Tuosta videosta...
Ai PAUNA RASVAA päivässä ilman liikuntaa (poislukien toki mitä nyt hyötyliikuntaa kenelläkin väkisin kertyy)? Kulutuksen tulee tuolloin olla 3175 kcal/vrk ja tässä laskelmassa ei olla menetetty grammaakaan lihasta. Osaako joku valaista miten tämä olisi mahdollista? Vai olivatko kaikki niin ylipainoisia? Haastateltava ei ainakaan.
Kuitenkin, jos edes puolet videon asiasisällöstä on totta, on kokeilu mielenkiintoinen. Ois ihan kutkuttavaa kokeilla, muistakin syistä kuin ylimääräisenä piristyksenä rasvan palamiseen, mutta itsellä pelkona juuri paaston jälkeinen ylensyömisen riski.
Olen vastikään alkanut adaptoitua if:ään. Ekoina päivinä oli paaston aikana hullu nälkä ja väsymys, mutta noin viikossa paastonaikainen vireys ja fiilis on noussut normi tasolle eikä ruokaa tule ajateltua enää paastotuntien aikana samalla lailla. Varmaan viksua jatkaa sillä tiellä jonkin aikaa, jotta syömistapa vahvistuisi ns normaalina elämäntapana eikä kuurina.
Itse syön aamusta lähtien ja lopetan klo 12-14. On mulle paljon miellyttävämpi kuin aamupaasto. Minulla nälkä ei haittaa nukahtamista, ja siihen liittyvä väsymys iltaa kohti vain tukee minulla hyvää unirytmiä. Paaston tärkeät tunnit meneekin unessa tietämättä ja aamulla ei meinaa välttämättä silti muistaa heti syödä. Ja mulla reeni on syömisikkunan keskellä. Tiedän että jotain hyötyä jää sen takia saamatta jollain osa-alueella, mutta tällä hetkellä paino tippuu ja treeni kulkee loistavasti ja se riittää mulle tässä vaiheessa.