Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
On olemassa oma IF-hifistelijöiden alalahko ja heille se suotakoon, mutta nähdäkseni lähtökohta koko pätkäpaastossa olisi helppous. Mua ainakin vituttaisi ruveta aamulla sekoittelemaan jauhoja (tai ylipäätään ostaa niitä)

Allekirjotan edelleen mitä oon useampaan otteeseen täälä sanonu:

Kun paastoat 16-18h ja päivään jää 8-6h aikaa syödä (järkevästi suht puhtaasti tai vähän hedonistisemminkin), et vaan millään ilveellä saa räävittyä kasaan kolmea tonnia. Hyvä että kaks ja puoli.

Söin eilen suht tukevasti kun pääsin töistä, niin tukevasti että illalla jaksoin kulhollisen marjoja ja rahkaa.

Päivän totaalikalorit oli 1580kcal...

Kun paastoat 16-18h ja päivään jää 8-6h aikaa syödä (järkevästi suht puhtaasti tai vähän hedonistisemminkin), et vaan millään ilveellä saa räävittyä kasaan kolmea tonnia. Hyvä että kaks ja puoli.

Söin eilen suht tukevasti kun pääsin töistä, niin tukevasti että illalla jaksoin kulhollisen marjoja ja rahkaa.

Taitaapi olla henkilökohtaista tämä. Itellä menee treenipäivinä 6h ikkunassa 2400kcal helposti ja lisää tekisi mieli. Enkä kuitenkaan ole 84kilosta isompi. Silloin tällöin tulee vetästyä se 3000kcal. Raejuustosta ja rahkasta kertyy yllättävän nopeesti kaloreita, muuten olen pyrkiny syömään paljon kasviksia, lihaa jne kunnon ruokaa. Niin no tosiaan treenipäivinä palkkarista tulee se vajaa 200kcal.

Täh?!
Täällä 75kg painoa ja 6-8h syönti-ikkunan aikana menee helposti se 2400kcal puhtaasta ruoasta (kasviksiakin paljon) ja uppoaisi enemmänkin, jos vain saisi syödä :D

Itellä jää välillä erinäisistä kiireistä johtuen ikkuna 2-3 tuntiin ja tuolloinkin saa puhtaalla ruualla sen 2,5-3k syötyä, kahdessa osassa tosin (tällöin kyllä väkisin joutuu jättämään kasvikset pois)
Esim. 400g riisiä, 400g vähärasvaista jauhelihaa, purkki papuja ja 500g raejuustoa =~ 2900kcal.
6-8 tunnin ikkunassa voi sitten syödä jo kasan kasviksia tai salaattia päälle.

Eikä tosiaan ole mitään hampat irveessä syömistä :kuola:

Itellä jää välillä erinäisistä kiireistä johtuen ikkuna 2-3 tuntiin ja tuolloinkin saa puhtaalla ruualla sen 2,5-3k syötyä, kahdessa osassa tosin (tällöin kyllä väkisin joutuu jättämään kasvikset pois)
Esim. 400g riisiä, 400g vähärasvaista jauhelihaa, purkki papuja ja 500g raejuustoa =~ 2900kcal.
6-8 tunnin ikkunassa voi sitten syödä jo kasan kasviksia tai salaattia päälle.

Eikä tosiaan ole mitään hampat irveessä syömistä :kuola:

Melkeen puoli pakettia riisiä päivässä?! :D

Melkeen puoli pakettia riisiä päivässä?! :D

Pysäyttävämpi kokemus oli kun annoskoot kasvoivat siihen, että mittaili 400g makaronia ja tajusi että sehän on koko pussi :evil:

Pakko lainata erään nimeltä mainitsemattoman henkilön treenipäiväkirjasta eräs rivi, kun kerran mun syömismääriäkin jotkut kummastelee:

Loppuillan ruokailut sisältää 400g riisiä, 700g kanaa, 1400g perunaa ja 300g marjoja. Päälle tietty vihannekset. Let the good times roll.

;)

Kyl noihin isoihin tottuu. Mul on usein treenipäivänä safkat 600g kanaa, 150g keittämätöntä riisiä, muutama leipä juustolla & kinkulla ja parit banaanit/mandariinit/randomhedelmät päälle. :) Pariin tuntiin yleensä tulee safkattua.

Onneksi itsellä ei ole noin venynyt vatsalaukku :D en kertakaikkiaan edes halua ahtaa tuollaisia määriä, mieluummin syön useammin. Kiva huomata että ChildInTime syö noin vähäisiä kalorimääriä, koska välillä mietin että tuleeko syötyä aivan liian vähän. Oikeastaan ainoa mikä tässä paastoillessa välillä ottaa pattiin on tuo vilu aika ajoin. Muutenhan tätä voi edelleen hehkuttaa, mitä nyt pikkusen huolissani olen volyymin tippumisesta.

Tämä. Tässä on nyt pari kuukautta vaan tullut lorvittua sohvalla ja palautunut leikkauksista, eikä noita kaloreitakaan ole juuri jaksanut laskeskella, niin tämä systeemi on kyllä helpottanut syömisiä huomattavasti. Vaikka kulutus ei kovaa ole ollutkaan niin mahan on aina voinut syödä suht täyteen, eikä ainakaan vielä ole päässyt mitään elintasokumpua nousemaan (vissiin vähän vaan pienentynyt tässä samalla :() Ja toisaalta en muutenkaan ole niin paljoa stressaillut ja juossut kello kaulassa ruokapöytään vaan kuunnellut enemmän kroppaa. Usein illalla sitten huomannut, että onpas ruokaa tullut syötyä tänään vähänlaisesti ja nautiskellu sit reilummin ennen nukkumaanmenoa :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko muuten tällaisissa "500g kanaa + 200g riisiä" mitään riskiä/haittaa?
Jos paska kulkee ja olo on hyvä, niin tarvitseeko pelätä että a) mahalaukku hajoaa b) maksa hajoaa (omg yli 30g proteiinia aterialla!) c) peräsuoli hajoaa?

:david:

Pitää vaan yrittää kovemmin. Kesällä tuli treenipäivinä välillä 4300kcal vähärasvaisista lähteistä (n.20g rasvaa treenipäivänä) 8-9 tunnin aikana

Pakko lainata erään nimeltä mainitsemattoman henkilön treenipäiväkirjasta eräs rivi, kun kerran mun syömismääriäkin jotkut kummastelee:

Hohhoh, melko kaukaa oot tollasenkin kaivanut :D

edit.

Jos paska kulkee ja olo on hyvä, niin tarvitseeko pelätä että a) mahalaukku hajoaa b) maksa hajoaa (omg yli 30g proteiinia aterialla!) c) peräsuoli hajoaa?

Ei

:david:

Jos pureskelet hyvin ja syöt muutenkin silleen ahmimatta ja järkevästi niin ei ole mitään syytä pelätä mitään. Jotku puhuu jostain kolesterolihommasta, että isot kerta-annokset nostais tms. joka kuulostaa mun mieleltä paskanjauhamiselta ja katuvalotieteeltä. Ei oteta kätevästi huomioon että vähintään 112h viikosta (aika, joka yleensä perusjampoilla on 60-70h...) ollaan syömättä.

Eli jos vatsa, suoli ja anneli tekee saumatonta yhteistyötä ja olo on hyvä, go for it!

Meitsillä tosiaan noiden 1000-1500kcal lepopäivien jälkeen uppoaa 2700-3000kcal kovana treenipäivänä, ja 1800-2200kcal meediumina (lue: silloin tällöin näin, muulloin noin). Ei tee kyllä tiukkaa syyä kiloa safkaa kerralla.

Jotku puhuu jostain kolesterolihommasta, että isot kerta-annokset nostais tms. joka kuulostaa mun mieleltä paskanjauhamiselta ja katuvalotieteeltä. Ei oteta kätevästi huomioon että vähintään 112h viikosta (aika, joka yleensä perusjampoilla on 60-70h...) ollaan syömättä.

Noi kolesteroli hommat on varmaan yksilöllisiä. Itsellä 15 kilon painon pudotuksen aikana nousi 5,7:ään. Täytyy kattoo papereista, mutta ennen dieettiä kolesteroli oli alle neljän. Tossa varmaan vaikuttaa mulla isot annoskoot ja lihan/kananmunien suosiminen. Oon syönyt kalaöljypillereitä ja suosinut öljyjä, pähkinöitä ym. rasvan lähteinä. Aika jännää silti että on noussut noin, vaikka mielestäni olen siistinyt safkaamista aikalailla aikaisempaan nähden. Täytyy varmaan siirtyy takas keppana, lihis ja hk-sininen osastolle.:)

Täällä nyt reilu kuukausi IF takana, täytyy sanoa että on mahtavaa :) !
Treenaan salilla kovaa 5 kertaa viikkoon ja 2 päivää viikosta ns. lepopäivä sisältäen lenkkeilyä/jääkiekkoa tms. cardion tapasta + vatsalihakset.
Yleensä menee treenipäivä näin:
Herään klo 08
Klo 15 n. 10 g BCAA ja salille
Klo 18-19 70 % kaloreista sisään, oon tykänny ottaa kaikki hiilarit sisään suoraan treenin jälkeen
Klo 21-22 30 % kaloreista sisään, protskut ja rasvat yms.
Lepopäivisin vastaavasti sama homma, syöminen siinä joskus klo 17-19 ekan kerran ja lopettelen siinä 21-23 paikkeilla. Loput ajasta luonnollisesti paastoan.
Kaloreita syön päivässä n. 3600 ja 3800 kcal riippuen onko lepo- vai treenipäivä, rasvaa treenipäivisin hyvin vähän (joskus alle 30g) ja hiilareita ja protskuja paljon ja lepopäivisin rasvaa enemmän ja hiilareita alle 80g.
Nälkäoireita en IF aloittaessani ollenkaan huomannut, ja omasta mielestäni treeni kulkee paremmin tyhjällä vatsalla joten mulle sopii hyvin!
Painoin IF:n aloittaessani 63kg ja nyt tarkalleen 5vk ja 4 pv jälkeen paino oli 63.8kg. Tulokset salilla nousseet, ja läskiä en ole omasta mielestäni juuri lainkaan itseeni tartuttanut. Joten aion nyt jatkaa tälläistä bulkkailua tässä hyvän aikaa, kun tulokset nousee ja läskiä ei toistaiseksi tule :)
Ja ainiin ikää 17v ja pituus 187cm
Suosittelen IF kaikille!

Täällä nyt reilu kuukausi IF takana, täytyy sanoa että on mahtavaa :) !
Treenaan salilla kovaa 5 kertaa viikkoon ja 2 päivää viikosta ns. lepopäivä sisältäen lenkkeilyä/jääkiekkoa tms. cardion tapasta + vatsalihakset.
Yleensä menee treenipäivä näin:
Herään klo 08
Klo 15 n. 10 g BCAA ja salille
Klo 18-19 70 % kaloreista sisään, oon tykänny ottaa kaikki hiilarit sisään suoraan treenin jälkeen
Klo 21-22 30 % kaloreista sisään, protskut ja rasvat yms.
Lepopäivisin vastaavasti sama homma, syöminen siinä joskus klo 17-19 ekan kerran ja lopettelen siinä 21-23 paikkeilla. Loput ajasta luonnollisesti paastoan.
Kaloreita syön päivässä n. 3600 ja 3800 kcal riippuen onko lepo- vai treenipäivä, rasvaa treenipäivisin hyvin vähän (joskus alle 30g) ja hiilareita ja protskuja paljon ja lepopäivisin rasvaa enemmän ja hiilareita alle 80g.
Nälkäoireita en IF aloittaessani ollenkaan huomannut, ja omasta mielestäni treeni kulkee paremmin tyhjällä vatsalla joten mulle sopii hyvin!
Painoin IF:n aloittaessani 63kg ja nyt tarkalleen 5vk ja 4 pv jälkeen paino oli 63.8kg. Tulokset salilla nousseet, ja läskiä en ole omasta mielestäni juuri lainkaan itseeni tartuttanut. Joten aion nyt jatkaa tälläistä bulkkailua tässä hyvän aikaa, kun tulokset nousee ja läskiä ei toistaiseksi tule :)
Ja ainiin ikää 17v ja pituus 187cm
Suosittelen IF kaikille!
Tosi kovan kuuloset kalorimäärät sulla jos painat ~64kg. Tietty jos kulutus on älytöntä luokkaa eikä rasvaa pahemmin tartu niin ei muutaku tsemppiä bulkille :rock:

Itestä sen verran päivitystä että iskiaksen/välilevyrikon kautta on tämä IF jäänyt joulukuun ajaksi eikä kaloreitakaan ole tullut mietittyä. Aika surkeasti olen syönyt ja sen näkee elitasokummun takaisinsaannissa. Koitetaan nyt tervehtyä ja syödä tarpeeksi että säilyisi edes osa lihaksista, kävelyä kummempaa liikuntaa kun en saa harrastaa.
Parantumisen jälkeen taas pikkuhiljaa takaisin kovaan treeniin :puntti:

Hei pari kysymystä selventämään hommaa vielä;
Voiko aamukahvissa maito oikeesti kusta homman paaston suhteen? Pitäiskö täs alkaa opetella juomaan se mustana..
Osa jengistä vetää ilmeisesti tyhjään vatsaan, osa sijottaa treenit sinne 6h ruokailuikkunan sisään, tämä ilmeisesti on sitten se ja sama kummin tekee? Ketjusta siis lukenu että perjaatteessa ihan sama, mutta mietin tuota että hyödynnetäänkö sitä kasvuhormonin nousua paremmin jos treenaa ennen ruokailuja tyhjään mahaan?
Pitääkö vitamiinit ottaa myös tuolloin ruokailuikkunassa? edes C-vitamiinit aamulla veden kanssa?

Aamusin menee ennen töitä kahvin kanssa desin verran maitoa ja mennyt jo reilu pari vuotta eli koko pätkäpaastoilun ajan eikä se itseni mielestä mihinkään ole vaikuttanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom