Lenkkipolku oli lähinnä esimerkki, ei tarvitse olla virallinen pururata tjms. Kaipa tuo potkaiseminen on sitten fysiikasta kiinni, itse olen tarrannut oman koiran päälle käyvää koiraa niskasta yhdellä kädellä pitäen sitä paikoillaan, kunnes humalainen omistaja ennätti paikan päälle. Ja ei ollut mikään pieni koira. Ja olen potkaissut isoa snautzeria vauhdista, enkä ole kovin ylpeä, mutta kun oli pakko. Puukkoa en ole vielä tarvinnut tähän mennessä, ja enköhän pärjää jatkossakin ilman.
No silti, toiset koirarodut eivät ole lähimainkaan yhtä vaarallisia kuin toiset...
Jotain rotikkaa tai dobermannia vastaan lyömällä ja potkimalla...justiinsa.
No VOIHAN siinä hyvällä säkällä pärjätäkin, mutta enpä haluaisi kokeilla.
Puukko tuo toki henkisen turvan jolloin foobikkokaan ei pelkää, jolloin koira ei haista/aisti sitä eikä reagoi agressiivisesti ja oravanpyörä katkeaa...mikäpä siinä sitten.
Enkä kirjoita minään koiranvihaajana, päinvastoin hyvinkin eläinrakkaana ihmisenä.
Ihmisen ja vieraan eläimen kohtaamiset eivät vain tunnu tapahtuvan yhteisillä aallonpituuksilla, ainakaan mulla, vaikka koittaisin olla mieleltäni ja ruumiiltani mahdollisimman neutraali ja lunki.
Eikä minun tarvitse kenenkään mahdollisesti luonnevikaisia tai ruumiinkieleni väärin tulkitsevia koiria väistellä tai pelätä.
Puhun nyt itsekin melko nopean ihmisen ominaisuudessa. Ja saan hypäten kiertopotkun helposti vielä melkein satakiloisenakin reilusti pääni yläpuolelle jos se olisi "fysiikasta kiinni".
En silti lähtisi kokeilemaan isomman koiran kanssa, saati että haluaisin mitään pienempiäkään vammoja pienemmiltä lajitovereilta.
No niin, tulipa taas jauhettua, ärsyttänyt vain tämä asia viime aikoina sattuneista syistä.