Koira on aina syytön!Vika mihin tahansa häiriö käytökseen löytyy sieltä(täältä;)) remmin toisesta päästä!Koira on pidettävä kytkettynä/hallinnassa taajamassa,metsässä pidän irti,mutta jokatapauksessa käskyn alla,eli en anna viilettää päättömästi elukoiden perään tms.,selvennykseksi vielä,että metsä on tosiaan metsää,ei mikään puistoalue...Asun omakotitalossa ja olen kakarasta asti kasvanut rodun kanssa,eli mikään kerrostalo/äkkipäätös ei meidän luffe ole!Perustottis on hallussa ja kentällä käydään.Missään tapauksessa EN puolustellut irti pitäviä omistajia/vastuuttomasti käyttäytyviä kansalaisia!
Tuo koiranvihaajien vihaus tulee multa ihan luuytimestä,enkä sille mitään voi.En sano,että itsekkään pidän edes kaikista koirista,mutten voi ymmärtää miksi joku vihaa kaikkia koiria?!??
Tästä asiasta kun saa joka käänteessä olla selittämässä,niin joskus menee "yli".
Kuukausi sitten naapurin hullu ukko kännispäissään uhkaili taittaa niskat koiralta ja käytöksellään uhkaili muakin,siinä tilanteessa pelkäsin enemmän koiran puolesta,kuin itseni.Mitä,jos koira puree meidän pihaan tullutta sekopäistä äijää,sen puolustaessa minua?Kuka on syyllinen:lain mukaan minä.Koira pahimmassa tapauksessa piikille ja mulle sakot,ei tasan käy onnen lahjat...
Sama on,kun iltis tms.julkaisee minkä tahansa jutun kuinka jonkun idiootin koira on purrut jotain ja kuvassa komeilee pääsääntöisesti iso musta koira,kuka saa paskaa niskaan:kaikki ison mustan koiran omistajat (rottweiler,dobermann,sakemanni ihmiset),suurin osa näitten rotujen omistajista kuitenkin kouluttaa ja osaa toimia OIKEIN koiransa kanssa,miksikö,siksi koska kyseinen rotu vaatii tietynlaisen ihmisen.Tietysti poikkeuksia on,kaikki huonot jutut vaan saavat enemmän huomiota.
Koirakammoiset ihmiset ovat luku erikseen,pelko synnyttää "inhoa",joka on taas sangen ymmärrettävää,tämäkin on tulos jonkun typerän koiran omistajan edesvastuuttomasta käytöksestä :(.Tätini pelkää kuollakseen koiria,ihan minkä rotuista tahansa,jos se on vieras yksilö....
Näitä kaikkia täytyy minun koiran vastuullisena omistajana ajatella,kun tuolla kuljen koirani kanssa.
Yrittäkääpä tekin ymmärtää,miksi välillä kuohahtaa,mun agret ei ole suunnattu yksilöön vaan ihan yleisesti vallitsevaan ajatteluun,että koirat on haittaeläimiä/turhia.
Meillä koira ei ole vaan koira,vaan perheenjäsen,jolla on "velvollisuudet"=kulkea asiallisesti niin kuin on opetettu ja totella laumanjohtajaa,eli ihmistä, ja oikeudet=olla rakastettu ja hyvin hoidettu.
Herneet pois persiistä,omani otin jo,sori kauheen pitkä sepustus,tuntui vaan että on pakko selittää,kun meni överiksi
-Sanniella=vastuullinen koiranomistaja-