Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos mietitään, että ilman insuliinipiikkejä(mitä tulee aminoistakin) paasto boostaa kasvuhormonitasoja 1000-2000% riippuen pituudesta. Niin luulisi tuon kasvuhormoni boostin suojaavan jopa tehokkaammin lihaksia ja polttavan rasvaa, kuin aminoiden, jotka ainakin teoriassa haittaa paaston hyötyjä.

Kasvuhormonilla on myös proteiineja säästävä vaikutus kehossa. Eiköhän se ole se syy miksi se nisäkkäillä nouseekin älyttömästi kun ravintoa ei ole saatavilla.

Myös eräillä aminohapoillla, kuten ornitiinilla on kasvuhormonia nostavia tekiöitä Myös valiinilla rasvan hapettumista boostaavia tekiöitä.. Ottamalla esim 10g heraa voidaan siis tukea sitäkin ilman insupiikkiä. Se insupiikkihän tulee muistaakseni n. 2g leusiini annoksista

Loppuu hetkeksi ja jatkuu sitten sen pienen insupiikin jälkeen. Toinen vaihtoehto on ottaa EAA tai heraa tarpeeksi vähän eli katsella että leusiinia ei tule insuliinia piikkaavaa määrää, jos sillä saavutetan mielenrauha lihakadon takia.
No jatkuu joo mutta aika minimaalinen hyöty kun "paastoat" ton jälkeen sit esim 4-5h seuraavaan ruokaan jos ne hyödyt alkaa vasta siellä 16-18h paikkeilla.

no tuleehan siinä kalorivajetta ;D
Se on kylläkin totta, ja moni tekee tätä eri syistä. Jotkun hakee niitä kaikkia hyötyjä ja uskoo että noi paastot tosiaan puhdistaa sitä kroppaa ja ei vedä kun vettä paaston aikana. Sitten toiset taas vetää niitä aminoita yms ja kahvia. Tottakai tostakin on hyötyä jos tätä tekee painonpudotus mielessä.

Oon nyt syönyt vain kerran päivässä kahden sijaan ja uni on parempaa, kun syö kuuden ja kahdeksan välillä vs. kahden ja neljän välillä.

Oon nyt syönyt vain kerran päivässä kahden sijaan ja uni on parempaa, kun syö kuuden ja kahdeksan välillä vs. kahden ja neljän välillä.
Saisko mielenkiinnosta esimerkki aterian? Kiinnostaa vaan mimmosilla safkoilla syö päivän kalorit kerralla.

Kaikki on niin yksilöllistä, jos paastoan aamut syön illalla täyteen niin yö menee kun pyörii hiessä sängyssä ja aamulla turvottaa ja vaikea olo.

Mut taas jos syö ison aamupalan ison lounaan ja paastoaa sinne aamuun asti koko illan, niin olo on virkeä, energinen turvotus lähtee, treeni kulkee.

Siis riippuu mitä hakee 75kg hyvä kondis riittää itselle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikki on niin yksilöllistä, jos paastoan aamut syön illalla täyteen niin yö menee kun pyörii hiessä sängyssä ja aamulla turvottaa ja vaikea olo.

Joo, näinpä. Lienee vain useimmille helpoin tapa toteuttaa se, että aamusta ollaan syömättä, siitä kai nuo yleisesti ehdotetut syönti-ikkunat. Olen tosin itsekin huomannut tuon mainitsemasi levottoman olon jos liian tukevasti syö illalla. Ajottuu mulla kans nykyään melkein poikkeuksetta nuo isoimmat ruokamäärät 14-18 välille ("aamupala" ja "lounas" siis). Yksi asia mikä ehkä säännöllistynyt IF myötä on suolen toiminta ja maha toimii ehkä snadisti paremmin.

Joo, näinpä. Lienee vain useimmille helpoin tapa toteuttaa se, että aamusta ollaan syömättä, siitä kai nuo yleisesti ehdotetut syönti-ikkunat. Olen tosin itsekin huomannut tuon mainitsemasi levottoman olon jos liian tukevasti syö illalla. Ajottuu mulla kans nykyään melkein poikkeuksetta nuo isoimmat ruokamäärät 14-18 välille ("aamupala" ja "lounas" siis). Yksi asia mikä ehkä säännöllistynyt IF myötä on suolen toiminta ja maha toimii ehkä snadisti paremmin.
Mulla taas toisinpäin ton mahan suhteen aluksi kun alotin IF oli jonkun kuukauden ihan kivistä paskaa ja kävin ehkä 3 päivän välein eikä tarvinut edes pyyhkiä :D. Nyt on jotenkin jo tottunut ja alkanut pelaamaan "normaalimmin".

Mulla taas toisinpäin ton mahan suhteen aluksi kun alotin IF oli jonkun kuukauden ihan kivistä paskaa ja kävin ehkä 3 päivän välein eikä tarvinut edes pyyhkiä :D. Nyt on jotenkin jo tottunut ja alkanut pelaamaan "normaalimmin".

Huhhuh, se on meikällä aikalailla pari kertaa päivään herätessä ja sit illalla ennen reeniä. Huomannu kans et roskaruoan syönti pistää pakin ihan sekasin nykyään kun tulee niin harvoin syötyä. Muilla sama?

Huhhuh, se on meikällä aikalailla pari kertaa päivään herätessä ja sit illalla ennen reeniä. Huomannu kans et roskaruoan syönti pistää pakin ihan sekasin nykyään kun tulee niin harvoin syötyä. Muilla sama?
Jep, just jos ei oo pitkään aikaan syönyt mitään roskasafkaa niin kyllä muuten tulee aivan paska olo, maha menee ihan vedelle ja väsyttää yms. Jos joskus tuntuu että ei oo hyvä olo kun syö "terveellisesti" nii vedäppä jotain roskaruokaa kaksin käsin nii katotaan minkälainen olo tulee :D

Asiasta viidenteen hernekeitto on kyllä aika täyttävää ihme kamaa 500kcal eikä edes paljon proteiinia purkissa. Jaksan pidempään purkillisella hernekeittoa 500kcal entä jauheliha +riisi yht 1000kcal.

Kai se kuidun määrä ja nestemäinen ruoka pitää vain kylläisenä. ( en nyt lihasten kasvattamiseen tietenkään ylistä hernekeittoa )

Laitetaanpa nyt hieman omia kokemuksia n. 5kk pätkäpaastoilulta. Totuin tähän touhuun nopeasti, sillä normaalistikin tykkään syödä isoja annoksia kohtalaisen harvoin. Aluksi reeneissä tuntui, että paineet ja tuntuma on kadoksissa ja ettei korkeavoluumista reeniä voi vetää läpi. Nyt alkaa mieli hieman muuttumaan ja kroppa tuntuu toimivan aika joustavasti. Ruokaikkuna on reenipäivinä n. 16-22 ja lepopäivinä useimmiten 18-22. Väliin mahtuu kuitenkin myös yhden aterian päiviä. Ennen reeniä menee usein joku smoothie, sillä se on helppo ottaa töihin ja ravintoarvot saa säädettyä aika tarkasti. Välillä myös koulun työpaikkalounas tulee nautittua ja nyt aukioloaikojen pidentyessä taidan siirtyä lähinnä siihen. Mikäli tulee reenattua aikaisemmin, niin vedän sen sitten aminohappojen voimalla.

Olo on ollut kautta paastoilun todella hyvä. Välillä jos on tylsä hetki, voi maha hieman murahtaa, mutta senkin kyllä erottaa oikeasta nälästä nopeasti. Usein töissä on kuitenkin niin kiire, että siellä tykittää menemään vähintään sen 8 h ruokaa kummemmin miettimättä. Ajatus luistaa ja mieli pysyy virkeänä. Paastolla on usein kylmä, kuten monella muullakin on käynyt. Ja senkin väitteen sain todistettua, ettei isotkaan annokset tunnu oikeastaan miltään enää. Oma kulutus on kohtuullisen alhainen ja siksi en ole päässyt kunnolla testaamaan rajoja, mutta kerta-annoksina n. 2500 kcal uppoaa helposti vartissa (riippuen tietty ruuasta). Rajoittavana tekijänä on usein leukojen väsyminen...

Viime viikolla oli Team City Challenge klo 10-16. Tämä sisälsi omalla kohdalla 55 km pyöräilyä ja lisäksi kaikki ne rastisuoritukset. Klo 14 asti vedin paastolla ja eipä tuntunut edes ihmeelliseltä Ja paaston jälkeenkin vain "pieni" leipä kanalla ja munalla ja lisäksi hiukan pähkinöitä. Suolaa nappasin aamulla, sillä olen huomannut sen auttavan huomattavasti paaston aikaisessa liikunnassa (jalat vetävät helposti veteliksi ilman sitä).

Tyttöystävä pitää mua idioottina ja kaverit outona, mutta minkäs teet! Onhan se hauskaa olla semijulkkis, kun tuttujen tutut tulee kyselemään, että millaisia annoksia tänään on uponnut.

Laitetaanpa nyt hieman omia kokemuksia n. 5kk pätkäpaastoilulta. Totuin tähän touhuun nopeasti, sillä normaalistikin tykkään syödä isoja annoksia kohtalaisen harvoin. Aluksi reeneissä tuntui, että paineet ja tuntuma on kadoksissa ja ettei korkeavoluumista reeniä voi vetää läpi. Nyt alkaa mieli hieman muuttumaan ja kroppa tuntuu toimivan aika joustavasti. Ruokaikkuna on reenipäivinä n. 16-22 ja lepopäivinä useimmiten 18-22. Väliin mahtuu kuitenkin myös yhden aterian päiviä. Ennen reeniä menee usein joku smoothie, sillä se on helppo ottaa töihin ja ravintoarvot saa säädettyä aika tarkasti. Välillä myös koulun työpaikkalounas tulee nautittua ja nyt aukioloaikojen pidentyessä taidan siirtyä lähinnä siihen. Mikäli tulee reenattua aikaisemmin, niin vedän sen sitten aminohappojen voimalla.

Olo on ollut kautta paastoilun todella hyvä. Välillä jos on tylsä hetki, voi maha hieman murahtaa, mutta senkin kyllä erottaa oikeasta nälästä nopeasti. Usein töissä on kuitenkin niin kiire, että siellä tykittää menemään vähintään sen 8 h ruokaa kummemmin miettimättä. Ajatus luistaa ja mieli pysyy virkeänä. Paastolla on usein kylmä, kuten monella muullakin on käynyt. Ja senkin väitteen sain todistettua, ettei isotkaan annokset tunnu oikeastaan miltään enää. Oma kulutus on kohtuullisen alhainen ja siksi en ole päässyt kunnolla testaamaan rajoja, mutta kerta-annoksina n. 2500 kcal uppoaa helposti vartissa (riippuen tietty ruuasta). Rajoittavana tekijänä on usein leukojen väsyminen...

Viime viikolla oli Team City Challenge klo 10-16. Tämä sisälsi omalla kohdalla 55 km pyöräilyä ja lisäksi kaikki ne rastisuoritukset. Klo 14 asti vedin paastolla ja eipä tuntunut edes ihmeelliseltä Ja paaston jälkeenkin vain "pieni" leipä kanalla ja munalla ja lisäksi hiukan pähkinöitä. Suolaa nappasin aamulla, sillä olen huomannut sen auttavan huomattavasti paaston aikaisessa liikunnassa (jalat vetävät helposti veteliksi ilman sitä).

Tyttöystävä pitää mua idioottina ja kaverit outona, mutta minkäs teet! Onhan se hauskaa olla semijulkkis, kun tuttujen tutut tulee kyselemään, että millaisia annoksia tänään on uponnut.

Hyvä viesti, näin sen kuuluukin mennä! :) Itsellä aika samoja fiiliksiä (nälänhallinta, jaksaminen, treenien volyymiin tottuminen, kylmä jne.) ja tuntuu erittäin ylläpidettävältä elämäntavalta nyt kun on tehnyt tästä oikeasti rennompaa ja modailee itselle sopivaksi.
Porukka aivan turhaan stressaa turhia asioita, kuten syömisikkunan pituutta ja sitä jos se välillä liukuu muutamalla tunnilla - koko homman idea on (ainakin mun mielestä) tehdä elämästä / dieettaamisesta helpompaa.

Tämmöinen kuva tuli instagramissa vastaan ja samaistuminen tuohon "Abstainer" henkilöön on vahva.

View: https://www.instagram.com/p/BXrZWAyFG6c/?taken-by=thealanaragon

Paskasafkan syöminen on kyllä tämän myötä ainakin jäänyt lähes kokonaan, ei paljon pullat maistu jos maha on tupaten täynnä oikeeta evästä. Joskus harvoin punttipäivinä saattaa mennä jotain jäätelöä jos ei kaikkia kaloreita jaksa/ehdi aikaikkunan sisään syödä.

Suositut

Back
Ylös Bottom