Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla kiinnostais melkosesti miten Berkhanin mielestä IF:ää kannattaa käyttää bulkkimielessä, kun sen asiakkaat selkeästi jotku on sen tehny ja MB puhuukin "Leangains bulkeista." Varmaan samat ohjeet mutta kaloreita vaan maltilla lisää?

Itellä mennyt toi kalorihomma päin helvettiä, kun en kaloreita laske vaan pelaan varman päälle ja syön vaan paljon enemmän. Pikkusen tullu fläbää, mutta olen aika saletti että tässä kun kuukauden päästä alkaa taas leikkeleen niin pääsee taas kireään kuntoon.

EDIT: YAAAHA eli sehän olikin juurikin noin, että IF-protokollaa (16/8h) ei muuteta, eikä muutakaan (3 isoa ateriaa päivässä + 16h fast) hommaa. Eli nostellaan vaan kaloreita significantly.

No oon aika significantly tehnyt juurikin noin, mitä nyt pari kertaa liian aikasin rikkonu paaston. Pari kertaa vain. Eiköhän tämä tästä.

Eli nostellaan vaan kaloreita significantly.

Treenipäivinä yli kulutuksen, lepopäivinä tasapainossa tai hieman alle kulutuksen. Kokonaiskaloriylijäämä siis melko pieni. Ei mitenkään significantly välttämättä, kyllä sitä läskiä saa tulemaan vaikka ruokailuikkunan säilyttää samana.

Kiitos beginner linkeistä, en tiedä miten olivat menneet noin ohi vaikka mielestäni olin selannut koko sivuston läpi useampaan otteeseen.

Maanantai: Maastaveto, leuanveto lisäpainoilla
Keskiviikko: Penkki
Perjantai: Kyykky

Nämä ovat siis nämä "pääliikkeet", joista kustakin tehdään kaksi sarjaa. Ensimmäisessä sarjassa painot mahd. suuret, ja tehdään niin monta toistoa kuin menee. Jos toistoja tulee yli 5, seuraavalla treenillä tähän ensimmäiseen sarjaan lisätään painoa. Ensimmäisen sarjan jälkeen otetaan hieman painoja pois, ja toisessa sarjassa toistoja tehdään maksimissaan +1 verrattuna ensimmäiseen sarjaan. Jos tässä toisessakin sarjassa toistoja tulisi yli 5, myös tähän sarjaan lisätään painoja seuraavalla kerralla.
Oonko nyt yhtään oikeilla jälkillä? Tossa toisessa linkissä ainakin mainittiin se kulmasoutu, kannattaisiko se lisätä myös ohjelmaan jollain tavalla?

Martin puhuu myös näiden pääliikkeiden lisäksi tehtävistä "apuliikkeistä". Osaisko joku kertoa että mitä ne esimerkiksi voisivat olla näissä kussakin treenipäivässä?

Oonko nyt yhtään oikeilla jälkillä? Tossa toisessa linkissä ainakin mainittiin se kulmasoutu, kannattaisiko se lisätä myös ohjelmaan jollain tavalla?

Jep. Martin puhui Pendlay-soudusta, joka siis on käsittääkseni kulmasoutu tangon kuoletuksella lattiaan joka toiston välissä. Itse olen alaselkää säästääkseni tehnyt rintatuellista t-tankosoutua

Martin puhuu myös näiden pääliikkeiden lisäksi tehtävistä "apuliikkeistä". Osaisko joku kertoa että mitä ne esimerkiksi voisivat olla näissä kussakin treenipäivässä?

Mulla on jalkapäivänä smith-kyykky tai jalkaprässi, rintapäivänä vinopenkki kässäreillä + ojentajille dippi. Vatsaa teen seisten lisäpainoilla ylätaljassa. Mitään kovin eristäviä liikkeitä en suosittele, koska volyymi pidetään pienenä ja muutenkin suositaan raskaita liikkeitä

Jep. Martin puhui Pendlay-soudusta, joka siis on käsittääkseni kulmasoutu tangon kuoletuksella lattiaan joka toiston välissä. Itse olen alaselkää säästääkseni tehnyt rintatuellista t-tankosoutua
Pendlay on juuri tuota, mutta siinä asento kuitenkin on erilainen. Aloitetaan normaalia huomattavasti alempaa ja pyritään pitämään yläselkä kevyesti notkolla jotta tulee voimakkain supistus. Alaselkä kuitenkin tuetaan melkein makaamalla reisien päällä, heitä vaikka vyö päälle jos pelkäät alaselän turhaa rasitusta. Pendlaysoutu on mielestäni yksi parhaista, ellei paras, soututekniikoista.

http://www.weight-lifting-complete.com/pendlay-rows-technique.html

Tuosta hyvä linkki, teksti ja kuvat kopsattu suoraan Rippetoelta.

"Detoksifikaatio" on niitä termejä, joita viljellään milloin missäkin yhteydessä, mutta jolle kukaan ei tunnu tietävän kunnollista määritelmää.

liver-detox-lg.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_metabolism

Tarkempaa tietoa tai tutkimuksia tuosta glysiinistä mulla ei ole, mulle riittää se kun kouluttajani Charles Poliquin suosittelee sitä (kohta 6). Poliquinin nettikaupassa on myös video, jossa Charles kertoo glysiinin auttavan maksan detoksifikaatioprosesseissa sekä alentavan kortisolia ja nostavan kasvuhormonitasoja treenin jälkeen, mutten viitsi linkitellä vieraisiin kauppoihin.

Ilman glysiinilisää pärjää ihan varmasti, mutta siitä tuskin on haittaa (todennäköisesti päinvastoin).

Ilman glysiinilisää pärjää ihan varmasti, mutta siitä tuskin on haittaa (todennäköisesti päinvastoin).

Jos ei muuta niin sillä saa ton bcaashotin helvetin hyvänmakuseksi :) Se on melkein kuin lisäis teelusikallisen sokeria. Maistuu tosi makealle ja "viileälle." Häröä.

Jos ei muuta niin sillä saa ton bcaashotin helvetin hyvänmakuseksi :) Se on melkein kuin lisäis teelusikallisen sokeria. Maistuu tosi makealle ja "viileälle." Häröä.

Sitä voi myös ripotella esim. marjojen päälle makeutukseksi. Hyvää! :)

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Tässä näitä viime aikojen ruokia. Alavasemmalla lepopäivän pääateria, muut treeninjälkeisiä ruokia

Liitteet

• P1070283.webp
    P1070283.webp
    85,3 KB · Katsottu: 758
  • P1070289.webp
    P1070289.webp
    145,5 KB · Katsottu: 758
  • P1070290.webp
    P1070290.webp
    106,3 KB · Katsottu: 745
  • P1070293.webp
    P1070293.webp
    89,8 KB · Katsottu: 745
Kolme päivää nyt if:ää takana, tuntuu hyvälle. Dieetin ansiosta parantunut ruokavalio huomattavasti, kun ennen tuli silloin tällöin syötyä mitä sattuu, mutta nyt syön neljä ateriaa tässä kaheksan tunnin aikana. Keltanokka koko salitouhussa/ruokailussa, joten yleensä postaukset myös sitä tasoo. Huonot ruoat on korvattu, broilerilla/kalalla/lihalla/munakkailla/vihanneksilla (näitä tulee syötyä paljon) etc... Lähtöpaino 86kg ja rasvaprosentti varmaan jossain 20% luokissa (peili mittarina). Pituutta löytyy 176,5cm. Treenaamiset tulee tehtyä aina paaston jälkeen, minkä jälkeen alan taas tankkaamaan. Tavoitteena kiinteytys.

Ps. Alyssa, voiko tota parsakaalia vetää raakana vai pitääkö se laittaa jotenkin? Nimittäin koskaan tullut syötyä.

Tuoretta ananasta näyttää olevan kaverina, naminami :).

Se on kyllä ehkä parasta mitä tulee syötyä. Ei oikeastaan ole väliä kuinka paljon on syönyt, aina menee melkein puoli kiloa jälkiruuaksi jos vaan on. Välillä tota saa jopa suht edullisestikin, mutta paljoa ei köyhänä viitsi ostaa. Tulee kuitenkin huomattava osa leikattua ostetusta tavarasta pois.

Ps. Alyssa, voiko tota parsakaalia vetää raakana vai pitääkö se laittaa jotenkin? Nimittäin koskaan tullut syötyä.

Voi vetaa raakana. Tosi hyvaa vaikka iltapalaksi jos tekee dippilautasen mihin tulee raakaa porkkanaa, parsakaalia, kukkakaalia, selleria, juustotikkuja jne. mita ikina haluaakin ja dipiksi vaikka hummusta :) Parsakaalia voi myos keittaa (ja keittamisen jalkeen paistaa) tai laittaa uuniin. Lihan lisukkeeksi uuniin parsakaalia ja muita rehuja, paalle oljya ja suolaa ja mausteita. Helppoa, nopeaa ja hyvaa.

Mites, onko porukalla kokemuksia / mielipiteitä kalorien syklittämisestä, että jos treeniä (punttia + airobista + muuta höntsäilyä) tulee käytännössä 5-7 pv vkossa, jolloin noita lepopäiviä ei välttämättä ole?

Mites, onko porukalla kokemuksia / mielipiteitä kalorien syklittämisestä, että jos treeniä (punttia + airobista + muuta höntsäilyä) tulee käytännössä 5-7 pv vkossa, jolloin noita lepopäiviä ei välttämättä ole?

Mulla oli yhteen väliin 6 päivää viikossa treeniä ja yks lepoa, ja tuntui ihan vitun raskaalta tähätä aina siihen kalorimäärään. Keho tuntuu kevyemmältä paastoillessa ja lepopäivän sapuskoilla (jotku lepipäivät menin paketillisella raakoja kananmunia jonka päälle 24h paasto). Eli vähensin treeniä ihan sen takia ettei tarvis syödä niin tollona.

Ehkä jos haluat pitää treenipäivät noin usein, niin tee ne hiilaritankkaukset vasta tosi raskaiden päivien jälkeen. Tyyliin höntsäilyt ja tekniikkahommat ei kauheasti kuluta jne.

Innostuin nyt kunnolla tasta kuvaamisesta, joten kuvasin yhden paivan kaikki safkat. Ei tama mitaan taydellisyytta edusta, mutta ihan ok paiva sinansa. Viljoihin (ruisnapit) ei olisi saanut koskea ja matitahna ja hamppikastike ovat keinotekoista paskaa, mutta niita ei onneksi usein tule syotya.

Klo 15.00 (kukkakaalia, kesakurpitsaa, jaavuorisalaattia, keitetty kananmuna, itsetehtyja lihapullia (ei korppujauhoja tai muitakaan jauhoja), paalla hampurilaiskastiketta)
ruoka1.webp

Valipala paivan mittaan (ruisnapit matitahnalla)
ruoka2.webp

Klo 19.00 (jokiravunpyrstoja, kylmasavulohta, salaattia, pari palaa paprikaa, vahan kastiketta)
Photo0050.webp

Klo 20.30 (kurkkua, gouda-juustoa ja hampurilaiskastiketta)
iltapala.webp

Makrot 1457kcal, HH 38.7g, P 92.4g, R 104.5g. Aktiivisuustaso vahainen, olin vaan sisalla ja opiskelin...

Suositut

Back
Ylös Bottom