Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mistäs noin pahoitit mieles ?

Eikö tuo ihan asiallinen kysymys.

En mä pahoittanut mieltä.

Nyt vaan alkaa jengi vähän eksymään detaileihin. Senkun vetäset niin kauan kun pystyt. Jokainen tunti normin päälle on voitto. Et ole pettymys vaikka jäisikin 3 pv :D

Mites tälläinen IF sopii vuorotyön kanssa kun aamuvuorot herätys 04 ja pahimmillaan iltavuoron jälkeen nukkumaan klo 04? kellään kokemusta?

Mites tälläinen IF sopii vuorotyön kanssa kun aamuvuorot herätys 04 ja pahimmillaan iltavuoron jälkeen nukkumaan klo 04? kellään kokemusta?

Vaikea sanoa mikä on sun nälkätilanne milloinkin. Itellä kovin nälkä jos joutuu herää tosi aikasin.

Olisko ADF vaihtoehto? Eli ne päivät milloin työaika, vapaa tai muuten vaan hyvä päivä sattuu, niin silloin pitää joko very low calory päivän (pari sataa kaloria) tai täys paaston.

Powerhousulle hatunnosto avoimesta asenteesta kaikkea kohtaan!

Ite oon tässä taas koittanut enempi siirtyä if:n suuntaan, koska normidieetti niillä kaloreilla, joita pidän kipurajana, ei näy juuri tiputtavan painoa. Oon syönyt 2000 kcal lepopäivinä ja pari-kolmesataa lisää treenipäivinä. En oo valmis tiputtaan tuosta, koska en vaan oo. Oon mieluummin lihava kuin vedän alle kahden tonnin kaloreilla. Mitat 169/77. Joo, ehkä kaks kiloa tippui tolla dieetillä (eli lähinnä loman jälkeiset pöhötykset) ja sitten jäi junnaamaan.
Niin, jäähän se paino junnaamaan jos et vähennä kaloreita tarpeeksi. Mikä se henkinen 2000 kcal raja on?

Oon ite mies, tosin kevyempi nykyrasvoilla, mutta pidempi. Kalorit alle paritonnia perus päivänä ja reenipäivänä siellä 2000 hujakoilla.

Paino tippuu koko ajan, ei ongelmaa. Ei kannata tehdä mitään henkisiä lukkoja ja ongelmia. Jos paino tippuu hyvää vauhtia, niin miksi junnata sitä.

Vai onko sillä merkitystä johonkin, syötkö 1999 kcal tai 2000 kcal. 1 kcal, mutta ei vaan voi mennä alle, koska ei voi. (n)

Niin, jäähän se paino junnaamaan jos et vähennä kaloreita tarpeeksi. Mikä se henkinen 2000 kcal raja on?

Oon ite mies, tosin kevyempi nykyrasvoilla, mutta pidempi. Kalorit alle paritonnia perus päivänä ja reenipäivänä siellä 2000 hujakoilla.

Paino tippuu koko ajan, ei ongelmaa. Ei kannata tehdä mitään henkisiä lukkoja ja ongelmia. Jos paino tippuu hyvää vauhtia, niin miksi junnata sitä.

Vai onko sillä merkitystä johonkin, syötkö 1999 kcal tai 2000 kcal. 1 kcal, mutta ei vaan voi mennä alle, koska ei voi. (n)

No eihän sillä nyt ookaan mitään väliä, onko 1990 kcal vai 2000. En vaan halua vähentää mun ruokia enää tosta. Haluan syödä mahan täyteen ja haluan, että mun ruokavalioon mahtuu myös pienissä määrin herkkuja. Miksi nyt joku haluaa Mersun kun Nissan Micrallakin voi ajaa? Ei mulle oo väliä millä kaloreilla muut vetää. Ite en vaan oo valmis syömään kovin orjallisesti, yks syy siihen on (menneisyyden) syömishäiriö.

If on siitä kiva, että voi vetää tuhannen kalorin aterioita. Sitä en tiiä, miten painolle käy. Tuun ehkä joskus raportoimaan.

Itse kämmäsin viimeksi tuossa viikon paaston yrityksessä siinä etten ottanut suolaakaan yhtään. Nyt katsonut Stan Efferdingin videoita ja hän korostaa natriumin tärkeyttä ja suosittelee 8-12g päivässä tavallisen ruokailun kanssa (ei paasto). Ei ole ikinä tullut mietittyä yhtään natriumin saantia, mutta ruennut nyt IF:n kanssa tarkkailemaan että saisi tuon 10g/päivä. Pitää ensi kerralla pidemmässä paastossa pitää suola mukana.

No eihän sillä nyt ookaan mitään väliä, onko 1990 kcal vai 2000. En vaan halua vähentää mun ruokia enää tosta. Haluan syödä mahan täyteen ja haluan, että mun ruokavalioon mahtuu myös pienissä määrin herkkuja. Miksi nyt joku haluaa Mersun kun Nissan Micrallakin voi ajaa? Ei mulle oo väliä millä kaloreilla muut vetää. Ite en vaan oo valmis syömään kovin orjallisesti, yks syy siihen on (menneisyyden) syömishäiriö.

If on siitä kiva, että voi vetää tuhannen kalorin aterioita. Sitä en tiiä, miten painolle käy. Tuun ehkä joskus raportoimaan.
Itsellä kävi niin, että ennen kuin aloin punnitsemaan ruokani ja laskemaan makrot, niin söin isoja annoksia, mutta jopa alle 1500 kaloria päivässä. Tuostakin määrästä oli kiittämnen lohen ja pähkinöiden rasvaa. Ja tämä siis yli 90 kiloiselle miehelle. Kasviksilla saa vatsan täyteen olemattomilla kaloreilla, eikä 200 grammaa eläintäkään hirveästi kaloreja ateriaan tuo.

Ne herkut ovat monesti ruokien Ladoja, eikä niistä saa muuta kuin kaloreita ja huonon olon.

Ne herkut ovat monesti ruokien Ladoja, eikä niistä saa muuta kuin kaloreita ja huonon olon.

Sun Lada voi olla mun Mersu. :) Jos mun pälli pysyy kasassa sillä, että syön kaksi dominokeksiä tai yhden pullan, niin sillä on mulle arvoa. Aika moni täällä ei ota huomioon sitä, että ruoka on paljon muutakin kuin makroja ja kaloreita. Ruoka on hyvin vahvasti kulttuuria, tunteita, makuja, tuoksuja, muistoja. Joku muu voi olla bodimunkki ja kuskata ystävän häihin tai mummon kasikymppisille omat eväät tupperkipoissa. Minä en oo enkä halua olla. Mulle on ehdottoman iso merkitys sillä, että mun ruokavalio on niin joustava, että se sallii erilaiset kulttuuriset ja sosiaaliset jutut, joita vastaan tulee. Tasan tarkkaan syön pääsiäisenä mämmiä ja mummon kanssa kahvitellessa pullaa sekä juon kuohuvaa silloin kun on aihetta nostaa malja. Mulle on tärkeää saada korkata kalja silloin tällöin ja syödä lettuja, joita mun lapsi on tohkeissaan paistanut. Jatkan siis tällä tiellä etsien sopivaa tasapainoa syömisten suhteen, niin että ruoka ei olisi rajoittava tekijä treenissä eikä muussa elämässä.

Sun Lada voi olla mun Mersu. :) Jos mun pälli pysyy kasassa sillä, että syön kaksi dominokeksiä tai yhden pullan, niin sillä on mulle arvoa. Aika moni täällä ei ota huomioon sitä, että ruoka on paljon muutakin kuin makroja ja kaloreita. Ruoka on hyvin vahvasti kulttuuria, tunteita, makuja, tuoksuja, muistoja. Joku muu voi olla bodimunkki ja kuskata ystävän häihin tai mummon kasikymppisille omat eväät tupperkipoissa. Minä en oo enkä halua olla. Mulle on ehdottoman iso merkitys sillä, että mun ruokavalio on niin joustava, että se sallii erilaiset kulttuuriset ja sosiaaliset jutut, joita vastaan tulee. Tasan tarkkaan syön pääsiäisenä mämmiä ja mummon kanssa kahvitellessa pullaa sekä juon kuohuvaa silloin kun on aihetta nostaa malja. Mulle on tärkeää saada korkata kalja silloin tällöin ja syödä lettuja, joita mun lapsi on tohkeissaan paistanut. Jatkan siis tällä tiellä etsien sopivaa tasapainoa syömisten suhteen, niin että ruoka ei olisi rajoittava tekijä treenissä eikä muussa elämässä.
Nooh noin mäkin sen homman hoidan. Joten voin suositella iiäffää. Jos on jotain erityistä syön, sillä mulle ruoka on muutakin kuin kaloreita ihan dieetilläkin.

Normi setti on nykyään, jos ei tuu mitään yllättävää, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Eka duunin jälkeen, toinen illasta ennen nukkumaan menoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Oma kokemukseni on se, että jos haluaa eroon läskeistä, niin syömiset ovat ensiarvoisen tärkeitä ja jatkuvaa löysäilyä dieetissä ei vain voi kompensoida treenaamisella. En ainakaan itse pysty tuohonon ainakaan enää tässä iässä. Parikymppisenä oli tuon suhteen helpompa.

Vuoden vaihteessa vaihdoin tuon ”kultaista keskititen” bodimunkkeiluun ja vaikutus kehonkoostumukseeni on ollut hyvin merkittävä. Nälässä en ole ollut, enkä ole joutunut tinkimään pätkään ruuan maistuvuudesta. Makeat karsin toki ensin yhteen lättyannokseen viikossa ja myöhemmin dieetin edetessä sekin sai tehdä tilaa Mersuille. Etanolin karsin lähes täysin pois. Pälli pysyy kasassa nyt paljon paremmin ja energiatasot ovat paremmat. Elämä tuntuu paremmalta näin. Kohta tämä projekti on toki maalissa ja sen jälkeen seuraa pieni rentouttava kausi, jolloin ansaitusti antaa viini virtaa ja makroja ei lasketa, mutta makeita tuskin tekee enää edes mieli syödä.

Tämä on ollut ihan mielenkiintoinen eläinkoe. Kun ottaa etäisyyttä rutiineihin, niin asioihin saattaa saada uuden näkökulman. Minun on nyt vähän vaikea ymmärätää esimerkiksi sitä, että miksi työkaverit sabotoivat toistensa terveyttä joka päivä kantamalla mielettömän määrän kaikkea makeaa kahvihuoneeseen. Hyvin suuri osa tuosta ”sosiaalisesta syömisestäkin” on sellaista, että sen voi jättää väliin ilman mitään vaikutusta mihinkään sosiaaliseen suhteeseen tai tehdä tehdä vain fiksusti. Esimerkiksi noissa juhlissa on yleensä tarjolla paljonkin bodimunkille sopivaa laadukasta perusruokaa, jolla voi tukea niitä treenitavotteita sen sijaan, että että tarkoituksella tekisi kehitystä haittaavia valintoja ruokapöydässä.

Mutta valintakysymyshän tämä on. Pitää vain tehdä valinta sen välillä, haluaako olla paremmassa kunnossa vai vetää kurkustaan alas kaikkea sellaista, mikä tekee hallaa kondikselle. Ilman superlahjoja ja loputonta aikaresurssia on tosi hankala valita molempia.

Nooh noin mäkin sen homman hoidan. Joten voin suositella iiäffää. Jos on jotain erityistä syön, sillä mulle ruoka on muutakin kuin kaloreita ihan dieetilläkin.

Normi setti on nykyään, jos ei tuu mitään yllättävää, että kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Eka duunin jälkeen, toinen illasta ennen nukkumaan menoa.
Vähän sama myös täällä. Kaksi täyttävää annosta päivässä. Eka lounaalla ja toinen duunin tai duunin jälkeisen treenin jälkeen. Kylmiä kasviksia, lämmin tai raaka palanen eläintä ja vaihtelevasti vaihtelevia hiilihydraatin lähteitä. Treenien ympärillä lisäravinteita ja jotain pientä toisinaan turvaamaan riittävää energiansaantia. Kalorien saannin pitäminen riittävän alhaisena on tosi helppoa, nälkä ei suolissa kurni ja olo on mainio aamusta iltaan. Myöskin ruokien tekemiseen kuluva työmäärä on hyvin vähäinen.

Joku muu voi olla bodimunkki ja kuskata ystävän häihin tai mummon kasikymppisille omat eväät tupperkipoissa. Minä en oo enkä halua olla. Mulle on ehdottoman iso merkitys sillä, että mun ruokavalio on niin joustava, että se sallii erilaiset kulttuuriset ja sosiaaliset jutut, joita vastaan tulee. Tasan tarkkaan syön pääsiäisenä mämmiä ja mummon kanssa kahvitellessa pullaa sekä juon kuohuvaa silloin kun on aihetta nostaa malja. Mulle on tärkeää saada korkata kalja silloin tällöin ja syödä lettuja, joita mun lapsi on tohkeissaan paistanut. Jatkan siis tällä tiellä etsien sopivaa tasapainoa syömisten suhteen, niin että ruoka ei olisi rajoittava tekijä treenissä eikä muussa elämässä.
Sama juttu mulla, mutta ei se dieetilläkään laihtumista estä, jos niitä mummon kanssa syötyjä kahvipullia ei ole joka päivä. Mulla menee viikot niin kurinalaisesti, että jos viikonloppuna syön sitä pullaa, tai tulee tilanne, että "pitää" vetää pää täyteen, niin teen sen, eikä se vaikuta kokonaisuuteen juuri yhtään mitään.

Tietysti voihan se olla hieman hankalaa, jos niitä sosiaalisia tilanteita tulee joka päivä. Mulle se ei ole niin suuri ongelma, koska olen sen verran introvertti, että töissäkään en viihdy täyteen ammutussa kahvihuoneessa, vaan teen senkin ajan mieluummin töitä, joten samalla jää ne houkutuksetkin vähemmälle. En mä silti syrjään vetäytyvä ja ujo ole, mutta en vain tykkää jos ympärillä on liikaa ihmisiä.

Heh, no en todellakaan laske työpaikan kahvihuoneen tarjoiluja tuohon sosiaaliseen kategoriaan. Ei mun työpaikalla ainakaan ole mitään ongelmaa jättää niitä ottamatta, vaikka tottapuhuen siinä aika usein jotain makeaa on tarjolla. Otan vain, jos tarjolla on jotain mistä erityisesti pidän ja just sillä hetkellä koen sitä kaipaavani, eli esim. palan suklaata. Eilen otin suklaakakkupalasesta puolikkaan kun yksinkertaisesti pääsin niin myöhään tauolle (mun työn luonne, aina ei voi irrottautua työstä) etten ehtinyt syödä tarpeeksi kaloreita, joten pieni rasvapommi tuli ihan tarpeeseen. Silti eilisen kalorit tais jäädä vähän liian alas. Ei pitäis koskaan luottaa siihen, että töissä ehtii syödä tarpeeksi.

Sama juttu mulla, mutta ei se dieetilläkään laihtumista estä, jos niitä mummon kanssa syötyjä kahvipullia ei ole joka päivä. Mulla menee viikot niin kurinalaisesti, että jos viikonloppuna syön sitä pullaa, tai tulee tilanne, että "pitää" vetää pää täyteen, niin teen sen, eikä se vaikuta kokonaisuuteen juuri yhtään mitään.

Tietysti voihan se olla hieman hankalaa, jos niitä sosiaalisia tilanteita tulee joka päivä. Mulle se ei ole niin suuri ongelma, koska olen sen verran introvertti, että töissäkään en viihdy täyteen ammutussa kahvihuoneessa, vaan teen senkin ajan mieluummin töitä, joten samalla jää ne houkutuksetkin vähemmälle. En mä silti syrjään vetäytyvä ja ujo ole, mutta en vain tykkää jos ympärillä on liikaa ihmisiä.

Just näin. Kun suurimmaksi osaksi on skarppina muonituksen kanssa, niin tyyliin kerran pari viikossa "lipsuminen" ei oo paha juttu ollenkaan. Sitten jos menee suklaata tollon ja pullaa tällön, niin lienee turha koittaa millään paastodieteillä tilannetta kompensoida, tai ihmetellä, kun ei homma toimi. Ensin perusasia kondikseen ja sitten vasta kikkailut. Itellä ainakin riittää vallan hyvin kulinarististen mielihalujen ja sosiaalisten "lipsumisien" määräksi päivä per viikko.

Heitetääs oma lusikka soppaan. Mä olen ollut IF:llä n.vuoden verran ja ajatusmalli ollut itsellä pitää tää pätkäpaasto mahdollisimman stressittömänä. Eli aikaikkunoista pidän syönnin osalta tiukasti kiinni vähintään viitenä päivänä viikossa , mutta annan itselleni luvan vetästä jonkun pienen herkun vaikka päivittäin koska se on on vähempi paha kuin jatkuva stressaaminen mitä saan syödä ja mitä en. Ja tosiaan yhtenä tai kahtena päivänä syön ilman aikaikkunaa, mutta silloinkin järki mukana.
En siis myöskään laske kaloreita vaan syön tasan sen verran kun huvittaa, mutta pääsääntöisesti syön 'puhtaasti'.
Itsellä paastoa tulee 16-20h ihan fiiliksen mukaan ja monesti treeni aamulla, kun paastoa takana n.16h.
Treenin kulkuun ei ole itsellä vaikuttanut tippaakaan onko paasto takana vai hyvä aamupala alla. Se on ollut sit aina jostain muusta kiinni jos ei treeni ole jonain kertana kulkenut.
If:n suurimmat hyödyt itselle ollut, että se aiemmin ollut pieni pömppövatsa aikalailla kadonnut. Suurin syy kuitenkin "longevity" ja se katsotaan sitten hamassa tulevaisuudessa onko ollut hyötyä vai ei, mutta kaikki se mitä Esim. Rhonda Patrick höpisee aiheesta niin kyllähän tän pitäis olla aika pomminvarma keino pidempään ja terveempään elämään.

Voin sanoa, että aikamontaa ruokavaliota tässä tullut vuosien saatossa tullut noudatettua ja tämä tuntuu niistä parhaalta.

Nyt kun ajatus vesipaastosta on muhinut edelleen, niin tuli mieleen että pystyykö tuon aikana käytännössä treenaamaan ollenkaan? Punttia en aikonut tehdä, mutta ainakin yksi "pakollinen" HIIT olisi tehtävä, koska se vaan täytyy tehdä.

Miten on, onnistuuko vai tuleeko sen aikana / jälkeen hengenlähtö?

Nyt kun ajatus vesipaastosta on muhinut edelleen, niin tuli mieleen että pystyykö tuon aikana käytännössä treenaamaan ollenkaan? Punttia en aikonut tehdä, mutta ainakin yksi "pakollinen" HIIT olisi tehtävä, koska se vaan täytyy tehdä.

Miten on, onnistuuko vai tuleeko sen aikana / jälkeen hengenlähtö?
Kyllä varmaan pystyy ihan hienosti, mutta mä ajattelen asiaa siltä kannalta, että kannattaako. Treeni on aina katabolista, lihasta purkavaa toimintaa ja sen jälkeen tulee anabolinen lihasta rajentava vaihe. Paitsi jos olet paastolla. Silloin treeni luultavasti vain purkaa lihasta kahta kovempaa verrattuna treenaamattomuuteen.

Natikkabodari Aaron Curtis treenasi koko viikon ilman ongelmia ja vielä jalat viimeisenä päivänä.

Coach Trevor sanoi, että ei kannata treenata, koska silloin hajoitetaan lihasta eikä tule proteiini ravinnosta korjaamaan vaurioita, niin keho purkaa sen proteiinin lihaksista.

Mjooh, pitänee junailla tuo silleen että lopetan paaston tuon Hiittitreenin jälkeen kevyesti palkkarilla tms. ja siitä sitten hiljalleen kohti normisyömisiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom