Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kukaan ESE-tyyliä, 24h paastoa, noudattava huomannut mitään eroa jos paastopäivä ei pysy aina samana. Eli vaikuttaako esimerkiksi jonkun viikon paastonsyklin ohittaminen kokonaan tai muutaman päivän heittelyt? Ei kuitenkaan niin että olisi vähempää kuin 5 päivää paastojen välillä. Treenit ja lepopäivät noudattaa työn mahdollistamien paastopäivien rytmiä.
Tavoitteena on jonkin sortin kiristelyä ja pätkäpaastoilua kokeilleena päivä/viikko voisi olla itselle sopivampi.
Minkälaisia mielipiteitä ja kokemuksia on paastopäivän rajoituksista? Määritteleekö tuo Eat Stop Eat- teos mitään ohjenuoraa?. Tarkoitan nyt lähinnä purkkaa, röökiä, sokeroimattomia vesiä ja virvoitusjuomia?

Tuo kulutus on aina ollut vähän kyseenalainen meikäläisellä. Muutamia vuosia nyt ollut tuo karvan alle 3000 Kcal/päivä, on se sitten laskettu kalorilaskurilla tai kysytty ravinto-ohjaajalta.
Mutta asiaan. kiitos tuosta ideasta että käännän illan kaksi viimeistä ateriaa niin että rasvat yötä vasten ja hiilarit treenin jälkeen. Ja tuo lepopäivän iltalenkin kulutuksesta en edes huolehdi/laske sitä mukaan sillä lenkki on maksimissaan 2km jossa ei saa edes hikeä päälle ellei pukeudu halareihin. Jos se nyt polttaa sen extra 100Kcal lepopäivänä niin polttakoon :D miinuskaloreilla silloin kumminkin mennään

Itse söisin rasvat ennen treeniä. Sillä tuskin on mitään merkitystä kummalla aterialla treenin jälkeen ne syö, muutaman tunnin ero ei varmaan ole merkittävä. Aerobisen suunnittelua varten suosittelen edelliselle sivulle linkkaamaani Layne Nortonin haastattelua, antaa ainakin ajattelemisen aihetta.

Rippedbody.jp:n Andy Morganiakin haastateltiin podcastiin, tästä kuuntelemaan

Tässä nyt totaalisen nobon käsitteitä ja suunitelmia omaan paastoseikkaan
Mä tykkään käydä salilla 21.00 aikaan, joten onnistuuko seuraavanlainen jako:
Pre-meal 1. 19.00 20-25% päivän kaloreista
Treeni 21.00 -> post-shake
Post-meal 22.30-23.00 50% päivän kaloreista
24.00 loput macrot sisään
Ajatuksena on alottaa 2500 kcal, 40-40-20 dieetillä ja kattoo miten se sujuu.

Oonko nyt oikeella radalla tän touhun suhteen? Onko multa jääny väliin mitään?

Ja oon tajunnu, et cardiota pitäis minimaalisoida? Onko siinä mitään eroa, meneekö treenaan tyhjällä vatsalla vaiko ravitulla? Jos ei, niin voiko tuon viimesen aterian sijoittaa päivän ensimmäiseksi, noin klo 17.00?

Voiko off-päivinä paastoa siirtää tunnilla tai parilla taaksepäin? Tarviiko off-päivinä karsia hiilareita tai rasvoja?

Tässä nyt totaalisen nobon käsitteitä ja suunitelmia omaan paastoseikkaan
Mä tykkään käydä salilla 21.00 aikaan, joten onnistuuko seuraavanlainen jako:
Pre-meal 1. 19.00 20-25% päivän kaloreista
Treeni 21.00 -> post-shake
Post-meal 22.30-23.00 50% päivän kaloreista
24.00 loput macrot sisään
Ajatuksena on alottaa 2500 kcal, 40-40-20 dieetillä ja kattoo miten se sujuu.

Oonko nyt oikeella radalla tän touhun suhteen? Onko multa jääny väliin mitään?

Toimii. Ajattelitko syödä sekä treeni-, että lepopäivinä 2500kcal? Vaihtoehtoisesti voisit syödä ESIM. treenipäivinä 2750kcal ja lepopäivinä 2250kcal, tai 3000/2000. Kalorimäärät tietenkin riippuen täysin treenimäärästä, mutta ideana treenipäivänä syödä pluskaloreilla ja vastaavasti lepopäivinä miinuskaloreilla. TÄRKEÄÄ kuitenkin, että viikon kalorimäärä jää lopulta miinukselle kun dietata aiot.

Paitsi jos treenaat yli 3-4krt viikossa niin varmaan parempi syödä sama määrä joka päivä.

treenaan 2-jakosen kahteen kertaan viikossa. Eikö miinuskaloreille voi jäädä myöskin treenipäivinä?

Mun ylläpitö kalorimäärä on 2900. Paljonko mun siis pitäis syödä lepo- ja treenipäivinä? Tarviiko sitten lepopäivinä muuttaa makrojakoa?

Toimiiko se, jos siirtää tuon päivän viimesimmän aterian päivän ensimmäiseksi? eli ennen treeniä 2 ateriaa, treenin jälkeen 1.

treenaan 2-jakosen kahteen kertaan viikossa. Eikö miinuskaloreille voi jäädä myöskin treenipäivinä?

Mun ylläpitö kalorimäärä on 2900. Paljonko mun siis pitäis syödä lepo- ja treenipäivinä?

Kyllä miinuskaloreille voi jäädä myös treenipäivinä päätarkoituksen ollessa rasvanpoltto, mutta jos haluat yrittää kasvattaa samaan aikaan myös lihasta(joka ainakin itselläni onnistui), niin se onnistuu paremmin pienillä plussilla. Tosin tällä tyylillä(treenipäivät +kcal, lepopäivät -kcal) rasvan poltto on hitaampaa(viikoittainen kalorivaje pieni), mutta etuna samanaikainen lihaskasvu. Jos taas pudotettavaa on enemmän, kannattanee ainakin aluksi olla joka päivä miinuksilla(tai mahdollisesti treenipäivinä +-0).

Voisit syödä esim. 3 lepopäivänä 700kcal alle kulutuksen ja 4 treenipäivänä 300kcal yli kulutuksen. Tekisi viikossa yhteensä -1200kcal, joka teoriassa tarkoittaisi että rasvaa palaa 3kk n.2kg. Jep, hidasta on, mutta maltti on valttia.

Toimiiko se, jos siirtää tuon päivän viimesimmän aterian päivän ensimmäiseksi? eli ennen treeniä 2 ateriaa, treenin jälkeen 1.

Mikäpä siinä, säästäisin kuitenkin suurimman aterian treenin jälkeiseksi. Eli ateriatkoot esim. 20/20/60, 15/15/70 tai vaikka jonain päivänä vain kahtena ateriana 30/70 tai 40/60. Tai kaikki kerralla napaan vasta treenin jälkeen, ihan mikä hyvältä tuntuu/tilanteeseen parhaiten sopii.

Tarviiko sitten lepopäivinä muuttaa makrojakoa?

Lepopäivän kalorivajeen voit ottaa hiilareista, eli suhteessa treenipäivään lepopäivänä tulee enemmän rasvaa ja proteiinia.

Doddii, viikko tätä nyt menty. Fiilikset rupes olee joka päivä vaa paremmat tätä kohtaa. Loppu tuo päänsärky, ja väsymyski mikä yleensä ilmaantu 14tunnin paastoamisen jälkee tehden viimesistä kahesta tunnista yhtä helvettiä. Ja sitten eilen, en tiedä onko tässä luvallisia ns. cheatti päivät, mutta eilisen syömisetoli 200g jauheliha, pekoni, kananmuna naminami mössöä ja yksi pizza...no siinä tippa linssissä toivottiin jälkeenpäin, että näillä eväillä oltaisiin vielä alle 2500Kcal. No tänään sitten aamupunnitus ja painohan oli tippunut!! viime sunnuntai aamuna: 80.6kg Tänä aamuna 79.2kg. Elikkä siis painoa tiputettu lyhkäsellä matikalla ja koneen laskimella laskettuna 1.4kg ekan viikon aikana. Jos nyt totta puhutaan niin olin koko viikon valmistautunut lukemiin ~83.4kg<... Mutta käy tämäkin :D vaikka suurimmaksi osaksi onkin nesteitä tuo pudotettu määrä niin tuskin ainakaan lihasta mukana koska salilla kaikki painot noussu. Ja jotain kiristymistä on todettavissa koska alkanut päcci taas vähän paistaa sieltä mahan alta.
Viikon kuntoiluina ollu tähän mennessä 3x 8km aamulenkki kävellen ja 3x sali (jalat, yläkroppa, jalat). Tänään ois sit vielä viikon viihmene aamulenkki ja sit salilla käsiä ja yläkroppaa vähä.

Aattelin tänne nyt sit, jossen viikottain ni ainaski joka toinen viikko koittaa päivittää noita tuloksia. Ja tarkotuksenahan siis oli piffin kasvatus, samalla kiristellen. Kulutus 2900-3100 riippuen sali vai lepopäiväkö kyseessä. Salilla plussilla levossa miinuksilla. Olikoha siinä sit kaikki...jep. Hyvät paastot pakkislaisille!

...No tänään sitten aamupunnitus ja painohan oli tippunut!! viime sunnuntai aamuna: 80.6kg Tänä aamuna 79.2kg. Elikkä siis painoa tiputettu lyhkäsellä matikalla ja koneen laskimella laskettuna 1.4kg ekan viikon aikana. Jos nyt totta puhutaan niin olin koko viikon valmistautunut lukemiin ~83.4kg<... Mutta käy tämäkin :D vaikka suurimmaksi osaksi onkin nesteitä tuo pudotettu määrä niin tuskin ainakaan lihasta mukana koska salilla kaikki painot noussu. Ja jotain kiristymistä on todettavissa koska alkanut päcci taas vähän paistaa sieltä mahan alta....

Yksittäisinä paino ja myös vyötärö voivat heitellä nesteiden takia monta kiloa/senttiä, joten itse olen tykännyt seurata painoa ja vyötäröä viikottaisella keskiarvolla, joka antaa vähän realistisemman kuvan muutoksesta. Vaatii toki jokapäiväistä mittailua, mutta eihän siinä mene kuin minuutti.

Joo niihä tuo vois ollakki parempi kattoo päivittäin, mutta en yleensäkkää oo pitäny sitä vaakaa minään "raamattuna", koska se paino voi nimenomaan lähteä mistä vaan käytännössä. Siksi mulle on aina ollut se tärkein mittari oma peilikuva. Siitä näkee onko kiristyny, löystyny, kasvanu vai kutistunut. Siinä vaiheessa kyllä kun vaaka näyttää isoa numeroa ja peili pientä R% ni voi olla tyytyväinen.

On nyt tullu tätä dieettiä noudatettua sellaisen puoli vuotta ja suurin ero mulla on ainakin se, että kaloreita lisätessä paino heittää kerralla oikein kunnolla ylös, sitten jämähtää. Sitten taas kun lisää kaloreita niin paino heittää yhtäkkiä ylös ja taas jämähtää.

Eli kun kalorimäärää lisää, nousee paino parissa viikossa viisikin kiloa ja sitten jämähtää tyystin vaikka täsmälleen sama kalorimäärä uppoaa naamariin. Samalla tapahtuu aika selvää kiristymistä, eli noiden viiden kilon tullessa yhtäkkiä paisuu naamakin, sitten kuukauden-parin kuluttua paino on sama mutta lihassyyt ja poskipäät alkaa nousta ja posket mennä lommolle. Ikäänkuin se ylläpitokalorimäärä olis jatkuvasti suurempi ja suurempi.

En sitten tiedä mikä tässä jutussa on... kyllä aikaisemmilla perus 'syö kahden tunnin välein' -dieeteillä on aina ollut joko tasaista laskua tai tasaista nousua just niin kauan kuin sitä samaa kalorimäärää mättää nassuun. Tämä intermittent fasting toimii mun tapauksessa myös massan keräämiseen paljon paremmin kuin ahtodieetit. Rasvaprosentti heittelee yhtäkkiä ylös painon kanssa, sitten tippuu painon pysyessä samana. Metabolia mulla on aina ollut todella nopea.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä miinuskaloreille voi jäädä myös treenipäivinä päätarkoituksen ollessa rasvanpoltto, mutta jos haluat yrittää kasvattaa samaan aikaan myös lihasta(joka ainakin itselläni onnistui), niin se onnistuu paremmin pienillä plussilla. Tosin tällä tyylillä(treenipäivät +kcal, lepopäivät -kcal) rasvan poltto on hitaampaa(viikoittainen kalorivaje pieni), mutta etuna samanaikainen lihaskasvu. Jos taas pudotettavaa on enemmän, kannattanee ainakin aluksi olla joka päivä miinuksilla(tai mahdollisesti treenipäivinä +-0).

Voisit syödä esim. 3 lepopäivänä 700kcal alle kulutuksen ja 4 treenipäivänä 300kcal yli kulutuksen. Tekisi viikossa yhteensä -1200kcal, joka teoriassa tarkoittaisi että rasvaa palaa 3kk n.2kg. Jep, hidasta on, mutta maltti on valttia.
Mikä on alhasin viikottainen kalorivaje, jolla uskaltaa haastamaan lihasmassan pysymään suht koht samana? Prioriteettina on polttaa rasvaa ainakin 10kg edestä.

Kiitos paljon vastauksista muuten. :D

Mikä on alhasin viikottainen kalorivaje, jolla uskaltaa haastamaan lihasmassan pysymään suht koht samana? Prioriteettina on polttaa rasvaa ainakin 10kg edestä.

Kiitos paljon vastauksista muuten. :D

Nyrkkisääntönä mitä enemmän läskiä, sitä isommalla kalorivajeella voi mennä. Jos nyt ollaan hyvin, hyvin suurpiirteisiä niin 7000 kcal viikkovaje tiputtaa kilon viikossa. Jos ylimääräistä on runsaasti, voi mielestäni aluksi mennä tämänkin alle. Noin 12-15% rasvoissa voi sitten alkaa tiputtelemaan puolen kilon viikkovauhtia.
Ja vielä vahvistuksena: nuo kalorikaavat suhteessa painon viikkopudotukseen ovat totta helvetissä suuntaa antavia.

Tuli tommonen mieleen että Pavel Tsatsouline muistaakseni Enter The Kettlebell kirjassa suositteli FAQ osiossa Warrior Dietiä (joka on kans pätkäpaastoilua) ROP-ohjelman kanssa. Toi Enter The Kettlebellin ohjelma on vastaavan tyylinen kuin saman kirjailijan Power To The People treeni, mutta jälkimmäinen toteutetaan levytangolla. Mike Mahler kehuu tässä http://www.mikemahler.com/online-li...fat-while-gaining-muscle-fact-or-fiction.html Power To The Peoplea hyväksi ohjelmaksi dieetille.

Anyway... asiaan. Oon tässä ollut hakoteillä treenien suhteen. Dieetti rullaa nyt hyvin tällä IF-tyylillä ja päänsärytkin on ollut vähäisempiä kuin ennen. Noi ROP ja PTTP on mulle entuudestaan tuttuja ja ajattelin ottaa ne käyttöön toistaiseksi. Ongelmaksi tulee se että treenejä tulee viisi viikossa. Ne on kylläkin volyymiltään pieniä ja kestoiltaan lyhyitä. Syönkö kaikkina treenipäivinä vähän rasvaa, paljon hiilaria ja prodea? Pelottaa et jää rasvan saanti viikkotasolla pieneks, kun lepopäiviä vain kaksi.

Syönkö kaikkina treenipäivinä vähän rasvaa, paljon hiilaria ja prodea? Pelottaa et jää rasvan saanti viikkotasolla pieneks, kun lepopäiviä vain kaksi.

Tuskin tuolla on mitään väliä, koska et voi kuitenkaan olla jokaisena viitenä treenipäivinä paljoa plussalla. Rasvan kierrätys lienee muutenkin harkinnan arvoinen pääasiassa bulkatessa, kun yritetään välttää liikaa läskiä (jos oikeasti silloinkaan). Toki sitä rasvaa voi halutessaan painottaa treeniä edeltävään aikaan

Tuskin tuolla on mitään väliä, koska et voi kuitenkaan olla jokaisena viitenä treenipäivinä paljoa plussalla. Rasvan kierrätys lienee muutenkin harkinnan arvoinen pääasiassa bulkatessa, kun yritetään välttää liikaa läskiä (jos oikeasti silloinkaan). Toki sitä rasvaa voi halutessaan painottaa treeniä edeltävään aikaan
Kiitos vastauksesta. Tota vois kokeilla että vetäis yhden safkan ennen treeniä, jossa suurin osa päivän rasvoista. Tähän asti tehnyt (ja tykännyt siitä) treenit paaston lopussa, mutta se on oikeestaan vaan muokkautunut sellaiseksi aikataulujen takia (vuorotyö). Tykkään tosta PTTP-treenistä, kun siinä on kumminkin se RPT-touhu mukana, eikä oo kuin kaksi liikettä.

Mitenkös paljon ja minkä laista aerobista porukat tekee tän IF:n yhteydessä? Tuolla yhellä, jos useammallakin saitilla sanottiin, ettei aerobista edes tarvita, tai sitten se kannattaa tehä matalalla sykkeellä. No ittellä ollu reeni päivinä aamulenkkinä 6-8km kävely, reipasta, mutta silti tarpeeksi matala syke. Mutta onko joku esim koittanut aamusin HIIT:iä tai ihan hölkkäilyä 140-160 sykkeellä? Miten on keho ottanut ja onko kuinka hyvin rasva lähtenyt ja liha pysynyt? Ja te jotka ette ole aeroboineet, oletteko sitä mieltä että kiristymisen kannalta sitä ei tarvita? ttä pelkkä oikein syöminen tarpeeksi pienillä miinuksilla toimii ihan yhtä hyvin?

Kiitos etukäteen, ja kyllä, tätä varmaan on kysytty, mutta laiska kun olen niin en jaksanut alkaa iltamyöhään selaamaan. En toki voi odottaa että kukaan sitten jaksaa (viitsii) jaksaa (viitsii) jaksaa vastata :D

Itse olen käynyt 5-6kertaa viikossa illalla syömisikkunan päätteeksi 60-90minuutin reippaalla kävelyllä, välillä juoksen myös ja sitten taas kävelen. Juoksua näillä reissuilla tulee yleensä yhteensa vain 10-15min/kerta. En ole aiemmin huomannut mitenkään lisääntynyttä väsymystä paitsi nyt kun pudotin kalorit n. 400kcal miinukselle(aiemmin ~200), niin alkoipahan väsyttää ja tuntuu ettei seuraavana päivänä treeni kulje. Tämä tosin johtunee liian isoista miinuskaloreista.
Miten tuo toimii että treenipäivinä syödään plussaa ja lepopäivinä miinusta? Jos esim jokatoinen päivä on lepopäivä, haittaako että silloin harrastaa aerobista(esim salibandya) jos syö miinuskaloreita. Tuntuu että lepopäivinä syödyt miinuskalorit haittaisivat edellispäivän treenistä palautumista.
Mikä olisi ideaali tilanne? Treenipäivinä +100kcal ja lepopäivinä -200?

Ja te jotka ette ole aeroboineet, oletteko sitä mieltä että kiristymisen kannalta sitä ei tarvita? ttä pelkkä oikein syöminen tarpeeksi pienillä miinuksilla toimii ihan yhtä hyvin?

Eipä tuota aerobista tarvitse, jos pelkällä syömisellä pitää riittävän kalorivajeen. Jotkut tykkäävät syödä enemmän ja vastaavasti liikkua enemmän, mutta itselle sopii paremmin alhaiset kalorit ja soffalla makoilu. :)

Eipä tuota aerobista tarvitse, jos pelkällä syömisellä pitää riittävän kalorivajeen. Jotkut tykkäävät syödä enemmän ja vastaavasti liikkua enemmän, mutta itselle sopii paremmin alhaiset kalorit ja soffalla makoilu. :)

No mites toi on toiminu? Onko Lihakset pysyny kuinka hyvi, ja entäs rasvan palamine? Millasilla vajeilla oot menny? -200 treeni ja lepopävinä vai?

Ittellä tuli tossa eilen 2 viikkoa täyteen tätä ja paino oli noussu 79,2 ---> 79,8 että pieniä muutoksia tapahtuu painossa, peilikuvassa ei muutosta mihinkään suuntaan ni kaiketi pitää olettaa ettei sitä rasvaa ainakaan lisää oo tullu

Morjesta! Pitkän aikaa foorumia selanneena täytyy vihdoin itsekkin avata sanaista arkkua.
Eli tässä nyt muutama päivä diettailtu IF-tyylillä, ketjua olen lukenut ahkerasti mutta muutama kysymys jäi askarruttamaan.
Eli mulla on syönti-ikkuna 11.30-19.30 ja se tuntuu sopivan mainiosti, mutta ongelmana on se että mulla on maanantaisin jalkapallo harkat kello 20.00-21.00 joten tuleeko vähän turhan nopeatempoista liikuntaa sitten kuitenkin paaston ajalle? Olen ajatellut että muina päivinä söisin normaalisti tuon 16/8 jaon mukaan, mutta että maanantaina ottaisin vielä vaikka proteini pirtelön vielä harkkojen jälkeen, kuullostaako aivan typerältä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom