Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä vaiheessa kannattaa analysoida tutkimuksia mutuilun sijaan. Paastotutkimuksissa on usein esillä kasvuhormooni, joka toimii lihaksia säästävänä komponenttina. Esimerkiksi tuossa Donan linkkaamassa videossa paastoilijat väittävät ettei lihaskatoa tule paaston aikana, jos on treenannut ennen sitä aktiivisesti. Perustelu tässä on kehon tarve säästää hyödyllinen lihasmassa, jota tarvitaan selviytymiseen jatkossakin.

Saa linkittää tutkimuksia, koosteita ja analyyseja. Varsinkin suht rasvattomilla (ei ylipainoisilla) tehdyt tutkimukset varmaan kiinnostaa monia täälläkin.

Katsoin aikanaan Jason Fung luennon, jossa hän vertasi kahta paastoa. Ensimmäinen oli valvotussa tilassa eikä potilas saanut harrastaa yhtään liikuntaa. Ensimmäinen potilas oli huono-oloinen koko paaston ajan ja menetti lihasta. Toinen potilas harrasti liikuntaa normaalisti. Hän oli nälkäinen ensimmäiset 3 päivää ja tämän jälkeen hänellä oli normaali olo. Toinen potilas ei menettänyt lihasmassaa paaston aikana.

Onko "normaali" liikunta lenkkeilyä jne.? Tässä on nyt käsittääkseni puhuttu, että salitreeni ei ainakaan olisi suositeltavaa katabolisen vaikkutuksen takia.

Saa linkittää tutkimuksia, koosteita ja analyyseja. Varsinkin suht rasvattomilla (ei ylipainoisilla) tehdyt tutkimukset varmaan kiinnostaa monia täälläkin.

Onko "normaali" liikunta lenkkeilyä jne.? Tässä on nyt käsittääkseni puhuttu, että salitreeni ei ainakaan olisi suositeltavaa katabolisen vaikkutuksen takia.

Voisin vähän myöhemmin mahdollisesti kaivaa noita tutkimuksia tänne, mutta nyt en jaksa. Minulla on 5. paastopäivä ja olen tehnyt tänään ~10h diplomityötä. Luultavasti, löydät Googlaamalla noita tutkimuksia itsekin.

^ Tuo tuli katsottua jokin aika sitten ja tätä muistelin, kun salitreenin välttelystä puhuin. Fung taas mainitsi eräässä pätkässä, että pitempi paasto ei välttämättä ole kovin järkevää, jos rasvamassaa ei juuri ole.

Eipä varmaan auta hirveesti spekuloida, vaan kokeilee omalla kohdalla sitten kun sen aika tulee. Äkkiähän sen selville ottaa (y)

Juu parasta se on itse kokeilla.

Mä aloitan huomenna punttitreenit taas ja tankkaan hiilaria enemmän niin näkee vähä mitä on lähteny. Veikkasin että eroa ei huomaa kun saa paineet kroppaan.

Mitenköhän kahvi vaikuttaa tuolla useamman päivän täyspaastolla? On himottanut vetästä pidempää settiä itekkin mutta addiktina tuo voisi jeesata oloa huomattavasti.

Tähän mennessä siis aina kaikissa paastomuodoissa sallinut itelle kahvia mustana.

Paastotilasta en tiedä, mutta onhan sillä ainakin ampk aktivoiva vaikutus, joka auttaa omalla tavallaan , rasvan hapettumisen, terveyden ja "puhdistumisen" kanssa.
En näkis yhtään pahasta sitäkin pistää tulilla samaan aikaan, varsinkin kun se PS on paastossa jokatapauksessa hindeerattu, eli niitä gainzzeja ei haeta muutenkaan.

ampkeffects.jpg

Mitenköhän kahvi vaikuttaa tuolla useamman päivän täyspaastolla? On himottanut vetästä pidempää settiä itekkin mutta addiktina tuo voisi jeesata oloa huomattavasti.

Tähän mennessä siis aina kaikissa paastomuodoissa sallinut itelle kahvia mustana.

Kahvi menee ihan hyvin paaston kannalta, mutta voi aiheuttaa mahakipuja. Minulla on menny noissa 3-4 päivän paastoissa illasta aina pari kofeiinitablettia. En tosin enään muutaman päivän jälkeen ottaisi mitään ylimääräistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin kokeilin ihan huvin ja urheilun vuoksi pidempää paastoa, kun oli pari päivää aamusta iltaan töitä ja koulujuttuja.
60h paasto, lopussa kävin treenaamssakin, eikä näkynyt voimatasoissa vaikka paino putosi sellaisen 2,5kg. Treenatessa oli kyllä jotenkin outo fiilis, ei saanut samanlaista vittusaatana -raivopsyykkausta sarjoihin, vaan rauhallisempi fokus. Silti sekä lyhyet raskaat sarjat että treenin lopun HIIT ja farmarikävelyt meni yhtä hyvin kuin normaalistikin. Nälkää ei kummemmin ollut, eilen illalla vähän vatsa kurni, mutta vettä juomalla meni ohi. Hauska kokemus.

Olis kyllä voinut jatkaa helposti. Fiilis pysyi aika pitkälti samana neljännen päivän jälkeen.
Mikä on nyt lopputulema, paljonko on tullut painoa takaisin?

Noista juomismääristä ja suolan määrästä kyselin jo aiemminkin, oliko sulla niissä jokin tavoitemäärä per päivä vai vetelitkö ihan puhtaasti fiiliksen mukaan?

Mikä on nyt lopputulema, paljonko on tullut painoa takaisin?

Noista juomismääristä ja suolan määrästä kyselin jo aiemminkin, oliko sulla niissä jokin tavoitemäärä per päivä vai vetelitkö ihan puhtaasti fiiliksen mukaan?

Aamupaino oli tänään tasan 97kg hiilareilla tankattuna, eli 5kg vähemmän kuin ennen paastoa. Kunto on kyllä huomattavasti kireämpi ja lihaa ei lähtenyt juurikaan. Sen huomaa nyt kun aloitin treenaamaan ja syömään niin tuli paineet takas lihaksiin.

Suolaa vetelin semmoset 4g per litra vettä. Ja töissä meni sitä vichyä missä on gramma suolaa per 0.5l.

Ei hittolainen. Pitäisköhän sitä kokeilla tuota viikon paastoa? Kaikenlaiset ruokakokeilut on välillä ihan hauskoja. Kaveri piti kerran ihan vajaana kun kerroin syöväni viikon pelkkää raakaruokaa. Ihan hyvin se meni, mutta en voisi kuvitellakaan elämäntavaksi ottaa. Ketoosit, kasvisruokavaliot sun muutkin on kokeiltu, kuin myös viiden päivän mehupaasto, mutta ei ikinä vesipaastoa. Se mehupaasto oli todella syvältä perseestä ja se piti vetää silkalla tahdonvoimalla. Tiedä sitten olisiko tuo vesipaasto helpompi kun siinä ei tipu sitä ravintoa yhtään, joten nälkäkin voi olla siedettävämpi.

Powerhousulle hatunnosto avoimesta asenteesta kaikkea kohtaan!

Ite oon tässä taas koittanut enempi siirtyä if:n suuntaan, koska normidieetti niillä kaloreilla, joita pidän kipurajana, ei näy juuri tiputtavan painoa. Oon syönyt 2000 kcal lepopäivinä ja pari-kolmesataa lisää treenipäivinä. En oo valmis tiputtaan tuosta, koska en vaan oo. Oon mieluummin lihava kuin vedän alle kahden tonnin kaloreilla. Mitat 169/77. Joo, ehkä kaks kiloa tippui tolla dieetillä (eli lähinnä loman jälkeiset pöhötykset) ja sitten jäi junnaamaan.

Oon ajatellut vetää noin viiden tunnin syömisikkunoilla paitsi treenipäivinä kahdeksan. Treenaan yleensä aamupäivällä ja toistaiseksi en oo saanut paastotreenejä toimimaan, niin mun pitää saada edes pieni ateria treenien alle. If:sta on on/off kokemusta. Muutamia vuosia sitten paino tippui 5+2 dieetillä hienosti kaloreita laskematta, mutta treeni oli lähinnä aerobista silloin. Näin voimanaisena mun keho tuntuu pitävän tiukasti kiinni joka grammasta. On ihan mahdollista, että tämäkin homma kusee ja joudun hiljalleen hyväksymään, että musta tulee raskaan sarjan urheilija. Vittuakos siinä sitten, mutta kokeillaan nyt eka.

Ei hittolainen. Pitäisköhän sitä kokeilla tuota viikon paastoa? Kaikenlaiset ruokakokeilut on välillä ihan hauskoja. Kaveri piti kerran ihan vajaana kun kerroin syöväni viikon pelkkää raakaruokaa. Ihan hyvin se meni, mutta en voisi kuvitellakaan elämäntavaksi ottaa. Ketoosit, kasvisruokavaliot sun muutkin on kokeiltu, kuin myös viiden päivän mehupaasto, mutta ei ikinä vesipaastoa. Se mehupaasto oli todella syvältä perseestä ja se piti vetää silkalla tahdonvoimalla. Tiedä sitten olisiko tuo vesipaasto helpompi kun siinä ei tipu sitä ravintoa yhtään, joten nälkäkin voi olla siedettävämpi.
Kyllä mä ainakin ajattelin tuon testata. Aiemmin suunnitelmissa oli 3 päivän vesipaasto mutta kyllä se taitaa olla viikko sittenkin targettina kun vähän aikaa antaa ajatuksen hautoa mielen sopukoissa. Itsellä kun tosiaan kroppa menee ketoosiin todella kivuttomasti ja nälän tunne katoaa, niin uskoisin tuon viikon olevan hyvinkin tehtävissä.

Pitää vaan ajoittaa tuo vesipaaston aloittaminen seuraavaan treenitaukoon (eli 3 viikon päähän).

Kun puhutaan viikon paastosta onko se teidän mielestänne

7kokonaista päivää syömättä eli vaikka sunnuntai iltana vika ateria ja kaikki viikon päivät syömättä ja taas maanantaina saa syödä ?

Vai tunnilleen viikko esim sunnuntaina syöt klo 12 ja tunnilleen viikon päästä saa syödä taas ?

Kun puhutaan viikon paastosta onko se teidän mielestänne

7kokonaista päivää syömättä eli vaikka sunnuntai iltana vika ateria ja kaikki viikon päivät syömättä ja taas maanantaina saa syödä ?

Vai tunnilleen viikko esim sunnuntaina syöt klo 12 ja tunnilleen viikon päästä saa syödä taas ?

IIha vittu sama!

Muutama tunti sinnetänne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom