Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Syömisnopeus ja -kyky muuten kasvaa älyttömästi tässä hommassa. Äsken meni iltapalaksi seuraavanlainen setti: 450g kanaa, 300g riisiä, 200g h-m-p ja 400g raejuustoa (raakapainot) - tämä alle 8 minuuttiin. Enkä todellakaan ahminut, kiskoin vain nälkääni tasaiseen tahtiin.

^joo, huomaa että isot annoskoot on kyllä tasasesti menny helpommin alas, nykyään ihan normaalilta tuntuu jo joku 400g lihaa + saman verran riisiä/perunaa, toinen lautanen salaattia/kasviksia, ja vielä maitoa ½ litraa.

Kuinka tärkeeä tässä on pyrkiä saannöllisyyteen ? Tuppaa nämä viikonloput olemaan aika vaikeita, kun saa nukkua paljon myöhempään niin on kyllä sitten ihan jäätävä nälkä kun herää :S

1.1. alkoi taas IF, tällä kertaa vähän paremmalla suunnittelulla. Pistän tähän millaista ruokavaliota suunnittelin! Tämän hetken mitat 180cm, 88kg@~20%, tarkoitus olis päästä kesään mennessä n. 10% rasvoihin. Onko mahdollista? Arvioin peruskulutukseksi 2750kcal (fyysinen tehdastyö ja RPT treeni kolmesti viikkoon). Muutetaan sitä sitten ajan kuluessa.

Lepopäivä 1900kcal, p210g,r90g,hh60g, noin -30% kulutuksesta
Ateria 1: naudanliha 400g,vihreät vihannekset 200g, raejuusto 50g, sipuli 1kpl
Ateria 2: maitorahka 500g, banaani 1 kpl, cashewpähkinät 20g
Ateria 3: kananmuna 4kpl, kananmunan valkuainen 3kpl, rypsiöljy 10g, maitorahka 250g

Treenipäivä 3000kcal, p210g, r40g, hh450g, noin +10% kulutuksesta
Ateria 1 (treenin jälkeinen): Kana 200g, riisi 200g, ruis/täysjyväleipä 100g, vihreät vihannekset 200g, rypsiöljy paistamiseen 10g, banaani 1kpl
Ateria 2: kana 200g, riisi 150g, vihreät vihannekset 200g, ruis/täysjyväleipä 100g
Ateria 3: maitorahka 500g, ananaspurkki ilman mehua, banaani 1 kpl

Tosiaan treeniohjelmana käytän RPT jossa
maanantaina mave 3 sarjaa, leuat lisäpainoilla 3 sarjaa
keskiviikkona penkkipun. 3 sarjaa, etunojat 2 sarjaa
perjantaina kyykky 3 sarjaa

Miltä näyttää? Pitäisikö käyttää palautusjuomaa vai riittääkö kun syö heti salin jälkeen? Monesti joutuu vetämään reenit paastottuna jolloin otan 10g bcaa ennen treeniä. Kaikki muutosehdotukset ovat todella tervetulleita!!

Takana nyt 6 viikkoa tällä systeemillä ja samalla ruokavaliolla menty koko aika..Paino tänä aamuna 82.8kg ja rasvat ehkä 15-17 pihdeillä mitattuna. Joulun jälkeen nesteistä tippui 90kg->86kg reilussa viikossa eli fläsää tuon mukaan lähtenyt kolmisen kiloa. Sarjapainot noussu kokoajan joka liikkeessä joten voisi kuvitella ettei lihaksista olisi paljoa lähteny? Mites porukka suosittelee tekemään kevyen viikon tässä RPT ohjelmassa? Tuntuu siltä että kroppa tarvis vähä kevennystä väliin.

Kovasti tämä kiinnostaa, mutta ajattelin kokeilla vähän vähemmällä hifistelyllä. Mä oon nykyään muutenkin tosi huono syömään aamulla mitään, niin tuo 8h syömäikkuna tulee melkein itsestään. Nykyään syön töissä ekan kerran 9 ja illalla viimeinen ateria on 19-20 välillä.
Eli siirräin vain aamusyömistä pari tuntia eteenpäin, tai raskaampana työpäivänä lopetan syömiset tuossa viiden nurkilla iltapäivällä. Proteiinia pyrin saamaan 2g/painokilo ja kaloreita treenipäivänä ehkä 2500kcal ja lepopäivänä 2000kcal? Alussa taidan lähinnä seurailla, että minkä verran niitä kaloreita tulee ja mitä painolle tapahtuu. Lepopäivinä jää nytkin helposti kalorit 2000kcal pintaan, mitä välillä olen laskenut. Kun turhat hiilarit jättäny vähemmälle ja mähän en syö kuin vain nälkääni, niin nuokin kalorit tuntuu paljolta. Mitat on 179/88kg ja ajattelin tätä kokeilla, kunhan saan HST:n kierron vietyä loppuun. HST:llä ajattelin treenata tulevaisuudessakin. Tuntuu ainakin teoriassa helpolta yhdistää HST ja tämä, saa nähdä mitä käytäntö on.

Mitä itse olen ymmärtänyt, niin sitä syömisikkunaa ei ilmeisesti kauheasti kannattaisi siirrellä. Ainakaan Berkhan ei tätä suosittele. Haittapuolena tuosta syömisikkunan siirtelystä voi aiheutua paastoajan nälkä.

edit: Kertokaa fiksummat minkälaisia kokemuksia teillä on ollut syömisikkunan siirtelystä? Onko triggeröinyt nälkää?

Mitä itse olen ymmärtänyt, niin sitä syömisikkunaa ei ilmeisesti kauheasti kannattaisi siirrellä. Ainakaan Berkhan ei tätä suosittele. Haittapuolena tuosta syömisikkunan siirtelystä voi aiheutua paastoajan nälkä.

edit: Kertokaa fiksummat minkälaisia kokemuksia teillä on ollut syömisikkunan siirtelystä? Onko triggeröinyt nälkää?

Noudattelen aika pitkälti sellasta systeemiä, että arkena mennään paastoillen mutta viikonloppuisin ei. Syynä usein viikonloppuna tehdyt suht pitkät lenkit (esim +2h hiihto) ja niitä en tyhjällä vatsalla tee. Alkuviikosta nälkä tuntuu olevan kyllä suurempi paaston aikana. Keskiviikkona tilanne normalisoituu. Minua tuo ei ole mitenkään suuremmin vaivannut.

Ite olen todennu omalla kohalla, että syönti ikkunaa ei kannata kovin paljoa siirrellä. Tietenki tunnin tai kaks voi helposti sen kans pelata, mutta mitä tasasempi rytmi niin sen helpompaa on. Eli käytönnössä syönti ikkuna on mulla ollu nyt tammikuun 2 päivästä tähän päivään 14-15 tuonne 22-23 ja hyvin pelittää.

Kuinka tärkeeä tässä on pyrkiä saannöllisyyteen ? Tuppaa nämä viikonloput olemaan aika vaikeita, kun saa nukkua paljon myöhempään niin on kyllä sitten ihan jäätävä nälkä kun herää :S

Tuossa jo edellä mainittiinkin, että säännöllisyys helpottaa paastoilua. Jos syöt iltapainotteisesti (esim 12-20) ja nukut viikonloppuisin puolillepäivin, niin voit suorilta ruveta syömään? Aamupainotteinen syömisikkunan kanssa tilanne onkin sitten vähän eri.

Ei tuolla säännöllisyydellä voi olla mitään kovinkaan merkittävää vaikutusta muuta kuin nimenomaan helppouteen ja siihen näläntunteeseen. Itsekin otan aina väliin käytännön pakosta useampia päiviä/viikon jolloin en IF:ää noudata, vaan syön ns. normaalisti 3-4 tunnin välein. Ainoa haittapuoli jonka käytännössä olen havainnut, on näläntunne erityisesti silloin, kun taas siirtyy takaisin paastomoodiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla olis kesäkuun alkuun vielä noin 4-5 kg hävitettävää erityisesti tuosta mahan seudulta. Tää kumpu on vaivannu mua jo vuosia, ja haluisin edes kerran elämässäni päästä siitä eroon.

Mutta nyt kun oon muuten ihan pelkkä kuikelo, niin kaikki keneltä kysyn on sitä mieltä että älä laihduta yhtään vaan yritä bulkata. Rasvaprossa on nyt noin 14-15% ja painoa 76.5kg.

Kummin mun teidän mielestä kannattasi tehdä, vetää nyt 4-6vko cut -30/+10% ja sitten recomppia tai hidasta bulkkia toukokuun loppuun
vai
vetää recompilla koko kevät ja toivoa että kondis on kesäkuuhun mennessä parempi?

Olen nyt mennyt tässä -20/+20% recompilla ja paino pysyttelee aikalailla paikallaan kun löytyi oikea aktiviteettikerroin. muutos on kuitenkin hyvin hidasta, eli puhutaan alle sadasta grammasta rasvan häviämisessä tai LBM kasvussa per viikko. ja tuo on helppo persiä viikonloppuna syöpöttelemällä jos niikseen tulee.

Mulla olis kesäkuun alkuun vielä noin 4-5 kg hävitettävää erityisesti tuosta mahan seudulta. Tää kumpu on vaivannu mua jo vuosia, ja haluisin edes kerran elämässäni päästä siitä eroon.

Mutta nyt kun oon muuten ihan pelkkä kuikelo, niin kaikki keneltä kysyn on sitä mieltä että älä laihduta yhtään vaan yritä bulkata. Rasvaprossa on nyt noin 14-15% ja painoa 76.5kg.

Kummin mun teidän mielestä kannattasi tehdä, vetää nyt 4-6vko cut -30/+10% ja sitten recomppia tai hidasta bulkkia toukokuun loppuun
vai
vetää recompilla koko kevät ja toivoa että kondis on kesäkuuhun mennessä parempi?

Itsepäinen rasva (yleensä just alavatsan seudulta) lähtee vaan dieettaamalla. Se vieläpä miehillä vaatii aikalailla sitä yksinumeroista rasvaprosenttia. Eli vaikkapa tuolla -30/+10 setillä niin kauan, että alkaa näyttää siltä miltä haluat ja sitten voit aloittaa jonkinlaisen recompin / bulkin.

vai

Olen nyt mennyt tässä -20/+20% recompilla ja paino pysyttelee aikalailla paikallaan kun löytyi oikea aktiviteettikerroin. muutos on kuitenkin hyvin hidasta, eli puhutaan alle sadasta grammasta rasvan häviämisessä tai LBM kasvussa per viikko. ja tuo on helppo persiä viikonloppuna syöpöttelemällä jos niikseen tulee.
Suosittelen että cuttaat/laihdutat siihen saakka kunnes olet oikeasti tyytyväinen rasvaprossaasi, eli että vatsapalikat näkyvät hienosti ilman jännittämistä. Siihen on paljon parempi lähteä rakentamaan lihasta päälle mun mielestä.

http://rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college/7497-muscle-college-2-12-13.html#.UR_6K5E1OB_

Tuossa vähän taas sitten lunta tupaan IF:lle. Ei oo koko juttu aiheesta vaan jossain 10-20min välimaastossa muistaakseni. Tällästen kavereiden sanomiset painaa ainakin omassa vaakakupissa suhteellisen paljon enemmän kun esimerkiks aiemmin tällä sivulla linkitetyn joensuulaisen ekonomin (ei pahalla häntä kohtaan). Ja tää ei oo mikään trollaus vaan ite kiristellessä noudatan tätä enemmän tai vähemmän, mutta pidän vaan silmäni auki sen sijaan, että pitäisin Martin Berkhania messiaana ja IF:ä/Leangainsia takuuvarmasti optimaalisena keinona rakentaa mahdollisimman lihaksikas ja vähärasvanen varatalo.

http://rxmuscle.com/2013-01-11-01-57-36/muscle-college/7497-muscle-college-2-12-13.html#.UR_6K5E1OB_

Tuossa vähän taas sitten lunta tupaan IF:lle. Ei oo koko juttu aiheesta vaan jossain 10-20min välimaastossa muistaakseni. Tällästen kavereiden sanomiset painaa ainakin omassa vaakakupissa suhteellisen paljon enemmän kun esimerkiks aiemmin tällä sivulla linkitetyn joensuulaisen ekonomin (ei pahalla häntä kohtaan).

Kuuntelin ton pätkän ja mun mielestä Layne ei paljon muuta tuossa totea kuin, että proteiinisynteesin puolesta päivän koko proteiiniannoksen nauttiminen kerralla ei ole optimaalinen tapa, ja IF "leirin" väitteet että se on se ja sama kuin monella aterialla sen syö perustuu tutkimukseen joka on tehty vanhuksilla.

Jep, eipä tuossa mitään muuta kun layne toteaa tuon ylläolevan. Kuitenkin ihan hyvin tutkimusdataa JA kokemuksia löytyy IF.n puolelle. Juuri tuollaisen brosciensen takia tää ei tule koskaan varmaan olemaan valtavirtajuttu, mutta eipä tarvisekkaan olla :)

Tuossa vähän taas sitten lunta tupaan IF:lle. Ei oo koko juttu aiheesta vaan jossain 10-20min välimaastossa muistaakseni. Tällästen kavereiden sanomiset painaa ainakin omassa vaakakupissa suhteellisen paljon enemmän kun esimerkiks aiemmin tällä sivulla linkitetyn joensuulaisen ekonomin (ei pahalla häntä kohtaan). Ja tää ei oo mikään trollaus vaan ite kiristellessä noudatan tätä enemmän tai vähemmän, mutta pidän vaan silmäni auki sen sijaan, että pitäisin Martin Berkhania messiaana ja IF:ä/Leangainsia takuuvarmasti optimaalisena keinona rakentaa mahdollisimman lihaksikas ja vähärasvanen varatalo.

Kuten exitusletalis tuossa jo sanoikin, niin Layne lähinnä moitti ideaa syödä koko päivän protskut yhdellä aterialla. Harva tätä varmaan suosittelee tai toteuttaa? Ihan mielenkiintoista olisi ollut kuulla Laynen kanta proteiinisynteesiin pätkäpaastoilussa, jossa protskunsaanti jakaantuu syömisikkunassa tasaisemmin usealle aterialle.

Kuten exitusletalis tuossa jo sanoikin, niin Layne lähinnä moitti ideaa syödä koko päivän protskut yhdellä aterialla. Harva tätä varmaan suosittelee tai toteuttaa? Ihan mielenkiintoista olisi ollut kuulla Laynen kanta proteiinisynteesiin pätkäpaastoilussa, jossa protskunsaanti jakaantuu syömisikkunassa tasaisemmin usealle aterialle.

Kohdasta 28:58

I would say eating a good protein dose every 4-5 hours is going to get you really, really good results

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom