Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Voisin kyllä tätä joskus kokeilla, mutta söisin aamupalan seitsemältä ja ruuat 11 eteenpäin, toimiskohan noin?

Sitten et vain syö 15 jälkeen mitään ennen seuraavaa aamupalaa niin saat sen 16 tunnin paaston tuohon. Kellonajoilla ei ole periaatteessa väliä, tässä kun tavoitellaan tuota paastoa ja sen ajoittaminen menee ihan yksilöllisten tarpeiden mukaan.

Treenit on joskus puol viis. Mää en vaan pärjää ilman aamupalaa, niiin ajattelin sen ottaa tuohon, mutta muuten ruuat tulisi 11-19:00. 12 tunnin paasto tulisi.

Treenit on joskus puol viis. Mää en vaan pärjää ilman aamupalaa, niiin ajattelin sen ottaa tuohon, mutta muuten ruuat tulisi 11-19:00. 12 tunnin paasto tulisi.

Et pärjää ilman aamupalaa tällä hetkellä, mutta se ei tarkoita sitä ettetkö tottuisi olemaan ilman jos haluat. Kyllä tämä tahtoo melkein mennä niin, että aamusyöminen on aamutreenaajalle ja iltasyöminen iltatreenaajalle. Sitä paitsi tuostakaan pienestä 12h syömättömästä pätkästä et saa mitään irti, koska et tee mitään. Tuo aika lienee illan askareita (telkkaria?) ja nukkumista. Paastoajan aktiivisuus on nähdäkseni melko tärkeä tekijä koko touhussa. Vireystaso nousee, koska ihmiselle ei aikoinaan ollut hyötyä olla laiska pitkän syömättömyyden jälkeen. Tuo on siis ainakin yksi evoluutioon perustuva teoria

Kai sitä kokeilla voi, helpompi varmasti ihmisille, kellä ei ole töitä eikä koulua.

Mites ne työt sitä sotkee? Koulussa aikataulut yleensä vaihtelee sen verran että voi joutua tekemään kompromisseja, mutta työaika on yleensä vakio. Itse teen töitä 8-16, ja tämä tapa sopii siihen mainiosti. Aloitan paaston illalla 20:30 ja katkaisen töissä lounaalla 12:30. Kuten beginnerikin totesi, niin siinä on lounaaseen asti hyvin aikaa hyötyliikunnalle ja rasvan tiristelylle kun ollaan vielä paastolla. Töistä sitten suoraan salille ja sen jälkeen päivän loput sapuskat.

Ei haittaa vaikka on töitä ja koulua. Pysy paljon skarpimpana luennoillakin.

IF on mahtava koulun/töiden kanssa, jos joutuu paljon vaihtelevien aikataulujen uhriksi! Ei haittaa vaikka päivä kestäisi yhdeksään, eikä kerkeä syömään kuin vasta vaikkapa neljältä ekan kerran. Nälkä ei tule, eikä heikotakkaan, toisin kuin ihmisillä jotka ovat tottuneet ruokailemaan 3h välein! Ja tosiaan pysyy hemmetin skarppina ja toimintakuntoisena, omaan elämään sopii loistavasti.

Meinasin vaan, että jos tekee raskasta työtä niin tuo 16h paasto voi olla vähän raskas. Tosiaan pitää kokeilla jossain vaiheessa ja sitten vasta tulla huutelemaan.

Fyysinen työ kyllä ainakin itsellä tuo vahvan nälän tunteen, mikä on tietysti ikävää. Paasto kannattaakin sitten koittaa ajoittaa katkeamaan vaikkapa puoleen väliin työpäivää, kuten olen itse tehnyt.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mielenkiintoinen systeemi. Luin muutaman viimeisimmän sivun.

Mihin tuo laihduttava vaikutus perustuu, jos treenipäivinä +20% (yli sen päivän kalorikulutuksen) ja välipäivinä -20% (sen päivän kalorikulutuksen) eli kutakuinkin viikottaisilla tasakaloreilla? Sopisi oikein hyvin omaan aikatauluun ja ruokailuihin, koska käyn lähes aina aamusalilla (sali klo 8-9.30, välitön palautusjuoma, aamupala klo 12, lounas klo 16 ja iltapala klo 20 -> 16h eteenpäin eli klo 12).

Itselläni on hieman hankala päättää siitä, kiristelenkö rasvaprosentit ja painot kohdilleen ennen massatreeniä, vai hankinko lihaksia yms., jonka jälkeen kiristelen kovalla kädellä (173cm/83kg/~22%). Tätä ruokailua olisi melko helppo ajan puolesta noudattaa, makroravinnon laskeminen tuottaa hieman päänvaivaa...

Huomionarvoista on että ketju keskittyy pätkäpaastoon joista leangains, (josta itse enimmäkseen puhun) on vaan yksi menetelmä. Esim. Mikehän tuntuisi kirjoitteluiden perusteella soveltavan vielä hieman HC:mpaa "+20 tunnin paastoa ja kaikki kalorit alas yhdellä aterialla" -pätkäpaastoilua.

Kyllä mä ainakin vetäisin enemmän miinukselle jos fläsää olisi reilusti. Tuo +20 ja -20% on leangainsin kehittäjän mukaan optimaalinen tilanteessa jossa ollaan jo päästy niihin kympin rasvoihin ja pyritään pysymään siellä, vieläpä jonkinlaista lihaskasvua saavuttaen. Ja noilla prosenteilla voi tietysti hifistelijät kikkailla siten että oltaisiin minimaalisesti plussalla viikkotasolla kun halutaan bulkata ja toisinpäin.

Huomionarvoista on että ketju keskittyy pätkäpaastoon joista leangains, (josta itse enimmäkseen puhun) on vaan yksi menetelmä. Esim. Mikehän tuntuisi kirjoitteluiden perusteella soveltavan vielä hieman HC:mpaa "+20 tunnin paastoa ja kaikki kalorit alas yhdellä aterialla" -pätkäpaastoilua.

Kyllä mä ainakin vetäisin enemmän miinukselle jos fläsää olisi reilusti. Tuo +20 ja -20% on leangainsin kehittäjän mukaan optimaalinen tilanteessa jossa ollaan jo päästy niihin kympin rasvoihin ja pyritään pysymään siellä, vieläpä jonkinlaista lihaskasvua saavuttaen. Ja noilla prosenteilla voi tietysti hifistelijät kikkailla siten että oltaisiin minimaalisesti plussalla viikkotasolla kun halutaan bulkata ja toisinpäin.

Aivan, hieman myöhäinen ahaa-elämys, mutta onneksi tarpeeksi varhaisessa vaiheessa. Ajattelin kokeilla tätä, kannattaisiko -500 kilokalorilla joka päivä, mutta treenipäivinä eri makroilla?

Harmi kun on tottunut perjantaikalsareihin niin ei tahdo dieeteistä tulla mitään.

Aivan, hieman myöhäinen ahaa-elämys, mutta onneksi tarpeeksi varhaisessa vaiheessa. Ajattelin kokeilla tätä, kannattaisiko -500 kilokalorilla joka päivä, mutta treenipäivinä eri makroilla?

Harmi kun on tottunut perjantaikalsareihin niin ei tahdo dieeteistä tulla mitään.

Juurikin noin tai sitten reilusti isommat miinukset (~-1000kcal) lepopäivinä ja treenipäivinä sitten jopa vähän plussalla.
Valitse mikä itselle parhaiten sopii, jotku tykkää syödä suht tasaisesti ja toiset taas vetää hyvinkin pienillä kaloreilla välipäivät.

tuolta löytyy kehittäjän koostama "ohje" alkoholin haittojen minimoimiseksi niille ketkä sitä pirunkusta haluavat lipittää
http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

Ne viikkotasothan niissä miinuksissa tärkeimpiä ovat kuin päivittäiset eiks joo.
Minulle sopii aika kovat miinukset treenipäivinä ja sitten välipäivinä menen suunnilleen kulutuksen mukaan ja tankatessa reippaasti ylikin (välipäiviä kaksi). On treenipäiviä, jolloin menen 1000 miikoilla ja homma sujuu ihan hyvin.
Menen pääasiassa tuntemusten mukaan ja syön sen verran, että hyvä toimintakunto säilyy ja se tosiaan vaihtelee aika paljon. Jos välipäivänä menen reippailla miikoilla, niin seuraavan päivän treeni kärsii mikä ei ole hyvä juttu.
Syön kaksi kertaa päivässä. Treenin jälkeen 13-14.00 ja illalla 18-19.00. Paastoajaksi tulee näin ollen n. 19h. Tämä rytmi tuntuu sopivan minulle oikein hyvin.

Olen toki aika noviisi vielä tässä pätkäilyssä, vajaa neljä viikkoa vasta menty, mutta kokemukset erittäin positiivisia. Olen koko alkuvuoden ollut dietillä ja vasta nyt on rasva alkanut toden teolla palaa. Nelisen kiloa on lähtenyt ja kun nesteet olivat lähteneet jo aikaisemmin, niin todella reipasta tahtia on ruvennut tapahtumaan. Minä menen siis myös kohtuullisen matalilla hiilillä (30-100g) ja syklitän niitä treenin mukaan.
Mitat ovat nyt 174cm ja 82,5kg. Tähtäin 7% rasvat ja sinne matkaa kuutisen kiloa. Teen kolme rautatreeniä viikossa joiden alle rauhallinen 3km hölköttely. Lisäksi välipäivinä pari HIITiä juosten tai kaksi 40-60min rauhallista (keskisyke alle 140) juoksulenkkiä. HIITiä aina kun mahdollista, mutta välillä täytyy viikko kaksi ottaa rauhallisemmin, jotta ei mene yli.

Mitäs lisäravinnevalmisteita suosittelette vatsan toimintaan? Nyt ei siis puhuta aineenvaihduntaan liittyvistä ongelmista, vaan ihan vatsan hyvinvoinnista :)

Nostetaas kysymystä vähän ylös, josko joku asiantuntija osais antaa hiukan vinkkiä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom