Huumehörhöt PRKL !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tabe
  • Aloitettu Aloitettu
Kenenkään välittäjän kohderyhmä ei ole lapset. Huumeet maksavat rahaa. Lapsilla ei ole rahaa.

Eikös tupakkateollisuuden kohderyhmä ole nuoret? Jos uusia käyttäjiä ei saada niin siinä menee iso bisnes nurin :(

Edit: kirjoitit kyllä huumediilereistä, epähuomiossa aloin heittämään läppää jostain toissijaisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kenenkään välittäjän kohderyhmä ei ole lapset. Huumeet maksavat rahaa. Lapsilla ei ole rahaa.

Pitääkö edes postata tänne, jos on asioista noin pihalla?

Kuka olisi helpompi saalis houkutuksille, kuin lapsi? Kun sitä huumetta halutaan, rahaa tulee viikkorahana, kesätöistä, salaa vanhempien lompakoista, pikkurikoksilla ja vaikka millä keinolla. Tiesitkö, että huumeita myydään myös velaksi?

Rahan tekeminen on todella helppoa, eli tuo argumenttisi on täysin kumottu.

Pitääkö edes postata tänne, jos on asioista noin pihalla?

Kuka olisi helpompi saalis houkutuksille, kuin lapsi? Kun sitä huumetta halutaan, rahaa tulee viikkorahana, kesätöistä, salaa vanhempien lompakoista, pikkurikoksilla ja vaikka millä keinolla. Tiesitkö, että huumeita myydään myös velaksi?

Rahan tekeminen on todella helppoa, eli tuo argumenttisi on täysin kumottu.

Puhun vuosien kokemuksella ja kirjoitan vain osioille, joihin minulla on annettavana jotakin. Tälle osiolle voisin kirjoittaa sivutolkulla, usko pois.

Nim. A:sta Ö:hön, paitsi H

Lapsilla nyt ei välttämättä kaikki tarkoita vaippaikäistä, vaan esim. alle 17 vuotiaat ovat ainakin minun mielestä (usein) lapsia. Noilla se porukan painostus ja "kovan tyypin maine" on varmasti yksi suurimmista syistä käytölle/kokeiluille. Aika helppo "markkinarako" diilereille siis.
"Jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa".
Taisi olla itse Ville Itälä joka noin tarinoi. Onkohan kenelläkään varmistusta asiasta?

Itälän suusta on tullut kyllä sammakoita:

"Kyllähän ne epäluotettavatkin huumetestit on parempi kuin ei testejä ollenkaan."

"En erota heroiinia kannabiksesta, mutta sen tiedän, että vaarallisia ne ovat."

ja viimeinen "Jo ensimmäin kannabispiikki voi tappaa."

Lapsilla nyt ei välttämättä kaikki tarkoita vaippaikäistä, vaan esim. alle 17 vuotiaat ovat ainakin minun mielestä (usein) lapsia. Noilla se porukan painostus ja "kovan tyypin maine" on varmasti yksi suurimmista syistä käytölle/kokeiluille. Aika helppo "markkinarako" diilereille siis.

Taisi olla itse Ville Itälä joka noin tarinoi. Onkohan kenelläkään varmistusta asiasta?

Ei välittäjää kiinnosta ruveta kultivoimaan teinistä mahdollista narkkaria. Sinne myydään missä on kysyntä olemassa. Ajattele asiaa itse myyjän kannalta. Et sinä halua myydä kolmellekymmenelle myssyä satunnaisesti tötsyttelevälle teinille, jotka asuvat kotonaan. Tällainen sunnuntaidouppaaja kun jää kiinni vanhemmilleen, niin laulaa kaiken siitä, mistä lätkä on peräisin. Ei myyjää kiinnosta viikkorahakolikoista maksetun lätkän sirun myynti epäsäännöllisesti moisella riskillä.
Tarkoituksena olisi edetä uralla ja myydä eteenpäin isoa erää alemman portaan myyjälle. Huumausainekauppaa ei voi tehdä yksin. Mutta tarkoituksenmukaista on minimoida ihmiset, joiden kanssa joutuu asian tiimoilta tekemisiin. Ihmiset ovat aina riski varsinkin kiinnijäädessään. Kuka haluaa tehdä laittomuuksia, josta tietää ainakin 30 alaikäistä?

Kummastuttaa ihmisten mielissä oleva kuva, jossa gangsterit notkuvat yläasteen kulmilla tekemässä gemmikauppoja opintotuilla elävien hippien kanssa. Ei perseaukisten kanssa saa aikaan kauppoja, joihin kannattaa uhrata aikaansa. Ostajan on herätettävä myyjän kiinnostus kaupantekoon, eikä toisinpäin.

Alaikäisten huumausainekaupassa 15-vuotias ostaa viikonloppu tötsynsä -20€ - puolitutulta 16-vuotiaalta.

Ei välittäjää kiinnosta ruveta kultivoimaan teinistä mahdollista narkkaria. Sinne myydään missä on kysyntä olemassa. Ajattele asiaa itse myyjän kannalta..

Pitää nyt sen verran edellistä postausta tarkentaa, että lapsella en tarkoittanut pikkuvauvaa vaan teini-ikäisiä, semmoisia +13v junnuja ja siitä, että he ovat ns. katutason diilereiden kohderyhmää, ei isompien tekijöiden.

Ollaanko nyt samaa mieltä? Ja näiden 13-17vuotiaiden keskuudessa kysyntää kyllä nykypäivänä valitettavasti riittää.

Tällainen sunnuntaidouppaaja kun jää kiinni vanhemmilleen, niin laulaa kaiken siitä, mistä lätkä on peräisin.
Veikkaan, että jokainen noin. 15 vuotias tietää myös mitä siitä seuraa jos bustaa paikallisen diilerin. Siitä ei seuraa mitään hyvää luulisi tajuavan, että sitä ketä myy ei vassata. Ihan hyvähän se sinäänsä on että myyjä jää kiinni, mutta lapselle ja hänen perheelleen ei.:offtopic: :(

Ihan hyvähän se sinäänsä on että myyjä jää kiinni, mutta lapselle ja hänen perheelleen ei.
Lisää :offtopic:, eli taannoin eräällä luennolla oululainen huumepoliisi kertoi karua juttua tosielämästä. Oli muuan varakkaamman perheen vesa käyttänyt huumeita jo jonkun aikaa ennen kiinnijäämistään, vissiin ainakin kannabista ja amfetamiinia. Sinä aikana oli kerennyt kasata mellevän huumevelan. Perhe sitten siitä poliisin juttusille, kun alkoi tulemaan uhkauksia velan vuoksi. Poliisi oli todisteiden puuttuessa joutunut toteamaan, että helpoimmalla pääsee, kun velan maksaa.

Tuntui uskomattomalta ja raivostuttavalta moinen tarina. Tod.näk. uhkaukset suoritettiin siten ja semmoisella kielellä, ettei riittänyt todisteeksi, mutta perheelle tuli selväksi, mistä on kyse.

Samainen poliisi väitti, että ainakin yhtä ihmistä per yö uhataan aseella huumeiden takia oulussa.

Lisää :offtopic:, eli taannoin eräällä luennolla oululainen huumepoliisi kertoi karua juttua tosielämästä. Oli muuan varakkaamman perheen vesa käyttänyt huumeita jo jonkun aikaa ennen kiinnijäämistään, vissiin ainakin kannabista ja amfetamiinia. Sinä aikana oli kerennyt kasata mellevän huumevelan. Perhe sitten siitä poliisin juttusille, kun alkoi tulemaan uhkauksia velan vuoksi. Poliisi oli todisteiden puuttuessa joutunut toteamaan, että helpoimmalla pääsee, kun velan maksaa.

Tuntui uskomattomalta ja raivostuttavalta moinen tarina. Tod.näk. uhkaukset suoritettiin siten ja semmoisella kielellä, ettei riittänyt todisteeksi, mutta perheelle tuli selväksi, mistä on kyse.

Samainen poliisi väitti, että ainakin yhtä ihmistä per yö uhataan aseella huumeiden takia oulussa.

No onkos se nyt niin kumma asia, jos joku huumeita käyttää toisten piikkiin et alkaa uhkauksia tulemaan jos ei oo aikomusta maksaa,vai miksi tuntuu raivostuttavalta? Mitä itse tekisit jos olisit huumediileri,sanoisit vaan et talo tarjoaa? Tuskin ne sitä perhettä uhkaa vaan sitä tyyppiä, joka on velkaa. Poliisi ajatteli tuossa tapauksessa sen tyypin etua, kun kertoivat miten asiat oikeassa elämässä menee eikä niinkuin lakikirjoissa. Henki on halpaa noissa piireissä.

Muay Thai, joo liiketaloudelliselta kannalta ihan ymmärrettävä tapaus noin kuten sanoit. Kyse on kumminkin ammattirikollisuudesta ja ihmisten hyväksikäytöstä ja mä en tunne ihan hirveesti sympatiaa ammattirikollisia ja hyväksikäyttäjiä kohtaan.

Ja voiko mikään perhe kuvitella yhtään jäsentään jotenkin itsestään erillisenä yksilönä? Jos yhtä perheenjäsentä uhataa, niin aina se koskee muitakin perheenjäseniä samalla. Enkä ihmettelisi, vaikka on laajemminkin uhattu.

En minäkään tunne sympatiaa ks. ammattirikollisia kohtaan, mutta tajuan ja sisäistän kyllä noiden piirien toimintatavan. En minä pidä tuota mitenkään raivostuttavana tai varsinkaan uskomattoman tuntuisena, koska ei tältä planeetalta mahda löytyä montakaan sellaista maata missä ammattirikolliset eivät käyttäytyisi noin. Eihän se oikein ole,mutta niin kauan kuin ks. aineet "kuuluvat" rikollisille, ei toimivaa kontrollia tule olemaan,se on fakta.

Eräs "ovituttu" kertoili taannoin, että kukaan kauppaa tekevä ei toivo kannabiksen laillistamista. Syynä se, että silloin tarjonta lisääntyisi, hinnat laskisivat ja voitto pienenisi.

Onko Hollannissa kukan hinta laskenut, kun lähes laillista on? Ei ole. Joten paskapuhetta.

Onko Hollannissa kukan hinta laskenut, kun lähes laillista on? Ei ole. Joten paskapuhetta.

Mä en ymmärtänyt täysin kysymystäsi, koska hollannissa on ollut jo pitkään dekriminalisoitu kannabis eikä se ole yhtäkkiä tehty muutos. Kyllä Hollannissa kukan hinta on ainakin suomen hintoja alhaisempi kaikissa suhteissa. Kukan hinta on kahviloissa Suomen katukauppahintaa alhaisempi, kukan laatu ja puhtaus hieman toista mitä Suomeen salakuljetetussa tavarassa.

Mä en ymmärtänyt täysin kysymystäsi, koska hollannissa on ollut jo pitkään dekriminalisoitu kannabis eikä se ole yhtäkkiä tehty muutos. Kyllä Hollannissa kukan hinta on ainakin suomen hintoja alhaisempi kaikissa suhteissa. Kukan hinta on kahviloissa Suomen katukauppahintaa alhaisempi, kukan laatu ja puhtaus hieman toista mitä Suomeen salakuljetetussa tavarassa.
joo. ehkä noinkin.. en jaksa väitellä. joku viherpeukalo vois valoittaa asiaa..

Onhan se hollannissa ja sveitsissä halvempaa, mutta ei laadussa hirveetä eroa ole koska ei sitä Budia suomeen ole salakuljetettu tai todella harvinaista ainakin se olisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom