Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En usko että alkoholismi tulee koskaan poistumaan, mutta jos alkoholille olisi haitattomampi laillinen vaihtoehto, niin luultavasti ongelmat voisi osittain vähentyä.tarpeeks noita juoppoja ja muutenkin mielenvikaisia on.
Tämä voisi olla suoraan mun näppikseltä. Juuri tätä mä haen takaa. Voisi kuvitella että huumeidenkäyttäjät jakautuvat ryhmänä eräänlaiseen pyramidiin. Paljon on mietojen huumeiden käyttäjiä, pienempi osa vahvempien käyttäjiä ja ylhäällä hyvin pieni osa oikein rappionistejä. Jos tarkastellaan ryhmänä tätä ylintä kerrosta, niin moniko heistä ei ole ikinä poltellut pilveä?
Mielestäni porttiteoria toimii juurikin sumun kirjoittamalla tavalla. En ole koskaan väittänyt että jokainen pössyttelijä tulisi kuolemaan tuskallisesti kovien huumeiden yliannostukseen.
Ja tuo äidinmaito--->kaupan maito--->coca-cola--->keskiolut--->hasis--->heroiini--->kuolema "porttiteoria" on niin naurettava ettei sitä jaksa kommentoida tämän enempää. Jos ei löydy porttiteoriaa vastaan parempia perusteluita niin kannattaa pitää kädet taskussa eikä näppiksellä.
Älä myös ite aja humalassa sitten autoa kuin olet juonut sen mäyriksen:kippis1:Mutta poltelkaa te niitä kukkianne ja myssyjänne ja vetäkää nappeja diskoissanne, kuhan se ei vaikuta kuin teitin omaan elämään.:jahas:
Mutta useat käsittävät porttiteorian niin, että ne miedot päihteet sisältävät jotain mikä ajaa ihmisen sitte oikeisiin huumeisiin väkisin. Toki melkein jokaisen käyttäjän ensimmäinen laiton päihde on kannabis, mutta onko sillä mitään merkitystä?
No siis porttiteoria tuollaisena toimiikin(jos katsotaan rappionistin silmistä sieltä pyramidista alaspäin). Samalla periaatteella siihen samaan jatkumoon voidaan lisätä äidinmaito ja kuten itse sanoit, se tekee siitä naurettavan. Eikä se ole "porttiteoria", se on tuollaisenaankin ihan sananmukaisesti sitä.
Edelleen tuo äidinmaidon ja muiden naurettavuuksien mukaan vetäminen on täysin lapsellista. Mitä yrität sillä todistaa? Käsittääkseni äidinmaito on kovin kovin kaukana huumausaineista ja kynnyksestä kokeilla huumausaineita, olivat ne sitten laillisia tai laittomia.
En itseasiassa ymmärrä ollenkaan mitä porttiteorian täysin kumoavat ihmiset yrittävät todistaa. Mielestäni porttiteoria toimii edellä kuvaamallani tavalla ja jos jotain muuta väitetään, niin se on aika vahvasti paskapuhetta.
En tiedä onko asenteet muuttuneet nykyään, mutta tuossa muutama ote City-lehden kyselystä. Kysymyksenä oli "TulisikoMä toivoisin asiallista huumekeskustelua valtiollisella tasolla, siis ja liioittelematonta/kaunistelematonta. Ikäväkseni olen huomannut, että wastedin kaltaisia ihmisiä on Suomi täynnä.
En tiedä onko asenteet muuttuneet nykyään, mutta tuossa muutama ote City-lehden kyselystä. Kysymyksenä oli "Tulisiko
mielestanne eduskunnassa keskustella kannabiksen laillistamisesta?"
"Vastaan kaikkiin esittämiinne kysymyksiin ei."
-- Ulla-Maj Wideroos, rkp.
Mun mielestä suurin yksittäinen asia jolla porttiteoriaa voidaan perustella on se, että kannabiksen jälkeen ollaan otettu se ensimmäinen hyppy laittomaan toimintaan ja tämä sitten madaltaa kynnystä testata muita aineita. MItään mystistä ainetta josta alkaa tekemään mieli herskaa ei kannabis sisällä.