Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ahh, jenkkibudweiser on hyvää ja suht halpaakin, tais olla 2,05 robbaris.. Mutta eihän se voita alkuperäistä Budejovickyä! ehkä parhaita oluita mitä voi ruokakaupasta ostaa, hintavaa vain..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tänään juon näitä:

1840.jpg
35.jpg
139.jpg

Ja muutama Hollandia päälle!

:kippis1:

Kuvat www.olutopas.info

Toi budweiser on kyllä ihan hirveetä vetistä kuraa. Btw, paikallisessa kulttuurissa toi on yhtä arvostettua kun meillä perus keskarit, en vittu tajua, miksi sitä mainostetaan täällä jonain ihan muuna.

Lidlin Finkbräu on oma suosikki halpisolut. Tuli sitten myös ostettua Löwenbräuta Prismasta, petyin aika pahasti - viina maistuu läpi liikaa vaikka helposti juotavaa onkin. Toinen pettymys on Olvin ykkönen joka oli varmaan kitkerintä olutta maanpäällä. Olvi III taasen on ihan ok ja suomalaisista kaljoista oma suosikkini Karhun tullessa vahvana tokana.

Korkkasin äskettäin budejovický budvar originalin, oli muuten kuin pala taivasta.
Seuraavaksi testiin velkopopovický dark kozel.

Ja budveiseristä tulee mieleen muuan vitsi.
Mitä yhteistä on jenkki oluella ja seksin harrastamisessa veneessä?
Molemmat on helvetin lähellä vettä :D

Grafenwalderia tuli juotua tänään ja oli hyvää. Aika samanlaista kuin Finkbräu. Kaikki saksalaiset tuntuu maistuvan samalta, varmaan makumuistissa vikaa...

Tuli sitten juotua myös tsekkiläistä tummaa lageria ensimmäisen kerran, Litovel nimistä. Jäi viimeiseksi kerraksi. Maku aika perkeleen omituinen. Yritin hahmotella juomaa jolta toi maistui. Pitkään seissyt kahvi, johon on sekoitettu suklaata, marjoja, sokeria ja makeutusaineita. Ja tuohonhan olikin lisätty makeutusainetta wtf. :urjo:

Korkkasin äskettäin budejovický budvar originalin, oli muuten kuin pala taivasta.
Seuraavaksi testiin velkopopovický dark kozel.

Budvar on parempaa kuin Velko, mutta jostain syystä esim. baareissa on yleensä vaan Velkoa. Mä juon aina baareissa tummaa Velkoa ja kotona tummaa Budvaria.

Otin kerran ihan ruokaravintolassa tummaa Velkoa ja tarjoilija kysyi että haluanko lasin. No halusin tietysti, mutta se oli virhe... Tarjoilija oli nimittäin kaatanut/laskenut mun Velkon TUOPPIIN! Siis ihan normaaliin, pinottavaan perusTUOPPIIN. Mua vitutti, koska erikoisoluita ei ikinä, ikinä tarjoilla normituopeissa, vaan aina joko pallolaseissa tai merkkilaseissa (esim. velkotuoppi). Jos joku baarimikko/tarjoilija tekee niin, se osoittaa vaan ammattitaidottomuutta.

Viime aikoina olen rakastunut entistä enemmän Leffe Blondeen ja ihan perus Hoegaardeniin. Yhtä blondileffeä pystyy juomaan vaikka tunnin, koska se on niin makeaa ettei sitä voi juoda nopeasti. Hoegaarden nyt on vaan niin hyvää, että siitä ei voi olla pitämättä. Lasin tulee tosin ehdottomasti olla jäädytetty ja bissessä pitää olla sitruuna, sillä muuten se ei maistu oikealta.

Ihan hyvinhän tumman Velkon voi tarjoilla tavallisesta tuopista (tumma lager, kun on). Ei siinä mitään suurta rikosta tehdä.
Ja onko se nyt sitten erikoisolut. Lähes yhtä erikoinen kuin kotimaan peruskoffi, joskaan koffin kolmosta ei sentäs olla makeutettu keinotekoisesti.

Tänään ostamaan pääsiäisherkuks Montecristo no4:n aveciks Rochefort 8 trappist olutta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en ois uskonut vielä vuos sitten, että muakin tällainen topic kiinnostaa. olin noin muuten vain juomatta noin 1,5 vuotta. ja musta kalja oli pahaa. belgia ja hoegaarden muuttivat kaiken. hoegaarden on ihan ässäolut kuten myös jokin bruggelainen (brugge on ihan herttainen kaupunki belgiassa; vähän kuin ulkoilmamuseo), jonka merkkiä en vain satu millään muistamaan :)

Suomalaisista oluista diggailen kyllä Kukko lagerista. Tosi hyvää, oli muuten Lidlissä tvelvari 9,90, siitä pääsiäiseksi! :)

Budvar, Kozel, nuo vaaleat on aika mauttomia eikä mielestäni hintansa väärtejä. Hyviä, ei siinä mitään, mutta ero siihen perus-bisseen ei mielestäni ole moninkertainen, toisin kuin hinta.

Saksalaisissa oluissa on mun mielestä monesti sellaista oluen makua, hitto kun en vaan muista noita merkkejä millään.

Ihan hyvinhän tumman Velkon voi tarjoilla tavallisesta tuopista (tumma lager, kun on). Ei siinä mitään suurta rikosta tehdä.
Ja onko se nyt sitten erikoisolut. Lähes yhtä erikoinen kuin kotimaan peruskoffi, joskaan koffin kolmosta ei sentäs olla makeutettu keinotekoisesti.

Eikä voi. Maistuu IMO ihan paskalle tuopista. Pitää olla velkotuoppi tai pallolasi (vrt. Leffelasi). Tosin tämä on ehkä sellainen opittu makuasia, koska mä en myöskään ikinä laita hanoissa Crowmoor-tuoppia Karhulle tai päinvastoin.

corona.jpg

:kippis1:

Budvar on parempaa kuin Velko, mutta jostain syystä esim. baareissa on yleensä vaan Velkoa.
Johtunee suurimmaksi osaksi siitä, että tumma Velko on se tsekkiläinen tumma olut, minkä asiakas tietää ja minkä asiakas useimmiten haluaa. Kyllä täällä vaihtoehtona on usein esim. tummaa Krusoa, mutta sen menekki ja tunnettuus on pienempää. Budvar on ollut yleistymään päin viime aikoina.

Otin kerran ihan ruokaravintolassa tummaa Velkoa ja tarjoilija kysyi että haluanko lasin. No halusin tietysti, mutta se oli virhe... Tarjoilija oli nimittäin kaatanut/laskenut mun Velkon TUOPPIIN! Siis ihan normaaliin, pinottavaan perusTUOPPIIN. Mua vitutti, koska erikoisoluita ei ikinä, ikinä tarjoilla normituopeissa, vaan aina joko pallolaseissa tai merkkilaseissa (esim. velkotuoppi). Jos joku baarimikko/tarjoilija tekee niin, se osoittaa vaan ammattitaidottomuutta.
Sellaisella parin kolmenkymmenenkin oluen valikoimalla alkaa erilaisia kippoja olemaan jo melkoinen määrä. Ne vie pirusti tilaa, ja siinä vaiheessa, kun tavaraa alkaa liikkumaan ihan tosissaan, voi lasit alkaa käymään vähiin. Noiden erikoislasien kohdalla tuppaa hävikkikin olemaan ihan kiitettävä. Mä kuvittelisin, että jokainen osaa kaataa oluen oikeanlaiseen lasiin, jos sellaisia on vaan olemassa.

Se, että Velko maistuisi jotenkin erilaiselta omasta merkkituopistaan verrattuna normituoppiin, on kyllä jo aikamoista pilkunnussimista. Visuaalisuus on asia erikseen, ja sen suhteen olen kyllä samaa mieltä.

Viime aikoina olen rakastunut entistä enemmän Leffe Blondeen ja ihan perus Hoegaardeniin. Yhtä blondileffeä pystyy juomaan vaikka tunnin, koska se on niin makeaa ettei sitä voi juoda nopeasti. Hoegaarden nyt on vaan niin hyvää, että siitä ei voi olla pitämättä. Lasin tulee tosin ehdottomasti olla jäädytetty ja bissessä pitää olla sitruuna, sillä muuten se ei maistu oikealta.
Edellisistä päätellen voisi varovasti suositella maistamaan tätä: http://olutopas.info/beers.php?olut=7

Zone-sarja -42%
Eilen tuli maisteltua Weihenstephanerin Korbinian ja olihan se hyvä olut, mutta ei yllä esim. asam bockin tasolle. Mämmimäisyyttä oli maussa mukavasti, joten sopii hyvin pääsiäisolueksi. Tänään vuorossa ovat edellä mainittu asam bock ja st. feuillien cuvee de paques.

Johtunee suurimmaksi osaksi siitä, että tumma Velko on se tsekkiläinen tumma olut, minkä asiakas tietää ja minkä asiakas useimmiten haluaa. Kyllä täällä vaihtoehtona on usein esim. tummaa Krusoa, mutta sen menekki ja tunnettuus on pienempää. Budvar on ollut yleistymään päin viime aikoina.

Niinpä. Mä en kyllä ole törmännyt Budvariin juuri missään ? Meidän ravintolassa on sitä, mutta sekin on aika ihme ottaen huomioon meidän älyttömän paskan olutvalikoimamme.

Sellaisella parin kolmenkymmenenkin oluen valikoimalla alkaa erilaisia kippoja olemaan jo melkoinen määrä. Ne vie pirusti tilaa, ja siinä vaiheessa, kun tavaraa alkaa liikkumaan ihan tosissaan, voi lasit alkaa käymään vähiin. Noiden erikoislasien kohdalla tuppaa hävikkikin olemaan ihan kiitettävä. Mä kuvittelisin, että jokainen osaa kaataa oluen oikeanlaiseen lasiin, jos sellaisia on vaan olemassa.

Joo, mutta siinä mestassa mistä mä puhuin, ei ollut juuri mitään oluita. Mulle olisi kelvannut esim. sellanen perusjalallinen lasi, mutta ei tuoppia. Itse kaadan kaikki pullossa olevat oluet jalalliseen lasiin, ellei niille ole mitään merkkilaseja tai -tuoppeja. Tosin tämä taitaa olla loppupeleissä makuasia.

Edellisistä päätellen voisi varovasti suositella maistamaan tätä: http://olutopas.info/beers.php?olut=7

Täytyy kokeilla, kiitti!

Budvar on parempaa kuin Velko, mutta jostain syystä esim. baareissa on yleensä vaan Velkoa. Mä juon aina baareissa tummaa Velkoa ja kotona tummaa Budvaria.

Joskus maistoin hoegaardenia ilman sitruunaa, eihän se maistunu miltään. Sitruunan kanssa kyll tosi hyvää.:kuola:

Useemmin ton velkon on kyllä saanu tuopista kuin mistään oikeesta lasista. Oon lopettanu sen tilailemisen kokonaan.

Jos pitäs suosikki valita niin Innis & Guin, se on vaan semmonen makuelämys josta voi nautiskella.

Back
Ylös Bottom