Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yks paastoamisen hyötyjä minkä oon myös huomannut on se, että ruuansulatus parantunut. Varinkin nyt kun tehnyt tätä 2x24h viikossa.
Just sanoin että älä vaivaa päätäs hifillä..no vastataan sitten.. Periaatteessa ampk haittaa mtor signalointia eli noin teoriassa vähentää lihan syömisen lihasta kasvattavia hyötyjä.
Mutta hyvin ne lihat ukoilla kasvaa vaikka vetävätkin kofeiinia ja aminoita/heraa sekaisin päivänmittaan..etenkin treenin yhteydessä :D
Ei oo nälkä enään kun pääsee sen tietyn pisteen yli, mulla nyt 24h just takana ja kohta lähössä treenaamaan. Kyllä se keho tottuu siihen oikeesti aika nopeasti ja muistaa juoda vettä nii no problemos.miten toi 24h paastoaminen vaikuttaa nukkumiseen,ite voisin kuvitella etten varmaan nukkus ollenkaan kun olis niin pirun kova nälkä
Ei oo nälkä enään kun pääsee sen tietyn pisteen yli, mulla nyt 24h just takana ja kohta lähössä treenaamaan. Kyllä se keho tottuu siihen oikeesti aika nopeasti ja muistaa juoda vettä nii no problemos.
Söin vikaksi ateriaksi ennen kun aloitin paaston 500g maitorahkaa 200g mustikoita ja 100g kaurahiutaleita.Minkälaisella ravinnolla lähdet treenaamaan?
Söin vikaksi ateriaksi ennen kun aloitin paaston 500g maitorahkaa 200g mustikoita ja 100g kaurahiutaleita.
Ei se keho noin nopeasti ala vielä ottamaan lihaksesta energiaa. Joku voi korjata jos väärässä.Ahaa eli menet paastossa treenaamaan. Mites tuo toimii kun glykogeenit on vähissä. Eikös se johda suurempaan lihastenpurkuun?
Itse olen tuossa luulossa olleena katkaissut 19-21 tunnin paaston juuri ennen treeniä otetulla hera+malto juomalla + banaani ja treenin ajan bcaa+osmopure ja jälkeen hera+malto.
Mulla kulkee treenit paastossa paremmin kuin muuten, eikä ole lihaksetkaan purkautunu:D. Tuo väite että, jos proteiinidrinkkiä ei saa 3 tunnin välein, niin lihakset purkautuu, on lähinnä lisäravinnebisneksen luoma myytti, joka voisi kuolla jo.
Videoon viitaten; aika vastavirtaan mennään jos sanotaan että koko treenin ympäristö kannattaisi olla paastossa ja että palautusjuomasta ei olisi hyötyä. On siitä varsin vahvaa näyttöä että palkkarista on hyötyä. Samoin treenin aikana nautittavista aminoista ja hiilarista sekä ennen treeniä nautittavasta protskusta ja hiilarista. Yleensäkkin itse en ainakaan voimaharjoittelulla tavoittele suoraan mitään rasvanpolttoa vaan jaksosta riippuen lihaksen kasvatusta tai lihaksenlähtöä vastaan taistelua dieetillä. Ja tuossa mennään metsään jos pelätään insuliinin piikkausta treenin ympäristössä ja pelätään kasvuhormonin laskua.
Koko paastoilu ja lihanrakennus myös vahvasti nojaa siihen olettamukseen että proteiinisynteesi on nettona viikkotasolla mitattuna ihan samalla tasolla riippumatta ravinteiden ajoituksesta. Berkhaninkin versio jo ounasteli tutkimusviittein sitä että nettoproteiinisynteesiin vaikuttaa eniten proteiinin riittävä kokonaismäärä ja riittävä harjoittelu päivän/viikon aikana. Ja jos tämä olettamus tosiaan pitää paikkansa niin tutkimukset treeninaikaisesta proteiinista ja proteiinisynteesistä ovat jokseenkin irrelevantteja.
Lisäravinteet proteiinilisiä + paria poikkeusta lukuunottamatta on kyllä sellaista markkinaskeidaa että terve. Ja mulla on yhä kaapit täynnä entisaikoina ostettuja purkkeja joita silloin luuli oikeasti tarvitsevansa. EAA/BCAA ei tee mitään mitä normaali hera ei tekisi.
Tietysti määrät ja ajoitus ravinteissa korostuu huomattavasti jos puhutaan vaikkapa ammattiurheilijasta jonka laji ja harjoittelu pohjaavat vahvasti lihasglykogeeniin.
Kanattaako paasto lopettaa vasta reenin jälkeen vai jo treenin aikana alkaa juomaan aminoita ja hiilaria?
Toiseen suuntaan on kertynyt myös näyttöä että ajoituksella on merkitystä. Nutrient Timing kirja löytyy hyllystä ja ei niitä juttuja ihan noin vaan voi ohittaa. Ja onhan tuossa muitakin muuttujia kuin proteiinin kokonaismäärä. Ei voi olla sama vedätkö kerran päivässä kilon lihaa missä 200g prodea vai 250g heraa missä 200g prodea. Liha hengailee mahalaukussakin moninkertaisesti pidemmän ajan. Pitää tulla aika reilu määrä dataa että voi vaihtaa käsityksen ajoituksen merkityksestä, mutta jos sitä tulee niin sitten käsitys vaihtuu.
Hera ei kovan rasituksen alla sieltä mahasta liikahda niinkuin aminohapot. Isoin ero tulee silloin jos lähdetään paastossa treenaamaan. Jos on vedetty ennen treeniä heraa niin kierrossa on jo aminoja eikä lisäaminot tuo niin suurta hyötyä.
Kanattaako paasto lopettaa vasta reenin jälkeen vai jo treenin aikana alkaa juomaan aminoita ja hiilaria?