Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Juurikin noin tai sitten reilusti isommat miinukset (~-1000kcal) lepopäivinä ja treenipäivinä sitten jopa vähän plussalla.
Valitse mikä itselle parhaiten sopii, jotku tykkää syödä suht tasaisesti ja toiset taas vetää hyvinkin pienillä kaloreilla välipäivät.
Fuck the muscles tässä vaiheessa, joten taidan syödä miinuskaloreilla allday. Kunhan rasvat tirisevät.

Jos olen -1000 miinuksilla sekä lepo- että treenipäivinä, tulisiko tuo -1000 ottaa -500 ravintona ja -500 treeninä, vai lasketaanko tuo -1000 vain ruuasta (ja treenistä sitten tulee tuo -500 eli päivän kalorit -1500)?

Oikeastaan ainoaa Leangainia tässä omassa alkavassa dieetissäni on ilmeisesti vain tuo 16/8-jako. Eilen söin viimeksi n. 18 aikaan ja nyt ollut syömättä ~16 tuntia, aikomuksena syödä 12 aikaan.

Miten makrojakauma lepo- ja treenipäivinä? Välipäivinä proteiinia 2 gr/painokilo, rasvaa 1 gr/painokilo ja loput kalorit hiilihydraateista? Treenipäivinä proteiinia 1 gr/painokilo, hiilihydraattia 2 gr/painokilo ja loput kalorit rasvasta? (Joiltain sivuilta löytyi vain "proteiinia paljon, rasvaa keskinkertaisesti ja hiilihydraattia vähän" -ohje, joten kysyn tässä.)

Fuck the muscles tässä vaiheessa, joten taidan syödä miinuskaloreilla allday. Kunhan rasvat tirisevät.

Jos olen -1000 miinuksilla sekä lepo- että treenipäivinä, tulisiko tuo -1000 ottaa -500 ravintona ja -500 treeninä, vai lasketaanko tuo -1000 vain ruuasta (ja treenistä sitten tulee tuo -500 eli päivän kalorit -1500)?

Oikeastaan ainoaa Leangainia tässä omassa alkavassa dieetissäni on ilmeisesti vain tuo 16/8-jako. Eilen söin viimeksi n. 18 aikaan ja nyt ollut syömättä ~16 tuntia, aikomuksena syödä 12 aikaan.

Kokonaiskulutuksesta miinustetaan 1000. Eli treeni + peruskulutus - 1000. Treenipäivinä saa näinollen syödä enemmän.

Täällä on laskuri esim. noita -20%/+20% varten ja myös kustomoitavissa. Itselläni prosentit lepopäivinä -40% (-850 Kcal) ja treenipäivinä -25% (-600 Kcal), mutta edelleenkin kysyisin noita makrojakaumia lepo- ja treenipäiville?

Täällä on laskuri esim. noita -20%/+20% varten ja myös kustomoitavissa. Itselläni prosentit lepopäivinä -40% (-850 Kcal) ja treenipäivinä -25% (-600 Kcal), mutta edelleenkin kysyisin noita makrojakaumia lepo- ja treenipäiville?

Tähän ei Berkham anna sen tarkempia ohjeita kuin että hiilaripainotteisesti treenipäivät ja proteiinipainotteisesti lepopäivät. Säästää vissiin tarkemman selonteon kirjaansa.
Itse en jaksa sen kummemmin miettiä kuin että pyrin syömään enemmän hiilaria ja välttelemään rasvaa treenipäivinä ja taas lepopäivät menee aika karppisafkoilla. Tätäkään en ole soveltanut ku dieetin loppusuoralla. Menee itselle jo liian hifistelyks ja elämää rajottavaks jos tällasta syklittelyä jatkuvasti tekis.
Lisäks oon aika skeptinen sitä kohtaan kuinka paljon sillä on merkitystä miten makrot jakaa, pääasia on kuitenki ne kalorit.

Mulla tuo laskuri antaa makrojakauman lepo- ja treenipäiville. Paras tapa olisi varmaan kuunnella omaa kroppaansa ja testailla millainen jakauma sopii just sulle. Jotku kaverit porskuttaa paremmin korkeilla hiilareilla, toiset taas korkeilla rasvoilla.

Mulla tuo laskuri antaa makrojakauman lepo- ja treenipäiville.
Antaa minullekin, mutta proteiinin osuus on molempina päivinä ~182 gr, ja muutokset tapahtuvat hiilihydraatin ja rasvan välillä (vaihteluväli 10-30 gr). Tuntui niin uskomattomalta ajatukselta, ja kun tuossa voi kuitenkin itse liukusäätimillä muuttaa P/H/R-suhdetta omiin tarkoituksiin sopivammaksi, joten oletin LG:stä löytyvän jonkin sortin 30/50/20-jaottelun.

Ite huomannut tuon, että lihat on täydemmät ja selkeetä bodyrecomppia tullut tällä paastomenetelmällä. Paino ei niinkään tule alas samalla tapaa, mutta ihan selkeästi on rasva tirissyt ja emäntä toimii aika hyvänä mittarina tuos myös, on kuulemma melkonen muutos 6 viikossa.

itse olen huomannut saman asian nyt viimeisen kuukauden aikana, rasvaa on lähtenyt selkeästi mutta vaaka on alkanu jopa näyttämään hieman enemmän:wtf: voi olla myös tätä aloittelijan tuuria. alussa (ensimmäiset 1-2kk) kyllä heilahti reilusti vaa'allaki lukema alaspäin. siltikin kaikesta huolimatta tulokset nousee koko ajan.

Joo. Itse olen mennyt tällä systeemillä helmikuun alusta ja paino on noussut 2-3 kg, mutta ympärysmitat pienenevät samaa tasaista tahtia kuin tavanomaisella ruokailulla ja peili tukee kiristymispäätelmää. Treenimäärä vaan on tippunut kuudesta kahteen kertaan viikossa.

Mulla kerääntyy nestettä IF-tyylillä (stressihormonit). Mutta rasvan palaminen tärkeintä.

Antaa minullekin, mutta proteiinin osuus on molempina päivinä ~182 gr, ja muutokset tapahtuvat hiilihydraatin ja rasvan välillä (vaihteluväli 10-30 gr). Tuntui niin uskomattomalta ajatukselta, ja kun tuossa voi kuitenkin itse liukusäätimillä muuttaa P/H/R-suhdetta omiin tarkoituksiin sopivammaksi, joten oletin LG:stä löytyvän jonkin sortin 30/50/20-jaottelun.

Ne makrot riippuu kaloreista, mutta päiväkeskiarvoksi neuvon proteiinia 2g ja rasvaa 1g per rasvaton painokilo. Jos olet paljon miinuksen puolella, niin nipistä välipäivinä mahdollisimman paljon hiilreista ja treenipäivinä rasvasta. Tosin en ehkä noissa rasvoissa alkaisi huolehtimaan makrosyklittelystä, otat vaan hiilaria niin paljon että jaksat treenata ja se siitä.

Paljonko kannattaisi BCAA:ta ottaa aamulla tyhjään vatsaan ennen treenejä, kun painaa reilut 50 kg? 5-10 g?

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mitenkä tässä systeemissä tuon aineenvaihdunnan kannalta, kun yleinen tieto (vai harhaluulo?) on, että aineenvaihduntaa voi nopeuttaa syömällä useita aterioita pitkin päivää. Vetäytyykö aineenvaihdunta tässä sitten hitaammaksi, vaikka syödään keskimäärin alle kolme tunnin välein 8h sisällä?

Sillonhan ateriat ovat ehkä normaalia isompia, niin ei kyllä aineenvaihdunta pääse hidastumaan, vaan on samanverran käsiteltävää.

Mitenkä tässä systeemissä tuon aineenvaihdunnan kannalta, kun yleinen tieto (vai harhaluulo?) on, että aineenvaihduntaa voi nopeuttaa syömällä useita aterioita pitkin päivää. Vetäytyykö aineenvaihdunta tässä sitten hitaammaksi, vaikka syödään keskimäärin alle kolme tunnin välein 8h sisällä?

Jossain tutkimuksissa on havaittu jopa 8% "vetäytyminen" aineenvaihdunnassa 72 tunnin paaston jälkeen. http://journals.cambridge.org/downl...51a.pdf&code=42f675cb04da08c80e7fa9d615b280fd
En siis tosiaankaan vaivaisi päätäni 8 tunnin ikkunan syömisfrekvenssin kanssa :)

Ei helvetti täs tulee olo niinku olis kotona.

Täydellistä. Joka treenipäivä onku ''hiilaritankkaus'' ja lihakset pömpöttää. Päiväpäivältä suonet tulee näkyvempii ja yks alkaa luikerrella tosa alavattasakin.

Mikä on minimi rasvamäärä mut sillai kuiteski et kroppa toimii optimisti?

PS. Nyt heittää öljyt iholle ja ''POSERAAMAAN'' peilin eteen. ;D

Ei helvetti täs tulee olo niinku olis kotona.
Mikä on minimi rasvamäärä mut sillai kuiteski et kroppa toimii optimisti?

Tarkoitatko kehon rasva% vai syödyn rasvan määrää (josta seuraa tietysti lisäkysymys että miksi rasvaa pitäisi syödä "minimimäärä")?
Voin vastata molempiin: oikeaa vastausta ei ole ja vaikka olisikin niin yksilölliset erot vesittävät senkin.

Se että välttelee rasvaa treenipäivinä tarkoittaa minusta sitä että ostaa vähärasvaista lihaa eikä välttämättä paista sitä öljyssä/rasvassa. Lepopäivinä voi sitten tasoittaa rasvan suhteellista osuutta syömällä vaikka sitä pekonia ja laittamalla öljyä rahkan sekaan.

Voihan sitä toki alkaa stressaamaan syömisiään kohtuuttomasti jonkun tieteellisen teorian takia, (joka todistetaan ehkä vuoden päästä vääräksi) joka nyt kertoo että optimaalinen määrä rasvaa 180/85/15 kokoiselle heteromiehelle on 55,52g päivässä.

Tarkoitatko kehon rasva% vai syödyn rasvan määrää (josta seuraa tietysti lisäkysymys että miksi rasvaa pitäisi syödä "minimimäärä")?
Voin vastata molempiin: oikeaa vastausta ei ole ja vaikka olisikin niin yksilölliset erot vesittävät senkin.

Se että välttelee rasvaa treenipäivinä tarkoittaa minusta sitä että ostaa vähärasvaista lihaa eikä välttämättä paista sitä öljyssä/rasvassa. Lepopäivinä voi sitten tasoittaa rasvan suhteellista osuutta syömällä vaikka sitä pekonia ja laittamalla öljyä rahkan sekaan.

Voihan sitä toki alkaa stressaamaan syömisiään kohtuuttomasti jonkun tieteellisen teorian takia, (joka todistetaan ehkä vuoden päästä vääräksi) joka nyt kertoo että optimaalinen määrä rasvaa 180/85/15 kokoiselle heteromiehelle on 55,52g päivässä.

Kuvaako 180/85/15 viimeinen kohta ikää, peniksen pituutta vai jotain muuta?

Nyt on kolme viikkoa takana IF-meiningillä ja hyvin potkii edelleen. Huomenna olisi tarjolla reaalikoe, niin täytyy miettiä paastoaako sen vai syökö kenties jotain. Dieettiä muutama viikko jäljellä, sitten katsellaan jatkuuko IF vai taannutaanko takaisin perinteisiin.

Viikon verran olen syönyt vain 16-22 välisenä aikana ja loput paastolla. Salilla kolme kertaa viikossa 5x5 ohjelmalla. Vartalo mallia keskivartaloläski + pienet lihanpalaset.

Pahemmin ei ole nälkä ollut missään vaiheessa ja reenit tuntuu luistavan oikein mukavasti. Ainoa epäilys on vaan, että tuleeko syötyä tarpeeksi kun neljän jälkeen syö kunnon annoksen niin ei tahdo kauheasti sen jälkeen upota ruokaa.

Viikon verran olen syönyt vain 16-22 välisenä aikana ja loput paastolla. Salilla kolme kertaa viikossa 5x5 ohjelmalla. Vartalo mallia keskivartaloläski + pienet lihanpalaset.

Pahemmin ei ole nälkä ollut missään vaiheessa ja reenit tuntuu luistavan oikein mukavasti. Ainoa epäilys on vaan, että tuleeko syötyä tarpeeksi kun neljän jälkeen syö kunnon annoksen niin ei tahdo kauheasti sen jälkeen upota ruokaa.

Jos treeni kulkee, nälkä ei ole ja keskivartaloläskiä on vielä jäljellä, niin miten voi syödä liian vähän? Polta nyt hyvä ihminen rasvaa kun se on vielä helppoa

Mä syön ihan mitä huvittaa iltaisin ja hyvin toimii. Eilen vetäsin tehokkaan jalkatreenin 10x6 hackissa minuutin palautuksilla ja painelin siitä sitten vetään Kantonin kanat Seaside gardeniin. Illalla popsin vielä pellillisen pannukakkua hillon kera.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom