Inttiin, saapumiserä II/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lapo
  • Aloitettu Aloitettu
Toi on oiva keino saada itselleen kusipään maine koko palveluksen ajaksi kun rupee heti ekassa iltavahvarissa pätemään ja huutamaan. Tollasille alikessuille tuli lähinnä naurettua intissä ja ne sai aina paskimmat arvioinnit. Alaiset eivät arvosta sitä joka huutaa vaan sitä, jolla on auktoriteettia ja karismaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kevyt urpoilu ollu hyrrellä, kaivat vaan kuoppaa itelles tollasella "johtamisella".
Mut nytku sait palautetta jo hyvissä ajoin tavoistas niin vielä kerkeet tehä muutoksen.

Koksut on niitä supersotilaita mille ei voi muutakun nauraa! 450m, tuuli oikealta, pari napsua oikeelle, tähtäys, puristava laukaus ja ohimoon.. ;) Koita nyt ottaa iisiti, ne vaan nauraa sulle. Me naurettiin ainakin. Parhaat koksut on rentoja ja reiluja! Mut auktoriteettiä pitää olla..

Tärkeintä lienee olla vetämättä mitään roolia siellä. Jos olet pohjimmiltas vittumainen niin ole sitä, jos taas rento niin ole sitä. Mutta ole sitä koko palveluksen ajan. Itte sain erinomaiset arvostelut sekä skappareilta että jääkäreiltä... aluksi jääkärit oli varsin vittuuntuneita varmasti mun tyylistä mutta sitten loppuaikana kun tottuivat muhun niin tuli pelkästään hyvää palautetta. Ja kymmeniä kertoja on baarissa tultu drinkkiä tarjoamaan. :)

Itte oli kai sitten "kova mutta reilu". Jos käskin jotain niin tein sitten myös itse sen mukaan. Ei siitä mitään tuu jos komentaa tyylillä "älä tee niinkuin minä teen vaan tee mitä minä käsken". Hyvä keino menettää oma auktoriteetti kerralla. Eli jos mosat ei saa pakkipussia käyttää, nii perkeles sitten ei käytä kokelaskaan. Jos otetaan korkea polviasento ruokalinjastolle 5m välein niin sitten sen ottaa kokelaskin. Jos tulee suojeluhälytys niin se koskee kokelastakin. Se luo yhteishenkeä koksun ja mortin välille kun itte syö suoraan pakista ja joku toinen kokelas tuli paperilautasten kanssa vierelle sanomaan "hei relaa vähä". Vitut.

Sillai... tuli jäätyä sitten vielä ylikessuksi seuraavan saapumiserän P-kaudeksi.

Pakko laittaa tänne nyt kun kotiutumisviikonlopusta on selvinnyt hengis, että se on ohi. 362 takana ja kessuna kotiuduttiin, tai oikeestaan 9kk paikkeilla jo ylennyin.
Mitä vuodesta jäi käteen:
-marssimurtuma, toki on parantunut, mutta pikkusen vaivaa vielä
-tupakoinnin ja nuuskaamisen astettainen käyttö, varsinkin leireillä oli hieno heittää biitti huuleen tai vetää se sätkä
-vitusti hyviä kavereita
-paino laski noin 8kg ja rasva% pysyi samana, joten ei se putkeen menny
-cooper 2750m->2900m, joten ei paljon siinäkään juhlimista
-Kessunjämät >>> ja kiitettävä sotilaspassi
-6kk työkokemusta ja räjäyttäjäntutkinto

Mites muilla meni?

180 takana, raskassinkomiehenä, tai sen ampujana kotiuduttii

-Selässä joku ihme kipu
-Varsinki vasen polvi sattuu joskus
-Kavereita :)
-Lihasta lähti joku pari kiloa maybe ja tulokset tippu
-Coopper ~2400 -> 2710m
-Leathermin palkintona (olin särmä :) )
-^ voi päätelläkki, kiitettävä/hyvä sotilaspassi

Edit. Väärän saapumiserän tredi :D

362 takana;

-Valmiusjoukoissa ryhmänjohtajan -pahvit
-Tarkka-ampuja-au -> oikeaa silmää voi nykyään pitää auki puolisen tuntia yhteen menoon
-Lihaa poistu noin 15kg, rasvaa tilalle 6kg, tulokset alas samassa suhteessa
-2 vko ulkomailla sotaharjoituksessa pv:n laskuun -> nätti rusketus ja parit kännit
-26 ginestä -> vitutuskynnys nousi aikalailla

Mites muilla meni?

362 aamua takana:

- Spol-au
- paljon hyviä kavereita
- jälkeenpäin ajateltuna paljon hyviä muistoja :rolleyes:
- cooper 3100 -> 3215
- paino laski p-kaudesta aina aukin loppuun ja nousi about lähtötilanteeseen ennen kotiutusta
- joha2 leirin voitto + palkinto
- aukin "priimus"
- stipendi j-kauden jälkeen hyvästä palveluksesta

Jaa niin joo nää nöösit pääs nyt vasta pois. Intti oli paska paikka mistä pääsin 3kk sitten ite pois. Spol-jäksterinä menin lunkisti ja mietin että v***u mikä lastentarha. Välillä oli kiva leikkiä kasiliivien kera aketusta ja "commando" laskeutumista mutta eipä jääny mitään muuta mieleen kun se että ei v***u mikä leikkikoulu. Lapset opettaa lapsia leikkiin pyssyillä sisällä ja ulkona :lol2:

Loppusodassa tietenkin sykin niin täpöillä että sain asiaankuuluvat palkinnot loppuun ja nimi historiankirjoihin... :rock:

No leijua ja leijua, mutta noi on sellaisia hyödyllisiä asioita, mitä sieltä jäi käteen. EOD1-kurssillakin pääsen heti rauhanturvaajaksi jos haluan, noi priimukset sun muut raiv.ossin johtaja jutut auttaa mua esimerkiksi työhaastatteluissa. Kai siitä saa vähän ylpeä itsestään olla tai vaikka vaan tyytyväinen että edes joku on menny putkeen omassa varusmiespalveluksessa? Ja siksi mainitsin noi koska tuli mieleen kun muutki sano niitä.

Perseilyt ? En ole edes perseillyt. Siellä työpaikassa jossa olin, ei ollut edes hommia. Ei tarvinnut edes movettaa, oli niin helppoa. Sodeen sodeen vaa !

362 en-kerro-mikä-alik

-painoa lähti melkein 10 kiloa (lihasta)
-polvet tuli kipeiksi ja kyykkääminen ei onnistunut lainkaan lonkankoukistajakipujen takia, tosin etureisien ja lonkankoukistajien aktiivinen venyttäminen on taas palauttanut kyykkykyvyn
-cooper-tulos nous jollain ihmeen järjellä vaikka en viimeisten 10 kuukauden aikana juuri ollenkaan liikkunut
-voimat pysyny yllättävänkin hyvin (penkki -10kg, kyykky -15kg, mave -??)
-vitusti lisää itsevarmuutta
-kohtishyvät paperit
-mielenkiintosia hommia pääs tekeen ja helvetisti uusia hyödyllisiä kokemuksia
-jotain uusia kavereitakin vissiin
-kuulo huonontui :(
-en vieläkään osaa ampua rk:lla

Ja vaikka mitä muutakin varmaan. Hyvä kokemus, joskin välillä maksimaalinen vitutus. :kippis:

Mä voisin tilittaa II/06:sta et:

- Kotiuduin jo tammikuussa.
- B-paperit
- P-kauden (josta komppanian paskimmat pisteet, :lol2: 2p meni yli sotilaanperustutkinnon rajan. Sattui olemaan VMTL parin leirin aikana...) jälkeen esikunnassa istuin keskimäärin 3h päivässä, tunnin jaksoissa, "hommien" (luin siis käytännössä siinä lehteä/kirjaa) välillä venytin esaa/nukuin/nostin rautaa/jauhoin paskaa/pelasin konetta.
- Hajosin ihan vitusti.
- Arvostusta annan ehkä sellaisille kavereille, ketkä pystyi hoitaan hommat siitä huolimatta että on aivan merkityksetöntä (suurimmalle osalle, ja varsinkin minulle) kauanko palvelee ja mitä siellä sotilaspassissa lukee.
- Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Toi on oiva keino saada itselleen kusipään maine koko palveluksen ajaksi kun rupee heti ekassa iltavahvarissa pätemään ja huutamaan. Tollasille alikessuille tuli lähinnä naurettua intissä ja ne sai aina paskimmat arvioinnit. Alaiset eivät arvosta sitä joka huutaa vaan sitä, jolla on auktoriteettia ja karismaa.

No, kommentoidaanpas nyt vasta tässä vaiheessa intin jo loputtua, kun nyt vasta huomasin teidän kommentit. Tarkoitus ei ollut millään tavalla nostaa itseäni jalustalle tuossa iltavahvarissa tai saada ketään luulemaan minusta mitään mihinkään suuntaan. Ja palautteesta, ei tullut paskaa palautetta alaisten suunnasta inttiaikana tai sen loputtua, ylempää kylläkin. Enkä kyllä toiminutkaan johtajana tuon iltavahvarin tapaan. Muiden johtajien kanssa oli tuosta iltavahvarista tuota ennen puhetta ja ihan yhdissä tuumin minä tuollaisen huuto/pelotteluiltavahvarin pidin, ja kyllä se näin jälkeenpäin kysyessä sai jätkät aikanaan miettimään, että mikä helvetin paikka tämä on ja että nyt ollaan oikeasti armeijassa. Osa tietty vain melkeinpä huvittui, mutta ne oli harvassa ja eivät nekään intin tapoja ennestään tienneet. Pitäkää vain meitä(silloisia johtajia) ja varsinkin minua kusipäänä jos haluatte, mutta kyllä suurin osa alaisista on kertonut tuon olleen hyvä aloitus heidän alokaskaudelleen sillä hetkellä ja jälkeenkinpäin ajatellen, ei mikään turhanpäiväinen meuhkaaminen tai munanjatke johtajille.

En tiedä miten sen pukisi sanoiksi, mutta joidenkin ihmisten kohdalla pelkoon perustuva auktoriteetti on ainut mikä toimii. En yleistä tätä millään tapaa, varsinkaan hyvänä tapana johtaa, mutta tiedätte kyllä varmasti paljon ihmisiä, jotka luulevat olevansa niitä "kovia jätkiä" ja eivät mitään/ketään arvosta tai kunnioitta, ainakaan auktoriteetteja. Ja kyllähän varusmiesjohtaminen perustuu osittain pelotteluun, etenkin juuri näiden edellämainittujen tyyppien takia. Varusmiesjohtajilla kun ei oikeata valtaa ole, niin ne pelottelee kaikella turhalla paskalla. Ei oikea tapa johtaa, tiedetään, mutta minkäs teet. Olet karismaattinen ja kaikella tapaa arvostettava johtaja, jonka kanssa ihmiset haluavat työskennellä ja seurata vaikka kuolemaan asti sodassa. Toimiiko kaikkiin ihmisiin? Ei vitussa.

Tulipas sekava teksti, olisi pitänyt kirjoittaa paremmalla ajalla ajatuksen kanssa, mutta toivottavasti edes jotain mun näkökantaa asioista saa esille ja toivottavasti oikeassa valossa missä tarkoitin niiden olevan, muuten mut taas lynkataan :D

Laitetaan sitten itekin, eli käteen jäi:

-jääkärivänrikin kunniallinen ja tarunhohtoinen arvo :D
-nivustyrä
-juoksukunto palautui urheiluajoille, cooper 2750->3200.
-paljon todella hyviä kavereita ml. kämppis tulevalle opiskeluajalle
-20 opintoviikkoa
-paljon valmiuksia ja uusia ominaisuuksia, sekä pirusti sisua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom