Hyviä olutmerkkejä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Kertokaahan omia suosikki oluita,mitkä ois maistamisen/juomisen arvoisia?

Muita kuin perinteiset kotimaiset.

Vaalea Velkopovichy tai miten nyt kirjotetaankaan on maistuvaa ja viron Saku!

mut antakaahan vinkkejä niin pääsen alkoholi kauppaan niitä ostamaan ja maistelemaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun mielestä Sol on helevetin hyvä olut. On vaan pirun kallista, yli kaksi euroa pullo kaupassa.
Lisäksi Two Dogs on myös maistamisen arvoinen, sitä juodessa ei ole tietoakaan oluen mausta. Sitruunalimppariksi luulisi ilman parempaa tietoa.
Näistä perinteisistä Sandels on meikäläisen makuun. :kippis1:

Nautiskeluun:
Guinness, beamish Irish Stout, Velkopopovicky Kozel, Murphy's Irish Stout, sekä monet kotimaiset tummat oluet, aaaah :kippis1:

Janoon:
Karhu, Karjala, Koff :kippis1:

Oluen ystävien sivusto: http://www.mallastupa.com/index.html

Joo, tummaa Velkopopovickyn Kozelia kannattaa ehdottomasti kokeilla, samaan sarjaan kuuluu myös Krusovicen tumma, joka ei tosin ole aivan yhtä makeaa.

Jos alea haluaa kokeilla, niin Newcastle Brown Ale käy mainiosti ensikertalaiselle, on hyvvee.

Young's Double Chocolate Stout on tukevaa, suklaista (ylläri) ja käy tukevana vaikka jälkiruoasta.

Yksi kokeilemisen arvoinen timantti on Fuller's London Pride 8,5%, en tosin tiedä saako sitä Alkosta, luulisi. Olutravintoloissa ~6e/tuoppi, mutta todellakin hintansa väärti, kun vertaa lihatiskien 4,5e/0,4l laimennettuun Lapin kuseen. Muutenkin Fullerin oluset ovat järjestään laadukkaita.

Kotimaisista Urho, Sandels, Legenda ja Hartwallin(?) Kaura-hunaja.

Ai niin, varoituksen sana: Perus-lager, esim. Koff, maistuu kissankuselta täyteläisten laatuoluiden jälkeen. Eli kun juodaan kunnon kaljaa, pitäydytään myös siinä. Pohjia voi sitten vedellä vaikka Amiraalilla. :D

Alkoipas tehdä mieli olutta.

:kippis1:

3 kpl Supermass Nutrition SUPERCARB (3 kg) -25%
hyvä,sieltähän niitä rupee tulemaan,taitaa tuo tumma olut olla monien herkkua .
Tumman oluen juominen on päässyt itellä jäämään vähiin , pitää huomen tehä lista ja käydä ostoksilla niin pääsee tässä kesäloman lopussa viel vähän herkuttelemaan HYVÄLLÄ oluella!

Kiitoksia ja laittakaa vaan lisää jos mieleen tulee :worship: !

JohnnyB sanoi:
Nautiskeluun:
Guinness, beamish Irish Stout, Velkopopovicky Kozel, Murphy's Irish Stout, sekä monet kotimaiset tummat oluet, aaaah :kippis1:

Janoon:
Karhu, Karjala, Koff :kippis1:

Oluen ystävien sivusto: http://www.mallastupa.com/index.html

Täydellinen vastaus, olin jo mielessäni ajatellut vastaavanlaisen vastauksen kun threadin ekan viestin luin. Eipä tarvinnutkaan merkkejä luetella kerta tässä tuli kattava lista omistakin suosikeista. Vinkkinä niille jotka pitävät Guinnesistä niin todellakin kannattaa maistaa myös Beamish ja Murphy's stoutteja.

Edit.

Caffrey's stout on myös hyvää. Stout-oluiden maisteleminen on mielenkiintoista, koska niissä todellakin on makueroja verrattuna lagereiden keskinäisiin eroihin. Eihän suomalaisissa lagereissakaan mitään vikaa ole, turha niitäkään väheksyä. Lajissaan laatutuotteita.

Koffin Porteria ei tainnut kukaan ehtiä mainita, IVB-vahvuista, todella tummaa ja maukasta. Ja halpaakin vielä. :D

Omia suosikkeja ovat myös Pilsner Urquell, ja englantilaiset bitter alet. Hitto kun raaskis useemmin näitä ostaa ja maistella uusia tuttavuuksia.

GynoTissi sanoi:
Mun mielestä on Koffin tekemää tuo hunajabisse, mutta eipä sen niin väliä. Itse en tykännyt tuosta. Kippis vaan!

Juu Koffinhan se oli, mistäköhän toi Hartwall pomppasi mieleen? Kolmen tunnin yöunilla lienee osuutta asiaan. No, tulipa sentään laitettua se kysymysmerkki perään.

Jos tykkää hunajasta, tykkää myös Kaura-hunajasta. Mukavan kesäinen ja raikas maku.

tabe sanoi:
hyvä,sieltähän niitä rupee tulemaan,taitaa tuo tumma olut olla monien herkkua .
Tumman oluen juominen on päässyt itellä jäämään vähiin , pitää huomen tehä lista ja käydä ostoksilla niin pääsee tässä kesäloman lopussa viel vähän herkuttelemaan HYVÄLLÄ oluella!

Kiitoksia ja laittakaa vaan lisää jos mieleen tulee :worship: !

Tossa on vaan se vaara, kun lähtee (viina)kauppaan kattelee vähän noita parempia oluita, niin se on hyvin äkkiä kärry/kori täynnä. Mä haluun ton, sitten mä haluun vielä ton-efekti iskee äkkiä. Tulee vielä perkeleellisen kalliiksi. Ite en juo noita "hienompia" oluita kuin ravintolassa, ei tuu niin paljoo juotua, eikä mene maku.

:offtopic: Jos polttelet sikareita, niin ainakin meikäläisen makuun hyvä sikari sopii tumman oluen kanssa mahtavasti. Guinnessin äärellä on useampikin sikari tullut käryteltyä.

Mä oon aina ollu sitä mieltä, että se on jotain "wannabeolenkäynytsaksassa"-pelleilyä, kun porukka puhuu, että Saksassa saa hyvää olutta. No, olin tossa parisen viikkoa sitten kiertelemässä Saksan, Itävallan ja Italian suunnalla ja tuli kyllä todistettua, ettei ole kyse mistään pelleilystä. Tilattiin siinä sitten Saksassa ennen ruokaa oluset juomiksi. En tiedä, minkä rotusta se oli, mutta vaalee ja mallasolut oli kuitenkin. En oo kyllä ikinä saanu yhtä hyvää kaljaa. Maku oli aivan sairaan hyvä, eikä ollu yhtään sellasta pistävää kitkeryyttä, jonka maistan suomalaisissa kaljoisssa. Lisäks se, miltä se tuntu suussa, oli ihan uutta mulle. Ihan kuin ois pilvi ollu suussa tms :) Olis prkl pitäny kysyä, mitä se oli, jos vaikka sais Alkosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom