Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ainakin mitä Andy ja Alan Aragon sanoo, niin tärkeintä on päivittäinen makrojakauma. Syömisen ajoittaminen tulee kaukana kakkosena. Riippuu varmasti osittain sun tavoitteista. Rasvanpoltto, recomp, bulkki?

Olen kiinnostunut tästä IF:stä mutta olen tällä hetkellä bulkilla, syön n. 3400-3500 kcal päivässä. Voiko IF toteuttaa bulkilla? Ja miten? Treenaan siis 5 kertaa viikkoon kovaa ja 2 päivänä vedän 5 km lenkin ja vatsoja.

Kuulostaa aika rajulta tuossa linkissä tuo että yhtenä päivänä syödään vaan noin 500 kcal, auttaako se muka oikeasti? Eli suunnittelin näin:
MA: Kova treeni, paljon hiilareita
TI: Kova treeni, paljon hiilareita
KE: Lenkki, vatsat, vain n. 80-100 gr hiilareita
TO: Kova treeni, paljon hiilareita
PE:Kova treeni, paljon hiilareita
LA: Kova treeni, paljon hiilareita
SU: Lenkki, vatsat, vain n. 80-100gr hiilareita

Onko vähähiilari päivien hiilarit liian korkealla? Kuulostaako muuten toimivalta?
Nykyään olen tähän mennessä tehnyt niin, että esim. kovana treenipäivänä syön ekan aterian klo 07.00 ≈1200 kcal sitten treenaan klo 14-15 treenin jälkeen noin klo 16-17 toka ateria ≈ 1200 kcal ja sitten HIIT:tiä 10 min ja sitten klo 19-20 ≈ 800 kcal ja vielä just ennen nukkumaan menoa klo 21-22 ≈ 400
Olen huomannut että kun rupesin treenaamaan tolleen etten ole syönyt pitempään aikaan niin tuntuu energiaa riittävän treeneissä paljon enemmän, tässä syy tähän IF innostukseeni. :)

Ei sitä paastopäivää ole pakko pitää, jos ei halua. Toki siitäkin on jotain hyötyjä, mutta on siinä myös omat haittansakin lihasta kasvatettaessa. 80-100g hiilihydraattia VHH-päivänä kuulostaa ihan sopivalta määrältä. Yleensä vähähiilihydraattisena ruokavaliona pidetään sellasta, missä on korkeintaan 100g hiilihydraattia, vaikkei tämäkään ole mikään kiveen kirjoitettu raja. Paastotreenit tosiaan saattaa mennä energisemmin ku treenit normaalisti syödessä. Paastoamisen aikana keho alkaa tuottamaan stressihormoneja, jotka aiheuttavat ns. fight or flight -tilan. Se taas tarkottaa käytännössä sitä, että on enemmän energiaa. Sen vuoksi lyhytaikainen stressi on hyvästäkin.

Joo, nyt aloitan huomenna näin: Herään n. klo 7-8, treenaan n. klo 14-15, aloitan syömään n. klo 16-17 ja lopetan siinä klo 23. Suositteletteko ottamaan BCAA:ta tohon noin puoli tuntia ennen reeniä? Ja voinko ottaa kalaöljyt paaston aikana? Ja voinko ''lepo''päivinä vetää kovan lenkin juuri ennen kuin alan syömään? Ja pitääkö myös ennen lenkkiä ottaa BCAA:ta? Kiitos vastauksista! :worship:

Joo, nyt aloitan huomenna näin: Herään n. klo 7-8, treenaan n. klo 14-15, aloitan syömään n. klo 16-17 ja lopetan siinä klo 23. Suositteletteko ottamaan BCAA:ta tohon noin puoli tuntia ennen reeniä? Ja voinko ottaa kalaöljyt paaston aikana? Ja voinko ''lepo''päivinä vetää kovan lenkin juuri ennen kuin alan syömään? Ja pitääkö myös ennen lenkkiä ottaa BCAA:ta? Kiitos vastauksista! :worship:
Juuri aiemmalla sivulla oli tuosta cardiosta paaston loppuun. Sitä ei siis suositella, kannattaa sen sijaan käydä reippaalla kävelylenkillä paaston loppupuolella. Liian kovasykkeinen cardio alkaa syömään lihasta paastolla oltaessa ja muutenkin se on yhtä helvettiä yrittää jaksaa esim jotain HIIT:iiä. BCAA 30-10min enne treeniä jos haluaa. Kannattaa tsekata vielä leangainseista jos mietityttää, ite kun BCAA:ta en koskaan ole kokenu tarpeelliseksi.
Muuten kait tuo kuulostaa aivan hyvältä.
Itse ainakin olen vedelly kalaöljyt paaston aikana.

Niin ja jos kovaa cardiota välttämättä haluat, suosittelen vetämään sen syönti-ikkunan aikana mielellään; ei ennen eikä jälkeen.

Joo olen nyt siis bulkilla, 3600 kcal päivässä. Meinasin sellasta 20-25 min kestävää 6-7km lenkkiä. Niin eikai se syö lihaksia jos otan vaikka BCAAt ennen lenkkiä ja sitten lenkin jälkeen tunnin päästä jo syömässä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo olen nyt siis bulkilla, 3600 kcal päivässä. Meinasin sellasta 20-25 min kestävää 6-7km lenkkiä. Niin eikai se syö lihaksia jos otan vaikka BCAAt ennen lenkkiä ja sitten lenkin jälkeen tunnin päästä jo syömässä?

No ei todellakaan syö sun lihaksia. Turhaan stressaat pikkuasioista :)

Meinasin että lenkki tapahtuisi juuri paaston lopussa, ei se silti aiheuta mitään negatiivista lihaspuolella? Jos ei, niin kiitos vastauksista! :)

Meinasin että lenkki tapahtuisi juuri paaston lopussa, ei se silti aiheuta mitään negatiivista lihaspuolella? Jos ei, niin kiitos vastauksista! :)
Oletin aiemmin että oisit siis diettailemassa, kyllähän sitä voi lenkillä halutessaan käydä paaston lopussa vaikkei Martin Berkhan sitä suosittelekaan. Noilla kaloreilla ainaki pitäisi kestää. Parhaiten pärjää kuuntelemalla omaa kehoaan. Paastolla ollessa jos cardiota vetää niin sen kyllä huomaa missävaiheessa ne paukut loppuu.

Omia kokemuksia LeanGains cutista:

Kun aloin lueskelemaan Martinin www.leangains.com sivustoa päätin aloittaa 16/8 ruokailurytmin ja painoni tippui hissukseen +100kg -> 96kg. Blogista oli tosi vaikea saada kokonaiskuvaa systeemistä ja viime kesä meni +100 tuntia töissä- meiningillä, joten dieettailut jäi siihen. Onneksi löysin kolmisen viikkoa sitten Andyn www.rippedbody.jp nettisaitin, jossa on erittäin selkeästi ja yksityiskohtaisesti selitetty tämä systeemi. Suosittelen jokaiselle pätkäpaastosta kiinnostuneelle lukemaan sivu huolella läpi, niin ei tartte täällä kysellä niin paljoa.

Omat tavotteet on lievästä ylipainosta aina kärsineenä päästä kerrankin elämässä alhaisiin rasvoihin, ja hyvältä näyttää tässä vaiheessa, vaikka matkaa vielä onkin. Mitään urheilulajeja en nykyään harrasta, eli ihan perus sunnuntaipunttailija, joka on kiinnostunut lähinnä vahvasta kehosta ja siististä kondiksesta noin yleisesti. Ainakin toistaiseksi.

Loin itselleni excel- tiedoston, johon päivitän kerran viikossa salitulokset (treenaan RPT- ohjelmalla), raajojen ympärysmitat ja vyötärönympäryksen neljästä eri kohdasta (lantio, 2cm navan alapuolelta, navan kohdalta, 2cm navan yläpuolelta). Helppo keino seurata mihin suuntaan kehonkoostumus muuttuu. Mikäli dieetin aikana salitulokset pysyy ennallaan ja vyötärö kapenee --> lihasmassa säilyy/jopa vähän kasvaa ja rasvaa palaa.

Olen kolmisen viikkoa mennyt seuraavilla makroilla: T-day: P:200g/HH:260g/R:40g ja R-day: P:180g/HH:75g/R:60g. Voi vaikuttaa alhaiselta, mutta tällä hetkellä en tee muuta kuin istun lukemassa tai tietokoneella päivät pitkät. Paino tippuu tasaiseen kilon viikkotahtia ja tämän kuun aikana vyötärö on kaventunut navan alta 7cm ja salitulokset nousevat edelleen. Erittäin stressitöntä dieettamista; riittää että päivittäin pitää huolen sopivista makroista, treenaa kolme kertaa viikkoon minimalistisesti ja esim. sunnuntaina ottaa excel- tiedostoon mittaustulokset. Ei todellakaan tartte kantaa Tupperware- kipoissa kanaa ja parsakaalia duuniin :D Välillä, ehkä kerran viikkoon saattaa tulla 24h paasto.

Tämä on eka kerta kun dieettaan (tai tiedän, miten se kannattaa tehdä oikeasti), joten päätin käyttää kalorilaskuria, jotta saan varmasti makrot kohdilleen joka päivä.

Pakko sanoa, että erittäin helppo tapa pudottaa painoa. Ei ole mitään kiellettyjen ruokien listaa (vs. VHH yms muut ruokauskonnot). Riittää, että syö oikeaa ruokaa. Suosittelen kyllä kokeilemaan.

Mitä katselin Andyn asiakkaiden tuloksia, niin mun kokoisella miehellä (182cm,93kg) kun on tulokset advanced tasolla (tämän hetken tulokset: penkki: 5x120kg, etukyykky 5x115kg, maastaveto 1RM +200kg, press 8x67.5kg, dippi 6x30kg, leuanveto 5x30kg) ja vyötärönympärys reilu 80cm (tällä hetkellä 94cm-92cm), niin rasvat pitäis olla jossain 10% tuntumassa ja jonkin verran pihviä?. Mitä olette kokeneet konkarit mieltä?

Mutta joo, nyt kun on systeemi kunnossa, niin ei kai tässä muuta kuin antaa ajan tehdä tehtävänsä :) Toivottavasti alkukeväästä näkyisi jo vatsapalikat ekaa kertaa elämässä! :D

Kärsivällisyyttä kaikille syksyllä 2012 dieettaaville!

IF:llä ei oikein voluumi treeniä saisi olla. Sitä kyllä keho kaipaa. Myös kerralla isot ateriat, vievät tolkuttomasti aikaa (tosin loppujenlopuksi pv:ssä vähemmän, kuin norm. 2-3h välein syömiset).
Massaa on vaikea saada, jos miinustelee välipäivät. Voimatasot tosin nousee.
Verikokeissa en harmillisesti käynyt, ennen ja jälkeen, että olisi voinut tieteellisesti todeta esim. kolesteroliarvojen olevan kondiksessa (isot kerralla syödyt ateriat kohottavat).
Se fakta kuitenkin, että normi 2-3h välein syömisellä ilta herkuttelu lisääntyy, mikä on kyllä huono juttu. IF:llä ei kyllä tee mieli illasta eneään yhtään mitään, kun on ajoittanut isommat ateriat päivälliseen ja illalliseen.
Läski lähtee takuulla IF:llä, ja kunhan myös muistaa treenata vaikka RPT:llä 1on1off tai 1on2off tyyliin niin homma toimii vielä paremmin.

IF:llä ei oikein voluumi treeniä saisi olla.

Perusteluja tähän. IF ei siis ole yhtä kuin rasvanpolttomoodi (jolloin volyymin kanssa ei välttämättä kannata revitellä) ja määräprogressio on melko tärkeä bodailussa ja perusvoimailussa. En tiedä minkälaisesta volyymitreenistä nyt itse puhut, mutta meinaatko oikeasti että aamupalan skippaus (jota IF yksinkertaisimmillaan on) muuttaisi sen, miten keho reagoi treeniin?

No kokeiluun meni tämä.Eilen illasta klo 23 syömättä.Paino aamulla 95.5kg.
Meneekös kahvakuulailu volyymi treeniksi?Treeni kestää n.30min.Kuulana 32kg,sillä monenlaista liikettä.
Lisäksi tuohon dippiä ja leukoja+soutuja laitteella HIIT tyylisesti.Meneekö ihan persiilleen treenit?
Kun ei tuota levytankoa ole nyt saatavilla...

Meneekö ihan persiilleen treenit?

Jos sulla on jonkunäkönen progressio jolla treenit vaikeutuu ajan myötä, niin ei, ei mene persiilleen vaan just oikein.

Onko kellään vieläkään tosta carb backloadingista mitään infoa? PDF/Kirja? Kannattaako ostaa? Mulla kiinnostais tietää onko sielä mitään uutta ja ihmeellistä (vai onko kaikki mitä voidaan keksiä jo keksitty? [sic]) vai onko se vaan markkinaschaibaa edellisen kirjan boostaamiseksi.

Pähkinänkuoressa mitä oon koonnu foorumeilta ja Kieferiltä:

- Hankkiudu ketoosiin (10 päivää alle 30g hiilaria)
- Ateriarytmille se ja sama, mutta alle 30g hiilaria pitkin päivää kunnes
- Treenin jälkeen vedetään simppeleitä sokereita 40-50g (ite vetäisin kyllä just ennen mutta enikeis)
- Loppupäivä syödään prodea ja mätetään hiilaripaskaa niin paljon ku napa vetää (sipsejä, karkkia, jätskiä, limukkaa :rolleyes:)
- Aamulla näytetään INFINITE ABS!!!11

Eli toi kaava EI Kieferin mielestä ole
- Makrosyklittelyä, vaan carb-backloadingia
- Ketoosipohjainen ruokavalio, vaan carb-backloadingia
- Pätkäpaastoa ja kaikin puolin Berkhanin protokollaa ja Lyle McDonaldin ja Natermanin ohjenuoria noudattavaa copypastaa, vaan carb-backloadingia.
(Lähde: Kiefer itse allekirjoittaneen kysymykseen vastanneena.)

Tällaset vänkäykset saa mun misantropian kukkimaan. Ei millään haluttais uskoa että tohtoriarvon biofyysikko ois niin läpeensä mätä että ihan 100-0 kusettais, joten täytyyhän kirjassa olla jotain oikeasti siistiä?

Edelleen tekis mieli ostaa vaan koko paska sen takia että sais lukea miten pahasti Kiefer nettoaa, kun fabot on fundamentalistifanipoikia täynnä..

Perusteluja tähän. IF ei siis ole yhtä kuin rasvanpolttomoodi (jolloin volyymin kanssa ei välttämättä kannata revitellä) ja määräprogressio on melko tärkeä bodailussa ja perusvoimailussa. En tiedä minkälaisesta volyymitreenistä nyt itse puhut, mutta meinaatko oikeasti että aamupalan skippaus (jota IF yksinkertaisimmillaan on) muuttaisi sen, miten keho reagoi treeniin?

No käytin ehkä "pikkasen" väärää termiä. Tarkoitin lähinnä metabolian ylläpitämiseksi, jättää maratonit ja HIIT-treenit väliin mielummin... Eli mentäisiin matalasykkeisillä, kun ollaan tiukentamassa. Tämähän kyllä oli hiukan kyseenalainen väite.

Onko kellään vieläkään tosta carb backloadingista mitään infoa? PDF/Kirja? Kannattaako ostaa? Mulla kiinnostais tietää onko sielä mitään uutta ja ihmeellistä (vai onko kaikki mitä voidaan keksiä jo keksitty? [sic]) vai onko se vaan markkinaschaibaa edellisen kirjan boostaamiseksi.

Ihan mielenkiinnosta olen itsekin yrittänyt löytää infoa tuosta carb backloadingista. Kirja on niin sikahintainen, että ei raaski ostaa. Taitaa olla myös jokainen myyty kopio merkattu vesileimalla, joten pdf:iä ei taida netissä pahemmin pyöriä.

Veikkaan, että tuo carb backloadingin teho perustuu siihen, että kalorimäärät jää alhaiseksi, vaikka kuinka mättäisi herkkuja treenin jälkeen. Kun vähähiilarisen päivän päätteeksi vetää ison kasan hiilaria ja painuu nukkumaan niin kyllähän se hiilari imee kropasta nesteitä ja aamulla on mukavan kuiva ja rapsakka olo. :)

Veikkaan, että tuo carb backloadingin teho perustuu siihen, että kalorimäärät jää alhaiseksi, vaikka kuinka mättäisi herkkuja treenin jälkeen.

Paitti että ei. Koklaappa lyödä sun perussyömiset dieetillä kalorilaskuriin, mutta kikkaile niin että söisitki jälkkäriksi vaikka 300g kermajätskiä. "hups." Laitoin ite just omat perussyömiset, mutta korvasin normijälkkärin (pakastebanaani + rahka) 300g jätskiä ja lisäsin pari pagenin rasker-paahtista marmeladilla. 4000kcal...

Eli kaloreilla tuon täytyy pelata, en vain käsitä miten noin "fiksu" jätkä kehtaa käyttää tommosia "syö mitä haluat niin paljon ku jaksat" -myyntipuheita. Paskaahan se on että voi syödä mitä vaan niin paljon ku haluaa, söisin pelekkää kermajäätelöä. Tai vaikka pelekkiä änkyräpirtukarkkeja.

Kun vähähiilarisen päivän päätteeksi vetää ison kasan hiilaria ja painuu nukkumaan niin kyllähän se hiilari imee kropasta nesteitä ja aamulla on mukavan kuiva ja rapsakka olo. :)

Mulla kyllä tekee täysin 101% päinvastoin. Jos oon ketolla ja imasen sitten vaikka pussin karkkia ni vittu että on pöhö aamulla.

Suositut

Back
Ylös Bottom