Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
On muuten toiminu hyvin kun helmikuusta asti koittanut jotenkuten pysyä tässä kiinni. Paino pudonnu 118kg -> 102kg seutuville. Liikunnan määrä on koko ajan vaiheittain kasvanu.

Erityisempiä muita tavoitteita kuin kaksi kertaa päivässä ateria 8h välein, sitten noin 16h paastoaika ja tietenkin paljon nestettä!

On varmaan kysytty jossain vaiheessa, mutta kysytään nyt kuiten. Miten tarkkaa tuo paaston aikainen kalorinsaanti on, lähinnä mietin kahvimaitoa. Ei kai luraus maitoa "katkaise" paastoa?

Berkhan taisi puhua teelusikallisesta kuppia kohti, joka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Opettele mieluummin juomaan mustana

Berkhan taisi puhua teelusikallisesta kuppia kohti, joka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Opettele mieluummin juomaan mustana

Mä lueskelin joskus, että max 50kcal kerralla. Rasvatonta maitoa, siis sopii sinne ihan hyvin. Tosin en mä mitään tiä, oon vaan lukenu

Suoraan gurun suusta: "I would put the limit at 50 kcal total used throughout the fast. That's about 1 deciliter or 1/2 cup 2% milk."

Mutta kyllähän se kahvi kuuluu juoda mustana :rock:

hifistellään nyt vähäsen;

"Haaraketjuiset aminohapot (BCAA) imeytyvät myös nopeasti ja tehokkaasti moniin muihin aminohappoihin verrattuna aiheuttaen sitä kautta näiden aminohappojen nopean kulkeutumisen lihaksiin ja täten nopean vasteen."

Kysymys kuuluu (nopeus kun on suhteellista): kuinka nopeasti tuo BCAA imeytyy noin suurinpiirtein?

8-10g/h uskaltaisin ite veikata, eli samaa luokkaa wheyn kanssa.

Kysymys kuuluu (nopeus kun on suhteellista): kuinka nopeasti tuo BCAA imeytyy noin suurinpiirtein?

"Hitaammin kuin luulet" sanoo Tim Ferriss. Latari esim (vaikka isolaattiherasta ja glukoosista, nopeimmat(???) laatuaan) kerkeää verenkiertoon ja lihaksiin vasta 20-30min siitä kun se on nautittu. Ite vedän latarini 30min ennen treeniä jossa sitten on ne haaraketjuset mukana, ja treenin aikana pelkkää hera/gluko sekotusta pitkin treeniä. Treenin jälkeen sitten kunnon ruuan tai kolmannen palkkarin. Ei tarvi syödä niin älyttömästi safkaa, eikä tuota vaikeuksia laskea kalorit ja makrot päivälle. :)

Plus näytän entistä pahemmalta hifistelijältä kolmen jauhosrasiani kanssa.

251235_10150614543205654_716985653_18799339_3201870_n.jpg

Ajattelin alkaa chowstalkerista kattoon joka lepopäivänä jonku suht helpon paleosafkan ja nähdä vaivaa sen eteen. Kun kokkaan yhden aterian oikein olan takaa, en jaksa värkätä ruuan kans koko loppupäivänä ja ei tule syötyä övereitä. Nyt tein tommosen paleoburgerin. Kalsuja on varmasti ihan hulluna, mutta eipä tuo haittaa. Pääasia että lepopäivä on nyt taas selätetty. ^^

Tuohon muuten tuli
- 400g jauhelihaa
- 5 siivua pekonia
- 3 kananmunaa
- 2 pientä sipulia
- 1/2 tomaatti
- 1/2 kurkku
- 3rkl salsaa
- jäävuorisalaattia käärimiseen aika reilusti

Ei tohon mitaan hottosampylaa tarvita, nayttaa herkulliselta! :)

Ma syytan IF:aa siita, etta taysin yrittamatta ja tietoisesti laihduttamatta multa on nakojaan reilussa kuukaudessa lahtenyt n.4cm seka vyotarolta etta lantiolta! Olen syonyt semipaleosti, karttanut sokeria ja muita turhia hiilareita (tata tosin olen tehnyt jo kauan). Hedelmia olen syonyt joskus, makeutusaineet vahentanyt entisesta 0.5l pepsi maxia/2 pva lahes olemattomiin, nykyaan menee ehka yksi puolen litran pullo viikossa jos sitakaan. En syo mitaan valmismarinoitua enka muitakaan valmistuotteita. Maitotuotteet olen jattanyt kokonaan pois ja kahvissa kaytan kookosmaitoa silloin kun en halua juoda mustana. Menkat + stressi aiheuttivat vahan repsuilua suklaan suhteen (varmaan ainoa ruoka mita en pysty vastustamaan), mutta turvotusta pitka-aikaisempia vaikutuksia massailyilla ei nayta olevan.

Ennen neljaa iltapaivalla ei enaa edes tule yhtaan nalka ja yleensa ensimmainen ruokailu venyy johonkin kuuteen asti. Syon varmaan liian vahan, mutta mita valia kun olo on loistava! Tanaan kaveri kommentoi, etta mulla on tosi "healthy glow" :D Kai nyt onkin kun vertaa naihin muihin asukkeihin, jotka paivasta toiseen syovat pitsoja ja ranuja...

Etta sellaista. Tama rytmi selkeasti toimii mulla, en voisi kuvitellakaan palaavani "5 pienta ateriaa paivassa"-rytmiin.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Ei tohon mitaan hottosampylaa tarvita, nayttaa herkulliselta! :)

Etta sellaista. Tama rytmi selkeasti toimii mulla, en voisi kuvitellakaan palaavani "5 pienta ateriaa paivassa"-rytmiin.

Tule suomeen niin meen sun kans naimisiin.

Ei vaan hieno homma että paleotyylinen safkailu maittaa. Itelle on aina tuo paleo semmonen viiminen kiristys jos haluaa viimisen päälle rantakuosiin. Jotenki maidon poisjättäminen tuo ihan tolkuttoman hyvän fiiliksen ja aivan infernaalisen kireyden. Tahtoo vaan alkaa kroppa oleen niin kuiva että iho kuivuu.

Tänään ois tarkotus vetää viikon kovimmat treenit jonka jälkeen saa hyökätä bataatti/omppu/raejuustosekoituksen kimppuun. Tuo viimeisimmän postauksen paleoburgeri oli virhe. Oli pikkasen karmaisevaa nukkua kun hikoilutti kuin pientä eläintä. Vähän turhan tulisesti maustoin tuon pihvin.

Mulla alkaa pyöriä ruoka mielessä vähän liikaakin. Teen kesän suht fyysistä työtä ja ekat 6h paastoten, vikalla tauolla sitten tonnaripurkki ja banaani. Eilenkin tuli pelattua 2h pesistä ja kalorit siinä 1500, oli vähän väsy tänään töissä. Paleolinjaa en ole jaksanut noudattaa. Ehkä 1 viikon kolmesta treeniateriasta tulee otettua viljasta (tänään spagettia). Maitoa menee kahvin kanssa.

Vielä viitisen kiloa voisi ainakin ottaa pois. Kyllä sitä on tullutkin oltua isossa kunnossa, vasta nyt sen huomaa kun alkaa kisakireyttä hakemaan.

Millasella kalorijaolla ChildInTime kiristelet?

Kalorijaolla wut? Syön kaks kertaa päivässä. Yhesti treenin jälkeen ja yhesti ennen nukkumaanmenoa. Prodet pidän noin 160-200g nurkilla. Ei kai tuossa voi ku kiristyä?

Totaalikalorit on lähes päivänä ku päivänä jotain 1800kcal. Eli treenipäiväksi olettaisin jotain 2200kcal = viikon vaje on ihan tarpeeksi että painoa putoaa todella tasaisesti ja hitaasti.

Fyysisen työn tekijälle tämä ei sovi, mutta se on jo monta kertaa sanottu.

Tontzai, nesteistä voisin ottaa vielä reilusti pois. Siinä tosin kärsis voimatasot :/ En tiiä viittaatko WBGn kuviin vai siihen "kuvitteellisia kuvia" -thredin postaukseen, mutta sillon ku otin sen paistinpannukuvan niin olin varmasti kireimmilläni ikinä, ja sivuoireena oli ihan törkeän kuiva iho 24/7 vaikka rasvasin kokoajan. Voimatasot oli kuitenki ihan ookoo vaikka nesteitä ei ollut, kun kaikki leveripidot ja yhdenkädenleuatkin onnistu. :)

EDIT: Voihan himputti ku tämä mun ja Alyssan (okei, mun ja mun) naimisiinmenokeskustelu ei nyt ottanutkaan tuulta alleen.

NINJAEDIT: Ja Beginner, lepopäivät on pahimpia tässä koko hommassa imho. Ajattelin (kuten aiemmin sanoin) ottaa tuolta chowstalkerista aina jonku aterian ja laittaa sen ni ei tarvi antautua ahmimiselle. Huomena on vuorossa kaalilaatikko :)

Kalorijaolla wut? Syön kaks kertaa päivässä. Yhesti treenin jälkeen ja yhesti ennen nukkumaanmenoa. Prodet pidän noin 160-200g nurkilla. Ei kai tuossa voi ku kiristyä?

Totaalikalorit on lähes päivänä ku päivänä jotain 1800kcal. Eli treenipäiväksi olettaisin jotain 2200kcal = viikon vaje on ihan tarpeeksi että painoa putoaa todella tasaisesti ja hitaasti.

Koko kuviota ajattelin, eli treeni- ja lepopäivien kalorimääriä. Aika samoissa painoissa ollaan, tosin meikä huomattavasti lyhyempi ja rasvaisempi. Alkaa jo riittää mulle tämä kitkuttaminen, mutta kunto on niin keskeneräinen että pakko jatkaa polttelua. Voimakato pelottaa kylläkin niin paljon, että treenipäivinä syön sen 2800-2900 kaloria nykyään. Vajeen luominen jää siis oikeastaan yksinomaan lepopäiville.

Onkohan tuo työskentely paastolla järkevä systeemi? Kovin raskasta työ ei kylläkään ole ja ihan hyvin pärjään, joten jos ei vaikuta kuntoon negatiivisesti niin tällä mennään.

Jotenki maidon poisjättäminen tuo ihan tolkuttoman hyvän fiiliksen ja aivan infernaalisen kireyden. Tahtoo vaan alkaa kroppa oleen niin kuiva että iho kuivuu.

Jep, ja vahan aikaa kun on ollut ilman, ei niita osaa edes kaivata enaa. Paitsi ehka voita ja sita valilla kaytankin paistamiseen... Kookosmaito > maito.

EDIT: Voihan himputti ku tämä mun ja Alyssan (okei, mun ja mun) naimisiinmenokeskustelu ei nyt ottanutkaan tuulta alleen.

Voidaan menna naimisiin ensi kuussa kun tulen Suomeen. Eipahan tarvitsisi arsyyntya siita etta toinen massyttaa karkkia silmien alla, jattaa hesepusseja poydalle, murustaa leipaa keittion pinnoille tai tayttaa jaakaapin syomakelvottomalla paskalla :)

Voidaan menna naimisiin ensi kuussa kun tulen Suomeen. Eipahan tarvitsisi arsyyntya siita etta toinen massyttaa karkkia silmien alla, jattaa hesepusseja poydalle, murustaa leipaa keittion pinnoille tai tayttaa jaakaapin syomakelvottomalla paskalla :)

I'll hold you to that. ;)

Ja aamen: Maidotta kun on kaks vuorokautta niin sitä ei osaa edes kuvitella enään syövänsä. Jääpähän tilaa bataateille. Mutta ongelma muodostuu kun iskee himo jotain suklaasteviarahkaa ja pakastettua banaania :S Kuten tänään. 800g raejuustoa ja pakastebanaania suklaaheralla ja stevialla parin bataatin kera. Eipä tee makeaa mieli enää ollenkaan. Huh.

I'll hold you to that. ;)

Ja aamen: Maidotta kun on kaks vuorokautta niin sitä ei osaa edes kuvitella enään syövänsä. Jääpähän tilaa bataateille. Mutta ongelma muodostuu kun iskee himo jotain suklaasteviarahkaa ja pakastettua banaania :S Kuten tänään. 800g raejuustoa ja pakastebanaania suklaaheralla ja stevialla parin bataatin kera. Eipä tee makeaa mieli enää ollenkaan. Huh.

Nyt pitää kysyä, että onko se nimenomaan maito, jonka jättämisen huomaa, kun tunnut tuota raejuustoa kuitenkin käyttävän reippaastikin?

Nyt pitää kysyä, että onko se nimenomaan maito, jonka jättämisen huomaa, kun tunnut tuota raejuustoa kuitenkin käyttävän reippaastikin?

Sori. Puhun jenkkisuomittain. Eli dairy eli maitotuotteet. Maitotuotteet pöhöttää, ja sen on Berkhanki monta kertaa maininnut. Kisakaudella, tai preppivaiheessa ei kannata vetää maitoa. Sitoo nestettä tjs tms jne yms etc.

Ja siis nyt en ole strictillä. Ajattelin että jos tässä huomena(tm) alkaisin strict paleolle taas ja ihmettelisin miten kireäksi pääsen. Kävin just sattumalta inbodyssä kun oli ilmainen mittaus paikallisessa prismassa ja olin sopivasti paastoillut. Viimeinbody tehtiin 4.11.2010, ja tulokset oli näin:

Paino:
2010 = 79,5kg
2011 = 80,1kg

Lihasmassa:
2010 = 41,6kg
2011 = 41,8kg

Rasvaprosentti:
2010 = 8,7%
2011 = 8,3%

Vyötärö/lantio:
2010 = 0,82
2011 = 0,81

Se, mikä löi päin näköä oli viskeraalisen rasvan määrä.
2010 = +44,1
2011 = 16,0 (alle viitearvon)

Olen _äärettömän_ tyytyväinen, ja leangainssillä jatkan kunnes kuukahdan.

Mitenkän, kuinka ongelmallista on, jos esim. arkipäivät söisi tällä systeemillä ja vkoloppuisin sitten ns. sen mukaan, miten mieli tekee ja aikataulut sopivat? Lähinnä se mietityttää, että kun arjet on töissä päivät, niin olis tätä helppo noudattaa, mut sitten vkoloppuisin olis mukava syödä rennosti. Onkos kellään kokemusta vastaavasta?

Suositut

Back
Ylös Bottom