas nukkuun
Ruokaa
Ruokaa
Iltasetit ja nukkuun

Jos tuo on totta ja mä pääsen toteuttaan samankaltaista päiväjärjestystä (tietenkin parit välipalat tuonne väliin) niin olen hyvin tyytyväinen ja saatan jopa kasvaakin intin aikana. :kuola: En toki halua luistaa mistään, mutta koen ettei intillä ole minulle kovin paljon annettavaa. Toki teen annetut tehtävä parhaani mukaan, enkä todellakaan aio aukoa päätäni. Ainoa mikä ehkä jossain määrin kiinnostaa olisi päästä ampumaan kaikenmoisilla aseilla, mutta luulen että jonku perus rynkyn jälkeen olen ihan tyytyväinen. Ehkä myös pari jotain "siistiä" sotaa olisi kiva leikkiä metsissä niiden ihme valoliivien tms. kanssa. :D Ja yökiikareilla tai mitkä valonvahvistimet onkaan olisi myös kiva päästä vaklaileen vihulaista.
Joo, saahan sitä nukkua jos haluaa mutta siitä napsahtaa heeelposti esapekkaa eli esitutkinta ja poistumiskielto. Ainakin niissä paikoissa jossa yksikköupseeri ja kouluttajat pitää edes jotain rotia yllä. Ei kannata arvailla nyt miten siellä intissä viihtyy, minä menin sinne asenteella "täyttä paskaa ja puoli vuotta maksimissaan", mutta mieli muuttu ja meninki aukkiin ja olin vuoden. Monet joilla oli kauhea hinku päästä inttiin ja rukkiin asti lähti hajonneena puolen vuoden äijänä pois. Kyllä se salikunto siellä laskee varmasti suurimmalla osalla mutta monella aerobinen kunto nousee kovasti.

Edit : ja muistakaa et jos johtajien naamat alkaa vituttaan ja tekee mieli vedellä lättyyn, niin siinä ei hyvä heilahda. Lomilla hölmöilyä ei katota hyvällä ja jos palveluksessa alkaa riehumaan niin siitä tulee vielä enemmän kakkaa. Ollaan kiltisti, myös palveluksen jälkeen. Silloinkin esimieheen kajoaminen on raskauttavaa. :)

Edit2 : tietysti sitä voi kuskitkin jossain autohallilla lusmuta ym. tai olla tuvassa jos on joku tauko mutta jos oikeasti vain makailee jossain eikä tee ikinä mitään niin kyllä jotain on pielessä. :D B-miehet on yleensä lähettejä, kuskeja tai kirjureita. Ei hommat paina muttei saa ihan loisimaankaan jäädä.

Epäilen vahvasti että se Lapon kaveri vähän ryyditti tota päiväohjelmaa:D Että olen aika varma ettei ne beepojat ny ihan noin helpolla pääse?

onko tollaseen vip kuski juttuun mitään mahdollisuuksiakaan jos on BC ajokortti jo taskussa ? ja kaikinpuolin muutenkin ok :)

Luulis että aika pienet on tsäännssit sinne päätyä. Ihan sen takia että niitä ei varmaan valita kovin montaa edes koko Suomessa. Mutua.

Vip-kuski valitaan ainakin siellä missä olin b-kuskeista, jotka on yleensä b-miehiä. B-kortti siihen vaaditaan, kuskaavat isoja herroja kuten pataljoonan tai joukko-osaston komentajia ym. Sitten jotkut voivat toimia esikunnassa vielä isompien herrojen ajureina. Helppoa hommaa. Jos on palvelusluokka A niin todennäköisesti joutuu ryynään.

~D~ sanoi:
onko tollaseen vip kuski juttuun mitään mahdollisuuksiakaan jos on BC ajokortti jo taskussa ? ja kaikinpuolin muutenkin ok :)

Sinne valikoimiseen ei kaiketi ole mitään virallista kaavaa, mystistä hommaa. Mutta ihan mutu pohjalta veikkailisin, että jos BC löytyy, niin MASIn ratiin joudut, jos Kuljuun menet.

Reason sanoi:
Vip-kuski valitaan ainakin siellä missä olin b-kuskeista, jotka on yleensä b-miehiä. --

En ole koskaan kuullutkaan, että B-mies Vipiksi pääsisi.

riihimäel oli ainakin muutama b-mies vip-kuskeina. II/05 siis eli veikkaisin et edelleen. se on tosin niin pieni varuskunta et voi olla joku poikkeuskäytäntö tää.

Jahas.

Nytten alkaa aamut olemaan vähissä, viimekesänä jäi lähtemättä kun hajos polvi painiessa ja nytten se on sit edessä! Parolaan menossa ja toivottavasti Vippi-kuskiks, spolleks tai työkoneen kuljettajaksi pääsis koska mulla ei ainakaan ole aikaa leikkiä sotaa kuin 9kk korkeintaan. Oma yritys, perhe syyt, harrastustoiminta, heikossa kunnossa olevat polvet ja vaikka mitä muita syitä löytyy. Jos ne tuhkamunat päättää että tämä poika on täällä kiltisti 362 niin painukoon vittuun, minä lähden sieltä sotaleikeistä viimeistään siinä kohtaa kun viisariin pamahtaa 9kk...

:evil:

sitä on huono sanoo et "lähen 9kk jälkeen" jos on määrätty 362 nii ei sieltä sit mihinkään lähetä 9kk jälkeen. toivottavasti tietysti pääset(te) sinne mihin haluut ja oot niin kauan kun haluut mut ei sitä ite noin vaan päätetä ennen inttii

Pikivirta sanoi:
sitä on huono sanoo et "lähen 9kk jälkeen" jos on määrätty 362 nii ei sieltä sit mihinkään lähetä 9kk jälkeen. toivottavasti tietysti pääset(te) sinne mihin haluut ja oot niin kauan kun haluut mut ei sitä ite noin vaan päätetä ennen inttii

Toivotaan että nekin tajuaa siellä että joillain ihmisillä voi olla sellainen elämänvaihe että on tärkeämpiäkin asioita kun olla rehjuamassa pusikossa tai mitä vaan. Eikös siitä jotkut sakot saa jos sieltä häippäsee vaan?? Ei sillä että itse ajattelisin niin tehdä mutta eräs kaverini teki niin ja sai vaan jotkut käpäset sakot? No mutta kumminkin niillä mennään mitä annetaan ja jos ne perkeleen tuhkamunat mua siellä aikoo pitää 362 niin täytyy tehdä se niille mahdollisimman kalliiks. Kaikki vaivat mitä löytyy niin sanoo että tuli siellä. Polvet, kyynerpää ja solisluun vois hoidatattaa siellä, toinen polvi on aikas heikossa hapessa mutta pistivät A-mieheks.

kuntosuusluokka(?) voi vielä vaihtua palveluksen aikana. jos on tarpeeks paikat hajalla/valittaa tarpeeks nii voi saada vapautuksenkin. taitaa riippua paljon lääkäristä et kuinka "lepsu" tai tiukka on. ja armeijas kyl kannattaa mahdollisimman paljon yrittää vaivojaan korjauttaa.
jaaniin, b-miehethän on vaan 6kk ellei ite haluu olla kauemmin. samoin ainakin viestimiehet, muista koulutuksista en tiedä

Voiko ne pakottaa sitten olemaan enemmän kuin esim. sen 9kk? Kai siinä itselläkin on jotakin sanomista, jos vaikka alkavat AUK:iin pistämään?

Itsellä on pettämätön suunnitelma olla sitä harmaata massaa joka ei erotu joukosta, kai sitä sitten saa olla rauhassa.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom