Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Löytyy tutkimuksia vaikka kuinka, jos viitsii vähä ottaa selvää. Viime vuonna jopa nobel palkinto voitettiin tutkimuksella paaston hyödyistä.

Kun tuolla on kaikenmaailman jenkkitohtoria periaatteessa ostanu tittelin ''tohtori'' niin ei ihan varma ole mistä lähtis ottaa selvää. Tuntuu että porukka parantelee syövätki tällä niin en oo edes viittiny vaivautuu ottaa selvää.

Heittäkääs top3 nimeä josta alotan? Eikä mitää dr ozeja, dr axeja, Gwyneth paltrowin vaginahöyryttäjän puolesta puhujia tai hiilarit tappaa hihhuleita.

Viimeksi muokattu:
Kun tuolla on kaikenmaailman jenkkitohtoria periaatteessa ostanu tittelin ''tohtori'' niin ei ihan varma ole mistä lähtis ottaa selvää. Tuntuu että porukka parantelee syövätki tällä niin en oo edes viittiny vaivautuu ottaa selvää.

Heittäkääs top3 nimeä josta alotan? Eikä mitää dr ozeja, dr axeja, Gwyneth paltrowin vaginahöyryttäjän puolesta puhujia tai hiilarit tappaa hihhuleita.
Hetkinen. Ensin kysyt perustuuko väitteet tutkimuksiin vai "yksittäisiin asiantuntijoihin", ja seuraavaksi pyydät näiden yksittäisten asiantuntijoiden nimiä?

Mitä jos vaikka etsisit niitä tutkimuksia?
Googleta vaikka "intermittent fasting study".
Ei se niin vaikeaa oo.

Hetkinen. Ensin kysyt perustuuko väitteet tutkimuksiin vai "yksittäisiin asiantuntijoihin", ja seuraavaksi pyydät näiden yksittäisten asiantuntijoiden nimiä?

Mitä jos vaikka etsisit niitä tutkimuksia?
Googleta vaikka "intermittent fasting study".
Ei se niin vaikeaa oo.
Ei vaan mä pyydän joittenkin tiettyjen pätevien tyyppien johon suurinosa ihmisistä voi luottaa. Jos joku pyytää faktaa lihaskasvulle mikä on oikea toistoalue niin mä linkkaan Brad schoenfeldin kotisivut tai hulkin artikkeleita koska ne pohjautuu faktoihin. Jos joku pyytää hiilareista tietoa niin mä EN linkkaa dr ozia tai Antti Heikkilää. Simple is that.

''Ei se niin vaikeeta oo'' Itseasiassa jos mä alotan ottaa selvää aiheesta josta ei ole kovin kummosta tietoa niin sitä voi äkkiseltää uskoa jonkun huru-ukon juttuja. Pari miljardia ihmistä uskoo puhuvaan käärmeeseenki. ;) Eli ei muutakun ''intermitten fasting study'' ja eka linkki auki ja se on siinä... :rolleyes: aattelin että ois säästyny aikaa ettei tarviis 300 tutkimusta käydä läpi ja tuplatsekkaa että onko tää pätevä tutkimus tai pätevä luotettava jätkä/mimmi. Käsittääkseni terveys on suhtmerkittävä asia josta kannattaa a)huolehtia b)kyseenalaistaa uudet asiat ja noudattaa varovaisuutta.

Viimeksi muokattu:
Ei vaan mä pyydän joittenkin tiettyjen pätevien tyyppien johon suurinosa ihmisistä voi luottaa. Jos joku pyytää faktaa lihaskasvulle mikä on oikea toistoalue niin mä linkkaan Brad schoenfeldin kotisivut tai hulkin artikkeleita koska ne pohjautuu faktoihin. Jos joku pyytää hiilareista tietoa niin mä EN linkkaa dr ozia tai Antti Heikkilää. Simple is that.

''Ei se niin vaikeeta oo'' Itseasiassa jos mä alotan ottaa selvää aiheesta josta ei ole kovin kummosta tietoa niin sitä voi äkkiseltää uskoa jonkun huru-ukon juttuja. Pari miljardia ihmistä uskoo puhuvaan käärmeeseenki. ;) Eli ei muutakun ''intermitten fasting study'' ja eka linkki auki ja se on siinä... :rolleyes: aattelin että ois säästyny aikaa ettei tarviis 300 tutkimusta käydä läpi ja tuplatsekkaa että onko tää pätevä tutkimus tai pätevä luotettava jätkä/mimmi. Käsittääkseni terveys on suhtmerkittävä asia josta kannattaa a)huolehtia b)kyseenalaistaa uudet asiat ja noudattaa varovaisuutta.

Olisit voinut lukea yhden yhteenvedon niistä tutkimuksista luotettavilta sivuilta (vaikka se eka hakutulos eli NCBI), niin olisi aikaa säästynyt eikä tarvitsisi miettiä, että ovatkohan nämä jonkun huru-ukon juttuja.

Lue vaikka Brad Pilonin Eat Stop Eeat kirja alkuun, jos tieteeseen perustuvat faktat kiinnostaa paastosta. Kirjassa lähteinä muistaakseni yli 300 ihmistutkimusta. Tai sitten juurikin Rhonda Patrickin videot tai Jason Fung.

Tähänki ketjuun linkatu vaikka kuinka paljo hyvää tietoa.

Tuntuu että porukka parantelee syövätki tällä niin en oo edes viittiny vaivautuu ottaa selvää.

Hieno asenne. Paastoa muuten tutkittu syävän hoidossa positiivisin tuloksin.

Viimeksi muokattu:
Lue vaikka Brad Pilonin Eat Stop Eeat kirja alkuun, jos tieteeseen perustuvat faktat kiinnostaa paastosta. Kirjassa lähteinä muistaakseni yli 300 ihmistutkimusta. Tai sitten juurikin Rhonda Patrickin videot tai Jason Fung.

Tähänki ketjuun linkatu vaikka kuinka paljo hyvää tietoa.

Hieno asenne. Paastoa muuten tutkittu syävän hoidossa positiivisin tuloksin.
Kai sä ymmärrät että jos mä rupean kaikkia energia kristallihoidoista vaginanhöyryttämisen tuomiin syövän parannuskeinoihin paneutumaan niin sais olla aika paljon koneella. Outoa että varovaisuus on huono asia terveysaiheissa. :D Koko keskustelu ois loppunu kun mun kysymykseen olis vastattu:
Lue tämä.
Lue tämä.

Mutta sanottiin ''ota selvää!'' ja noustiin jalustalle''lälläslää minäpä tiedän, sinä et'' - eti ite. ;) Jos sulle riittää todisteeks eka linkki googlesta niin siitä vaan. Kaikille ei riitä. :D

..Ja siellä toinen huutelija''lälläslää minä tiedän- sinä et''.

Mutta hyvä että KAHDEN sivun jälkeen tuli nimiä.. :D

Se siitä ''hyvästä asenteesta'' ;)

Ei porukkaa kiinnosta samoja asioita linkata tänne, jos et sen vertaa viitti edes ketjua selata muutamaa sivua. Ja johan tossa sulle annettiin vinkkejä mitä lukea ja katsoa.

Pähkinänkuoressa IF on ihan älyttömän yksinkertainen juttu yksinkertaisimmillaan: Jätä aamupala ja turhat napostelut pois ja anna kropan adaptoitua ~3 aterian rytmiin, kaiken muun elämässä voi tehdä kuten ennenkin.

Pähkinänkuoressa IF on ihan älyttömän yksinkertainen juttu yksinkertaisimmillaan: Jätä aamupala ja turhat napostelut pois ja anna kropan adaptoitua ~3 aterian rytmiin, kaiken muun elämässä voi tehdä kuten ennenkin.
Tosi suosittu on myös toi OMAD eli yhden aterian syönti päivässä useammiten päivällä tai ilalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aikanaan tuli tämä katsottua ja mielestäni aika helposti ymmärrettävässä muodossa kaveri selittää asiat, eli siis hyvä perusluotaus aiheesta.

mulle tää tuntuu toimivan kun aamupäivällä paasto reeni, ja tuli maastavedossa uus sarjapaino enkka,en olis ukonut tämmöiseen vielä kesän alussa :)

Aikanaan tuli tämä katsottua ja mielestäni aika helposti ymmärrettävässä muodossa kaveri selittää asiat, eli siis hyvä perusluotaus aiheesta.

Kaveri kertoo heti alussa, että jos syö 6 ateriaa päivässä, niin syöttää kropalleen kokoajan glukoosia vereen ja täyttää glykogeenivarastoja, jollon kroppa käyttää vaan niitä energiaks, etkä pysty polttamaan rasvaa ollenkaan vaan tarvii olla 8h syömättä, ennenkun rasva palaa kropasta. Ei tarvinnut katsoa sen pidemälle.

Tuskin kovinkaan merkittävää kokonaisuuden kannalta mutta kysynpä kuitenkin: mitenkäs vitamiinit, omega3-kapselit sun muut hivenaineet purkista? Otatteko ollenkaan ja jos otatte, nii meneekö ne "paaston aikana" vai sit ekan aterian yhteydessä?

Tuskin kovinkaan merkittävää kokonaisuuden kannalta mutta kysynpä kuitenkin: mitenkäs vitamiinit, omega3-kapselit sun muut hivenaineet purkista? Otatteko ollenkaan ja jos otatte, nii meneekö ne "paaston aikana" vai sit ekan aterian yhteydessä?

Pari grammaa omegaa ei paastoa katkaise. Vitamiinit yms aika kalorittomia kanssa.

Joskin useat vitamiinit ja myös omega kannattaa ottaa ruuan yhteydessä..

Oliko Mike Rashidista vielä videota täällä?

Näinhän se on. Ei niitä muutenkaan olisi mitään järkeä ottaa paaston aikana. Silloin otetaan vain vettä, prkle.:mad:;)

No joillakin vitamiineilla esim biotiinalla voi olla apua sile paaston rasvanpoltolle yms. En näe sille estettä jos pakosti haluaa paaston aikana ottaa.

Back
Ylös Bottom