Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kun vedätte megamättöjä, niin käytättekö samalla entsyymejä, suolahappoa tms? Ite oon ainakin kokenu noista olevan apua, kun syö paljon ruokaa kerralla.

Eipä ole moiseen ikinä tarvetta ollut, en muutenkaan hokase että miks niitä megamättöjä pitää vetää jos niistä jonkun näköistä ongelmaa on?

Nyt on pari viikkoa takana eikä ongelmia ole oikeastaan ilmennyt. Aamuisin ei ole enää edes nälkä ja tulee syötyä pari sellasta isompaa ateriaa päivässä, paastoaika yleensä siinä 18-20 tunnissa. Treeneissäkin on kehitystä tullut vaikka paasto katkeaa vasta palkkariin yleensä.

Hitsi vieköön, saatte paastottuna treenaamisen kuulostamaan niin hyvältä. Pitäiskö itelläki mennä syömättä salille? Yleensä tulee tosiaan vaan jotain pientä vedettyä (lasi maitoa) aamulla ennen treenejä katabolian pelossa. Mutta kyllä sekin insuliiniä pompauttaa, olisi varmaan hyvä ettei se olisi koholla treenien aikana..?

Jep, rasva vaan palaa, kun tyhjällä vatsalla vetää. Ja kivempaa vetää mättöä sitten treenin jälkeen. Kyllä sen huomaa, että ruuansulatus vie puhtia treenin aikana. Tää tyhjällä vatsalla treenaus lähtee nyt kyllä käyttöön!

Jep, rasva vaan palaa, kun tyhjällä vatsalla vetää. Ja kivempaa vetää mättöä sitten treenin jälkeen. Kyllä sen huomaa, että ruuansulatus vie puhtia treenin aikana. Tää tyhjällä vatsalla treenaus lähtee nyt kyllä käyttöön!

Ite en oo tainnu montaa kertaa täysin paastottuna treeniä vetää, eli aina on ollut pohjalla 20g heraa tai 10g BCAA. Itse en huomaa eroa noilla kolmella, eli otan ihan varmuuden vuoksi heraa yleensä.

Onhan sitä toki paljon porukkaa jotka vetää täysin paastottuna yleensä treeninsä ja tuntuu sekin toimivan, loppujen lopuksi kuitenkin kalorit ja makrot ratkaisee tuloksen.

Mitä vähemmän rasvaa on kehossa jäljellä, sitä enemmän pelkäisin katabolian peikkoa, eli en kyllä todella matalilla rasvoilla (~6%) lähtis kokonaan paastottuna salille.

Ei kyllä sen kummempaa faktaa ole tuosta heittää, mutta suositteleehan Martinkin ottamaan BCAA/Heraa ennen treeniä ja löytyi ihan tutkimuksia aiheesta.

Kuinka nopeasti BCAA on elimistön käytössä? (Jotta se estäisi kataboliaa treenin aikana.)

Mättäminen on kyllä aika iso stressi mahalle, joten olisi kyllä suositeltavaa ottaakki noita entsyymejä lisäksi jos ei halua kärsiä kauheasta ähkystä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kuinka nopeasti BCAA on elimistön käytössä? (Jotta se estäisi kataboliaa treenin aikana.)

muuta en osaa vastata kuin mitä Leangaisin sivuilla sanotaan eli 5-15min ennen treeniä BCAA 10g. itse koitan pitää tuon n. 15min joskus menee myös 30min, mutta en ole eroa huomannut. paastolla treenit kulkee ku hullulla:D

sama homma, annos koot on paisuneet aika sairaiksi eli ruokaa uppooaa 1-2kg kerralla, mutta mikäs sen parempaa kun syöminen!:hyvä: hyvin sulaa ja vatsa toimii mainiosti.

Kyllä se saa olla lähemmäs 2kg että treenin jälkeen lähtee nälkä. Perunaa/bataattia mulla 1000-1300g, päälle 400-500g lihaa ja pussi tai pari parsakaalia/kukkakaalia pakkasesta. Tosin aika iso tekijä on myös energiasisältö, ei 2 kiloa kasviksia tunnu yhtään missään.

eli voiko tuon hera taikka aminopaukun ottaa ennen treeniä. takana paastoa reipas 12h? vai oliko tarkoutus mennä täysin tyhjällä vatsalla? aamukahvin tosin join.

eli voiko tuon hera taikka aminopaukun ottaa ennen treeniä. takana paastoa reipas 12h? vai oliko tarkoutus mennä täysin tyhjällä vatsalla? aamukahvin tosin join.

Nimenomaan suositellaan ottamaan 10g BCAA:ta tai 30g heraa ennen treeniä jos treenaa paastolla.

Xtendin BCAA on ainakin riittoisaa vaikka siihen joutuu jonkinverran sijoittamaan. Ja kyllähän sitä itse pääpirukin suosittelee.

En mitään, kyllä se ruoka sulaa hyvin ilmankin.

Niin no pärjäähän sitä ilman lisäravinteitakin, mutta satuin nyt ajattelemaan, että onko joku muu huomannut hyötyä enstyymeistä, suolahaposta tai maitohappobakteereista.

En ole vatsahappotestiä tehnyt, mutta tuntuu, että ne ovat liian alhaiset. Eikä toi taida olla kovin harvinaista suomalaisilla. Faijalla on ollu paljon ongelmia happojen kanssa ja eiköhän toiki geeneissä jotenkin näppärästi mukana kulje.

Oletetaan nyt vaikka, että rytmi on sellanen, että joutuu sen isoimman aterian syömään töissä ja siitä 10 min pitäisi lähteä tekemään fyysistä työtä. Kyllä mä tossa nään suuren hyödyn noista.

ps. eiköhän tästäkin tredistä löydy niitä, joilla isommat safkat ei sula mukisematta. Suosittelen kokeilemaan noita ylläolevia.

Tämähän vaikuttaisi melkein täydelliseltä "työmatkaruokavaliolta", sillä yleensä ulkomaareissuilla työporukka menee vasta yhden jälkeen syömään. Töistä päästyä voikin mennä sitten suorista syömään (pitkiä päiviä) pääruoan, tai sitten treenin jälkeen. Mitä treeniä sitten yleensäkin pystyy tekemään, kovasti joutuu käyttää aina mielikuvitusta näissä tapauksissa, hotellin salit kun eivät ole monipuolisuudellaan pilattu yleensä.. :jahas:

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin omalla kohdalla voisi noudattaa ko. ohjelmaa näin:

I 1200-1300 ensimmäinen ruokailu (25% kaloreista)
II 1600-1700 toinen ruokailu (25% kaloreista)
III 1900-2000 itse pääruoka (50% kaloreista)

Jonka jälkeen tulisi ruokailusta taukoa se ~16h.

Vai olenko ymmärtänyt väärin koko systeemin? Tosin en tiedä, vaikuttaako tämä sitten negatiivisesti vastaavasti tähän "normaaliin" ruokarytmiin palatessa (kun pääsee takaisin Suomeen). Täällä pidän kovasti tästä 3h välein ruokailusta, jonka kanssa olen saanut painoakin pudotettua. 3h ruokailuväli on reissuissa vähän hankalaa, ellei mene sitten aina ostaa paikallisista kaupoista proteiinipatukat loppuun :rolleyes: Tosin ei luulisi, että tämä ruokailutapa paljon vaikuttaisi normaaliin rytmiin, kun kalorit pysyvät kuitenkan samana päivää kohden?

Näinhän se on että kalorit ja makrot sen kehonkoostumuksen aika pitkälle ratkaisee, oli se ruokailu rytmi mikä hyvänsä. Monet vaan tykkää tästä kun jatkuva ruuan puputtaminen loistaa poissa olollaan ja annokset on jopa miinus kaloreilla siedettävän kokoisia. Toi ruokailu rytmi kuulostaa oikein hyvältä mitä tuossa yläpuolella mainitset, kunhan kalorit ja makrot kohtaa tavoitteen vaatimat edellytykset on tulokset taattuja :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom